Leimaavia otsikoita Lehtimäen insuliinisurmassa (juttukommentit)

  • 1 / 28
  • Public eye
  • 6.9.2007 16:44
Kiinnitin huomiota samaan asiaan. Otsikoinnista voi jotenkin päätellä, että nyt on löydetty "raskauttava todiste" ja että hoitajien keskinäinen suhde liittyisi jotenkin rikosepäilyyn. Olipa tutkinnan lopputulos mikä tahansa, iltapäivälehdet ovat jälleen osoittaneet arvostelukyvyttömyytensä ja sen, että kunhan asiassa kuin asiassa haistetaan sopiva mahdollisuus tehdä rahaa sensaation perässä talutettavien lukijoiden kustannuksella, muulla ei ole väliä.
Itse jutun sisältö, ainakin Ilta-Sanomien nettiversiossa, on sinänsä asiallinen, mutta silti siitä puuttuu selkeät perusteet joilla epäiltyjen keskinäinen suhde voitaisiin liittää jotenkin kuuluvaksi tutkittavaan asiaan.
Ei epäiltyjen keskinäinen suhde varmastikaan asiaan kuulu. Jos "asialla" olisi ollut miehestä ja naisesta muodostuva avio- tai kihlapari, olen varma, että myös heidän suhteensa olisi mainittu.
  • 3 / 28
  • Blueriver
  • 6.9.2007 17:32
No terve! Nyt pääsette vouhkaamaan juuri näin että "Syrjintää, syrjintää! Ei homot tee tuollaista, mehän ollaan NIIN ihqui!" Varmaan pannaan iltapäivälehdet ostoboikottiin oikein SETAn toimesta??? Minusta tämä on jälleen hyvä yksittäistapausesimerkki siitä, että homoseksuaalisuus aiheuttaa epävakautta, joka estää esim. adoptio-oikeuden sallimisen.
Vai että oikein epävakautta :)

Homot ja lesbot eivät ole sen isommin enkeleitä kuin heterotkaan. Ja tuskin sen vähemmän epävakaita. Ei pitäisi yleistää.

Mutta iltapäivälehtien tyyli on monasti se, että kytketään keskenään toisiinsa liittymättömiä asioita yhteen. Niin nytkin.
  • 5 / 28
  • tomppa100
  • 6.9.2007 18:55
Jepjep.

Tod. näk. tädeillä ei ole mitään tekemistä kuolemantapausten kanssa. Pienellä paikkakunnalla käy helposti niin että syyttävä sormi osoittaa ensiksi niihin syntisiin lesboihin. Tai muihin massasta poikeaviin.

Kohtuutonta että lööppilehdet revittelevät asiasta päiväkaupalla ilman mitään kunnon todisteita. Ihme kun eivät ole vielä nimiä julkaisseet. Todennäköisesti ainoa "todiste" on kuolleen tytön hysteerisen äidin MUTU.

Ylöjärven tapauksessa todisteita syyllisyydestä oli melkoisesti ennenkuin vangitsemispäätös tehtiin.
  • 6 / 28
  • Ilopilleri
  • 6.9.2007 20:02
Blueriver kirjoitti:
"homoseksuaalisuus aiheuttaa epävakautta"



Malliesimerkki siitä miten sekoitetaan puurot ja vellit keskenään, ja miten syyllistetään uhrit. Jos homoseksuaaleilla onkin keskimäärin enemmän masennusta ym. psyykkisiä ongelmia johtunee se todennäköisesti ympäröivän yhteisön suvaitsemattomuuden aiheuttamista paineista ja stressistä. Vahvakin psyyke voi horjua jos siihen kohdistetaan tarpeeksi painetta. Mielestäni ei ole mitenkään kummallista, että homoseksuaaliset nuoret miehet ovat esim. yliedustettuina itsemurhatilastoissa. Tosin likvidaatio ilmeisesti onkin suvaitsemattomien tahojen tavoite. Vielä parempi jos homo itse tappaa itsensä niin ei tarvitse edes liata käsiään eikä joudu juridiseen vastuuseen.

Homoseksuaalisuus sinällään ei aiheuta sen enempää vakautta kuin epävakauttakaan. Vakautta tai epävakautta homoseksuaaleissa ruokkii ympäröivän yhteisön asenteet ja niihin perustuvat käytännöt.
Käytit todennäköisesti sanaa, joten et tiedä, mistä masennus johtuu. Jos ei hallitse arkielämän perusasioita, kuten rahojen käyttöään, vaan elää yli varojensa, niin kyllä masentaisi minuakin.
Usfa sä olet olet aivan pihalla.

Noi asiat on aivan helposti pääteltävissä, mitkä Ilopilleri mainitsi.

