Madonna - re-invention

Edellinen
Kuinka moni teistä on lähdössä Madonnan maailmankirtueelle? Itse olen menossa LA, NY, Paris ja London keikoille, yhteensä 11 keikkaa! Pelkästtän lipuista maksoin noin 1500€.
Tsiisus, se on paljon se. Itse menen Lontooseen. Tuskin maltan odottaa, että kiertue alkaa maanantaina :P.
Kenelläkään tietoa kuinka monta keikkaa ja missä Madonnalla on euroopassa?

Ja pyydän etukäteen anteeksi kirj.virheitäni ja mahdollisia epäloogisia ja rakenne virheitä lauseissani, mutta hyvät ihmiset koittakaa saada selvää.
DNKY, tämä ei ole kielenhuoltokeskustelu, eli älä hätäänny. Ei minulla ole tähänkään asti ollut vaikeuksia ymmärtää sinua :). Ei siis tarvitse pyydellä anteeksi mitään - kyllä tänne kaikki saavat kirjoittaa, varsinkin Madonna-fanit!



Näillä näkymin Madonna esiintyy Euroopassa vain Manchesterissa, Lontoossa ja Pariisissa. Lisäksi suunnitteilla on keikka Irlannissa ja viimeisimmän tiedon mukaan Portugalissa, mutta niitä ei ole vielä vahvistettu. Aiemmin huhuttiin myös Hollannin- ja Israelin-keikoista, mutta ne eivät näytä toteutuvan.



Alla on tämänhetkinen keikkakalenteri. Lippuja kannattaa metsästää esim. osoitteestahttp://www.ticketmaster.co.uk. Manchesterin-keikka ja Pariisin viimeinen keikka eivät ole vielä edes myynnissä. Lisäksi miltei kaikille Lontoon-keikoille on tullut lisää lippuja myyntiin, eli see you there!



Aug 15 - Manchester UK

Aug 18 - London England

Aug 19 - London England

Aug 22 - London England

Aug 23 - London England

Aug 25 - London England

Aug 26 - London England



Sep 01 - Paris France

Sep 02 - Paris France

Sep 04 - Paris France

Sep 05 - Paris France
Moi!Ollaan menossa 2 Pariisin keikalle 2.9 ja 4.9,seisomapaikat joten mahis päästä lavan eteen!!
Ohhoh! Enpä olisi osannut arvatakaan, että löytyy ihmisiä, jotka viitsivät käydä katsomassa saman keikan useampaan kertaan peräjälkeen ja vielä ympäri maailmaa. No ehkä kaksi kertaa vielä menee, mutta tuo 11 kertaa...?! Vai oliko tuo määrä vitsi? Etenkin, kun keikan käsikirjoitus ei ilmeisesti muutu keikkojen edetessä?



Meikäläiselle riittäisi yksi kerta livenä ja uusinta sitten x kertaa runsaan vuoden kuluttua julkaistavalta konserttitaltiointi-DVD:ltä. En tiedä julkaiseeko Madonna sellaisen, mutta uskoisin kyllä.
Onhan niitä Jari Sillanpää -fanejakin, jotka kiertävät idolinsa joka-ainoan keikan rahaa ja vaivojaan säästelemättä. Nämä tädit taitavat tosin saada Jarilta jopa henk.koht. vastakaikua juttutuokioiden ja signeerattujen kuvien muodossa.



Siihen en tohdi ottaa kantaa, onko Jari Sillanpää Suomen Madonna vai onko Madonna-rouva globaali Jari Sillanpää ;-)
Mistä kaikkialta lippuja kannattaa etsiä, mainitun ticketmasterin lisäksi? Siellä näyttäiss olevan vain ei oota. Vai kannattaako enää mistään. Lontoon keikkojen päivät olis sopivia.
Joo, nämä kiertäjät tuntevat käsittääkseni nimen 'bändärit'. Ja niitä on jokaisella bändillä ja artistilla, jos kyseessä on vähääkään hurmosta aiheuttava tapaus. Ja jos joka keikalla sama naama hilluu katsomon eturivissä, eiköhän artistikin heidät lopulta noteeraa.



1500 euroa lipuista. Lennot ja hotellin päälle. Menee arviolta 20 000 vanhan markan kieppeille...
Minun matka käy Lontooseen, joskin vain yhteen konserttiin. Mietin kahta, kun liput tulivat myyntiin, mutta 165 puntaa tuntuu kahteen kertaan kovalta :) Tänäänkin sai vielä hajapaikkoja Lontoon keikalta: antoi 25.8. yhden lipun. Niin siistii!http://www.madonnalicious.com julkaisi juuri konsertin setlistin. Very impressive :)



Tämä on nyt kolmas kerta, kun näen Madonnan. Lipun hinnoissa on tapahtunut pientä kehitystä. Maksoin Drowned Worldin Berliinin keikasta 80 euroa postituskuluineen. Mutta tämä on joka euron ja punnan väärti.



Unohtumatonta keikkaa kaikille faneille!!!
Mahtaakohan tuo mamma missään uransa vaiheessa kulahtaa sen verran, että löytäisi tiensä myös Helsinkiin Stadionille ja säädyllisimmin hinnoin? Niin kuin moni kolleegansa.



Nythän luki lehdessä, että ainakin USA:ssa parhaille paikoille pitää maksaa jopa 400 $. Pahaa pelkään, että Madonna on sellainen harvakseltaan rundaava megastara, jonka täytyy todella rupsahtaa ennen kuin suosio laskee tarpeeksi. Ja siihen voi kestää tovin aikaa.
Ei taida mamma jaksaa Helsinkiin saakka, koska hänellä on ne lapsukaiset ja kaikki. Sitä paitsi M ei oikeastaan esiinny stadioneilla. Ja voihan olla, että hän pelkää kuollakseen niitä Jari-faneja. Olen muuten menossa myös Tangomarkkinoille, eli saan tänä kesänä aimo annoksen bändäreitä ;).
Mutta muistan lukeneeni, että mamma olisi kuitenkin löytänyt taannoin tiensä Suomen Lappiin lomalle? Vai oliko tuo vain tunturien legendaa?



Niin, sanotaanhan sitä, että megastaralle maailman yksinäisin paikka on stadionkonsertin lava. Eikö mammalla ole kanttia kohdata kerralla pieni kaupungillinen ihmisiä? Vanhalla VHS-nauhallani on kyllä yksi Barcelonan 'White Ambition'-kiertueen TV-taltiointi 90-luvun alkumetreiltä. Se oli sitä aikaa, kun mamman rooli Dick Tracyssä oli päivän juttu. Ja se Vogue-hitti julkaistiin...



Noista kulahtaneista kollegoista vielä. Meikäläinen meneekin Poriin katsomaan ja kuuntelemaan Stevie Wonderia. 'I just called to say you...' Tangomarkkinoille minua ei saa vaikka narulla vetäisivät.
Joo, se Lapin-loma oli pelkkää Ilta-Sanomien satuilua. Eräs suomalainen toimittaja kysyi sitä kerran Madonnalta itseltään. "Madonna Lapissa hiihtämässä" oli Madonnan mielestä paras juoru, mitä hänestä on ikinä kerrottu ;D.



Tsot tsot, siis "Blond Ambition" -kiertue :). Minullakin on muuten samainen Barcelonan-konsertti yhä videolla.



