Muslimipelkoisille oiva kirja

Seuraava
_Pete kirjoitti: "Olet Espoosta. Ehkäpä olemme jopa naapureita ja voisimme myös tavata. Itse asun Tapiolassa mieheni kanssa."

Maantieteellinen välimatkamme on lyhyt, mutta henkinen on pitkä.

Kielteinen avaus suuntaani on onnistunut vain kerran. Eräs uusi tuttavuus kutsui mieheni ja minut luokseen päivälliselle. Hyvästelyn hetkellä hän ilmoitti pyytäneensä meidät luokseen aversioterapiaksi itselleen. Tuolla hän tarkoitti poisehdollistamista homoudesta. Se oli niin uskomaton kommentti, että minä halusin ehdottomasti ottaa selvää miksi tai kuinka hän ajattelee tuolla tavoin. Hän osoittautui erittäin älykkääksi, sanavalmiiksi ja paljon elämää kokeneeksi ihmiseksi. Siitä alkoi ystävyytemme, joka on kestänyt kymmeniä vuosia. Kävimme mm. eilen uimallissa yhdessä hänen kanssaan.
Hyvä JuhaniV.

"Maantieteellinen välimatkamme on lyhyt, mutta henkinen on pitkä."

Niinpä, mutta kumpaan suuntaan? Ainakin minä yritin rauhoittaa tätä äärimmäisyyksiin saakka ajelehtinutta keskustelua.

Jos tämä sinua mitenkään saa ajattelemaan omaa nettikäyttäytymistäsi henkilööni liittyen, niin tiedoksesi, että olen 39 -vuotias akateemisen perus- ja jatkotutkinnon (Kadettikoulu, Kapteenikurssi = Helsingin Yliopiston Yhteiskuntatieteellisen- ja minun tapauksessani myös Historiallis-Kielitieteellisen tiedekunnan kurssit ja arvosanat saanut) suorittanut henkilö, joka on työskennellyt myös ulkomailla (YK:n palveluksessa sekä sotilaana että siviilinä) mitä erilaisimmissa maissa ja kulttuureissa lähes seitsämän vuoden ajan.

Lisäksi mieheni on skotlantilainen, joten kotikieleni on englanti.

En siis ole (ainakin rivien välissä) kuvailemasi tyhmä, sivistymätön, juntti suomalaishomoteiniprinsessa.

Vaikka tämä keskustelu alkaakin nyt olla kuin kahden urosgorillan ultramaskuliinista örinää, haluaisin silti, että antaisit muille keskustelijoille rauhan kertoa tuntemuksistaan ja elämästään ilman, että puutut jatkuvasti kaikkeen sormea heiluttaen.

Olen pahoillani, että tämä meni näin pitkälle. Halusin vain pyytää vähän rauhallisempaa ilmapiiriä näille sivuille.

Moderaattoreille tiedoksi: en aio enää millään tavalla kommentoida Juhanin viestejä. Muut tehkööt sen. Tai te. Olette nähneet millaista tunteiden kuumentumista hän aiheuttaa...

Petri Ålander
Ps. Ylläpitäjät! miksi ihmeessä kirjautumiseni katoaa kesken kaiken pitkiä viestejä lähettäessäni, ja joudun käyttämään muita nimimerkkejä?

Kysyin tätä jo aikaisemmin palvelusivullanne, mutta en saanut minkäänlaista vastausta tai toiminnon korjaamista.
Petri,

Tämä on nyt suoraa puhetta, eikä rivien välissä ole lainkaan tilaa. Viestisi on monella tapaa mielenkiintoinen ja moniaiheinen.

En tarkoittanut sanomaani sinua halventavaksi. Pahoittelen todella, jos sanomastani sellainen vaikutelma syntyi.

Arvostan ihmistä sen mukaan, mitä hänelle on elämänsä aikana rakentunut korvien väliin ja kuinka hän osaa sitä käyttää vaikkapa keskustelussa. Oppiarvot eivät persoonaa rakenna. Se on hankittava elämällä. Nyt olet kertonut itsestäsi ja olet ottanut kantaa. Muutuit heti paljon kiinnostavammaksi ihmiseksi.

Koin erittäin vastenmieliseksi yrityksesi loukata minua ammattiini liittyvällä vertailulla. Se oli puoleltasi virhe. Viittaus kännissä kirjoitteluun teki sen minulle vieläkin pahemmaksi. Alkoholi on minulle hyvin arka asia. Olen monet kerrat kuunnellut kaljalasin ylitse valuvaa elämän kurjuuden kuvausta. Koettanut kuunnella, kenties ymmärtää ja myös auttaa. Tuloksetta. Seuraavana päivänä on kuin koko keskustelua ei olisi edes käyty. Olen kokenut tulleeni hyväksikäytetyksi. Olen läksyni oppinut ja torjun tuollaiset tilanteet. Selvinpäin olen vastaaviin keskusteluihin valmis.

Viimeisessä kappaleessa taidat pyytää moderaattoreita sulkemaan minun suuni keskusteluissa kuumenneiden tunteiden vuoksi? Kysyn, että miksi? Mitä vikaa on kuumenneissa tunteissa? Onko niitä vaikea kestää? Se mistä taidamme saada kohta huomautuksen, on että keskustelu on täysin sivussa otsikon aiheesta.

Sanomastasi löytyi sellaista, joka ainakin osaltaan selittää näitä vastakkainasetteluja Ranneliikkeen keskusteluissa. Sitä täytyy vielä miettiä hieman tarkemmin. Kiitos sinulle.