Rahojenkäyttö? Tuhlailu voi myös johtua masennuksesta, kumpi oli ensin, muna vai kana...

Et itsekään esittänyt perusteita väitteillesi. Hallitse perusasiat...
  • 9 / 28
  • Ilopilleri
  • 6.9.2007 20:33
Usfaseni,

suuresta ihmisjoukosta puhuttaessa joudutaan aina käyttämään todennäköisyyden käsitettä, sillä kaikki ihmiset ovat erilaisia ja jokaisen tilanne yksilöllinen. Masennuksen syitä on yhtä monta kuin on masentunutta ihmistäkin, mutta tilastoissa voidaan ruveta näkemään tiettyjä yhdenmukaisuuksia ja trendejä, jotka eivät yksittäisistä, toisistaan irrallisista tapauksista käy ilmi. Näin siis ainakin tieteellisessä ajattelussa, jossa yhdestä tapauksesta ei tehdä yleistyksiä tai pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Onhan se jo aikapäivää sitten havaittu, että esim. koulukiusatut tekevät tilastollisesti enemmän itsemurhia kuin ne joita ei ole kiusattu. Psyykkeen pitää olla kyllä erikoisen vahva, jotta se selviäisi täysin naarmuitta aggressiivisen torjuvassa ympäristössä.
Hei.

Selvitä ensin taustat väitteillesi, ennen kuin esität niitä totuuksina. Yksittäinen tapaus ei oikeuta yleistykseen. Oletko muutenkin tällä sivustolla vain aiheuttaaksesi ärtymystä, ja kertomassa ettemme ole terveitä siinä missä heterotkin. Alempana on Ilopillerin hyvä kuvaus siitä mistä osan homoseksuaaleista masennus ja mielenterveysongelmat johtuvat. Käyn itsekin terapiassa, ja terapeuttini kertoi, että on hoitanut muitakin nuoria seksuaalista suuntautumistaa pohtivia ihmisiä, ja hänen näkemyksensä asiaan oli nimenomaan samansisältöinen kuin Ilopillerin. Hän nimenomaan käytti sanoja"tämä maailmahan teille tämän tuskan on aiheuttanut".

Mutta parasta jutussa on se, että monet meistä hakeutuvat hoitoon, ja hoitavat asiansa kuntoon. Mäkin olen jo varsin selvillä vesillä. Suuri osa maailman ihmisistä, joilla on psykiatrista hoitoa vaativia, tai sanotaanko joiden ongelmat helpottuisivat, jos he saisivat niihin hoitoa, mutta he eivät hoitoon hakeudu. Ei ole varaa, tai ylpeys ei kestä myöntää, että tarvitsisi psykiatrin palveluja.

Varmaan kaikki ovat sitä mieltä, että blueriverin kirjoitus on erittäin provosoiva. Sua nyt ottaa jostain syystä kauheasti pannuun, kun homot puolustaa oikeuksiaan. En voi ymmärtää, itse tekisin mitä vaan, jos mua eniten tässä maailmassa häiritsevä ongelma olisi joku ihmisoikeuksiaan puolustava vähemmistöryhmä.


Voi voi, kun se elämä on teille joillekin heteroille niin raskasta ja vaikeaa.

Ystävällisin terveisin

Army
Ilopillerille

Sulla on käsitteet halussa, kiitos hyvistä perusteluista.

Ei varmaan tuon paremmin voi asiaa esittää.
" Heittäkää kaikki murheenne Hänen päällensä, sillä Hän pitää teistä huolen" Jeesus kykenee kantamaan taakan, mikä masentaa ja mitä ei jaksa kantaa, joka ainoan. Me emme jaksa. Jumalalta saa pyytää neuvoa ja apua!

" Minä olen Herra sinun Jumalasi "
" Minä en jätä sinua enkä hylkää sinua"

Ei tässä laiteta mitään ehtoja Jumalan avulle, ei lue, ettei Jumala auta teitäkin! Tietysti Hän kykenee ja haluaa auttaa, koska Hän on teidät lunastanut. Iloinen asia. Yksi ehto on, ettemme laittaisi ehtoa sille, miten Hän oman apunsa tuo.
Siunausta kaikille. Nyt minulla ei ole aikaa enää teille. Toivon kuitenkin sydämestäni kaikkea hyvää ja Jumalan varjelusta jokaiselle teistä. Viimeinen kehotukseni on : katsokaa Häneen, joka on teidät lunastanut.

" Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa ja minä hänessä " ( käykää ehtoollisella )

Jeesus on elämän puu.
Voi eih! Nyt ei pääse enää nauramaan Usfan absurdeille jutuille! Noh, riittäähän näitä.
Blueriver kirjoittaa: "Minusta tämä on jälleen hyvä yksittäistapausesimerkki siitä, että homoseksuaalisuus aiheuttaa epävakautta, joka estää esim. adoptio-oikeuden sallimisen."

