Kokoomuksen mainokset v*tuttaa

Edellinen
On tosi kliffaa, kun kokoomusnuoret muistavat lähetellä joka päivä älyttömiä vaalimainoksiaan. Erehdyin kerran Wanhalla osallistumaan heidän "testiin", jossa tulokseksi tuli, että olen sosiaalihörhö. Nyt on tullut vaalimainoskamaa postiluukusta viimeisenä kolmena päivänä. Onneksi en laittanut puhelinnumeroa, varmaan soittelisivatkin.

Tämän viestin idea on että jos olet vähäänkään ERIMIELTÄ kokoomuslaisten kanssa, mistään asiasta, miettikää tarkkaan, kannattaako heitä äänestää.http://Www.punikkila.fi antaa vaikutelman, että säälittävän kuolevan pikkukunnan asukkaat ovat vasemmistolaisia ja elävät kuntansa (so. valtion) holhouksessa. Heidän palvelujärjestelämänsä ei toimi ja verotus on korkea.

Ote kokoomuksen läpyskästä 'iloinen Punikkila': "Mikäli haluat elää holhousyhteiskunnassa, jossa kunta ja valtio kertovat sinulle, miten elää ja satut vielä pitämään korkeista veroista sekä rapistuneista kunnallisista palveluista, suosittelemme rypistämään tämän kortin ja heittämään roskikseen.... Mikäli kuitenkin olet täysin eri mieltä sinusta on ainesta kokoomusnuoreksi. Täytä oheinen lomake jne.... "

VOI ELÄMÄ. Valitettavasti verotus on hyvinvointivaltion pohja. Esimerkiksi: Miten käy tavalliselle kansalaiselle, kun palvelut yksityistetään ja ei ole varaa yksityistetyn terveyskeskuksen nostetuttuihin palvelumaksuihin?

Kokoomusnuorta ilmeisesti huolettaa ennemmän, että joutuu maksamaan isin mulle antamasta kiinteistöstä niin kovaa kiinteistöveroa....

Jos satut olemaan sitä mieltä, että

"Kunnallisten peruspalveluiden leikkaamiselle on laitettava piste. Erityisesti sosiaali-, terveys- ja opetussektoreille on ohjattava lisää varoja. Opetusryhmiä tulee pienentää, psykiatriseen ja perusterveydenhuoltoon sekä huumehoitoon on päästävä jonottamatta. Palvelut on turvattava tarvittaessa vaikka veronkorotuksin. Toimeentulotukeen on budjetoitava riittävästi varoja. Opiskelijat on noteerattava toimeentulotukiluukulla samalla tavoin kuin muutkin kansalaiset. Opintolainan nostaminen ei saa olla toimeentulotuen saamisen edellytys."
(lainattu vasemmistonuorten vaaliohjelmasta)

Onko sinusta, joka tätä luet parempi niin, että köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu? Jos verotusta kevennetään on palvelujen ylläpito mahdotonta. Palvelujen yksityistäminen (markkinavoimien armoille) tuo korkeammat palvelumaksut.
Ei kaikilla ole valitettavasti varaa maksaa edes omasta terveydestään. Avatkaa silmänne yhteiskunnan ei-niin-hyväosaisille.

terv. nimetön valt.yo-homo, jota vituttaa kokoomus
Kokoomus on tuhon oma, enemmän kusessa kuin muut puolueet joilla niilläkin hurisee heikosti. Kokoomuksen kaltaisella "voittajien" puolueella ei ole saumaa nykypäivän Suomessa joka vajoaa hitaasti ja varmasti.

Kokoomus oli onnessaan haihtuneesta it-buumista ja lamborghini-veljeksistä, ("rikastumista on siedettävä"), mutta kaiken aikaa kokoomus tarvitsi enemmän lamborghini-miehiä kuin nämä kokoomusta.

Tämän hetken voittajat ostavat firman, potkaisevat työntekijät pellolle, kiskovat osinkoina, optioina, kannustinlisinä jne. jne. kaikki rahat firmasta ja myyvät sen sitten ulkomaalaiselle konsernille joka siirtää sen toiminnot pois Suomesta.