Madonnan viimeisin stadion-kiertue oli vuoden 1993 "Girlie Show Tour". Sen jälkeen hän piti usean vuoden keikkatauon ja palasi lavoille vuoden 2001 "Drowned World" -kiertueella, joka oli hallikiertue. Madonna on sanonut, että hän haluaa konsertteihinsa intiimin tunnelman, joten siksi hän välttelee stadioneita.



Varsinkin viime kiertueella ratkaisu oli hyvä, koska M. ei esittänyt käytännössä lainkaan vanhoja hittejään ja esitys muistutti teatteri- tai musikaaliesitystä. Stadionkeikoilla yleisöä ei saa kyllä lämpenemään paljon muuta kuin hittipotpureilla. Tulevalla kiertueella Madonna esittää taas kaikkia vanhoja hittejään, eli stadionkin toimisi. Yleisön kannalta hallit ovat minusta silti parempia, koska lavalle sentään näkee, eikä sade haittaa.
Hups! Sorry, siis tosiaankin "Blond Ambition"! Kuinka saatoinkaan muistaa väärin.



Lienee turha mainita, että meikäläisellä on tuo "Drowned World" DVD-taltiointi. Ja totta toriset Profusion, se spektaakkeli oli hyvä. Joskin "Ray of Lightin" jälkeinen tuotanto ei minua sytytä. Parasta Madonnaa on mielestäni juuri tuo "Ray of Light" ja "Like a Prayer". "Like a Prayer"-levyllä etenkin levyn loppupuolella vähemmän julkisesti soitetut rauhalliset kappaleet ovat todellisia helmiä. Paitsi se ihan vika lyhyt revitys.



Olen kanssasi samaa mieltä, hallikonsertit ovat parhaita. Etenkin, jos niissä on hyvät videoscreenit ja kunnon kuvaus. Tällöin ehkä takakaarre on paras katsomopaikka äänentoiston kannalta, jos ei välttämättä halua mennä lavan eteen jäälle seisomaan. Taiteellisesti toistaiseksi parhaimman vaikutuksen teki Jean-Michel Jarren konsertti. Saisi kaveri tulla uudelleen konsertoimaan.



Näistä spektaakkeliartisteista löytyy ehkä vain yksi, jota voisin mennä Jarren lisäksi katsomaan ulkomaille, lähinnä Tukholmaan, jos tämä ei vieläkään urkene Suomeen esiintymään. Nimittäin Peter Gabriel.
Minua hieman ihmetyttää Madonan Euroopan kiertueen suppeus...Englanti ja Ranska??

Olisi luullut että muidu saa koneistonsa raahatuksi edes Saksaan.

Madonna on ainoa supertähti (ok, G.Michael myös) jonka konserttia en ole livenä kokenut.

Jos kenelläkään tulee mahdollisuutta koskaan nähdä Seal:in konsertti niin suosittelen, mies on loistava.

Porin Jazzit kutsuvat minua myös, Stevie oli loistava v.84 Helsingissa joten uskon jutun olevan halussa miehellä vielä.

Omasta mielestäni videolta tai dvd.ltä katsottuna tämä Girlie Show Tour oli kaikkien upein ja teatraalisin.
Vaikka Drowned World onkin taiteellisti Madonnan tähän asti paras kiertue, Blond Ambition on kaikkein viihdyttävin. Madonnalla oli ihan hirvittävästi pokkaa mennä hiplaamaan itseään samettidivaanilla ja leikkiä säädyttömästi suitsukeastialla. Voi niitä aikoja, voi sitä asennetta :D. Kaiken kruunasi tietenkin In Bed With Madonna -leffa.



No, viimeisimpien juorujen mukaan uusin kiertue pesee jopa Blondiksen. Madonna laulaa kuulemma jopa ykkösinhokkinsa eli Material Girlin - "experience has made me a bitch". Luvassa on ilmeisesti militarististiset tulkinnat American Life- ja Express yourself -biiseistä (taustalla pommituskuvia Irakista), lipstick-lesboilua tangon tahtiin Die Another Day -biisissä, kärähtäminen sähkötuolissa Lament-biisin (Evita soundtrackilta) aikana, kuolleista nouseminen Bedtime Storyn tahdittamana, vähäpukeisia raskaana olevia naisia tanssahtelemassa Papa Don't Preachin tahtiin jne. jne. Huomenna kiertue alkaa, ja silloin saamme nähdä, mitkä huhut osoittautuvat tosiksi.
Hih, olin itsekin 13-vuotiaana broidien kanssa Stevien konsertissa vuonna -84. Muistan kyllä konsertin ja erityisesti sen hyvyyden. Jäi pop cornien myyjiltäkin homma kesken, kun nakkasivat myyntitarjottimet sivuun ja alkoivat jorata, kun kukaan yleisöstä ei niitä kuitenkaan olisi siinä vaiheessa konsertin ollessa kuumimmillaan ostanut.
Itsekään en käsitä, miksi Euroopan-kiertue on niin olematon. Englannin ja Ranskan lisäksi Madge vaivautuu vain Hollantiin ja Portugaliin, jotka ovat täysin toissijaisia markkinoita esim. Saksaan verrattuna. Olen kuullut, että neuvottelut konserttien järjestämisestä ovat olleet tällä kertaa erittäin hankalat. En tiedä, onko M. vaatinut liian monta litraa siunattua kabbala-vettä takahuoneeseen, vai mistä oikein on kiikastanut ;(.
Luulenpa, että kyse on rahasta. Jos mummukan konserttiin maksaa lippu maltaita USA:ssa ja Englannissa, voit vain kuvitella mikä summa 'Proudly Presenteriltä' vaaditaan, että keikka mummukalla kalenteriin napsahtaa. Ja kun kyse on saksalaisista, veikkaanpa, että tämä saksalainen 'Proudly Presenter' on kalkuleerannut tarjouksen kuultuaan, että sehän tekisi näin monta eskoa per maksava nuppi. Ja kustannustietoinen saksalainen ei sitä amerikkalaisen pop-tähden konsertista maksa, vaikka tätä diggaisikin. Näin hieman arvelen, että mummukka on onnistunut hinnoittelemaan itsensä ulos Saksan keikkamarkkinoilta.



Suomalainen maahantuoja ei edes varmaankaan ole viitsinyt kysyä tarjousta, kun tietää, että yhtälö ei onnistu Suomessa.



Nyt Profusion, tsot tsot sinullekin: Näinkö sinä tämän homosaitin käyttäjänä unohdit mainita "Blond Ambition"-kiertueen iki-ihanat merenneitopojat?! Siinä jos missä oli asennetta! :-D
;D Ne merenneitopojat olivat tietenkin nuoruuteni märkä uni, kuinka saatoin unohtaa! Tosin täytyy sanoa, että ne tanssivat Dick Tracyt olivat vieläkin seksikkäämpiä keltaisissa sadetakeissaan. Parasta oli tietysty Madonnan sanailu: "Dick, that's an interesting name. My bottom hurts just thinking about it."
DKNY: Jep, olen samaa mieltä. Girlie Show on upea, paitsi visuaalinen, myös HAUSKA. Viimeisimmältä kiertueelta puuttui huumori ja kepeys täysin...:/
Hollantiin on myöskin tulossa keikka ja Israel peruuntui lapsosten tappouhkausten takia :-(



Eipä ole tämä fani menossa keikoille kun ei ole tuota rahaa...josko sitten seuraavalla kiertueella saatais nainen ruotsi-norja-suomi akselille?
"Kyllä sillä mimmillä on pokkaa."



Tjaaah.... enpä tiedä kuinka paljon pokkaa pikkutuhmien kaksimielisyyksien puhuminen vaatii, tai haarovälinsä hiplaaminen konsertissa. No ehkä se on jenkeissä kova juttu.