Toivon, että osallistut edelleen keskusteluihin siitäkin huolimatta, että myös minä olen mukana. Sinulla on selvästi sanottavaa ja kykyä se myös sanoa.

Tuntuvasti aikaisempaa paremmalla mielellä.

Juhani
JuhaniV kirjoitti:"Petri, toivon, että osallistut edelleen keskusteluihin siitäkin huolimatta, että myös minä olen mukana.
Tuntuvasti aikaisempaa paremmalla mielellä".

Onko sinulla muita toiveita JuhaniV? Kenet toivot täällä kirjoittavan ja kenet et?
Olisi mukava tietää.
menipäs mielenkiinnottomaksi tämä threadi, ihan tainnuksiin menee lukija kun henk.koht. sättiminen ja päivittely ei meinaa loppua. onko täällä jotain moderaattoreitakin?
Sainpa juuri luettua Hämeen-Anttilan Islamin käsikirjan. Kirja on hyvä ja kiihkoton. Se selostaa käsitteitä ja asiayhteyksiä, jotka meille kristityn kulttuurin kasvatteina ovat vaikeita ja joskus myös pelottavia. Yhtymäkohtia meidän kristilliseen historiaamme ja traditioomme on paljon.

Tuli mieleeni, että osaisinko minä kertoa vaikkapa hindulaiselle ihmiselle kristinuskon keskeiset asiat hänelle käsitettävässä muodossa. Sitä vahvasti epäilen, vaikka luulen jotain kristinuskosta jopa tietäväni. Kysyin kerran Mekan käyneeltä muslimilta, josko hän selittäisi mistä islamissa on kysymys. Hän vain totesi, että "sinä et kuitenkaan oikeasti ymmärtäisi". Nyt olen kirjan lukemisen jälkeen sitä samaa mieltä. Minulta puuttuu tuon kulttuurin ja siihen kasvamisen historia.

Islamin käsikirja ei anna vastausta homoja Hollannissa pahoinpitelevien nuorten muslimimiesten tapaan toimia. Se ei itseasiassa puhu homoudesta sanaakaan. Jos kirjan olisi edes kerran avannut, olisi ymmärtänyt siinä käsiteltyjen asioiden olevan aivan toisella tasolla. Nimimerkki "mies" arvioi kirjan oikopäätä roskistavaraksi. Olen asiasta vahvasti eri mieltä. Kirjassa on niin paljon kiinnostavaa asiaa, että aion lukea sen vielä toistamiseen, ensimmäisen annoksen sulateltuani.

Lainaan loppuun Hämeen-Anttilan kommentin länsimaiden suhtautumisesta islamiin. Esimerkiksi Irak, jossa USA tekee kaikkensa saadakseen sinne länsimaisen mallin mukaisen hallinnon. USA:lla ei toimiensa seurauksena ole siellä montakaan ystävää, eikä juuri muuallakaan arabimaissa.

- Islamilla on erittäin tärkeä merkitys Lähi-idän väestön elämässä. Monille koko arvomaailma rakentuu perinteen varaan ja tässä perinteessä uskonnolla on keskeinen asema. Jos uskonnollisten rakenteiden murskaamista pidetään edistyksenä, ollaan hyvin kaukana Lähi-idän todellisuudesta. Islam ei uskontona ole pienimmässäkään ristiriidassa korkean sivistystason kanssa: tasapainoinen, perinteellinen islam on aina kunnoittanut tiedettä, filosofiaa, kirjallisuutta ja kaikinpuolista sivistystä, vaikka työttömyyden sekä taloudellisten ja sosiaalisten ongelmien keskeltä kasvava jyrkkä ja väkivaltainen fundamentalismi voikin olla korkean sivistystason kanssa vaikeasti yhteensovitettava ilmiö.

Itse totean, että juuri tietämättömyydellä ruokitaan ennakkoluuloja ja kasvatetaan vastakkainasettelua. Ei sellainen tilanne helpota meidän omaakaan elämäämme. Pelko on epämiellyttävä seuralainen. Jos se on vielä liioiteltukin, sen ikävämpi juttu kantajalleen.
Kuinka monta demokraattista islamilaista valtiota on olemassa, joissa sallitaan monipuoluejärjestelmä?

Onko demokraattinen tasavalta hyvä asia tässä maailmassa?

Millä tavalla toteutuvat YK:n ihmisoikeuksien julistuksessa määritellyt ihmisoikeudet arabimaissa?
Sellainen kirja näköjään löytyy kuin Ihmisoikeudet ja islam, toim. Kristiina Kouros ja Susan Villa, Like 2004. Mietin, kannattaisiko tilata.
What else is new, Xius?

Yhdysvaltain dollarissa lukee "In God We Trust". Tiedätkö, minkä uskonnon jumalaa se "God" tarkoittaa?

EU:n perustuslakiin haluttiin väen väkisin ängetä maininta siitä, että yhteiskuntajärjestys perustuu kristinuskoon. Euroopassa on kuitenkin edistytty jo niin huimaavasti, että tuo hanke saatiin nipin napin lievennetyksi vähemmän jyrkkään muotoon.
Homot syyllisia Tsunamiin??

Islamilaisilla riittaa taas kiinnostavaa kerrottavaa. Muslimien ajatusmaailma on joskus yllattava. Nyt saivat Euroopankin muslimit taas uuden syyn vihata homoja, niita syitahan heilla tuntuu jo riittavan ennestaankin, ainakin taalla keski-Euroopassa.

Saudiarabialainen professori sheikki Fawzan Al-Fawzan ilmoitti hiljattain julkisesti, etta syypaana Aasian katastrofiin olivat "perverssit".