"Voittajat" itse taas muuuttavat rahakasoineen "munacoon" tai vastaavaan paikkaan. Ei tuollainen "voittaja" mitään kokoomusta sitten siellä enää ajattele.

Sitten kokoomuksella ei ole enää pääministerin sydänystävänä ja missin kanssa petissä riekkuvaa nokkahahmoa, vain yksi aneeminen syzze.

Lisäksi nuoret kokoomuslaiset ovat sellaisia tuuliviirejä ettei mikään oppositiossa viruva luuseripuolue heitä kauan jaksa kiinnostaa. Pressanvaaleissa 2000 nuoria kokoomuslaisia palloili Halosen vaalivalvojaisissa, eli vanhan radikaali-punikkiämmän, mutta tuo punikkiämmäpä olikin "voittaja".
Voipi olla että on tuhon oma, mutta äänestimpä kuitenkin sitä. Tosin ehdokkaan ajatukset olivat hieman laajemmat mitä noin yleensä ko. puolueella olivat.
Voittajan puolella onkin aina yhtä helppo olla. Sen kokoomuslaiset ovatkin hyvin sisäistäneet.
Taas näissä vaaleissa Kokoomus mainostaa eniten, eikä ihme niillä on eniten rahaa. Silloin kun kokoomus on vallassa(tai oikeisto yleensä) tuloerot kasvaa, kuntien palvelut heikkenee, yksityis autoilu pilaa kaupungit jne..

Vihreät ja Vasemmisto liitto kai ainoat todelliset vaihto ehdot, demareihinkaan vaikea luottaa...
Vihreät ovat monissa kaupungeissa, kuten täällä Turussa ja Helsingissä olleet mm. yksityistämisasioissa yhtä mieltä kokoomuksen ja muun oikeiston kanssa. Jos ei pidä yksityistämispolitiikasta, niin jäljelle jää SDP ja vasemmistoliitto.
Niksu 1:n tapaan äänestyspäätöksensä tekeville huomautan asiasta, josta olen varmaan edellistenkin vaalien aikaan täällä kirjoittanut:

Monet puolueet hyväksyvät ehdokkaikseen myös ihmisiä, jotka ajattelevat "laajemmin" tai jotenkin muuten puolueen yleiseen linjaan verrattuna poikkeavasti. Heitä suvaitaan vain sen vuoksi, että heidän avullaan puolue saa ääniä, jotka eivät sille oikeastaan kuuluisi. Nämä hajaäänethän kuitenkin koituvat tiettyjen päälinjaa edustavien ehdokkaiden hyväksi, jotka eivät takuuvarmasti poikkea tutulta ja turvalliselta polulta.

Marginaaliehdokkaiden ajatukset eivät puolueessa koskaan pääse niskan päälle. Heidän ainoa tehtävänsä on kalastella ääniä sellaisilta, jotka eivät oikeasti ole puolueen ideologian kannalla, mutta haluavat suvun perinteiden, omien imagokäsitystensä tai muiden toissijaisten syiden vuoksi vaikka väkisin äänestää juuri kyseistä puoluetta.

Ja tätä vaalistrategiaa käyttävät muutkin kuin vain kokoomus.
Tuo pitää varmasti paikkansa, varsinkin kun katsoo mitä julkimoita on eri puolueiden listoille tullut.
Valinnan vaikeus on tietysti monilla, ja miksi kokoomus yleensä: ei nappaa vihreiden autottomat päivät (vaikka käytänkin junia todella miellelläni), keskusta on vielä maajussienpuolue vaikka äänet on kaupungista lisääntyneet huimasti, vasemmistoliitto ei vaan nappaa ja kristilliset+svedut on ihan ulkona.
Yritysten asemaa ajaa parhaiten kokoomus mielestäni ja se ratkaisi nyt. Ens kerralla voi puhaltaa uudet tuulet.
Kokkarien vaalipalatsi Helsingissä 3 sepän aukiolla on aivan järkky, ja Rautatientorilla sitten vielä valtava valotaulu. En voi käsittää, miten niin pröystäilevä mainoskampanja voi todella tehdä vaikutuksen joihinkin - kunnallisvaaleissa! Tuollaistako niiden varainkäyttö sitten olisi muutenkin? Yäk.
Minä tulin tässä yhtenä iltana väsyneenä ja raihnaisena töistä kotiin ja olin juuri käynyt suihkussa ja päätin mennä nukkumaan, kun huomasin, että mieheni oli nostanut minulle tulleen postin keittiön pöydälle. Ja kun sitten avasin postin ja löysin sieltä tuon em. propagandalapun, tuli niin vittuuntunut olo, että piti vielä juoda kuppi kaakaota ennen kuin sai unta.