Mun mielestä Madonna on tähän asti ollut enemmänkin räävitön ja kypsymätön kuin rohkea. In Bed with Madonna -elokuva tarjosi tästä monta hyvää esimerkkiä.



Silti olis mukava päästä keikalle!
Mielestäni Madonnassa on ollut aina parasta se, että hän on ollut rehellisesti räävitön välittämättä supertähtistatuksestaan. Ero on melkoinen, kun vertaa Madonnaa Seniili Dioniin, Whitney Houstoniin, Mariah Careyhin ja muihin kakkoskastin laululintusiin. Ääntä kyllä löytyy, mutta asennetta ei nimeksikään.



Myöhemmin olen tajunnut, että Madonna edusti minulle ennen kaikkea seksuaalista vapautta ja ajatuksen vapautta aikana, jolloin itse olin vielä visusti kaapissa. Kaikkiin Madonnan tempauksiin on sitä paitsi aina sisältynyt sanoma (suvaitsemattomuuden vastustaminen, vähemmistöjen ja naisten voimaannuttaminen jne.), vaikka sitä ei ole haluttu nähdäkään kaiken kohun keskellä.



On kuitenkin todettava, että Blond Ambitionin aikaisesta Madonnasta on todella pitkä matka Re-Invention-kiertueen Madonnaan. Madge ei ole ollut samalla tavalla räävitön ja kypsymätön vuosiin, mitä nyt vähän Britneyn kanssa pelehti viime syksynä. Eilisen ensi-iltakonsertin tietojen mukaan uusin kiertue ei myöskään ole raflaava, vaikka huhut niin väittivätkin.



Katsokaahan muuten hieno Madonnalogue-lyhytelokuva, joka käsittelee "Mother Madonnan" suhdetta homomiehiin: http://www.planetout.com/pno/popcornq/db/getfilm.html?64009
Taksille -> kyllä sillä on pokkaa jos kerran edustaa sen verran länsimaalaista yhteiskuntaa että hän ja kakarat joutuu terroristien tappolistalle...?! Tuskinpa kyseiselle tappolistalle kuitenkaan joutuu pelkän "dick" sanan takia ;-)
Uskon että Madonnan joutuminen `listalle´ johtuu nimen omaan siitä että muija harjottaa tätä kabbala-ukontoaan ja on siis samalla Juutalaisten oma pieni mannekiini.

En usko että nämä muut avut ovat jouduttaneet häntä sille tappolistalle, siellähän sitten on 85% USA:n rap artisteista ja hulpean hauska hemmo nimeltä Marilyn Manson joka on muuten lavalla aivan pistämätön show mies, suosittelen.

Ok se musaa on hieman tuhdimpaa verrattuna Madonnaan.
Sana 'dick' ei ehkä niinkään hetkauta kuin vaikkapa hurahtaminen Kabbalaan, jota voi tietysti pitää 'länsimaalaisen yhteiskunnan' edustamisena tai sitten ei.
Tuosta Madonnan uskonnollisesta herätyksestä en osaa sanoa juurikaan mitään, kun en ole perehtynyt asiaan. Sen sijaan uskon, että näinä päivinä riittää tappouhkauksiin pelkästään se, että on superjulkkis USA:sta, vaikka henkilön juuret olisivatkin Euroopassa. Tuliko tappouhkaus varsinaisesti israelilaisilta vai kenties palestiinalaisilta tai muilta alueen asukeilta, jotka vihaavat USA:ta ja sen yleistä maailmanpolitiikkaa ja etenkin suhtautumista Israeliin?



Olen Profusionin kanssa samaa mieltä siitä, että Madonnan räävittömyydessä on sisällä aina jokin viesti. Ja se tekee mimmistä varsin huomiotaherättävän ja paikoin jopa uskottavan. Tuo pokka-luonnehdinta oli lähinnä yleisluonnehdinta Madonnasta eikä ollut tarkoitettu nimeomaan yksin tähän dick-juttuun. Madonnasta on sanottu, että hän on pohjimmiltaan varsin älykäs business-nainen. Siltä ihmiseltä voi siis odottaa myös aitoa sanomaa.



Celine Dion & Comp. edustaa sitten turvallisempaa linjaa. Etenkin Celine Dion kun aidosti osaa laulaa ja on vieläpä näyttävä nainen.
Tappouhkaus on osoittautunut vain The Sun -lehden perättömäksi juoruksi. Madonna itse kertoi tänään, että konsertit peruttiin yksinomaan siksi, että Israel on niin vaarallinen paikka tällä hetkellä.



Laulutaidosta puheen ollen: Rolling Stone -lehti ylisti arvostelussaan Madonnan kiertueen avausta seuraavasti: "But while Mariah and Whitney have of been losing the acrobatic vocal dexterity and lung power on which their reputations rest, forty-five-year-old Madonna, whom few have ever taken seriously as a musician, has never sounded better. Madonna's continued relevance was impressive, but it was even more striking that she's putting more love and genuine passion into her spectacle than ever."
En huomannut edellisessä kommentissani tuoda esille toista käsitystäni Madonnasta hänen business-naiseutensa lisäksi: Pyrkimys omaan hyvään ja uskottavaan ammatilliseen pätevyyteen, mikä näkyy mm. pyrkimyksenä parempiin ja laadukkaampiin elokuvarooleihin (siinä onnistuminen onkin sitten toinen juttu) ja koulutetumpaan laulutekniikkaan ja -ääneen. Madonna on käsittääkseni ainakin aikaisemmin kouluttanut ääntään ja laulutekniikkaansa laulutunneilla. Ja tämä alkaa kuulua hänen lauluäänessään.



Silti ollaan vielä kaukana Celine Dionin tasosta. Celine Dionhan tuli suuren yleisön tietouteen euroviisuvoiton myötä muistaakseni vuonna 1988. Jo silloin viisuselostajat muistaakseni sanoivat, että hän oli voittanut useita laulukilpailuja ja oli jo silloin erittäin suosittu ranskankielisillä alueilla Kanadassa ja myös tietenkin Ranskassa. Minulla on viisut videolla vuodesta 1984 lähtien, mutta en nyt viitsi tarkastaa tätä muistikuvaani. Vain yksi viimeisimmistä viisuvuosikerroista saattoi vahingossa tuhoutua ylitallennuksen vuoksi. Celine Dionin esittämän musiikin hyvyyden tarkastelu on sitten ihan itse kunkin oma makuasia.



Whitney Houston taas on aina osannut laulaa voimakkaalla terveellä äänellä. Tosin huumejuttujen vaikutusta ääneen en osaa luonnehtia, kun en ole hänen viimeaikaisia kappaleitaan juuri kuunnellut.



Mariah Carey taas on mielestäni ainakin radiossa soineiden kappaleiden perusteella floppi. Ehkä häneltä löytyy myös kyky laulaa tervepohjaisella äänellä ja puhtaasti. Kappaleet vain ovat olleet sellaisia hempeilykappaleita, joissa lauluääni on pilattu sensuellilla jatkuvalla kähinällä ja äänen kirkas soinnillinen ydin puuttuu. Tällainen laulutapa ärsyttää minua suunnattomasti enkä siksi ole edes koekuunnellut Mariahin levyjä.
Kieriskelen kyllä tuskaisessa kateudessa kaikille niille, jotka pääsee näkemään Madonnan livenä. Oli kyseessä sit hyvä tai huono konsertti.