Onko Ylöjärven tapaus sitten vastaavalla ajattelulla hyvä yksittäistapausesimerkki siitä, että heteroseksuaalisuus aiheuttaa epävakautta, joka estää heteroiden adoptio-oikeuden sallimisen ja lastenteko-oikeuden yleensäkin?
Juuri näin, me homothan olemme pelkkiä uhreja! Meissä ei ole mitään vikaa itsessämme, kaikki negatiivinen on vain ympärövien Pahojen Heteroiden aiheuttamaa. Homokulttuuri on täysin viatonta, eivätkä homoseksuaalien tekemät murhat ole heidän omaa syytään, vaan adoptio-oikeuden puuttumisen aiheuttaman ahdistuksen luonnollinen ja hyväksyttävä purkautumistie. Eikun siis homot eivät tee niitä murhia ollenkaan... tai siis jos tekevät niin sitten he eivät ole homoja... tai siis eivät ainakaan kuulu meidän ranneliikehomoyhteisöömme XD. On teillä heppoiset eväät...

Usfallekin toivotan Korkeimman siunausta! Osa meistä ei ole vielä sentään täysin homodogmi-indoktrinoituja...
Blueriver, älä horise omiasi.
Kritiikkiä voi esittää, myös keskustelua kohtaan, ja se on ainakin minun puolestani tervetullutta. Jonkinlaista perustelua kuitenkin kaipaan sen pohjaksi. Tähän asti olet esittänyt tässä ketjussa vain omia ajatuskulkujasi, joilla ei ole mitään tekemistä kenenkään muun puheenvuoron kanssa.
Blueriver taas vauhdissa! Mistähän johtuu että vaan sun viestit on tarpeeksi, hmm, kiinnostavia että jaksan vastata niihin.

Sinun logiikallasi voisi väittää, että yksittäisten naisten/miesten/heteroparien tekemät murhat ovat merkki siitä, että kaikki kyseisen ihmisryhmän edustajat ovat sopimattomia mihinkään. Eiköhän se aukko ole aika selvä?

Mitä taas tulee muiden väitteeseen, että murhien taustalla olisivat nimenomaan seksuaalivähemmistöjen syrjinnästä johtuvat ongelmat... _onhan_ se mahdollista, mutta ei sen välttämättä siitä tarvitse johtua. Homokin voi esim. sairastua johonkin psyykkiseen sairauteen ilman että sillä on sen kummemmin homouden kanssa tekemistä.
Ainakin itse uskon myös, että Lehtimäen surmassa olisi kirjoitettu lööpeissä hoitajapariskunnan suhteesta, vaikka he olisivat olleet heteropari. Kyseinen tapaus on kuitenkin sen verran poikkeuksellinen - harvemmin Suomessa kuitenkaan pariskunnat yksissä tuumin surmaavat ketään. Ottaen vielä huomioon aiemman Ylöjärven tapauksen, on tämäkin insuliinisurma luonnollisesti lööppitavaraa.
Blueriver, tuomitsen yleistyksesi. Olen tutustunut homoelämään henkilökohtaisella tasolla. Nuo yleistyksesi eivät sovi minuun eikä moneen muuhunkaan sateenkaariystävääni ja -tuttavaani. Tämän päiväiseen homoelämääni on kuulunut pitkä työrupeama asiakkaan luona ja lounas hänen kanssaan. Sen jälkeen päivänokoset. Pitkä kuntolenkki illalla. Kirjeenvaihdon ja laskujen hoitamista. Verkkokeskusteluihin kommentointia. Kohta unten maille. Vauhdikasta homoelämää, eikö? ;-)
Minä olen käynyt myös ravintola dtm:ssä (jonka nettisivustohttp://www.dtm.fi on) erinäisiä kertoja. Eikä homma kamalan paljon poikkea vaikkapa Studio 51:n, Onnelan, Lady Moonin tai eräiden muidenkaan helsinkiläisten (heteroille suunnattujen) yökerhojen menosta, joissa olen myös käynyt erinäisiä kertoja. Ja otit esiin Koodin. Miksi? Miksi et liitä "heteroelämään" heteroiden seksitreffi-saitteja tai seksilinja Marjattaa numerossa 0700-JOTAIN, jossa hintaan 5 euroa minuutilta saa kuunnella läähätystä ja rivoa tarinaa?