Minun on aina ollut hirveän vaikea uskoa, vaikka kokoomuslaiset kuinka vakuuttaisivat toimivansa yhteisen hyvän edistämiseksi, että ruiskukka koskaan auttaisi tavallisen kansalaisen asiaa. Tämä kirje ja sen röyhkeä ja omahyväinen asenne vain vahvistivat tätä mielikuvaa. Onhan se tietysti vaan mainoskikka, mutta toisaalta en voi vastustaa mielikuvaa siitä, että jostakusta on tosi hauskaa nauraa köyhille, kun itse on (kuten edellä sanottiinkin) voittaja ja menestyjä.

Surullista on, että koko joukko niitä tavallisia talliaisia kuvittelee, että äänestämällä kokoomusta niistäkin tulee toimitusjohtajia eikä niiden tarvitse enää pakata varaosia varastolla.
Muakin pännii kokoomuksen mainonta kun se on niin älytöntä, mutta ihmiset on niin tyhmiä että äänestää niitä jotka mainostaa eniten.

Karu: "Ahkeruus pitää aina palkita" tjsp. Suomessa on sanonta "Hullu paljon työtä tekee, viisas selviää vähemmälläkin". Miksi helvetissä palkita ahkeruutta kun oikeasti pitäisi palkita TULOKSIA? Siihenhän kokoomuslaisetkin uskovat, eikö?

Sitten Kokoomuksella on nuori heebo jonka taustalla on osa tähtilipusta. On tosi perseennuolentaa. naamalla amerikkalainen kumihymy ja kädet pistooliasennossa.

"Tartu Tatuun". Mä tartuin ja revin ratikassa vieressä olevan Tatun mainoksen irti ja joku porvarin näköinen tyyppi tuli mulle jäkättämään siitä ja kutsui minua vandaaliksi. Oli kai eksynyt ratikkaan kun se oli muutettu porvarien mainostoimistoksi. Paikalla oli myös nuorisoa ja mä sanoin että kun tässä lukee että Tartu Tatuun niin mä tartuin kanssa ja tää nuorisoporukka oli mun kanssa ihan samaa mieltä. Kaveri poistui ratikasta nopeesti ja vielä ilmiantoi mut kuskille. Mä heitin häntä Tatun mainoksella. :)
Stacy kirjoittaa"Tartu Tatuun". Mä tartuin ja revin ratikassa vieressä olevan Tatun mainoksen irti ja joku porvarin näköinen tyyppi tuli mulle jäkättämään siitä ja kutsui minua vandaaliksi. Oli kai eksynyt ratikkaan kun se oli muutettu porvarien mainostoimistoksi. Paikalla oli myös nuorisoa ja mä sanoin että kun tässä lukee että Tartu Tatuun niin mä tartuin kanssa ja tää nuorisoporukka oli mun kanssa ihan samaa mieltä. Kaveri poistui ratikasta nopeesti ja vielä ilmiantoi mut kuskille. Mä heitin häntä Tatun mainoksella. :) "

Mitä ihmettä toi sit oli, jois ei vandalismia? Tästä voi vetää sen johtopäätöksen, että jos olet jostain asiasta erimieltä olet oikeuttu tuhoamaan tuon viestin??? Kai täytyy mennä nyt sit polttamaan parit vihreiden vaalimökit... demokratiaahan se vaan on ....
Stacy kirjoitti: ..."vielä ilmiantoi mut kuskille. Mä heitin häntä Tatun mainoksella. :)"

Jos väitämme elävämme demokratiassa, silloin tuollaiset toimet ovat täysin epädemokraattisia ja vääriä. Jonkun nuorisojoukon mielipide ei tässä paina yhtään mitään.

