Onko tilastoja aiheesta?

Seuraava
Minulla kun ei ole tuota jämäkkyyttä, jota armeija voisi tuoda (olen vapautettu), niin kuulunen sarjaan epämiehekkäät.
Terv. kaakattava homo
Jotenkin tässä aina välillä tulee mieleen Hergén Tintti Afrikassa. Ai, että mitenkä niin. No kun tuo Pohtija on kuin sarjakuvan Tintti Afrikassa, jossa yksinkertaiset ja meluisista leikeistä pitävät neekerit ymmärtävät kunnioittaa suurta valkoista ja isällistä reportteri Tinttiä omalla patamustalla olemuksellaan. <sarkasmia> Ehkä meidänkin pitäisi tehdä samoin ja ylistää nimim. Pohtijaa, koska hän on suvainnut ratkaista meidän homojen, joilla on niin vaikeaa, ongelmat </sarkasmia>

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Kuvassa Tintti on lähtenyt kotiin Kongosta ja alkuasukkaat edelleen kunnioittavat ”asiaankuuluvasti” Tinttiä
http://histoireenprimaire.free.fr/images/tintin_au_congo.jpg

Jos joku ei ennestään tunne Tintin kyseistä valitettavan surkuhupaisaa seikkailua niin Wikipedia kertoo tästä Tintin seikkailusta mm:
“For instance, an infamous scene in Tintin in the Congo had Tintin giving a geography lesson to native students in a missionary school. "My dear friends," exclaimed Tintin, "today I am going to talk to you about your country: Belgium!"”

Ja Tintin.com puolestaan:
Tintin “in the Congo (1931) is a naïve depiction of the colonial times and paternalistic views as they existed in Belgium in the early 1930’s. For this new story, Hergé will improvise. Tintin becomes a sorcerer in the Babaoru’m Kingdom. He will outsmart the traps of the gangsters who want to take control of the diamond production of Congo”
Pohtijalle kaksi kysymystä:
- Aikaisemmin kerroit, että sinulla on homokavereita 3 kpl. Oletko kertonut heille ystävyytenne perustuvan siihen, että he ovat riittävät miehekkäitä sinulle?
- Luuletko että ystävyys säilyisi senkin jälkeen, jos he saisivat tietää totuuden?
Taivutetaanpa rautalangasta.

Jep. He tietävät. He tietävät oikein hyvin, millä perustein homma pelaa. He tajuavat, että ovat heteroyhteiskunnassa olevia luonnonoikkuja, joiden pitää pelata enemmistön ehdoilla selvitäkseen. Ainoa mikä heille hyväksytään, on että Ok, te tykkäätte väärästä sukupuolesta. Mutta siihn paapominen ja lässytys loppuu.

Totta. Heiltä odotetaan hieman enemmän, hieman korrektimpaa käytöstä, suurempaa sosiaalista venymistä, heidän pitää pystyä pitämään seksuaalisuutensa lyhyessä talutushihnassa, jotta saavat olla äijien läpänheitto/ryyppy/saunaporukoissa. And that's life. He tajuavat sen, hyväksyvät, elävät sen mukaan.

Jos et halua äijäporukoihin ja olla "one of the guys", vaan tyttöjen saunaillat on enemmän oma juttusi, niin sittenhän ei ole mitään kitisemisen aihetta?

He eivät ole SÄÄLISTÄ kavereitani vaan koska pidän heitä "cooleina" ja "hiton kovina" tyyppeinä heidän osoittamansa käytöksen perusteella, en minkään Amnestyn säätämän säädöksen perusteella.

Koska mä en valitse kavereitani jonkun "kaikki ihmiset ovat laulun arvoisia" -lässytyksen mukaan. Jos tyyppi on asiallinen, ok, jos taas vaivaudun hänen seurassaan ärsyttävän olemuksen tai juttujen tyhmyyden takia toistuvasti ja jatkuvasti, se on hei hei ja näkemiin, seksuaalisuuteen katsomatta.

Humanismia on maailmassa, hyvyyttä on maailmassa, mutta se loppuu jos sitä lypsetään loputtomasti. Elämä on kovaa. Hankkikaa kypärä!
Toisekseen... minusta on tyylikkäämpää kantaa "100% homo" -T-paitaa ja olla siitä huolimatta maskuliininen olemukseltaan, kuin käyttäytyä naismaisesti ja olettaa että ihmiset jotenkin "tajuavat ja arvaavat". Ensimainitussa on enemmän munaa, selkärankaa. Sitä arvostavat kaikki sukupuoleen katsomatta.

Homolle ohje: Käyttäydy maskuliinisesti 24/7. Sano selkeästi, kiertelemättä uudessa porukassa että olet homo. Älä väräytä ilmettäsikään tai osoita, että häpeilisit asiaa. Älä koskaan ota samassa porukassa asiaa uudestaan puheeksi tai viittaa siihen mitenkään, sen jälkeen kun kaikki tietävät, käyttäydy heteromaisesti. Sinua arvostavat silloin enemmän sekä homot (haluavat suhteen kanssasi) että heterot (haluavat olla kavereita kanssasi).