Ohessa lainaus PlanetOut'in uutisesta (www.planetout.com).
Suomessa kyseisen neropatin lausuntoa ei ainakaan minun tietaakseni ole julkaistu, ainakaan viela. Ehka joku muu tietaa paremmin.
-------------------------------------------
A Saudi professor and Islamic cleric has drawn links between Indian Ocean tsunami disaster and what he terms "sexual perversion."

In an interview translated by the Middle East Media Research Institute (MEMRI) Web site, Sheik Fawzan Al-Fawzan said that the disaster was a result of "stupid people" going against God's word in the area.

Transmitted on Saudi television, he included people who took part in "fornication, homosexuality, usury" and "corruption" in his damning diatribe, calling on people across the world to "atone for their sins."

"These great tragedies and collective punishments that are wiping out villages, towns, cities and even entire countries are Allah's punishments of the people of these countries, even if they are Muslims," the professor at Al-Imam University said.

He said that the timing of the disaster -- just a day after Christmas -- was a "sign from Allah."

"It happened at Christmas, when fornicators and corrupt people from all over the world come to commit fornication and sexual perversion," the MEMRI Web site reports him as saying.

The disaster devastated the coastlines of nearly a dozen countries in the South East Asia and Eastern Africa region, with Indonesia, Sri Lanka and Thailand hardest hit.

So far, the number of dead has hit 140,000, with many still missing and presumed dead.

The disaster has brought massive donations to aid relief charities, with the U.K.'s general public donating more than £70 million and the government promising to match the total sum.

The professor-cleric said the world must now ask forgiveness.

"We must atone for our sins, and for the acts of the stupid people among us and improve our condition," he said. "We must fight fornication, homosexuality, usury, fight the corruption on the face of the earth, and the disregard of the lives of protected people."

The comments come after a year of gay Muslim groups working to improve awareness of their religion, and to push for more acceptance.
Muslimioppineet ovat ihania!

(Toisaalta Topekassa Kansasissa toimiva Westboro Baptist Church avoimesti riemuitsi jumalattomien homoja mielistelevien ruotsalaisten kuolemasta hyökyaalloissa.

Samoin kuin 9/11 terrori-iskuista NYC:ssakin.

Kristityssä maailmassa kyse on kuitenkin yksittäisistä kiihkomielisistä sekopäälahkoista, kuten em. jonka sanomaa saa nauttia osoitteessahttp://www.godhatesfags.com

Westboro Baptist Church osoitti mieltään mm. kuoliaaksi pahoinpidellyn homon Matt Jotakin hautajaisissa toivottaen hänelle hyvää matkaa helvettiin.)
"Kristityssä maailmassa kyse on kuitenkin yksittäisistä kiihkomielisistä sekopäälahkoista..."

Olen samaa mielta kuin "No Joo", kristittyjen piirissa ei ainakaan yleensa olla ihan yhta sokeita ja aivottomia kuin muslimit vahan kaikkialla vaikuttavat olevan.

Joku taalla vaikutti jopa huvittuneelta, kun muslimeista ja heidan vaikutuksestaan ollaan huolissaan. Jos kyseinen henkilo asuisi kuukaudenkaan vaikka Belgiassa tai Hollannissa, saattaisivat silmat avautua.
Ruotsissakin on ollut aika irvokkaita tapauksia. Ruotsalaisvesto muutamilla paikkakunnilla istuu illat kotona uskaltamatta ulos, vakivallan pelossa.
Islamin kaltainen totalitarinen uskonto ei ykskinkertaisesti istu Euroopassa, meilla sentaan arvostetaan sellaisia asioita, kuin yksilonvapaus ja ihmisoikeudet, naisten oikeudet, homojen ainakin kohtuullinen tasa-arvo heteroiden kanssa jne..
"(Toisaalta Topekassa Kansasissa toimiva Westboro Baptist Church avoimesti riemuitsi jumalattomien homoja mielistelevien ruotsalaisten kuolemasta hyökyaalloissa."

"Alalla" on selkeästi kilpailua!
Totta puhut, kilpailua nayttaa olevan kristityilla ja muslimeilla, kumpi loytaa enemman vikaa homoista. Meita on helppo syyttaa, silta ainakin nayttaa. Voin kuitenkin vakuuttaa, etta ainakin Keski-Euroopassa ongelmana ovat talla hetkella muslimit.
Sitapaitsi, jos joku syyttaisi vaikka juutalaisia, ruotsinkielisia, naisia, tai vaikkapa kuulovammaisia Tsunamista, niin minkahanlainen meteli asiasta nousisi. Homoista voi ilmeisesti sanoa mita tahansa, ilmanetta nousee sen kummempaa vastustusta.
Islamilaisten maiden yliopistoistakin voi helposti luoda oman nakemyksensa tuollaisten launsuntojen jalkeen.
riittaahan noita uskonnollisia pelleja, olivat ne sitten muslimeja, kristittyja tai juutalaisia. Joukkoon mahtuu. Jos alkaa liikaa hairitsemaan... keskustellaan sitten siita.
Ammutaan pahasti aiheen ohi, jos juttu kuitataan tyyliin "onhan niitä kaikenlaisia uskonnollisia pellejä muslimeissa ja kristityissä" jne.

Länsimaisen yksilönvapauden perusta kuitenkin löytyy kristillisestä henkilökohtaisen uskon (alkeellisen YKSILÖNVAPAUDEN) käsityksestä, joka sekään ei tietysti olisi syntynyt ilman aiempaa filosofista ja kulttuurista pohjaa.

Islam on myöhäisempi ilmiö ja selkeä lakiuskonto.