Joku on maksanut mainospaikasta ja silloin hänellä on siihen myös oikeus, aivan kuten Stacyllä vastaavasti niin halutessaan.

Häpeä edes!
Ne. joiden tulisi hävetä, ovat juuri kokoomuslaiset ja muu oikeisto. Juuri he ovat leikanneet helsinkiläisten palveluja, juuri he ovat yksityistäneet kunnallista palvelutuotantoa - ja haluavat vielä lisää samanlaista. Kokoomus ja kokoomuslainen politiikka ovat syypäitä helsinkiläisten olojen heikentymiseen.
Tämän "gallupin" mukaan monikaan homo ei taida äänestä kokoomusta. Hyvä niin :)

Olen muuten samaa mieltä vihreistä faeryn kanssa. S-A Siimes taisi mainita heidät kokoomuksen puisto-osastoksi tässä jossain vaiheessa vaalien alla, kun juuri vihreät olivat porvaripuolueiden mukana äänestämässä joukkoliikenteen ulkoistamisen puolesta Helsingissä!
:Joku on maksanut mainospaikasta ja silloin hänellä on siihen myös oikeus

Joo, mutta minä olen maksanut matkalipun eikä siihen diiliin sisälly kokoomuspropagandan pakkosyöttöä. En minäkään tunkeudu Bogomoloffin autoon sisälle puhumaan minun poliittisista arvoistani.

Epädemokraattista on se, että vain ne ehdokkaat joilla on iso mainosbudjetti pääsevät läpi. Ehdokas jota itse äänestin en ole nähnyt mainostavan muualla kuin täällä ranneliikkeen keskustelussa.
Kokoomuksen ja erityisesti keskustan parista on turha hakea ainakaan mitään homosympatioita.. Parisuhdelakiäänestyksessäkin suurin vastustus tuli linjalta keskusta-kokoomus-uskovaiset.

Vaikka nyt onkin kyse kunnallisvaaleista, niin en kyllä homona äänestäisi kumpaakaan, ihan periaatteesta...
:S-A Siimes taisi mainita heidät kokoomuksen puisto-osastoksi tässä jossain vaiheessa vaalien alla, kun juuri vihreät olivat porvaripuolueiden mukana äänestämässä joukkoliikenteen ulkoistamisen puolesta Helsingissä!"

Älyttömiä vaalilauseita, osa 2: "Ratikalla Sipoonkorpeen" Anni Sinnemäki.

Vihreillä on oma lehmä ohjassa kun kissanvihaaja Hannele "Hanuri" Luukkainen on STA:n johdossa.

Suomessa on euroopan oikeistolaisin vihreä puolue. Ihmettelen kuka tätä puoluetta vielä äänestää. Onhan siellä homoseksuaalisia ehdokkaita, vähän niin kuin ne Water Worldin ruumiit joita Smokersit nykivät naruista niin että ne näyttäisivät eläviltä.
Täällähän on havaittavissa ihan aatteen paloa, hienoa, vasemmistoltahan aate onkin ollut kadoksissa jo pidemmän aikaa.
Tähän kohtaan onkin hyvä julkisesti ilmoittautua Helsingin kokoomuksen kunnallisvaaliehdokkaaksi;
Juha Meronen, yrittäjä, 477. Mielipiteitä ja lisätietoa löytyyhttp://www.juhamer.fi/juhameronen, tai sitten lukemalla ranneliikkeen vanhoja keskusteluja, sillä nimimerkki on rekisteröity.

Ja sitten vähän kommentteja ylläoleviin..