Näin homokaverini teki nuorena: Hän pyysi eräänä baari-iltana kaverit koolle (pelkkiä miehiä), "Nyt kaikki tänne." kuin jääkiekkojoukkueen maalin ympärille ennen peliä. Kellään ei ollut mitään aavistusta mitä tuleman pitää. Hän pamautti tiukalla äänellä katsoen tiukasti silmiin "Mä olen homo. Jokaisella on 10 sekuntia aikaa päättää, onko se ok." Kaikki hätääntyivät hetken mykän shokin jälkeen, että "On, on! Tottakai.. tottakai." Asiasta ei sen koommin puhuttu, se oli sillä selvä. Se oli ns. tyylikäs ulostulo.
Aivan loistavan provokatiivista ja myös paljastavaa nämä Pohtijan pohdinnat!

Kun tuo Martin minua ojensi aikaisemmin ad hominem-kommenteista, taidan nyt jättää tämän tällä kertaa tähän ja koetan vain istua näppieni päällä.

Juhani
Onneksi en tunne ainuttakaan Pohtijan kaltaista heteroa. Heterokontaktini ovat sukupuoleen katsomatta jotenkin.. inhimillisempiä.
Pohtijan mielestä homo saa siis olla homo, kunhan ei näy eikä kuulu. Asenne on sama kuin kristillisellä kirkolla: homous ei ole väärin, mutta homoseksuaaliset teot ja avoimesti homona eläminen on. Jonkinlainen paradoksi kenties?

Eräässä Z-lehdessä luonnehdittiin kerran melko osuvasti ko. asennetta. Sitä verrattiin siihen, että mustaihoiselle ihmiselle sanottaisiin jotenkin tähän tyyliin: "Kyllä sinä oma itsesi saat olla, mutta älä vain pidä mustaa ihoa tai kiharia hiuksia".

Tulee mieleen eräs runo keltaisesta naakasta. Muistaako kukaan? Se missä muut naakat nokkivat keltaiselta silmät päästä tämän erilaisuuden vuoksi.
Netti on ihmeellinen. Sieltä löytyi myös kyseinen runo. :) Runon on kirjoittanut P. Mustapää ja se on esiintynyt mm. kokoelmassa "Jäähyväiset Arkadialle". Tässä siis runo, olkaa hyvät:



"Oli kirkon harjalla naakka,
oli naakka keltainen,
siis harvinainen naakka,
siis narri naakkojen.

Se viivytteli yksin
kai ajatellakseen
ja perin harvoin nousi
valjuille siivilleen.

Vaan mustain naakkain parvi
hihkui ja vaakkui vain.
Ja annas olla, aamu
kun koitti sunnuntain,

kun tornissa juhlallisesti
kelloja kläpättiin
ja lukkari rovastin myötä
vaelsi temppeliin,

se mustain naakkain parvi,
kuten arvata saattaakin,
kuin raekuuro lensi
yli korkean tapulin.

Vaan keltainen naakka silloin
oli ainoa äänetön,
joten silläkin vihastutti
se naakkayhteisön.

Se ei ulvonut susien myötä
tai naakkakielellä, ei
se vaakkunut naakkojen lailla –
mikä siltä suosion vei,

joten kerran mustat naakat
sen silmät sokaisivat –
ovat vallalla naakkojen maassa
periaatteet ankarat.

Oli kirkon harjalla naakka,
oli naakka keltainen,
siis harvinainen naakka,
siis narri naakkojen.

Ja aforismin laati
se ensimmäisen näin:
On minulla selkäranka,
jos silmittäkin jäin.

Ja toisen, yhtä hyvän:
Sain osan oivallisen –
on kunniallista kuolla
värinsä tunnustaen."
Asia mitä MINÄ en ymmärrä, että eivätkö homot ja lesbot tajua yhtä ihan äärettömän yksinkertaista asiaa.

Homojen ja lesbojen seksuaalinen halu kohdistuu heteromaisiin oman sukupuolen edustajiin. Mitä heteromaisempi, sen seksikkäämpi... jos puhutaan nyt ihan puhtaasta seksuaalisesta vetovoimasta. Näin olen ymmärtänyt kavereiltani. Lesbot haaveilevat pitkähiuksisesta, muodokkaasta ja naisellisen pehmeästä, mekkoihin ja meikkiin sonnustautuvasta naisesta, homomiehet taas vahvasta, karskista ja itsevarmasta, omien teidensä kulkijasta. Jos vaatii toiselta em. asioita, pitää myös vaatia niitä itseltään, tässä tapauksessa.
Olen seuraillut tätä pitkäksi venynyttä viestiketjua. "Pohtija" on kierrellyt kuin kissa kuumaa puuroa jotain asiaa, jota ei kai ollut itsekään osannut pukea sanoiksi aiemmin. Paitsi nyt.