Hämeen-Anttila voi puolestani sanoa julkisuudessa mitä tahansa yrittäessään hälventää viimeaikaisen politisoituneen muslimifundamentalismin aiheuttamaa "ennakkoluuloisuutta", mutta näiden kahden uskonnon ja niistä kumpuavien ihmis- ja yhteiskuntakehitysten eroista nyt EI päästä yli eikä ympäri eikä tulla koskaan pääsemäänkään.
Missäköhän helvetissä sitä iäisyytensä viettää?

Kristinuskon helvetti on tulijärvi, jossa haisee rikki. Näin huolehditaan siitä että tuntoaistin lisäksi myös hajuaisti kärsii.

Islamilaisessa helvetissä keitetään ihmisiä kattiloissa. Se varmaan johtuu islamilaisen alueen kansojen vanhasta perinteestä. Sammakoiden mieestä tämä on varsin varteenotettava vaihtoehto.

Ryssän helvetti taas kuulemma on kylmä.

South Parkin helvetissä saatanalla on homosuhde Saddam Husseinin kanssa. Se taitaa kuulostaa minun paikaltani!
Samille: Mun oli ihan pakko kärjistää, koska tässä viestiketjussa ei muuten saisi osoittamaasi älykästä argumentointia liikkeelle.

Se mitä todellisuudessa ajattelen tavallisista muslimeista ei eroa laisinkaan siitä miten koen tavalliset kristityt - uskonnosta emme kanssakäymisessämme puhu ollenkaan. Koska minua, sekä ystäviäni (olkoon he kristittyjä, muslimeita, juutalaisia tai buddhisteja - muihin uskontokuntiin kuuluvia en tunne) uskonnosta keskusteleminen ei juurikaan kiinnosta.
Mielestäni historialla perusteltu uskontojen paremmuus tai huonommuus on yhtä hedelmällistä kuin väittely siitä, onko kiinalainen kulttuuri rikkaampaa kuin eurooppalainen. Toinen on huomattavasti vanhempi kuin toinen, mutta kehitys on mennyt eri suuntiin, ja vain nykyhetkellä sekä jollain tavalla ennustettavissa olevalla tulevaisuudella on käytännön relevanssia.

Islam on kristinuskon tavoin hyvin monimuotoinen aatteellinen ja filosofinen ympäristö, joten siitä(kään) ei minun vaatimattoman mielipiteeni mukaan pitäisi puhua kokonaisuutena, joka tekee sitä taikka tätä. Esim. Ranskan muslimien joukossa on hyvin näkyvä joukko sivistyneistöä, joka suhtautuu erittäin nuivasti ulkomaisten uskonveljien haluun määritellä, miten islaminuskoisten tulisi Ranskassa ja Euroopassa olla ja toimia. Nämä ”eurooppalaiset” muslimit haluavat elää osana ranskalaista yhteiskuntaa ranskalaisina sekä erottaa uskonasiat muusta arkielämästään aivan samoin kuin kristityt tai uskontokuntiin kuulumattomatkin tekevät.

Täälläkin äänessä olevista muslimipelon lietsojista ei voi olla kuultamatta läpi jopa jonkinlainen alitajuinen toive kristittyjen ja muslimien välien kiristymisestä laajemman konfliktin asteelle, jotta päästäisiin näyttämään, missä se kaappi seisoo. Maltillisemmin ja objektiivisemmin ongelmiin suhtautuvat näkevät maahanmuuttajissa uhkien sijaan mahdollisuuksia. Vastaanottajien näkemyksellisyydestä ja kauaskatseisuudesta riippuu, mikä lopputulos Euroopassa on.

Amerikkalainen kirjailija Jeremy Rifkin, jolta ilmestyi viime syksynä ”The European Dream”, pitää eurooppalaista yhteisöllisyyttä (sekin kristillisen perinteen mukaista) ja eurooppalaisten ihmisoikeusajattelua huomattavasti siunauksellisempana kuin nykyinen amerikkalainen itsekkyyteen perustuva järjestelmä on.

Ongelmaksemme hän toteaa väestön nopean vanhenemisen. Nykykehitys viittaa siihen, että vuonna 2050 eurooppalaisten keski-ikä on 52 vuotta, kun se on nyt 38 vuotta. Amerikassa elossa olevan väestön keski-ikä nousee samassa ajassa vain 35 vuoteen. Rifkinin laskelmien mukaan EU:n on saatava seuraavien 50 vuoden aikana 50 miljoonaa ulkoa tullutta nuorta työntekijää, jos syntyvyys ei muilla keinoilla lähde selvään kasvuun.

Siirtolaispelollaan ja sitä lietsomalla eurooppalaiset kaivavat omaa hautaansa. Epäkohtiin on puututtava, mutta yleistä muukalaiskielteistä hysteriaa lietsomalla tilanne vain pahenee. Siirtolaisten on sallittava toimia eurooppalaisen lainsäädännön asettamissa puitteissa aktiivisesti omien olojensa kehittämiseksi ja väestön integroimiseksi ympäröivään yhteiskuntaan sen sijaan, että heitä kohdellaan yhteiskunnan reunamilla kuin karjalaumaa, jota ikääntyvä eurooppalaisperäinen eliitti vahtii ja hallinnoi.
Maahanmuuttajilla on ollut sopeutumisvaikeuksia kohta 20-30 vuotta Saksassa esim. turkkilaisväestön kohdalla. He eivät integroidu koskaan saksalaiseen yhteiskuntaan. On naivia puhua edes siitä.

Miksi suomalaisten tulisi tehdä samat mokat kuin mitä monissa eurooppalaisissa valtioissa on tehty? Ottaisivat oppia, kun tietoa on tarjolla.