HKLlää ei ole yksityistetty, eikä ole tarkoituskaan. Suomen Turistiauto ja HKLn bussiliikenne yhdistetään kaupungin 100%omistamaksi osakeyhtiöksi, jolloin on mahdollista tilaaja-tuottaja mallin toteuttaminen, ts. rahalla saa parempaa vastiketta. Jos bussiliikenne olisi haluttu yksityistää, niin sillä toimiiko se liikelaitoksena vai oynä, ei ole mitään merkitystä. Molemmat voidaan yksityistää.
Asiaa koskenut kohu ja lakko oli HKLn pääluottamusmiehen vaalikampanjan startti.

Kokoomus ei ole leikannut palveluja, vaan laittanut talouden kuntoon yhdessä vihreiden kanssa.
Helsingin talousahdinkohan johtui siitä, että valtio leikkasi yhteisöverotuottoja rankasti. Sen takia talous täytyi sopeuttaa ja menojen kasvu laittaa kuriin. Kuitenkin suurin osa leikkauksista on tehty hallinnon piiristä, ts byrokratiaa ja päällekkäisyyksiä on karsittu, suorittavaan portaaseen, eli esim. sairaanhoitajiin leikkauksia ei ole uloitettu. Sen sijaan määräaikaisuuksia on vakinaistettu lähemmäksi 1000kpl. Byrokratiaa tullaa karsimaan jatkossakin, ja tästähän vasemmalla ollaan kovasti huolissaan, siellähän on näitä puolueille läänitettyjä päällikköposteja turhan paljon.

Kokoomusnuorten Punikkila-kampanjan oli tarkoitus nostattaa keskustelua, ja se näyttää onnistuneen hyvin. Siellä on käytetty samoja keinoja, jota vasemmisto käyttää hyökätessään kokoomusta vastaan; ("Silloin kun kokoomus on vallassa(tai oikeisto yleensä) tuloerot kasvaa, kuntien palvelut heikkenee, yksityis autoilu pilaa kaupungit jne..")

"Kokoomuksen ja erityisesti keskustan parista on turha hakea ainakaan mitään homosympatioita.. "
Mielestäni sillä onko homo vai ei, ei ole merkitystä näissä vaaleissa. Toisaalta ihmettelen vähän vasempaa laitaa, sillä osa heidän meikäläisistä ehdokkaista on kaapissa. Lieneekö se kuitenkin niin, että perusdemariduunarit eivät hirveän homomyönteisiä kuitenkaan ole...

Jos kokoomuksen vaalikampanja ärsyttää, niin älkää äänestäkö. Jokainen saa kai tehdä omilla rahoillaan mitä huvittaa. Jotta ärsyyntyminen olisi täydellistä, tulee maanantaista lähtien kokoomuksen ja minun vaalimainosbanneri tällekin sivulle:) Se maksan muuten minä, ei ammattiyhdistysliike.
Minusta tuntuu, että oikeisto on käyttänyt Helsingin talouden heikkenemistä (yhteisöverojen tuoton lasku) hyväkseen toteuttaakseen ideologista päämääräänsä, eli julkisten palvelujen alistamista markkinoille. Sitä viime kädessä merkitsee HKL:n muuttaminen liikeyritykseksi, pyrkimys vanhusten palvelukeskusten ja muiden palvelujen ulkoistamiseen, terveyskeskusten työvoimapulan paikkaamiseen keikkalääkäreillä jne. jne. loputtomiin.
Kokoomus, Keskusta ja SDP ovat olleet pöhöpuolueita, joille en ainakaan ääntäni anna.
Jätän mieluummin äänestämättä, jos pienemmistä ei saa sen parempaa selkoa.
Tosi aina oon viime minuuteilla löytänyt sen vähiten huonoimman vaihtoehdon.
"Mitä ihmettä toi sit oli, jois ei vandalismia? Tästä voi vetää sen johtopäätöksen, että jos olet jostain asiasta erimieltä olet oikeuttu tuhoamaan tuon viestin??? Kai täytyy mennä nyt sit polttamaan parit vihreiden vaalimökit... demokratiaahan se vaan on ...."