"Pohtija" siis olettaa (ilmeisesti muutaman kaverinsa mieltymysten / käsitysten perusteella), että "heteronoloisuus" olisi jokin myyntivaltti. Vai?

"Pohtija" on mitä ilmeisimmin johdatettu tai ihan itsekseen johtunut harhaan. Ei väite "heteronoloisten" erityisestä haluttavuudesta ole mikään yleispätevä tosiasia. Makuja on monia. Kyllä "heteronoloisilla" flaksi voi käydä - mutta niin voi neideilläkin.

"Pohtija": Älä yleistä. Jos pohtisit välillä oikeasti omia pohdintojasikin?
"Homojen ja lesbojen seksuaalinen halu kohdistuu heteromaisiin oman sukupuolen edustajiin"

Ja kaikki haluavat nuorempaa ja blodeilla on aina hauskempaa ja mitäs muita näitä faktoja vielä olikaan...

Kyllä suurin osa homoista ja lesboista ihan itse tietää minkälaisista ihmisistä hän pitämää. En minä ainakaan tarvitse jonkun Pohdiskelijan neuvoja kenestä minun tulee olla kiinnostunut ja millä kriteereillä.
Tulisiko homojen olla heteronomaisia ja siten heteronomaisuudessa homoja???
>Heteronomaisuus = heterojen ja homojen normaalikäyttäytyminen.

Eihän tuo ole mahdollista - homo käyttäytyy homona! Kuinka pitkälle, pohtija, ajattelit viedä tämän? Tulisiko homon harrastaa seksiäkin heteronomaisesti? Eli miten? Miten olisi mahdollista saada nanen miehen muodossa seksiin (eikö ajatuksesi loogisesti pitäisikin mennä näin?) Mihin päädyttäisiinkään?
-------------------------------------------------

"Alle Menschen werden Brüder
wo dein sanfter Flügel weilt!"
Martin, kyllä heteromiehen ajatteluun kuuluu se homomiehenkin heteronomainen seksi. Tarkoittaa siis että on pakko olla REIKÄ johon pili pannaan. Siksi noissa verkkokeskusteluissa nk. heteromiehet jankuttavat aina vain anaaliseksistä. Se ajattelu on suorastaan luutunut heidän kalloonsa.

Jatkuvista peppuseksikommenteista minä teen sellaisen johtopäätöksen, että heteroveljillämme oma seksi on varsin yksitotista ja tylsää. He ovat meille syvästi kateellisia siitä, että me saatamme nauttia seksistä heitä paljon monipuolisemmin. Tietenkin he kuvittelevat sen olevan myös paljon runsaampaa, mihin he koskaan pystyvät. Tämä voisi selittää osaksi sen ylenmääräisen, tai suorastaan epänormaaliin kiinnostuksen nimenomaan homomiesten seksikäyttäytymiseen.

Juhani
Pohtija, ei ole varsinaisesti "pohtimista" ilmoittaa muille, mikä heidän ongelmansa on ja miten se ratkaistaan. Jospa voisit nyt jo pysähtyä sen seikan äärelle, että kolme heteronoloista homokaveriasi eivät millään voi edustaa koko sateenkaaren kirjoa yhtään millään tasolla. Vaikka teillä neljällä on samanlainen miesmaku, se ei vielä tarkoita, että kaikilla muillakin on tai pitäisi olla. Jutuistasi päätellen 'erilaisuuden' ongelmat ratkaistaan ryhtymällä 'samanlaiseksi', ja ihanneihminen on sellainen kuin sä ja sun kaverit. Tämä voi tulla sulle yllätyksenä, mutta kaikki 'erilaiset' eivät tunne minkäänlaista halua tulla sellaisiksi, että kelpaisivat kaltaistesi Übermenschien ystäväksi. Että leikkikää rauhassa keskenänne vaan ja kuvitelkaa olevanne enemmistö. Jos me muut ollaan teidän mielestä ärsyttäviä niin - voi voi.
Älkää olko noin julmia, vajavaiset toverini! "Pohtija" juuri selitti meille meidän seksuaalisuutemme, meidän tulee olla moisesta kiitollisia! Moiseen ei pysty edes useampaan kertaan promovoinut psykiatri!

Mitä muuta "Pohtija" sanoo:
"Toisekseen... minusta on tyylikkäämpää kantaa "100% homo" -T-paitaa ja olla siitä huolimatta maskuliininen olemukseltaan, kuin käyttäytyä naismaisesti ja olettaa että ihmiset jotenkin "tajuavat ja arvaavat". Ensimainitussa on enemmän munaa, selkärankaa. Sitä arvostavat kaikki sukupuoleen katsomatta."