Madonnan maailmankiertue alkoi vielä samana päivänä, kun mulla oli synttäri. Life is soooo unfair...



Mariah Carey on ihan hirveä kana. Houston taas on muuttunu ulisevaksi crack-horoksi, jota joku Bobby Brown läpsii miten haluaa. Ei kauheen rohkaisevia tai hyviä esikuvia.



Mariah Carey on ollu ennenkaikkea suosittu USA:ssa ja Japanissa, melko vähän Euroopassa. Celine Dion on taas nyt niin laimeeta aikuispop meininkiä, että sitä nyt voi kuunella kuka tahansa, missä vaan, ilman että se herättä kovin kummoisia reaktioita.



Houstonia kestää, mutta Madonna kyllä on valovuosien päässä akselista Carey-Houston-Dion.
Carey-Houston-Dion -akseli ja Madonna ovat erilaisia tuotteita eikä niitä siksi kannata suoraan verrata keskenään.



Vai tajusi Madonna itsekin, että ei kannata sinne Lähi-Itään mennä just nyt.



Ja nyt jo uutisoitiinkin, että Madonnan kiertueen toinen (?) keikka jouduttiin perumaan kovien vatsanväänteiden vuoksi. Mahtoikohan mamma laskea kuntonsa väärin ja uupui siksi jo lähtötelineissä, vai oliko kyseessä muu tilapäinen vatsanväänne esim. ruokamyrkytyksen vuoksi? Mahtoikohan siinä Kabbala-vedessä olla muutama ylimääräinen pöpö?
Taisi meidän Maddy jännittää niin, että koko perhosparvi lennähti pöksyyn onnistuneen ensikeikan jälkeen. No, kiertue jatkuu tänään Los Angelesissa Maddyn vuodelevon jälkeen suunnitelmien mukaan. Kyseessä on tosiaan vasta toinen keikka; kiertue loppuu syyskuussa Portugalissa.



Olen tässä kuunnellut ekan keikan bootleg-äänitteitä, ja Madonna tosiaan kuulostaa hyvältä. "Deeper and Deeper" -biisistä kuullaan mukava jatsiversio, "Material Girl" on silkkaa rokkia, ja tulkitseepa leidi varsin koskettavasti myös Lennonin sinänsä kuluneen "Imagine"-klassikon. Upeaa :P.



Madonnaa ja muita diivoja verrataan aina keskenään. Tai ainakin näiden diivojen fanit käyvät kissatappeluita siitä, kuka on paras. Huvitti, kun eräskin arvostelija käytti Madonnan kilpailijoista nimitystä "her Mini-Me's" (viittaus Austin Powers -leffan hahmoon).
160egee liput? MITÄH? Ja taustalla pyörii LESBO kohtauksia? Olis HOMO kohtauksia, se olis jotain...Lesboilu on vaan helppo kikka (antaa aihetta uutisiin, pitää hetero ukot kiimasina, naisetkaan ei kovasti paheksu ja on "suvaitsevaista"). Mut jos olis homoilua niin se ois jo jotain se....
Itse asiassa ne lesboiluhuhut eivät pitäneet paikkansa. Sen sijaan Frozen-biisin taustalla pyörii arvostelujen mukaan jättiruudulla video, jossa kaksi alastonta miestä kiehnäävät keskenään. Että alapas kaivella lompsaasi...
Ota tuosta tappouhkaus jutusta sitten selkoa. Lehdet kivikovana väittävät että on saanut ja M ja tiedottaja sanovat ettei ole saanut. hmm...



Onko tuosta Frozen videopätkä hommelista tullut selkoa että siinä on mies+mies? Luin madonnavillagesta kommentteja että se on jätetty arvailuiden varaan eli ei kovin hyvin saa selkoa ketä siinä syleilee. Oli miten oli niin audiot ja videot maanantailta kuulostavat ja näyttävät hyvälle :)



http://www.madonna.nu/gallery/ -> HQ kuvia keikoilta :)
Jee! Sain liput myös Hollantiin (Lontoon lisäksi). Nämä liput olivat jo kohtuuhintaiset eli 78 euroa. Tuskin maltan odottaa.

Nyt alkaa kiertueen euroopan osuus olla kohta kasassa. Lissabonin liput tulevat myyntiin 11.6. Samoihin aikoihin pitäisi vahvistua myös Irlannin keikka - eli toivoa on vielä liputtomilla :)
Voi että kun te ihmiset ette vaan elvistelis täällä lipuillanne, vaan kertoisitte että MISTÄ niitä lippuja mihinkin konserttiin saa, jos saa!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sitä vaan ,että miksi Blond Ambition kiertueella esitettyä uudelleen sovitettua Like a virgin kappaletta, ei ole koskaan julkaistu sinkkuna?????



On huomattavsti parempi kuin se alkuperäinen versio
Prkl:http://www.ticketmaster.com - myöshttp://www.madonna.com-sivun kautta voi yrittää. Kannattaa toimia aika hiton nopeasti, keikat on myyty loppuun mutta peruutuspaikkoja tulee ja ainakaan Pariisi ei taida vielä olla myynnissäkään.



Ymmärrän ihan helvetin hyvin, ettei Madonna ole koskaan julkaissut ainuttakaan livebiisiään sinkkuna. Sen verran hataraa on tähden laulanta lavalla etenkin takavuosina.
Niinpä niin mutta ainakin Blond Ambition kiertueella Madonna käytti laulu DAT nauhoja laulunsa tukemiseen



Esim Express Yourself vokaalit tuli kokonaan DAT nauhalta ja myös Like a virginin aikana käytettiin kyseistä kikkaa



ja ei siinä mun mielestä ole mitään väärää jos DAT nauhoja käytetään, se on vaan taiteilijan vapautta
Ei DATeissa toki vikaa ole, ilman niitä Madonna kuulostaisi yhä vain karmeammalta.



Minusta on hienoa, että Madonna on aina pitänyt kiinni siitä että laulaa livenä, vaikka sitten päin persettä. Nämä britneyt ja beyoncet huulisynkkanauhoineen saisivat ottaa opiksi.
Perjantaina tulee myyntiin Dublinin Slane Castle-keikan liputhttp://www.ticketmaster.ie
Keikalle mahtuu 80 000 fania joten siitä on tulossa kiertueen isoin keikka.yritetään saada liput sinne kavereiden kanssa!!
Toivon mukaan Madonna jaksaa vetää koko kiertueen kunnialla läpi. Viimeaikaiset uutiset vain pistävät mielen hieman huolestuneeksi.
ei voi muuta kuin nostaa peukut pystyyn. Leidi on tehnyt vaikka mitä sensaatiomaista uransa varrella ja silti todella suosittu... Rakastan tän muijan "something to remember"-levyä.. Uusimmat ei mulle sovi mutta vanhemmat on kyllä ihan kivoja, vaikka eri "diivasta" pidänkin :). Toivottavasti pääsee kuntoon ja pystyy vetämään keikat kunnolla :(, ja esiintyy vielä pitkään... tekis vielä jonkun balladi-levyn niin yeah :)
Kyllä Madonna kolisee edelleen ja lujaa. Uusin levy American Life on pahasti aliarvostettu - ei vähiten karsean nimikkosinglensä takia. Rouva se jaksaa paahtaa.
Heh, ihan vaan tiedoksi kaikkille Maddie-faneille että olette sitten menossa katsomaan Estheriä eikä Madonnaa.
Taitaa vanhan mamman kuuppa alkaa himmetä iän myötä.
Mutta toisaalta Jenkeissä samaan aikaan keikkaa heitää toinen 80-luvun supernimi Prince jolla on alkannut mennä tämä uskonto juttu sen verran jakoon jo että alkaa musiikki olla toissijainen juttu.
Princeähän vaihtoi nimeään sellaiseksi sybooliksi noin 12v sitten mutta muistaakseni sillä ei ollut mitään tekemistä silloin uskonnon kanssa, niin kuin Madonnan..anteeksi Esther.
Voi kun Esther (Maddie) ottaisi viellä uimapipot käyttöön kuten Esther Williams aikoinaan ja tekisi siitä Kabbala-muoti ilmiön.....
Tuota Esther-nimeä Madonna käyttää vain uskonnollisissa yhteyksissä, eli ei tässä mistään Prince-sekoiluista ole kyse...
ärsyttää toi koko nimi-homma. ihan ku medialla ei ois tärkeempää tekemistä. oisivat nostaneet tosta 20/20 haastattelusta esiin vaikka sen kohdan ettei 10 vuotta kestäneessä nakuilussa kovin paljoa "ideologiaa" ollut mukana vaan suurimmaksi osaksi pelkkää nakuilua nakuilin vuoksi tjn. miksei muuten kukaan tarttunut tähän estheriin aikasemmin kun se tuli tietoon? toihan ei oo mikään kovin uus juttu...