Se on kansalaisaktivismia ja kokoomustöhryjen poistamista.
Vandalismia on muuttaa kunnallinen liikenneväline Sekoomuksen liikkuvaksi vaalimökiksi.

Heh, Hesarista löytyi tuttu naama: minua vandaaliksi kutsunut tyyppi on kokoomuksen ehdokas Heikki Lampela "Nyt loppui tuhlausleikki valitse Lampelan Heikki" varatuomari ja asianajaja eli ykkösluokan ökyilijäkusipää.

Demokratia toteutuu kyllä ilmankin että jotkut tuhlaavat kansalaisten verorahoja täysmittaiseen vaalishowhun (kun taas toisilla ei ole siihen varaa). Onko niin että me pienehdokkaiden äänestäjät olemme sen verran fiksuja ettei me tarvita jatkuvaa toistoa ehdokkaan löytämiseksi ja muistamiseksi? On kumma juttu että joidenkin käsitys demokratiasta on rapautunut sille asteelle että demokratia on vain jotain joka olisi ostettavissa?

Matkani maksaneena minulla on oikeus käyttää se matkani ilman jeesuspropagandaa (hyvä ettei SE sakki ole keksinyt ostaa ratikoita itselleen) ja ilman sekoomuspropagandaa.
Hesassa kannattais äänestää Keskustaa, koska se on siellä uusi liike ja varmaan hakee uusia näkökulmia. Sama pätee mm. Tampereella. Toisaalta taas mm. Keski- ja Pohjois-Suomessa olisi varmaan viisasta hakea puolestaan vastapainoa vaikkapa vihreistä tai kenties paikallisista sitoutumattomista ryhmistä.

Kokemus on osoittanut, että ainakaan pohjoisessa Kokoomus ja SDP eivät edes halua muuta kuin repiä ja raastaa. Etelän kaupungeissa nämä taas ovat niin vankasti vallassa, ettei pahemmasta väliä. Vasemmistoliittoa taas kannattaa äänestellä, jos tahtoo ,lisää veroja - ainakin tämän aamun Aamulehden mukaan!
Stacy:n periaatteet vaikuttavat lähinnä keskenkasvuisilta.

Jos haluaa itselleen oikeuden ilmaista julkisesti mielipiteensä, pitää sama sallia myös toisille.

Demokratia on kasvuprosessi. Olin Maltalla silloin kun siellä pidettiin ensimmäiset vapaat vaalit englantilaisten poistuttua. Vaalikamppailu oli käsittämättömän aggressiivista. Vastapuolen mainoksia tuhottiin, vaalihuoneistoja oikeasti poltettiin tai huonekalut ja konttorikoneet heitettiin kadulle. En muista, vahingoittuiko joku.

Sen jälkeen Maltalla on opittu, että vastapuolella on yhtäläinen oikeus mielipiteen ilmaisuun. EU-Maltalla käyttäydytään varmaan nykyisin aikaisempaa paljon aikuisemmin.
Kokoomus on ostanut HKL:ltä seinä/ikkunatilaa omalle mainonnalleen. Kunnallinen liikenneväline HKL on saanut Kokoomukselta rahaa siitä. Mainostilan myyminen on yksi HKL:n tulonhankkimismenetelmistä. Sen avulla lippujen hinnat voidaan pitää pienempinä ja toimintaa voidaan kehittää.



Miksi matkan maksaneella olisi jokin erikoinen oikeus kieltäytyä mainonnasta liikennevälineessä? Samalla logiikalla voisi vaatia matkan maksaneena kuljettajaa poikkeamaan reitiltään. Periaatteessa HKL on vastuussa mainosten näkymisestä paikallaan. Mainoksen poistaminen oli vandalismia.
"Mainostilan myyminen on yksi HKL:n tulonhankkimismenetelmistä. Sen avulla lippujen hinnat voidaan pitää pienempinä ja toimintaa voidaan kehittää. "

Aivan niin. Sitten kokoomus vähentääkin HKL:n saamia tulonsiirtoja kaupungilta, niin että he ensi kerrallakin joutuisivat myymään kalustonsa kokoomukselle.