Megalomaniaan taipuvaisen persoonallisuushäiröni vuoksi oletan tämän olevan vastine tekstilleni, jossa sanoin että suurin osa lähipiiristäni on homman jossain vaiheessa tajunnut. Tämän johdosta "Pohtija" ilmeisesti olettaa että olen neitimäinen ilmestys jolla puhe lespaa ja ranne on veltto. Kerronpa nyt sitten "Pohtijalle" että minä olen ihan samalla tavalla RUK:n käynyt kuin sinäkin, ja kerron vielä senkin että en mennyt sinne koska tyttöystävä halusi. Eikä puhe lespaa. Eikä ranne ole veltto. Siitä huolimatta kyseenalaistan sukupuolten erinomaisen ahtaat roolimallit. Ei varmaan tekisi pahaa sinullekaan.

Sitten vielä perään yksi kysymys: Jos maanpuolustus on tyttöystävällesi niin tärkeää, niin miksi hän ei itse mennyt armeijaan? Nykyäänhän pääsee naisetkin ihan sinne RUK:un asti, meidän kurssi oli ensimmäinen jossa miekka meni naispuoliselle upseerioppilaalle.
Herätkää hyvät ihmiset!

Tuo "hetero" pohdiskelijan tilityshän on oppikirjaesimerkki identiteettikriisistä:

Mä olen HETERO! Mulla on kyllä pari homokaveria, mutta mä olen HETERO! Mä olen HETERO! Mä hyväksyn sellaiset homot, jotka ovat heteronoloisia, mutta mä olen HETERO! Mä olen HETERO! Kaikki homot voisivat olla ok, jos olisivat hetronomaisempia, mutta mä olen HETERO! Käyn jopa saunassa homokavereiden kanssa, kunhan eivät vilkuile mun haarojen väliin, mutta mä olen HETERO! jne jne jne
"Lesbot haaveilevat pitkähiuksisesta, muodokkaasta ja naisellisen pehmeästä, mekkoihin ja meikkiin sonnustautuvasta naisesta"

Ei muuten pidä paikkaansa. Lesbopippaloissa suurimman huomion keräävät L-koodin Shanen oloiset naiset. Ihanteena tuntuu myös olevan akateeminen, luonnonläheinen tomboy-peikkotyttö-look, ei suinkaan mikään Tyra Banks. Kärjistettynä: Persoonattomat heteronoloiset femmet häviävät persoonallisille pörröhiuksisille kilpasisarilleen.

Niin ja itse olen lähinnä femme, enkä läheskään yhtä katkera kuin tekstistä voisi päätellä :I
"Okei sä oot siis muslimi? Se on ihan ok niin kauan kun et vaan mainitse sitä toista kertaa mulle, okei?"

Tuntuiskohan toi mukavalta?
"Sannna
01.06.2005, 12:50

Ei muuten pidä paikkaansa. Lesbopippaloissa suurimman huomion keräävät L-koodin Shanen oloiset naiset. "

Hassua, vaikka minua on kutsuttu Shaneksi, minä en ole kerännyt minkäänlaista huomiota lesbopippaloissa, sen sijaan tunnun kiinnostavan bi-ihmisiä.

"Niin ja itse olen lähinnä femme, enkä läheskään yhtä katkera kuin tekstistä voisi päätellä :I "

Etkö?

Minä haluan olla femme, mutta täytyy sanoa että noin parisuhdemielessä olen joskus joutunut näyttelemään jotain muuta.
"Hassua, vaikka minua on kutsuttu Shaneksi, minä en ole kerännyt minkäänlaista huomiota lesbopippaloissa, sen sijaan tunnun kiinnostavan bi-ihmisiä."

No, lausahdustani ei tulee pitää minään jumalallisena ilmoituksena. Päsääntöisesti stereotyyppisen heteron näköiset naiset eivät saa samalla tavalla seuraa kuin esim. joku railakas futarityttö. "Hetskufemmet" ovat muutenkin - ainakin bileiden perusteella - vähemmistössä.

"Etkö?"

Katkerako? :D Kutsun tätä epäonnistuneeksi vitsiksi. Niin, kolme vuotta avoliitossa eläneenä en ole siis katkera; ehkäpä se katkeruus on sinulle sellainen automaattiattribuutti, jonka tulet lisänneeksi melkeinpä jokaisen keskustelijan rivien väliin.

"Minä haluan olla femme, mutta täytyy sanoa että noin parisuhdemielessä olen joskus joutunut näyttelemään jotain muuta."

En välttämättä ymmärtänyt, mutta toivottavasti voit jatkossa olla oma itsesi. Itse en ole joutunut näyttelemään.
L-koodi oli siinä mielessä ärsyttävä, koska kaikki ihmiset olivat niin kauniita. Yhtään rumaa miestä tai naista ei sarjassa ollut. Jokaikisen hiukset olivat viimeisen päälle laitetut ja asutkin muodikkaita, että se vaikutti jopa vähän luonnottoman oloiselta, mutta EDUSTAVALTA. Heidän seurassaan pohtijakin viihtyisi.