Se sota muslimien ja kritittyjen välillä on parasta-aikaa käynnissä Irakissa...etkö ole huomannut, public eye?

Eläkepommilla on meitä peloiteltu vuosikaudet, mutta se, että kehitettäisiin sekä terveydenhuoltoa että muuta palvelua, niin täällä sen kuin huononnetaan niitä ja pistetään laput luukulle ja työnnetään asiakkaat yksityissektorille, vaikka valtiolla olisi rahaa, mutta ei haluta kehittää kuntien palveluja paremmaksi. Ristiriitaista, kun pelotellaan, mutta ei tehdä mitään asioiden eteen. Mistä on kysymys?
Mikähän oppi tästä olisi otettavana, mies? Se ei minulle aukea viestistäsi. Ehkä se, että islamin harjoittaminen Euroopassa tai Suomessa pitäisi kieltää? Mitäs niille islamisteille tehdään jotka jo ovat täällä? Pannaanko ne uuniin?

Ääri-islamistit on vaarallisia, ja niitä tarkkaillaan ainakin täällä Saksassa koko ajan. Tämän viikon alussa oli muistaakseni 12 pidätystä tällaisen tarkailun tuloksena. Eikä täällä kyllä pääse niin pitkälle yleistämään, etteikö yksikään maahanmuuttaja / maahanmuuttajan perillinen olisi integroitunut. Täysin integroituneita on loppujen lopuksi aika paljon.
mies kirjoitti: "Se sota muslimien ja kritittyjen välillä on parasta-aikaa käynnissä Irakissa...etkö ole huomannut, public eye?"

En todellakaan ole huomannut mitään uskonsotaa Irakissa. Sen sodan syyt ovat aivan muualla, ja niistä on aikaisemmin käyty tälläkin palstalla paljon keskustelua. Vai onko Bush-dynastia mielestäsi kristinuskon ensimmäinen edustaja planeetallamme? Saddam ei ainakaan Baath-puolueineen edustanut ennen kaikkea islamilaisuutta. Päinvastoin, hän halusi pitää uskonasiat erossa valtiollisista, etteivät eri suuntausten väliset riidat pääsisi sotkemaan tärkeämpiä tavoitteita.

Mitä uskontoa arvelet amerikkalaisten asettaman Irakin nykyjohdon edustavan?
Mistä ihmeestä Public eye sinä vedät nämä päätelmät tänne kirjoittaneiden alitajunnalisita toiveista???
Herra Isä sentään, mikä ihme sinua oikein vaivaa? Sinulle ja eräällä toisella näyttää olevan tarve valtavaan yleistämiseen, kunhan se palvelee teidän mielipiteen tukemista.
Onhan USA:ssa kristittyjä jotka riehuvat valkoisetkaavut päällään tai sitten ampuvat abortti klinikoiden lääkäreitä.
Mutta eihän se tee Kaikista! esim. tänne kirjoittavista kristitysitä samalaisia.
Silti näihin ääriryhmien tekoihin yritetään saada lakia ja järjestystä, eikö?
Miksi sitten täällä ei voisi toteuttaa samaa? Lakia ja järjestystä, kaikille?
Ilman että heti leimautuu rasistiseksi.

Minun mielpiteeni ei todellakaan sisällä mitään toiveita että toinen pahasta (uskontokunta) näyttää toiselle kaapin paikan.
Ei voisi vähempää kiinostaa mikä valta uskonnoista on se paras.
Minun motivaationi oli se että laki ja järjestys turvataan jokaiselle täällä Euroopassa, ilman että joku joutuu jonkun polittisen taikka uskonnolisen ryhmän muilutettavaksi.

Mikä ihme voi olla siinä että kaikesta täytyy väntää jotain jos sitä ei ole selvästi kirjoitettu?
Minä taasen näen näistä kirjoituksista "kuultavan" jonkin asteen pakkomielteen analysoida jotain rivienvälistä, mielummin kun keskittyä siihen mitä loppujenlopuksi on todella kirjoitettu.
Keep your knickers on, ’just visitor’!

Puhuin muslimipelon lietsojista, en kristityistä yleensä. Mistä moinen älähdys, et ole tietääkseni edes kirjoittanut aiemmin tähän threadiin, ellet sitten käytä eri nimimerkkejä aina mielialan mukaan.

Jos maltoit lukea koko kirjoitukseni, olin siinä minäkin sitä mieltä, että lakia on kaikkien noudatettava. Asenteissa on kuitenkin toivomisen varaa, jos vastapuolesta ollaan valmiita näkemään vain varjopuolet, ja tämä pätee molempiin suuntiin asiassa kuin asiassa.
Suomalaiset kuntien päättäjät voisivat vaikkapa käydä Saksassa ja Hollanissa ja tutkia tilanteita siellä ja kysyä sikäläisiltä, mitä virheitä kannattaisi välttää kotouttamispolitiikassa, mitä he tekivät ja mitä ongelmia nyt on? Tiedon saaminen on helppoa ja tietoa on paljon.
Public eye:lta jälleen viisasta ja pohdittua tekstiä. Tuntui oikein hyvältä lukea ajatuksiasi.

Kiitos

Juhani
Koitetaanpas taas pysyä aiheessa ja jätetään yksittäiset hakkumiset tai kehumiset sikseen, jookos?
"Ongelmaksemme hän toteaa väestön nopean vanhenemisen. Nykykehitys viittaa siihen, että vuonna 2050 eurooppalaisten keski-ikä on 52 vuotta, kun se on nyt 38 vuotta. Amerikassa elossa olevan väestön keski-ikä nousee samassa ajassa vain 35 vuoteen. Rifkinin laskelmien mukaan EU:n on saatava seuraavien 50 vuoden aikana 50 miljoonaa ulkoa tullutta nuorta työntekijää, jos syntyvyys ei muilla keinoilla lähde selvään kasvuun."