oli hauska muuten törmätä ebayssa queen esther paitoihin. pitäis vissiin ostaa...ei!
Madonna voi itse vähätellä tekemisiään niin kuin lystää, mutta se ei minusta tee tyhjäksi "nakuilujen" merkitystä. Kun kenen tahansa artistin teoksia tulkitaan, tulkinnan lähtökohtana ei voi olla artistin oma käsitys hänen työnsä merkityksestä.

Madonnan seksiajoista ja niiden vaikutuksesta populaarikulttuuriin on tehty kasapäin tutkimuksia, ja on minusta aivan selvää, että ne olivat poikkeuksellisen merkittäviä tempauksia eturivin artistilta. Niillä oli mm. voimaannuttava vaikutus naisten ja vähemmistöjen asemaan, ja siihenhän Madonna itsekin viittasi haastattelussa sanoessaan, että kyllä hän toisaalta halusi kääntää päälaelleen asetelman, jossa miehet tekevät naisista objekteja.

Jos siis Maddya kaduttaa vanhat tekemiset, se on yksi juttu, mutta se ei tyhjennä niiden tekojen taiteellista arvoa tai merkitystä.
Hmm, näin jälkikäteen on aika yllättävää että tuossa SEX-kirjasessa on aivan selviä homoseksi-kuvia, niissä vain on miehen paikalla Madonna. Kenties Madonna lesbosteli aikoinaan vain siksi ettei hän voinut homoillakaan.

Madonna ei ole juuri noiden aikojen ansiosta lainkaan niin kova juttu lesbo- kuin homopiireissä. Madonnahan antoi tuolloin ymmärtää olevansa kiinnostuneempi naissuhteista, mutta hylkäsi sitten ihanan lesbolemmen yököttävän heteroperheidyllin takia.

Erilaisia glbt-ryhmittymiä muija hiillytti niin ikään tuohon aikaan. Väitettiin että nainen riistää SEX-kirjassa homokulttuuria saadakseen mainetta.

Ennen lastensa syntymää Madonna myös kertoi varsin avoimesti medialle suvunjatkamishaaveistaan. Kun naiselta kysyttiin miten lesbosuhteet sopinevat kuvaan, hän nimonomaan kielsi etteivät yhtään mitenkään. Näin Madonna "homoikonina" tyrmäsi ajatuksen että hän voisi olla lesbosuhteessa hyvä mamma lapsille.
Madonnasta on ollut koko sen uran ajan vastakkaisia mielipiteitä ja niin pitää ollakin.Mun mielestä loistava lavaesiintyjä,kukaan muu ei pääse lähellekään,esittäisi sitten vaikka uuden levynsä alusta loppuun!
En kyllä muista lukeneeni kyseistä haastattelua, ja sitä paitsi tuossahan oli puolet omaa tulkintaa. Jos M on sanonut haluavansa miehen ja lapsia, lesbosuhteet eivät minunkaan järkeni mukaan sovi kuvaan mitenkään ;).

On aivan absurdia väittää, että Madonna pitäisi homoja huonompina vanhempina. Hän on aina ja uudestaan korostanut suvaitsevaisuutta vähemmistöjä kohtaan ja hänellä on lukuisia lesboystäviä, esim. Rosie O'Donnell, jolla käsittääkseni on lapsia. Silti Madonna on heteronainen, eikä siitä pääse mihinkään.

Varsinkin akateemiset älykkölesbot ovat tietenkin kritisoineet Madonnaa homokulttuurin hyödyntämisestä. Moiset keskustelut ovat minusta kuitenkin aina yhtä naurettavia, oli kyse sitten Madonnan tai muiden artistien teoista. Jos homot esitetään myönteisesti esim. suositun artistin musiikkivideossa, se on vähemmistöjen asemalle vain plussaa. Christina Aquileran "Beautiful"-video on tästä hyvä esimerkki; Madonnan videoista mainittakoon "American Pie".

Tuosta Esther-jutusta tuli mieleen, että Conan O'Brien oli vitsaillut show'ssaan, että Madonna oli ottanut uuden nimen, "because Esther was an ancient queen - and so are all of her fans" ;D.
Olen aina ihmetellyt homomiesten kiinnostusta Madonnan kaltasiiin, rahalla tehtyihin pintamuodin ilmiöihin. Sehän on pelkkää markkinointia koko nainen - ja osaa myydä itseään hyvin - mistä seuraa, ettei mm. hänen "musiikkinsa" voisi vähempää kiinnostaa.
Ei kai pahaa, vaan ei kyllä hyvääkään. Sikäli äskeinen viestini oli epäoikeudenmukainen, ettei tällainen kaupallisen massaroskan perässä juokseminen ole erityisesti vain homoilmiö: kyllä samaa on varmaan yhtä paljon heteroillakin.
Minusta on aina ollut niin huvittavaa, että kaikki ns. kaupallinen leimataan taiteellisesti mitättömäksi. Samalla ne ei-kaupallisen musiikin ystävät voivat kuvitella olevansa jotain niin ihmeellistä ja erikoista, kun kuuntelevat iskän autotallissa tehtyä reykjavikiläisbändin demoa. Ns. vaihtoehtomusiikin tai vaikkapa klassisen musiikin ystävät ovat monta kertaa niin paskantärkeitä, että oksettaa.

Popmusiikki on aivan oma genrensä, johon kaupallisuus kuuluu olennaisena osana. Se ei silti tarkoita sitä, etteikö popartisteilla voi olla mitään sanomaa tai hyviä biisejä. Madonnalla on ollut molempia hänen 20 vuotta kestäneen uransa aikana. Popmaailma on täynnä päiväperhoja, mutta Madonna ei tosiaankaan ole yksi niistä. Totta kai hän on osannut myydä itseään, mutta ei artisti ole yhtään sen uskottavampi, jos hän rämpyttää meikittömänä kitaraa jossain pubin nurkassa tupakkapilven takana.