Käsis oli hyvin tehty.

Pohtija voisi sen turvallinen sanan eteen laittaa sanan TALOUDELLISESTI( talousasiat kunnossa). Pohtija vosi olla poliittiselta näkemykseltään kokkari. Se selittäisi jo aika paljon myös tämän ahtaan liikkumavaran, mitä tulee näihin asenteisiin. Miksi heteron pitää saada laittaa rajat ja miksi heteron seksuaalisuuden kunnioitus on kaikkein tärkeintä? Koska heteron ystävyys ANSAITAAN, sitä ei saa noin vain.
"Sannna
02.06.2005, 20:40 Päsääntöisesti stereotyyppisen heteron näköiset naiset eivät saa samalla tavalla seuraa kuin esim. joku railakas futarityttö."

Tulee herkästi sellaista kommenttia että "sä olet liian maskuliininen" tai nettipalstoilla valitetaan jatkuvasti että "haluan naisen näköisen naisen". Nyt käsitän että pitää olla "poikamainen" muttei "maskuliininen", mutta en oikein ymmärrä mikä niiden ero käytännössä on.

"ehkäpä se katkeruus on sinulle sellainen automaattiattribuutti, jonka tulet lisänneeksi melkeinpä jokaisen keskustelijan rivien väliin."

No kyllä minä joskus ihmettelen mitä femmefemmet kirjoittaa, kun koskaan ei tunnu minkään näköinen ihminen olevan tarpeeksi hyvä heille eivätkä he itse kelpaa kenellekään muulle.

"En välttämättä ymmärtänyt, mutta toivottavasti voit jatkossa olla oma itsesi. Itse en ole joutunut näyttelemään. "

Ihmisellä on tietty "hehku", paremman sanan puutteessa. Haluan olla femme, mutta luonto on päättänyt toisin, luonto on päättänyt että minä olen voimakasvartaloinen ja lihaksikas. Nyt minä mietin että kummankos mukaan minä menen, luonnon vai halun?
Jos olet lukenut koskaan kirjaa "Ajattomat arkkityypit", niin ehkä selkeästi femmejä tyyppejä siellä on aika monta kun taas Artemis-tyyppisiin naisiin kuuluu suurin osa lesboista (asia saa jopa maininnan kirjassa), minä ja suurin osa muutenkin tuntemistani naisista. Mutta miksi typistää itsensä naiseksi jolle tärkeää on luonto, kilpailu ja liikunta kun sitten on intressejä on ihan toisaalla vaikkapa ulkonäössä tai muodissa?
Kaikkihan nyt kauniin haluaa. Rekkalesbo -käsitteeseen yhdistyy omassa mielessä ainakin rumuus ja uhmakkuus. Urheilijat taas ovat yleensä iloista väkeä.
Itse asiassa kun femmet valittavat sitä, ettei heitä pidetä "aitoina" lesboina, niin voin kertoa sen, ettei minua hyväksytty taas sen perusteella että minä olin tajunnut olevani lesbo vasta myöhäisemmässä vaiheessa elämääni (Oman elämäni asiantuntijana sanon että ihme että olen tajunnut jo näin varhain).

Minusta molemmat syyt ovat naurettavia: kumppania etsitään ihan kuin loppuiäksi ja kuitenkin suhteet kestävät tosi lyhyen aikaa. Suhteen loputtua ainakin minulle on yksi lysti jatkaako ex sapfisella tiellä vaiko kiinnostavatko häntä miehet sittenkin enemmän. (Toistaiseksi vastaan on tullut naisia jotka ovat heteroituneet jossain vaiheessa suhteen jälkeen).

En yhtään ihmettelisi jos näkisi nämä muitten tuomitsijat joskus kiehnäämässä miehen kanssa.
Pohtija, mitä jos ihan tosissasi alkaisit nimimerkkisi mukaisesti pohtimaan eli kyseenalaistamaan omia ennakkoluulojasi? Etkä pyrkisi olemaan "Herra Kaikkitietävä" muutaman homokaverisi mielipiteen vuoksi. Kuuntele nyt itseäsi.
Minkäköhänlaisen kuvan minä homoseksuaalina saisinkaan heteroista, jos perustaisin näkemykseni vain kolmeen heteronaiskaveriini ja heidän miesmakuunsa...hui!
Et ole tainnut pohtia asioita ollenkaan vaan sinulle taitaa kelvata vain valmiina tarjotut yleistävät ennakkoluulot, joita kutsut "faktoiksi", jotka sopivat juuri sinun elämäntapaasi (jota et missään tapauksessa halua kyseenalaistaa), joka oikeuttaa SINUN olla oma itsesi, tyytyväinen valtaenemmistön jäsenyydestä, ja joka on juuri SE OIKEA tapa elää ja olla. Ne jotka eivät sovi tähän malliin ovat luonnonoikkuja. Näitä "faktoja" ja oivia neuvoja sitten jakelet hyvähyvyyttäsi meille, niinkö? Mietippä tarkemmin.