Mistä luulet että Eurooppa pystyy hoitamaan 50 miljoonaa ihmistä? Ainoat joita voitaisiin ajatella ovat kaakkoisaasialaiset ja eteläamerikkalaiset. On huomioitava se, että heidän kouluttamisensa ammattiin vie jonkun aikaa. Emme me halua 50 miljoonaa pizzeriaa & kebab -paikkaa tänne.

Mutta millä ihmeellä heidät saataisiin houkuteltua vaikkapa Suomeen? Huono ilmasto, kurjat palkat ja tylyt ihmiset.

Tähän mennessä Eurooppaan tulleet maahanmuuttajat ovat kunnostautuneet lähinnä em. roskaruokapaikkojen ja pirttiviljelyn parissa. Yhtä työtä tekevää somalia kohden on ehkä viisi ruokittavaa somalisuuta. Somalinaiset ovat mitä ilmeisimmin työmarkkinoiden ulkopuolella.

Jotta siis Suomeen saataisiin riittävä määrä maahanmutiaisia, niin Eurooppaan pitäisi ottaa paljon enemmän kuin tuo 50 miljoonaa maahanmutiaista. Ehkä 300 miljoonaa. Mutta ainoastaan muslimeilla näyttää olevan lähtöhaluja.
Minun mielestäni se, että suhtautuu kriittisesti islamilaisuuteen ja islamilaisiin maahanmuuttajiin nimenomaan homona, ei ole mitään "muslimipelkoa", vaan pyrkimystä hahmottamaan realistisesti homoseksuaalien asemaa nyky-Euroopassa.

En ymmärrä, mikä siinä on "mahdollisuus", jos tänne muuttaa paljon syvästi uskovaisia muslimeja, jotka suhtautuvat uskontonsa pohjalta hyvin kielteisesti länsimaiseen suvaitsevaiseen lainsäädäntöön, joka sallii mm. homosuhteet.
niin Muhamettilaisuus kuin muutkin uskonnot ovat ja tulevat aina olemaan sotivia, tuhoavia ja hajottavia. milloin viisastumme ja lopetamme tuollaiset typerät uskomuksemme. miksi emme elä ja miten kauan vie että se mitä meidän pitäisi olla ja tehdä unohtuu kun sodimme ja rikomme kaiken uskontoinemme. Uskonnot pitäisi kaikki lopettaa ja opettaa ihmiset ottamaan vastuu omasta itsestään ja omasta moraalistaan aina kuolemaansa asti. siinä se ja piste.
Suurin osa hollantilaisista pelkää muslimeja! Alle 20% ei pelkää muslimeja. Hollannissa on miljoona muslimia.

Aika metka asia. Pistää miettimään. On tapahtumassa tai jo tapahtunut selvä jakautuminen eri väestöryhmien välillä Hollannissa. Mikäköhän olisi syynä moiseen?
Alussa Juhanin mainitsema kirja tuli luettua. Hyvä kirja, suosittelen muillekin erityisesti jos on kiinnostusta yleiseenkin kulttuurihistoriaan ja -tietämykseen.

Mutta, mutta... En ymmärrä miksi Juhani sanoi, että tämä kirja auttaisi niihin ongelmiin joista olen tällä paltalla kertonut. Kirja kun selvittää ajatuksia homoja terrorisoivia marokkolaisnuoria yhtä vähän kuin niistä turkkilais- ja libanonilaiskavereitani joiden kanssa käymme yhdessä nyrkkinaintijuhlissa.

Juhani kirjoitti aloitusviestissään: "Arvelen, etteivät nuo henkilöt tietenkään halua ennakkoluuloistaan luopua, mutta muille tiedoksi kiinnostava uusi kirja(...)"

Omaa mielipidettäni tämä kirja ei tosiaankaan muuttanut. Mutta onko mielipiteeni ennakkoluulo? Mielestäni se on omakohtainen kokemus siitä, että kasvava, ei-integroitunut pohjois-afrikkalainen musliminuoriso (miehet) aiheuttaa suuria ja kasvavia ongelmia.

Kirjan jälkeen vahvistui ajatukseni siitä, että ehkäpä Juhanin kaltaisesti asiat parhain päin ajattelevat ovatkin niitä, joilla on ennakkoluuloja. Tässä tapauksessa vain vääriä *positiivisia* ennakkoluuloja. Totuutta ei haluta tunnustaa, koska se ei ole jotenkin hyväksyttyä. Pelätään ehkä rasismia, mutta entäpä jos langetaan positiiviseen rasismiin ja totuuden peittelemiseen?

Eräs viisas sanoi: jos se näyttää kanalta, elää kuin kana, ääntelee kuin kana ja maistuu kanalta, niin se kaiken todennäköisyyden mukaan on kana.

Miksi ei samaa yksinkertaista logiikkaa voi käyttää tämänkin asian kanssa? Totuus ja ongelmat kannattaisi tunnustaa, sillä muuten niiden kanssa ei voida elää.

Hieman minua loukkaa henkilökohtaisesti tuo viestin nro 4 viesti:

"(...) julkinen keskustelufoorumi ei ole yksittäisen ihmisen henkilökohtaisten traumojen terapointipaikka. Se on monella tapaa väärin niin tuota henkilöä, kuin kaikkia lukijoita kohtaan. Apu pitää hakea muualta. Jos sellaista tietoa puuttu, olen valmis siinä auttamaan."