"Miksi matkan maksaneella olisi jokin erikoinen oikeus kieltäytyä mainonnasta liikennevälineessä? Samalla logiikalla voisi vaatia matkan maksaneena kuljettajaa poikkeamaan reitiltään."

Siksi että Suomessa on omantunnon ja näkemyksen vapaus eikä kokoomuksen mainospropaganda liity oleellisesti maksamaani suoritteeseen. Se on aivan niin kuin virukset ja roskaposti tai katuprostituutio, joka myös on rehellistä kaupankäyntiä mutta on häiriötä aiheuttavana kielletty.

"Periaatteessa HKL on vastuussa mainosten näkymisestä paikallaan. Mainoksen poistaminen oli vandalismia."

Ei siihen liity mitään periaatetta. HKL on myynyt periaatteensa niille jotka HKL:n palvelut haluaa sahata lopullisesti alas.

Mutta minä kuulen yleisön ääntä ja poistamisen sijasta olenkin liimaillut kokoomuksen ja keskustan mainoksiin "Kapitalismia vastaan" tarroja.
USA:ta on mainostettu sananvapauden kärkimaana.

Siellä eräässä kaupungissa paikallinen maanviljelijä levitti aamuyöllä melkoisen määrän lantaa reitille, jota pitkin Pride-paraatin oli päivällä määrä kulkea. Kaupungin työntekijät siivosivat kadut ennen paraatia. Syyte tuli.

Maanviljelijä vaati oikeudessa syytteen kumoamista vedoten mielipiteen ilmaisun ja sananvapauteen. Hänet tuomittiin maksamaan siivouskulut ja sakot vielä päälle.

Tuskin linja Suomessa tällaiseen toimintaan on yhtään erilainen.
"Siellä eräässä kaupungissa paikallinen maanviljelijä levitti aamuyöllä melkoisen määrän lantaa reitille, jota pitkin Pride-paraatin oli päivällä määrä kulkea. Kaupungin työntekijät siivosivat kadut ennen paraatia. Syyte tuli.

Maanviljelijä vaati oikeudessa syytteen kumoamista vedoten mielipiteen ilmaisun ja sananvapauteen."

Tuo on vähän niin kuin kansanryhmää vastaan kiihottamista ja se on kielletty Suomessa, vaikka kokoomus, keskusta, kristillisdemokraatit, perssuomalaiset ja vasemmistoliitto sitä harjoittavatkin jonkinlaisena etuoikeutena.

Myös graffitit ja paljastavat mainokset ovat saaneet arvostelua osakseen vaikka molemmat kuuluvat sananvapauden piiriin. Niin kuuluu muuten myös roskaposti ja virusten lähettely.

Minä rinnastan kokoomuksen julkisrauhan rikkomisen spämmäämiseen ja roskapostiin. Kiusallista ja johtaa deletoimiseen ennen avaamista.
juham`lle Mitä mieltä olet tästä mrsa-epidemiasta, joka ilmeisesti johtui väärissä asioissa säästämisestä. Miksei siitä kukaan ole joutunut vastuuseen, kun ajatellaan siitä seurannutta viattomien sivullisten kärsimystä? Rahaa ei laitettu terveydenhuoltoon. Nyt siitä tuli miljoonalasku veronmaksajille. Käsittääkseni juuri Kokoomus ajaa yksityistämistä ja ulkoistamista, jotta yrittäjät pääsisivät rahoihin käsiksi. Kilpailuttaminenhan on huonontanut palveluja.
mrsa ei piity säästämiseen tai kokoomukseen, vaan siihen, että sairaanhoitajat ja lääkärit ovat liian laiskoja pesemään kätensä siirtyessään potilaalta toiselle. Lisäksi kumihansikkaiden käyttö on naurettavan harvinaista. Edes verikokeen ottoa varten ei viitsitä laittaa kumikäsineitä. Tästä voi koitua seuraamuksia niin potilaalle kuin sairaanhoitajalle itselleen.