Pohtija: "Asia mitä MINÄ en ymmärrä..."

Älä luovuta (koitappa nyt vaan ymmärtää).

Pohtija: "Lesbot haaveilevat pitkähiuksisesta, muodokkaasta ja naisellisen pehmeästä, mekkoihin ja meikkiin sonnustautuvasta naisesta"

Mistäs luulet tuon tietäväsi? Oletko lesbo? Et. Tunnetko lesboja? Vaikka tuntisit, et voisi heidän yksilöllisen makunsa perusteella yleistää väittämääsi kaikkiin lesboihin.

Itse pidän siitä mitä olen ja olen oma itseni. Olen heteromainen lesbo ja olen ollut tällainen koko pienen ikäni. Ei ole tarvinnut ponnistella eikä esittää olevansa tyyliltään ja käyttäytymiseltään jotain muuta kuin mitä on. Lapsena leikin erittäin mieluusti toisten tyttölasten kanssa barbie-leikkejä ja tahdoin pukeutua hameisiin ja itku tuli jos ei ollut vaatteet "sävy sävyyn". Ihan luonnostaan tämä naisellisuus minussa tulee esiin ilman esittämistä.
Makuuni (joka vaikuttaa olevan ainakin baarissa yleisin) EI ole "heteromainen" femme, päinvastoin minua miellyttää enemmän poikamaiset naiset.
Tuntemani ns. maskuliiniset naiset ovat olleet myös koko ikänsä sellaisia kuin ovat, "poikatyttöjä". Heilläkin maskuliinisuus tulee aivan luonnostaan ja olemalla tämän yhteiskunnan määrittämien normien mukaisesti ns. maskuliinisia he ovatkin vain omia itsejään. Se jos mikä vaatii SELKÄRANKAA, toisin kuin itsensä muuttaminen ympäristön hyväksynnän saamiseksi. Erilaisuus myös kasvattaa hyväksi, vastuuntuntoiseksi, toiset huomioonottavaksi ihmiseksi, oli kyseessä sitten neitimäinen tai miesmäinen ihminen. Makuja on monia ja jokainen ihminen on erilainen, mutta samanarvoinen, hyväksy se.


auriiz-neiti
Kun alkuperäinen kysymys tuotti tuollaisen pitkän ja mielenkiintoien viestiketjun, uskallan palata alkuperäiseen kysymykseen ja äänestän (vailla mitään tilastollista faktaa) kysymyksiin MUTU-periaatteella ("musta tuntuu") seuraavaa:

Montako % väestöstä on homoja?
- 5 % identiteetiltään, väh. 25 % fantasioi joskus aiheella

Montako % lesboja?
- 5 % identiteetiltään, 25-50% fantasioi

Montako % miespuolisia biseksuaaleja? (n. 50-50% molempiin vetoa tuntevia)
- fifty-fifty -tuntevia hmm, heitetään tämäkin hatusta...5%? Tosin tämä vaihtelee elämänvaiheittain: jossain elämänvaiheessa yksilö on pääsääntöisesti kiinnostunut vain toisesta sukupuolesta, toisessa elämänvaiheessaan sekä-että 50-50?

Montako % naispuolisia biseksuaaleja?
- ks. ed

Montako % pedofiileista on miehiä?
-valtaosa, ehkä yli 80-90%

Montako % pedofiileistä on homomiehiä/lesbonaisia?
-identiteetiltään ei homoja tai lesboja, mieluumminkin jotain muuta (omana kokemuksenaan)...kiinnostus kohdistuu pääsääntöisesti lapsiin, arvelen

Montako % miehistä haluaa pukeutua naisten vaatteisiin?
-yksin, salaa, kenenkään näkemättä se kiinnostaa jossain elämänvaiheessa valtaosaa miehistä, säännöllisesti tai toistuvasti ehkä 10% miehistä?

Montako % naisista haluaa pukeutua vastaavassa mielessä miesten vaatteisiin?
- en tiedä

Montako % transseksuaaleista on miehiä/naisia?
-50/50

Montako % transseksuaaleista kokee oman sukupuolensa vääräksi, mutta silti tuntevat leikkauksenkin jälkeen vetoa nykyiseen uuteen sukupuoleensa? (Esim. mieheksi muutettu tuntee edelleen vetoa miehiin?)
-"Yhteen elämään mahtuu monta pientä elämää", joten osa varmasti

Montako % eläimiinsekaantujista on miehiä?
-60%

Montako % homomiehistä kokee tarvetta määritellä itsensä top/btm/versatile -kategorioihin?
- vain ne, joiden lähipiirissä on homoseksuaalisen identiteetin omaavia ihmisiä ja on synynyt keskustelua em. kategorioista