Olen kertonut kokemuksistani ja siitä millainen tilanne on Hollannissa. Tuonut esiin faktoja, tilannetietoa ja omakohtaisia kokemuksia sekä sitä mitä ystäville on tapahtunut. Sitten tämä leimataan siksi, että "terapoin traumojani". Minusta tällainen kommentointi on perin sokeaa itsepetosta ja tosiasioiden kieltämistä.

Lisäksi olen yleensäkin tästä asiasta eri mieltä. Ajattelen, että jos jollain on traumoja, niin kyllä niistä voidaan keskustelupalstoilla keskustelua käydä. Vai pitääkö täällä vain kaikilla olla keveitä kertomuksia siitä kuinka kaikki on kivaa ja asiat sujuvat hyvin? Mutta hetkinen... tuollainen linjahan olisi juuri se mitä tässä keskustelun alussa jo on ollut tavoitteena!!!
AMSTERDAM — Somali-born MP Ayaan Hirsi Ali demanded on Thursday the closure of an Amsterdam mosque that sells books supporting female circumcision, beating wives and the murder of gay people.
The Dutch Parliament is to hold an emergency debate about the El Tawheed mosque next week. MPs want Justice Minister Piet Hein Donner and Immigration and Integration Minister Rita Verdonk to explain what they intend to do about the book "De weg van de moslim".
The publication — translated as The Way of the Muslim in English — is said to advocate violence against women and killing gay people.
Gay people should be thrown head first off high buildings. If not killed on hitting the ground, they should then be stoned to death, the book allegedly suggests.
http://%20shadned.web-log.nl/archief/14/01/2005

A law banning gay sex has come into effect in Zanzibar, with homosexual men threatened with 25-year jail terms and lesbians facing seven-year sentences.
"This is what we have been aspiring for. If the government takes such steps, the country will really move ahead," said Sheikh Muhammed Said, a local Islamic leader.
The law was brought into effect by President Amani Karume's signature last week, the attorney general's office said. Parliament passed the bill in April.
The islands, a semi-autonomous part of Tanzania, are largely Muslim.
http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/002922.php

In an interview for BBC's Newsnight, broadcast last night, Dr al-Qaradawi said Islam justified suicide bombings.
"This is not suicide. It is martyrdom in the name of God," he said.
He also described the suicide attacks that have killed women and children in Israel as a "martyrdom operation (that) is an indication of the justice of Allah Almighty." ...
Peter Tatchell, the gay rights campaigner, said the cleric had advocated the execution of homosexuals and should be banned from the country. "He should be treated as a political pariah," Mr Tatchell said.
http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/002443.php

"a complaint made to Victoria Police alleges the chairman of the Board of Imams, Rexhep Idrizi, was reading from the Koran when he made derogatory comments about homosexuals and said they should have 'their heads chopped off'.
"Imam Idrizi's alleged outburst occurred before 1000 worshippers at a prayer service to celebrate the conclusion of fasting for Ramadan at the Albanian Mosque in Drummond St, Carlton.
"Imam Idrizi, whose son was jailed last year for bashing gays, said yesterday the claims were unfounded"
http://www.jihadwatch.org/archives/000351.php
Lait ovat voimassa ja niitä tulisi noudattaa. Uskonnollinen laki ei voi kumota maallisia lakeja, koska yhteiskunta on moni-arvoinen ja demokratiassa ei oteta oikeutta omiin käsiin. Lait ovat juuri sitä varten, ettei mielivaltaisesti tehdä mitä huvittaa, vaan niillä turvataan yhteiskuntarauha.
http://observer.guardian.co.uk/uk_news/story/0,6903,1153446,00.html

Revealed: the child brides who are forced to marry in Britain

Amelia Hill explores the scandal of ceremonies that lead to marital rape and slavery for girls as young as 12

Sunday February 22, 2004
The Observer

Artikkelista käy ilmi, että keskenkasvuiset alaikäiset tytöt pidetään niin pussissa, etteivät he välttämättä saa tietää länsimaisista oikeuksistaan.

Suomi seuraa perässä. Helsingin kaupunki avustaa jo nyt muslimien alakulttuuria sukupuolten erillään pitämisessä ja valtaväestöstä eristäytymisessä.

http://www.hel.fi/liv/ohjattu/talviloma2005.html#Uimakoulut

UIMAKOULUT
Hinta 6,25 e

Muslimitytöt

JAKOMÄEN UIMAHALLI, Somerikkopolku 6
103 ma - pe 10.00 - 10.45 alkeet yli 7-vuotiaat
104 ma - pe 10.00 - 10.45 jatko

Muslimipojat

ITÄKESKUSKEN UIMAHALLI, Olavinlinnantie 6
105 ma - pe 11.45 - 12.30 alkeet yli 7-vuotiaat

Somalin-, arabian-, kurdin- ja turkinkielisille naisille syntyi Tilastokeskuksen mukaan Suomessa vuonna 2003 yhteensä yli 600 lasta. Samaan aikaan rekisteröidyssä parisuhteessa olevat naiset synnyttivät vain 11 lasta.

Kenen onkaan tulevaisuus...
Kotimaassa (4.2.2005) haastatellaan Ihmisoikeusliiton pääsihteeriä Kristiina Kourosia. Häneltä on juuri ilmestynyt kirja "Ihmisoikeudet ja islam" (Like). Haastattelun otsikko "Kaikilla uskonnoilla on omat fundamentalistinsa" kuvaa hyvin haastattelun keskeistä sisältöä.