Ihmiset "juoksevat massaroskan perässä", koska he haluavat viihdettä ja elämyksiä - motiivit ovat aivan samat kuin niilläkin, jotka kuvittelevat kuuntelevansa sitä "aidompaa" musiikkia.
Kyllä minustakin hyvä musiikki voi menestyä myös kaupallisesti. Lähtökohtana pitäisi kai kuitenkin olla hyvän musiikin tekeminen (hyvää en rajaa, sen saa jokainen tehdä ihan itse haluamaansa tapaan). Esimerkiksi Madonna nyt vain on ensin tuote, sitten vasta musiikkia, ja se minua tässä ilmiössä nyppii. Pop on varmaan oma genrensä, ja arvostetaan sitä sellaisena. Minusta klassisen ja muun musiikin vastakkainasettelu on tässä mielessä ihan turhaa: musiikkimakuja on monia, ja hyvä niin. Kyllä klassisellakin puolella samanlaisia kaupallisuuden enkeleitä on.

Tuntuu jotenkin vain surulliselta tämä soittolistojen luoma musiikkihegemonia: ensin joku tekee tuotteen, jota markkinoidaan, sitten soitettuus tuo arvon, myyntiä. Laatua kysytään näissä kuvioissa kovin harvoin.

Myöskään Madonnan sanottaviin en ole kajonnut enkä paljoa viitsi kajota. Epäilyttää kyllä, että aika monet ns. kannaotot ovat olleet mainostemppuja, kuten samoista ansioista tutulla venäläisduo Tatulla.
Eihän tässä mitään ongelmaa tai ristiriitaa ole, kyse on kahdesta aivan eri ilmiöstä. Madonna et Co. edustaa showta ja viihdealan miljardibisnestä, jossa pieni osansa on myös musiikilla. Profusionin mainitsemat reykjavikilaisbändit ja ns. klassinen taas edustavat ennen kaikkea musiikkia musiikin vuoksi, johon saattaa liittyä myös muita viihde- tai taiteenalan ilmiöitä (kuten videot, tanssi, näyttämötaide).

Ei kai kukaan kiellä sitä, että Madonnan tuotanto on äärimmäisen pitkälle laskelmoitua ja suunniteltu miellyttämään mahdollisimman suuria massoja, jotta se tuottaisi niin paljon rahaa kuin mahdollista. Tätä ei sinänsä ole syytä paheksua, työpaikkoja syntyy ja talous pyörii.

Ei ole kuitenkaan mitään syytä verrata Madonnaa ja kamariorkesteria toisiinsa, sillä vaikka kummassakin käytetään musiikki-instrumentteja (sikäli kun niitä perinteisessä muodossa Madonnan tuotannossa enää tarvitaan) ja sävelmät kirjoitetaan nuotein (kai?), näillä kahdella ilmiöllä ei ole juuri mitään tekemistä keskenään. Eihän kukaan myöskään rinnasta 7-päivää lehteä ja Tolstoin Sota ja rauha –teosta, vaikka kumpikin painetaan paperille ja voidaan valita riippukeinuun lomalukemiseksi. Kaikki ovat omalla alallaan yhtä uskottavia, mutta niitä ei voi vertailla samoin kriteerein.

Elämyksiä on monenlaisia. Joku haluaa paneutua pienimuotoisiin, syventymistä vaativiin hetkiin vaikkapa Schumannin viulukonserttojen parissa, toinen taas nauttii megaluokan korviahuumaavasta stadionkonsertista oheistapahtumineen Madonnan maailmankiertueella. Tähän väliin mahtuu sitten kaikki mahdolliset variaatiot ja hyvä niin.

Toivottavasti kuitenkin musiikin kuluttajat jossain vaiheessa pysähtyvät edes hetkeksi ajattelemaan, mistä kaikesta heidän kuuntelemassaan musiikissa itse asiassa onkaan kysymys.
tää on sinänsä hauska keskustelu...tai no lähinnä traaginen mun näkökulmasta katsottuna. itse koin valtavia muutoksia teininä (well duh...lapsesta nuoreksi. mutta myöskin perhesotkuja sun muita asioita tuli käytyä läpi) ja voin pokkana sanoa että ainoat ns oljenkorret joita mulla oli että jaksoin päivästä toiseen oli madonnan ray of light levy sekä haastattelut joita tuli levyn aikoihin.

siinä teille kateellisille ajateltavaa...vai olenko mä vaan niin helskutan tyhmä etten osannut nähdä sanotusten ja haastattelujen lävitse että tää ihminen ei oo tipan vertaa kiinnostunut henkisestä kasvusta vaan aatteli että miten hän sais median uudelleen kiinnostumaan itsestään ja samalla hän vois pelastaa yhen suomalaisnuoren? ;-)
Siis sitähän juuri yritin sanoa, että on ihan hedelmätöntä verrata eri musiikkityylejä toisiinsa. Mielestäni Tero juuri loi tällaista vastakkainasettelua puhumalla "kaupallisesta roskasta", jonka vastakohta on loogisesti "ei kaupallinen hyvä musiikki", mitä se sitten hänen mielestään onkaan. Moinen vertailu on järjetöntä.

Tietenkin Madonna on halunnut aikanaan kuuluisaksi ja halunnut myydä levyjä ja shokeerata. Kukaan ei kuitenkaan jaksa 20 vuotta tässä bisneksessä vain niiden motiivien varassa, eikä yleisö myöskään ole artistista kiinnostunut 20 vuotta, ellei hänellä ole mitään annettavaa. Madonna on minusta todella kaukana niistä musiikkibisneksen todellisista tuotteista, joilla ei ole mitään sanottavaa, eikä uraakaan juuri yhtä levyä pitempään (vrt. Idolsit sun muut). Onkin melkoisen huvittavaa verrata Madonnaa Tatun kaltaisiin todellisiin tuotteisiin. Madonna on siitä erilainen, että hän ei ole ikinä ollut levy-yhtiön maskotti, vaan ensimmäinen nainen, joka todella onnistui sanelemaan uransa alusta lähtien.

Tietenkin media on kyyninen ja sanoo, että Madonna tekee kaiken vain rahan tai huomion vuoksi. Tuskin koskaan ajatellaan niin, että hän tekee jotain vain sen vuoksi, että hän voisi kehittyä artistina tai että hän on vain inspiroitunut tekemään jotain. Hän kirjoitti esim. lastenkirjoja, koska halusi niin tehdä.

Ei Madonnan homokommenteissa ole ikinä ollut mitään falskia, eikä hän ole leikkinyt olevansa muuta kuin on. Hän on aina sanonut mitä lystää ja tehnyt mitä lystää ja menestynyt silti - ja se jos jokin on merkittävää pop-bisneksessä, joka pursuaa toinen toistaan tyhjempiä ja turhempia tähtiä.
ihmetyttää, että aikuiset ihmiset ihan tosissaan juoksee tuollaisien poppareitten perässä. Rahalla tehty bisnesjuttu ja kaverit tosissaan uskovat, että tuo on jotakin suurta. Eihän se ole kuin liikeyritys vetää rahat pois ihmisiltä. Mitään muuta madonnassa ei sitten olekaan. Taito tai osaaminen on kyllä kaukana. Uskomatonta, että ihmiset tarvitsevat tuollaisia "merkkituotteita" aina vain enemmän. No, jos haluaa rahansa heitellä minne sattuu niin kaiåpa niitä voi lahjoittaa madonnallekin ja muille sillanpäillle. Jotenkin ymmärtäisin , että 15-vuotiaita tällainen kiinnostaa, mutta että aikuisia miehiä. Ei sitä voi ymmärtää.
Tästä samasta ihmettelystä minäkin kannanottoni kirjoitin. Yoisaalta, ei tämä kyllä musiikkiin edes rajoitu: kansa seuraa formulabisnestä, jääkiekkoa ja minia muita vastaavia, joita on vaikea käsittää.
Madonnan rahanhimosta yms sen verran, että niinhän se on kaikilla artisteilla leipä tienattavana... Tuskin kukaan sitä ilmaiseksi tekis kovin kauaa.