Tuntevatko lesbonaiset missä määrin tarvetta määritellä itsensä vastaavalla tavalla (em. kategoriat) ?
-määrittelyntarvekin on varmaan kovin yksilöllinen asia: osa kokee voimakasta tarvetta, osa ei lainkaan koe

Kokevatko homot lesboja enemmän väkivallan uhkaa?
-vaikea vastata, kun yhtä (homogeenistä) homoseksuaalien ryhmää ei ole olemassa..yhtäältä homoseksuaalisuutensa tiedostaminen saattaa herkistää sille, että kokee uhkia ympäriltään...toisaalta vuosien myötä se, että tietää kuuluvansa vähemmistöön, tukee yksilön kasvua riippumattomaksi, jolloin kokemusten tasolla väkivallan uhkan kokeminen saattaa olla vähempääkin kuin keskimäärin kansalaisella. Ehkä miehet (Suomessa) ylipäätään kokevat vähemmän väkivallan uhkaa kuin naiset?
Jaahas. Joku sitten vastasikin threadiini. :)
Asiallisen kuuloisia prosentteja. Kommentoin vielä vähemmin tiedoin, täysin mutu-pohjalta Gessingerin juttuja.

5 % homoja / lesboja kuulostaa aika paljolta? Sehän tekisi jotain 250 000 homoa suomeen ja saman verran lesboja, sekä biseskuaalejakin? Eli yhteensä 750 000 seksuaalisesti poikkeavaa Suomessa + erilaiset transseksuaalit ja muut? Kuulostaa paljolta. Onko kaikkien SETAn jäsenmäärässä mitään korrelaatiota?

Varmasti totta, että pedofiileistä lähes kaikki ovat miehiä. Miksi näin?

Se myös askaruttaa, miksi miehiä kiinnostaa naisten vaatteisiin / alusvaatteisiin pukeutuminen seksuaalisessa mielessä, mutta naisia ei vastaavasti?

Tuntuisi että miehen seksuaalisuus on hyvin toisenlainen juttu kuin naisen, toisella lailla rakentuva.
Tuohon voisi lisätä että heteromiehet ovat voimakkaasti kiinnostuneet lesboseksin katselemisesta, kun taas heteronaiset eivät juuri lainkaan homoseksin katselemisesta. Miksi näin?
Korjauksena toteaisin, että olen tavannut hurjan määrän heteronaisia, jotka kiihottuvat nimenomaan homoporon katselusta.
Vastasin tällä viestillä yhteen viestiketjuun toisella keskustelupalstalla, siellä aloittaja kyseli myös että miksi homot himoitsevat sakkolihaa. Etukäteen pitää pyytää anteeksi pitkää viestiä, mutta yritin puristaa tekstistä kaikkein olennaisimmat jutut.

Lue alkuperäinen teksti sivulta http://psychology.ucdavis.edu/rainbow/html/facts_molest ation.html

Homoseksuaalisella pedofilialla ei tarkoiteta pedofiilin seksuaalista suuntautumista vaan sitä, että pedofiili ja uhri ovat samaa sukupuolta.

Pedofilia ja lapsen hyväksikäyttö määritellään lakitekstissä ja lääketieteessä eri tavoin:

"Whereas pedophilia and hebephilia refer to psychological propensities, child molestation and child sexual abuse are used to describe actual sexual contact between an adult and someone who has not reached the legal age of consent. In this context, someone who has not reached the age of consent is referred to as a child, even though he or she may be a teenager."

Tästä on hyvä esimerkki suvaitsevaisesta Itävallasta parin vuoden takaa: 19-vuotias nuori mies oli seksuaalisessa kontaktissa poikaystäväänsä, joka oli kontaktin aikana (paria kuukautta) alle 16-vuotias. 19-vuotias nuori mies sai seksuaalisen rikollisen merkinnän papruihinsa ja joutui suorittamaan vapausrangaistuksen. Taas tuli yksi homopedofiili lisää tilastoihin.

Sitten niistä homopedofiileistä:
"The distinction between gender of victim and sexual orientation of perpetrator is important because many child molesters don't really have an adult sexual orientation. They have never developed the capacity for mature sexual relationships with other adults, either men or women."

Eli pedofiilit eivät tämän mukaan olisi sen enempää homoja kuin heteroitakaan, vaan yksinkertaisesti sairaita.

Sitten viittauksia ihan konkreettisiin tutkimuksiin ja niissä tehtyihin havaintoihin:
"Using the fixated-regressed distinction, Groth and Birnbaum (1978) studied 175 adult males who were convicted in Massachusetts of sexual assault against a child. None of the men had an exclusively homosexual adult sexual orientation."

Fixated-regressed distinction on eräs pedofiliatutkimuksen lähestymistapa, lue linkin teksti jos kiinnostaa.