Toimittaja (Taneli Kylätasku) referoi Kourosia: "Erilaisten fundamentalistien yhteisiin piirteisiin kuuluvat valitettavasti naisten tasavertaisten ihmisoikeuksien vastustaminen sekä vaikea suhde seksuaalisiin vähemmistöihin."

Kristiina Kouros: "Samat kysymykset hiertävät täälläkin. Onhan Suomessa paljon uskonnollisia piirejä, jotka eivät hyväksy homo- ja lesbopareja."

Itse kirjaa en ole lukenut, joten siitä en voi sanoa mitään. Mutta täytyy hankkia.

PS.
Mietin, pitäisikö aloittaa uusi keskustelu; tämä tuntuu jo pitkälti kiertävän kehää. En kuitenkaan aloittanut, sillä ensin olisi pitänyt lukea kirja ja sitten kommentoida sitä keskustelun pohjustukseksi.
Jokainen yksityiskohta antaa lisää valoa, mitä islamilaisuus on käytännössä. Minusta on hyvä lukea niistä, koska ei tietoja itse jaksa selailla ja etsiä. On hyvä tietää, että lapset itse eivät saa islamilaisessa perheessä esittää toiveitaan, vaan aikuiset päättävät niistä heidän puolestaan esim. juuri uiminen uimahallissa tai kristilliseen joulujuhlaan osallistuminen. Eiväthänhän lapset silloin saa kuin hyvin yksipuolisen kuvan ympäröivästä kulttuurista.

Irakilaiset haluavat islamilaisen uskonnollisen lain maahansa ohjeelliseksi, mikä romuttaisi koko yrityksen maan demokratisoitumiseksi. Julistihan yksi terroristiryhmä, että islam on kaikkea demokratiaa tai siihen liittyvää vastaan ja silloin on kysymyksessä myös ihmisoikeudet ja monipuoluejärjestelmä eli ihmistä ei enää ole yksilönä, vaan massana kuin kommunistisessa Kiinassa. Vaikka Bushia arvostellaankin kovin sanoin, on hän silti yrittänyt demokratioida Irakia ja on irakilaisille ei-uskonnollisille ainoa mahdollisuus ihmisarvoiseen elämään, jonka he ovat nyt menettämässä, mikä on sääli, koska maa valuu takaisin keski-aikaan monessakin mielessä ja voi olla myös turvallisuusuhka fundamentalistisena muslimivaltiona valtavine öljyvaroineen. Al-Qaidahan käyttää juuri asemapaikkoinaan ääri-islamistisia valtioita ja rahoittaa toimintaansa rikkailla kannattajillaan. Tämän hedelmiä korjattiin Madridissa. Tämän takia kannatan kyllä amerikkalaisten yritystä demokratisoida Irak, koska matkustaessa pitkin Eurooppaa ei voi koskaan olla varma, jos matka onkin viimeinen...terrorismin uhan takia.
'mies', ehkä kuitenkin olisi hyvä sirotella niitä 'jotkut' -sanoja sinne tekstin joukkoon, niin ei koko totuus unohtuisi "yksityiskohtien" taakse. Islamilaisuus, kuten kristinuskokin, on monia eri asioita. Kun paavillisimmat katolilaiset tuomitsevat kondomin käytön, toivon myös, ettei esim. arabimediassa sanota "kristityt vastustavat kondomin käyttöä, eivät he taida niin vapaamielisiä ollakaan".
Saudi-Arabia on kiihkoislamilaisuuden pesäpaikka. Sieltä ovat lähtöisin useimmat New Yorkiin lentokonein hyökänneet, se on Osama bin Ladenin kotimaa, sieltä valuu rahaa ääri-islamilaisille järjestöille ja terroristiryhmille, siellä ihmisoikeudet YK:n ihmisoikeuksienjulistuksen mielessä ovat kutakuinkin nolla. Miksi Bush ei pyri demokratisoimaan Saudi-Arabiaa?

Hyökkäys Irakiin toi terroristit maahan. Edes Bushin hallinto ei ole voinut kiistattomasti osoittaa, että Saddamin hallinnolla olisi ollut yhteyksiä ääri-islamilaisiin ryhmiin. Saddam itse on tosiasiassa varsin sekularisoitunut, mutta 90-luvulla hän ryhtyi käyttämään uskontoa hyväkseen ja esiintymään hurskaana muslimina.

Irakin umpikuja osoittaa, ettei demokratiaa voida levittää "miekkalähetyksellä". Bushin keinot lopettaa terroriteot ja luoda vakautta Irakiin ovat vähäiset. Ratkaisu on irakilaisten käsissä ja vaatii shiiojen, kurdien, sunnien ja maallistuneiden ryhmien sopimusta perustuslaista ja vallanjaosta. Jos sellaista ei synny, epävarmuus jatkuu ja sisällissotakin on mahdollinen.

Bush joukkoineen lähti - omien sanojensa mukaan - viemään läntistä demokratiaa Irakiin, ja on saamassa maan, jossa perustuslaki nojaa islamiin, enemmän tai vähemmän. Kiihkoislamilaista maata Irakista ei kuitenkaan liene syntymässä, sillä Al Sistanin johtamat shiiat ovat suhteellisen maltillisia ja kurdit tuskin sellaista hyväksyisivät.
Toivon mukaan asiallista tietoa marokkolaisten siirtolaisten arjesta Belgiassa on tänään Ylen avoimen yliopiston sarjassa Siirtolaisuus Euroopassa, TV1 klo 17.10.

Sarja on EBU:n yhteistuotantoa ja se lähetetään uusintana sunnuntaina klo 12.05 ja maanantaina klo 23.10.
Seuraava