Ja ne nakuilut... Mä pistän tyynesti ne kaikki "shokeeraukset" huomion herättämisyrityksiksi, joilla tienattiin hemmetisti rahaa. Mikäs siinä jos on showihminen ja osaa.

Lauluääntä Madonnalla ei juuri ole. Eka versio Material Girlistä oli säälittävä, tai lähes itkettävän huono, niin kuin muutkin Madonnan nuoruuden tuotokset.

Täytyy kyllä sanoa että hän on kiitettävästi kehittänyt lauluääntään. Kyllä sitä kuuntelee, vaikkei se mitenkään erikoinen olekaan, varsinkin jos kappale on muuten mukaansa tempaava.
Minua huvittaa lähinnä se, että ihmiset, jotka eivät näemmä yhtään mitään tiedä Madonnan urasta ja hänen motiiveistaan tulevat tänne saarnaamaan kaiken turhuudesta ja aikuisten miesten lapsellisuudesta. Olisi kovin mielenkiintoista tietää, millaisia artisteja arvon herrat mahtavat kuunnella, vai liekö elämässä mitään iloja.

Ylipäätään on huvittavaa, että ihmisiä ärsyttää se, että toisilla on idoleita. Fanittaminen on kuitenkin mitä myönteisin asia, eikä se liity sinänsä rahaan millään lailla. Tietenkin rahaa kuluu, jos ostaa levyjä tai menee keikalle, mutta en esimerkiksi ajattele antavani rahaa Madonnalle vaan päinvastoin hankkivani viihdykettä itselleni. Ja niinhän tekevät kaikki - nekin, jotka kuvittelevat olevansa niin aikuisia ja kypsiä haluavat välillä unohtaa arkensa vaikka tuopin tai tv:n ääressä, kuten Tero sanoikin. Että kannattaako sitä syytää rahojaan rikkaille panimofirmoille, kun ne valmistavat sellaisia massatuotteita tyhmien ihmisten juotavaksi...

Sisällökkyydestä tuli vielä mieleen, että periaatteessa jokainen hengentuote on tyhjä ja saa merkityksensä vasta silloin, kun katsoja tai kuulija sille merkityksiä antaa. Ymmärrän hyvin, että joku katsoo Madonnaa ja ajattelee, että hän on tyhjää täynnä. Itse olen seurannut hänen uraansa ja tekemisiään lähes parikymmentä vuotta, joten katson tuntevani hänen uransa ja näkemyksensä erittäin monipuolisesti.

Kun Madonna tuli julkisuuteen 20 vuotta sitten, häntä veikattiin yhden hitin ihmeeksi. Ja kuinkas kävikään? Lisäksi jos raha olisi Madonnan ainoa motiivi, hän olisi voinut lopettaa uransa hyvin varakkaana naisena jo kymmenen vuotta sitten, vaan eipä lopettanut. Ja sekös teitä kyynikkoja ärsyttää ;).
Juuri niin, itsepä sen sanoit. Miksi aikuisilla pitää olla esikuvia kuin kasvavilla lapsilla ikään? Tämä on tätä samaa kun itse ei ole sinut itsensä kanssa pitää ottaa joku palvottava ja julkkis jonka elämää ja tekemisiä sitten kuunnellaan ja koetaan sitä kautta. Tähän kulttipalvontaan perustuvat myöskin kaikki uskonnot maan päällä ja niin kauan kuin on ihmisiä jotka tätä tarvitsevat niin siitä vain. Hyvä kun kelpaa ja rahakin siinä sivussa pyörii. Hyvä niin, mutta uskomatonta vain, että edelleen näitä "tyhjäpäitä" löytyy. Sillä aikaa kun harjoitatte palvontaanne ja elätte toisen kautta, voisitte vaikka kehittää itsessänne niitä om,inaisuuksia missä olette lahjakkaita ja hyviä. Ja en tarkoita nyt mitään Idol´s kilpailuun osallistumista. Se on lapsille se, aivan kuin Madonnanne ja muut teinijutskat. Heh, vieläkin ihmettelen että aikuiset miehet.....niin, kyllä minulla iloa on elämässäni on vaikka ei Madonnalle sisälläni tilaa olekaan!
Ja siitä musiikista vielä. Voiko joku väittää tosissaan, että sanoitukset ja sävellykset puhumattakaan ulosannista , olisi ammattitaitoista ja hyvää ja taiteellista ja lahjakasta? Ei varmasti!
Madonna herättää näemmä kovin intohimoja, puolin jos toisin. En mokomasta yhtään pidä, mutta minä olen käyttänyt häntä vain kuvaavana esimerkkinä ei-musiikillisin perustein myytävän musiikin esittäjästä. Minusta ilmiö sinänsä on epäterve, ei nyt silti ihan sairas kuitenkaan. Mutta: rauhoittukaa nyt ihmiset rakkaat. Ei yksi Madonna ihan tuon vaahdon arvoinen taida olla, osasipa laulaa taikka ei.
Ikään kuin tässä nyt koko elämä pyörisi yhden Madonna ympärillä, voi jessus sentään. Itsekin vierastan sairasta ihailua, jossa vainotaan tähteä ja syödään roskiksista, kun kaikki rahat menevät fanikamaan. Silloin voi minusta vasta puhua siitä, että elää toisen kautta ilman omaa elämää.

Toisaalta voidaan sanoa, että jokainen ihminen elää jonkun tai jonkin kautta, eikä siinä ole mitään outoa, kunhan se pysyy lain ja terveyden rajoissa. Vain niiden ihmisten, jotka ovat niin itseriittoisia, että eivät tarvitse sen kummemmin jumalaa kuin Madonnaakaan (mikä heidän madonnansa ikinä onkaan), on syytä tarkastuttaa omahyväinen nuppinsa.

On tietenkin ihan turha lähteä inttämään sitä, onko Madonna hyvä artisti vai ei. Sen päättää jokainen itse, eikä se mielipiden useinkaan muuksi muutu. Yleisessä keskustelussa artistin hyvyyttä ja huonoutta määriteltäessä voidaan ehkä vedota vain arvosteluihin. Madonnan kohdalla on nykyisin helppo sanoa, että myös kriitikot ovat tajunneet Madonnan arvon. Hänen loppuunmyyty kiertueensa on saanut voittopuolisesti erinomaisia arvosteluja niin suurilta kuin pieniltäkin medioilta. Etenkin kiitosta on tullut hänen kirjoittamiensa pophittien kestävyydestä ja hänen hyvästä äänestään. Juuri ilmestyneessä Rolling Stone -lehdessä Madonnan Like a Prayer -albumi on listattu kaikkien aikojen parhaiden albumien joukkoon, ja esim. Ray of Light -levy oli taannoin valtaisa arvostelumenestys laatulehtiä myöten ja nappasi kasapäin Grammy-palkintoja.
"Ja siitä musiikista vielä. Voiko joku väittää tosissaan, että sanoitukset ja sävellykset puhumattakaan ulosannista , olisi ammattitaitoista ja hyvää ja taiteellista ja lahjakasta? Ei varmasti!"

voi...niinkuin profusion tuossa yläpuolella sanoikin ja lisäten henk.koht. arvioni musasta yleisesti = itse toivoisin kaiken musiikin (jota kuuntelen) olevan like a prayer (biisi)/nothing fails tasoa, josta saa niin ns. viihdykettä kuin mielenravintoa.

mikä on ammattitaitoista ja hyvää ja taiteellista ja lahjakasta? varmasti kaikki fanit ja ei-fanit myös myöntävät ettei Madonnan ääni ole ns. Celine Dion tasoa, mutta itse henk.koht. pidän TODELLA PALJON ENEMMÄN Madonnan kuin Celine Dion tai vaikka Pavarottin äänestä. Joten makunsa kullakin...? Tietääkseni ei ole tehty Markyn mitan mukaan minkäänlaista universaalia mittapuuta mikä lasketaan hyväksi ja mikä ei ;-)

Onkos Profusion muuten tietoinen että MTV:n viikonlopussa nähdään Madde? :)
Vaikuttaa lähinnä siltä että ne jotka Madonnasta ei kummemmin välitä olis jotenkin enemmän kiihtyneitä tästä Madonna keskustelusta.