Blueriver-kulta, homoelämiäkin on erilaisia. Ei kaikki "homoelämä" ole dtm:ssä ja koodissa... Itse asiassa suurin osa "homoelämästä" on vallan muualla. Mitä se asia on niiiin vaikea käsittää?
smo kirjoitti: "Minä olen käynyt myös ravintola dtm:ssä (jonka nettisivustohttp://www.dtm.fi on) erinäisiä kertoja. Eikä homma kamalan paljon poikkea vaikkapa Studio 51:n, Onnelan, Lady Moonin tai eräiden muidenkaan helsinkiläisten (heteroille suunnattujen) yökerhojen menosta, joissa olen myös käynyt erinäisiä kertoja. Ja otit esiin Koodin. Miksi? Miksi et liitä "heteroelämään" heteroiden seksitreffi-saitteja tai seksilinja Marjattaa numerossa 0700-JOTAIN, jossa hintaan 5 euroa minuutilta saa kuunnella läähätystä ja rivoa tarinaa?

Blueriver-kulta, homoelämiäkin on erilaisia. Ei kaikki "homoelämä" ole dtm:ssä ja koodissa... Itse asiassa suurin osa "homoelämästä" on vallan muualla. Mitä se asia on niiiin vaikea käsittää?"

Ehkä Blueriver vain luulee niin, että oikeasta homoelämästä saa käsityksen dtm:stä ja koodista. Baarielämä ja Internet-sivustot kun kuitenkin ovat ne näkyvimmät osat. Eihän välttämättä kadulla vastaan tulevista tavallisista tallaajista tiedä ovatko ne homoja vai ei. Suurin osa homoista kuitenkin elää ihan tavallista elämää murheineen ja iloineen. Yksin tai perheen kanssa. Koodi yms. ovat vain pienen pieni osa laajempaa kokonaisuutta. Tunnustan, että itsekin luulin joskus, että suurinosa homoista harrastaa vain kännäämistä ja irtosuhteita. Mutta se johtui vain siitä, että en tuntenut ketään toista homoa eikä minulla muutenkaan ollut mitään käsitystä koko asiasta.
Länsimaisessa oikeusvaltiossa, jollainen Suomikin muodollisesti on, jokainen kansalainen on syytön kunnes hänet on oikeusistuimessa todettu syylliseksi poliisitutkinnan tuottaman todistusaineiston perusteella.

Kaikkien kolmen insuliinikuolemantapauksen epäillyt on vasta vangittu "todennäköisin syin". Motiiveja ja tekotapoja vielä tutkitaan. Toistaiseksi ei ole varmistettua näyttöä siitä, että Lehtimäen opiston kuolemantapaukset olisivat tahallisia, harkittuja tekoja eli murhia. Poliisi tutkii parhaillaan mahdollisuutta, että insuliinia olisi annettu rauhoittamistarkoituksessa liikaa. Vaikka tämä ei täyttäisi murhan tunnusmerkkejä, kyseessä olisi kuitenkin rikos, sillä insuliinia ei enää saa käyttää rauhoittamistarkoitukseen. Ei ole myöskään selvinnyt mikä oli Lehtimäen opiston epäiltyjen keskinäinen vastuunjako.

Siksi tällä hetkellä tapahtumien leimaaminen "murhiksi" on vastuutonta puhetta ja herjausta (eli perusteetonta toisen syyttämistä nimetystä rikoksesta).
Mitä sä Ståhlström niitä kahta puolustat! Insuliinia annetaan lääkärin määräyksestä diabeetikolle.Ne laitto omin päin sitä syyttömälle ja puolustuskyvyttömälle CP-vammaiselle uhrille. Siin on meillä varsinainen vähemmistömannekiini! Mikset sä valita uhrin osaa.
En puolusta tai syytä ketään. Muistutan vain tutkinnan perusperiaatteista. Jokainen on syytön rikokseen kunnes toisin todistetaan poliisitutkinnassa ja tuomitaan oikeusistuimessa. Seuraavassa journalistien koulutusta suhtautumisesta rikosuutisten sensaatiohakuiseen julkistamiseen: http://www.uta.fi/utain/2005s/9/22095.html

Jos oikeus toteaa jonkun syylliseksi rikokseen, hänet on sitten tuomittava samoin perustein kuin muutkin samannimisestä rikoksesta.

Tietenkin asetun kuolleiden kehitysvammaisten asemaan. Pitäisi vain välttää perusteetonta ennakointia ja syntipukkien luomista julkisessa sanassa (myös täällä). Joka tapauksessa asia pitää tutkia perusteellisesti ja selvittää mitä on tapahtunut ja miten sellainen voidaan estää tulevaisuudessa. Tunnen oman perheeni kautta hoitoalalla vallitsevat kiireet, paineet ja epäkohdat. Omassa persoonassani tunnen mitä on joutua hoitojärjestelmien epäkohtien uhriksi [homoleiman johdosta].

Tavoitteena tulee olla estää samanlaisten tragedioiden toistuminen.