"Other researchers have taken different approaches, but have similarly failed to find a connection between homosexuality and child molestation. Dr. Carole Jenny reviewed 352 medical charts, representing all of the sexually abused children seen in the emergency room or child abuse clinic of a Denver children's hospital during a one-year period (from July 1, 1991 to June 30, 1992). The molester was a gay or lesbian adult in only 2 of the 269 cases in which an adult molester could be identified – fewer than 1% (Jenny et al., 1994)."

Tässäpä näyttäisi siltä että hetero tekee pikku-Jannen tai -Liisan kanssa temput useammin kuin homo. Jopa tilastollisesti puhdistettuna, jos oletetaan vaikka että homoseksuaaleja on väestöstä 3% (mitä en henkilökohtaisesti usko, meitä on enemmän).

Vielä yksi tutkimus samasta teksistä, tämä metodi menee minusta jo hyvän maun rajan yli:

"In yet another approach to studying adult sexual attraction to children, some Canadian researchers observed how homosexual and heterosexual adult men responded to slides of males and females of various ages (child, pubescent, and mature adult). All of the research subjects were first screened to ensure that they preferred physically mature sexual partners. In some of the slides shown to subjects, the model was clothed; in others, he or she was nude. The slides were accompanied by audio recordings. The recordings paired with the nude models described an imaginary sexual interaction between the model and the subject. The recordings paired with the pictures of clothed models described the model engaging in neutral activities (e.g., swimming). To measure sexual arousal, changes in the subjects' penis volume were monitored while they watched the slides and listened to the audiotapes. The researchers found that homosexual males responded no more to male children than heterosexual males responded to female children (Freund et al., 1989)."

Tämä on mutua, mutta tekstistä jää vaikutelma että tutkimukset oli tehty siinä tarkoituksessa että linkki homoseksuaalisuuden ja pedofilian välillä saataisiin vahvistettua. Siinä ei silti onnistuttu.

Vielä oma kantani asiaan: pedofiilit kuuluu minun mielestäni ampua, olivat sitten homoja tai jotain muuta. Lapsiin ei kosketa.

Siitä nyt ei ole kenelläkään kuin mutua, montako prosenttia väestöstä on homo- tai biseksuaaleja. Jotkut pitävät kymmentä prossaa realistisena, jotkut kolmea. Asiahan riippuu myös homoseksuaalisuuden määrittelystä; tarkoitetaanko sillä kiinnostusta omaan sukupuoleen vai homoseksuaalista identiteettiä. Sehän ei ole sama asia; ei tarvitse mennä Etelä-Eurooppaa kauemmaksi, kun jo löytyy miehiä jotka tykkäävät homoseksistä mutta eivät pidä itseään sen vuoksi homo- tai edes biseksuaaleina.
Missä olet nähnyt "hurjan määrän" heteronaisia jotka kiihottuvat homopornosta? Ehkäpä muutama yksittäistapaus on siellä täällä, mutta suurin osa tapaamistani naisista ei moisesta pidä, vaikka homoista muuten pitävät. Eihän homopornoa nyt ole edes kovin vaivaton saada käsiinsä (poislukien netti), kuka heteronainen jaksaisi alkaa näkemään sellaista vaivaa?
"Montako % transseksuaaleista kokee oman sukupuolensa vääräksi, mutta silti tuntevat leikkauksenkin jälkeen vetoa nykyiseen uuteen sukupuoleensa? (Esim. mieheksi muutettu tuntee edelleen vetoa miehiin?)
-"Yhteen elämään mahtuu monta pientä elämää", joten osa varmasti"

Kun tässä nyt ruvettiin mutu-tuntumalla heittelemään prosentteja, niin sanoisin, että 33,33%. Sukupuolenkorjausprosessiin verrattuna oman seksuaalisen suuntautumisen tunnustaminen ja tunnistaminen ei ole haaste eikä mikään, kuten jo aiemmin yritin selittää. Vaikutelmani siitä, että TS:istä kolmasosa on bissejä, kolmasosa homoja/lesboja ja kolmasosa heteroita, perustuu pelkästään omiin n. 20 vuoden empiirisiin havaintoihini. Tilastoja aiheesta tuskin on tehty. Mutua en aiemmin tarjonnut, koska Pohtija keskustelun alkuvaiheessa ilmoitti pitävänsä omiin tuttavapiireihin perustuvaa havainnointia epärelevanttina ja kaipasi virallisen tahon raportoimia lukuja.
Transsukupuolisia on erään Archieves of sexual Behaviour lehden tutkimuksen mukaan Hollannissa noin 1:10 000 ja singaporessa noin 1:2 900 mut todellisuus ilman pakolaisuutta tiettyihin paikkoihin varmaan jostain tuolta väliltä. Samaisen lehden eräässä tutkimuksessa ts:sta noin 40% heteroita 10-15% lesboja ja loput bissej ja tämä koski tapauksia mtf. Suomessa sanoisin et tilanne hyvin samankaltainen.
Seuraava