YK:n pääsihteeri puhuu henkilökuntansa homolobbylle "Make Equality Work" -videolla
The Secretary-General does a UN-GLOBE video as part of the “Make Equality Work” UN-GLOBE video campaign featuring LGBTI staff in the UN system!
http://www.youtube.com/theunglobeYK:n 5:nnen komitean 33. istunto äänesti perhetukien ulottamisesta koskemaan kaikkia jossakin maassa laillisesti rekisteröityjä parisuhteita. Tähän asti YK on myöntänyt parisuhdetuet ja -oikeudet vain sellaisille homo- ja lesbopareille, joiden parisuhden on laillisesti rekisteröity näiden kotimaassa. Venäjä ja joukko samanmielisiä maita yritti äänestyksessä kävellä YK:n pääsihteerin yli, sillä päätös kuului pääsihteerin toimivaltaan. Venäjän vastustava aloite kumottiin selvin luvuin ns. hallintokomiteassa (5. komitea):
Vote Name: recorded vote on draft decision NC.5/69/L.9 Human Resources Management
Yes 43
No 80
Abstain 37
Vote Time: 3/24/2015 11:03:08 AM
Siis 80 maata, ml. Suomi ja muut pohjoismaat, EU kokonaisuudessaan ja myös sellaiset maat kuin esimerkiksi Israel, Meksiko, Papua ja Uusi Guinea, Paraguay, Moldova, Seychellit, Sierra Leone, Tuvalu ja Ukraina äänestivät pääsihteerin eduksi ja näillä äänillä YK:n koko henkilökunta riippumatta kansalaisuudesta nauttii tästedes parisuhdeoikeuksista. Näitä ovat mm. oleskelu- ja työlupa YK-virkamiehen asemamaahan ja oikeus sairauskassaan.
JIPPIIIII!!!
Ja onneksi olkoon.
Ja terveisiä Heidilään.
On perkele jäänyt se vaihde päälle. Fondueta pitää kaikkine lisukkeineen syödä vähintään kerran kuussa. Kesälläkin.
Noh, toisaalta, mieheni on skotti, ja haggistakin menee lähes samaan tahtiin. Sekin on kyllä ihan pirun hyvää...
Nimimerkki Pojotor on itse YK:n palveluksessa paikassa, jossa itsekin olin samalla työnantajalla, joten aiheen kommentointi ehkä hänelle sallittakoon eksklusiivisti, kuin noin koskettaa häntä ja lähimpäänsä, varmaankin.
Itse seisoin Palais des Nations:in suurimman kongressisalin lavalla, Chef Adjouant du Securite et de la Sûrete. -ominaisuudessa, siinä sivussa toisen turvamiehen ollessa toisella puolella, kun silloinen ulkoministeri Tarja Halonen vaati homojen oikeuksia enemmän esiin.
Melkein itkeä tirahdin, mutta sitten en.