Itse pidän todella paljon kyseisestä artistista, oli se miten homohtavaa tahansa. Ei nyt tarvitse niin kuolemanvakavasti ottaa.

Ja kyllä, Madonnan musiikki on ammattitaitoista ja hyvää. Onhan se lahjakastakin, mut nythän puhutaan Madonnasta, eikä mistään Norah Jonesista. Kaksi artistia, jotka eroavat toisistaan kuin yö ja päivä.

Kun puhutaan Madonnasta, se taiteellisuus kyllä jää taka-alalle, siis kysehän oli pop-musiikista? Tuskin kukaan täällä Madonnan upeeta taiteellista lahjakkuutta rupeaa ylistämään...

En nyt viitsi otsa kurtussa kuunnella Madonnaa tai jotain Britney Spearsiä. Ärsyttävimpiin ihmisiin kuuluvat juuri ne, jotka aina peräänkuuluttavat jotain autenttista lahjakkuutta, taiteellisuutta ja jotain kummallisia syviä arvoja jostain musiikista. Klassinen musiikki lienee sitä varten, ei mikään perusradiosta kaikuva bassojumputus.

Voin tosissani väittää että Madonnan musiikki on hyvää, ammattitaitoista ja lahjakasta. Taiteellisuudesta en pahemmin sen suhteen piittää, muunlainen taide ehkä uppoaa vähän paremmin. Madonnan kohdalla taiteen peräänkuuluttaminen on vähintäänkin naurettavaa ja melko kohtuutonta.

Kysehän on makuasioista, eikä niistä voi kiistellä. Kiistellä voi jos haluaa, mutta tulos ei siitä muutu.
sen verran kiihkomielinen olen että tuon ^ kommentin jälkeen on pakko kommentoida taiteellisuus-faktoria...mielestäni männävuosien videot ja muut tuotokset ovat olleet taiteellisia, mutta sanoisin että koko uusin kiertue on taidetta parhaimmillaan...se saa tuntemaan itsensä pahaksi, hyväksi, ristiriitaiseksi, mietteliääksi, rakastavaksi, rakastettavaksi. (noita asioita itse etsin taiteesta ja lasken nuo asiat taiteellisuudeksi)
Joo, Madonna-viikonloppua meinaan seurata ja nauttia samalla Maddyn taiteellisesta panoksesta ;).

Taiteellinen-sana on kokenut jo ajat sitten inflaation, koska sitä on totuttu käyttämään esim. nykytaideteoksista, joissa ei tunnu olevan päätä eikä häntää mutta jotka nököttävät museossa ja ovat siten "taidetta".

Madonna on omalla tavallaan hyvinkin taiteellinen siten, että hän on monilahjakas ja äärimmäisen uusiutumiskykyinen. On täysin selviö, että lahjaton ihminen ei pysy huipulla 20 vuotta ja myy 250 miljoonaa levyä, vaikka markkinoitaisiin ja myytäisiin ja shokeerattaisiin kuinka. Tämän huomaa jo siitä, kuinka pullollaan musiikkimaailma on eilisen päiväperhoja.

Madonna on paitsi lahjakas bisnesnainen myös lahjakas musiikintekijä, videoartisti ja erinomainen lavaesiintyjä. Hänen panoksensa oli tärkeä, kun musiikkivideosta kehittyi oma taiteenlajinsa. Hän on myös osaltaan vaikuttanut vahvasti siihen, että rock-konserteista on tullut entistä suurempia visuaalisia spektaakkeleita, minkä valtaosa uuden kiertueen arvostelijoistakin on myöntänyt. Se, joka väittää, että Madonnan sanoitukset ovat tyhjää täynnä ja että hänellä on huono ääni, ei ole todennäköisesti kuullut kuin "Holidayn" vuodelta 1983. Jos Madonna kerran on niin merkityksetön, voidaan kysyä, miksi hänen "taidettaan" on tutkittu ja tutkitaan yliopistoissa ympäri maailmaa.

Vaikka en muuten välitäkään Madonnan uskonnollisista näkemyksistä, eräs hyvä periaate hänellä on: Ellei ole mitään hyvää sanottavaa, on parempi olla hiljaa. Se sopii etenkin niille ihmisille, jotka sanovat, että ihmisten pitäisi fanittamisen sijaan kehittää itseään. Niin, kaiken sen valittamiseen käytetyn energian voisi itse kukin käyttää persoonansa kehittämiseen...
Pinnalla näkyy erinomaisesti pysyvän mm. hyvän markkinointikoneiston avulla...se siis monilahjakkuudesta.
Ja se niistä monipuolisista mielipiteistä. Yhden ajatuksen mies iski jälleen.
Kyllä, kyllä taiteellisuus kunniaan viikonlopun aikana ;-)

"Se, joka väittää, että Madonnan sanoitukset ovat tyhjää täynnä ja että hänellä on huono ääni, ei ole todennäköisesti kuullut kuin "Holidayn" vuodelta 1983"

LOL! Täytyy sanoa että tohon ite asiassa kiteytyy koko tää keskustelun taso. Toisaalta Maddehan ei ite kirjottanut Holidayta joten voidaan vaan lauluääntä kommentoida heh.

(olipas tää aika turha viesti)
Hey, niinpä siis LOL.

Siinä se mitä tarvitsee sanoa Madonnastanne kaverit!
miten ihmeessä voin olla markyn kanssa samaa mieltää...molemmat aattelee samaa asiaa erintavoin mutta päätyy samaan lopputulokseen?
....kuules, älä muuta sano!- kummallista tämä elämä joskus. Tässä nyt vain kävi näin.....LOL
The Pride International Film Festival (PIFF) is an international presentation of numerous gay, lesbian, transgender and bisexual digital films and videos in the Philippines, and its advocacy of HIV/AIDS education will be promoted through film screenings and other events. This international event will also coincide with the festival's presentation of the "Judy" Award to Madonna and PIFF's "Lifetime Achievement & Distinction" Award to Sir Ian Mckellen.


lisää @ http://www.gaywired.com/article.cfm?section=10&id=3748
The Pride International Film Festival (PIFF) is an international presentation of numerous gay, lesbian, transgender and bisexual digital films and videos in the Philippines, and its advocacy of HIV/AIDS education will be promoted through film screenings and other events. This international event will also coincide with the festival's presentation of the "Judy" Award to Madonna and PIFF's "Lifetime Achievement & Distinction" Award to Sir Ian Mckellen.


lisää @ http://www.gaywired.com/article.cfm?section=10&id=3748
Edellinen