Asenteissa on korjaamisen varaa. Ylimääräistä rahaa siihen ei tarvita.
Stacy, miten Vasemmistoliitto harjoittaa kiihottamista kansanryhmää vastaan?
:"miten Vasemmistoliitto harjoittaa kiihottamista kansanryhmää vastaan?"

Mitenkö? No siten että Outi Ojala tuli herjaamaan Prideen ja transutteli oikein lavalta. Siihen ei edes Päivi Räsäsen pokka riitä.
Mielenkiintoinen keskustelu.. itsekin huomasin taas eilen muutaman viinilasillisen jälkeen intoutuvani politiikkakeskusteluun ystäväni (se pakollinen "kokoomuskaveri", johon voi aina viitata) kanssa, vaikka olimme erikseen sopineet unohtavamme aiheen siksi illaksi. Ei siitä sen enempää, mutta haluan myös kommentoida tuota Kokoomuksen kampanjaa, sillä se on oikeasti aivan kamala.

On vaikea uskoa monenkaan innostuvan tuollaisesta propagandasta, ainakaan jos ei ole oikeistolaista taustaa jo valmiiksi. Kai se on toisaalta vain puhdasta mainosmaailman tuntemista, nykyään ei vain saa tarpeeksi huomiota ilman kohauttamista, räikeää vastakkainasettelua (esimerkiksi siis Punikkila-sivusto).

Myös Suvi Hautasen kampanja saa minut näkemään punaista. Ensimmäisen kerran kuulin henkilöstä joskus tuossa elokuun alussa kun yliopistovuosi alkoi ja pääkkärillä oli ensimmäiset infot - siellä oli myös Hautasen lobbaajia jakamassa esitteitä suurieleisesti. Tämän jälkeen neiti (?) Hautasen naamaa ja hänen raipanisku-kampanjaansa on saanut ihailla päivittäin julkisissa liikkuessaan sekä tietysti postikampanjan myötä.. taitaa olla euro jos toinenkin kampanjassa kiinni. Huvitti kyllä suuresti seurata Hautasta tällä viikolla HYY:n vaalipaneeliissa, sen perusteella hänellä ei taida olla paljonkaan sanomista. Koko paneelin aikana hän käytti kaksi puheenvuoroa, joista toiseen puheenjohtaja häntä erikseen kehoitti. Ja eipä nuokaan vakuuttaneet, lähinnä toisteli aiempien puhujien sanoja. No joo, ehkä ei ole hyvä hyökätä yhtä yksittäistä henkilöä vastaan, mutta Hautasen kampanja vaan tuntuu tällä hetkellä tunkevan joka tuutista ja se saa verenpaineen aika lailla nousemaan :)
Kuuluuko politiikasta keskusteluun aina kaiken mahdollisen kielteisen kaivelu?

Mitä tai ketä se oikein palvelee?

Ei minua kiinnosta kuka on toiminut väärin, huonosti tms.

Minua kiinnostaa se, ketä voisin hyvällä omalla tunnolla äänestää täällä Espoon korvessa, Kehä III:n kupeessa.

Lopettakaa jo tuo jankuttaminen ehdokkaiden virheistä ja puutteista, please!
asian vierestä menee tää keskustelu, mutta muistakaahan, että kivallekin porvaripojalle annettu ääni menee 6-kybäsen yritysjohtajan hyväksi ja nehän siellä valtuustossa jo valmiiksi istuu ja tuskin ajavat ainakaan juuri sinun asiaasi :)
" Huvitti kyllä suuresti seurata Hautasta tällä viikolla HYY:n vaalipaneeliissa, sen perusteella hänellä ei taida olla paljonkaan sanomista. Koko paneelin aikana hän käytti kaksi puheenvuoroa, joista toiseen puheenjohtaja häntä erikseen kehoitti. Ja eipä nuokaan vakuuttaneet, lähinnä toisteli aiempien puhujien sanoja. "

Hautanen kiinnosti minua niin paljon että päätin jopa ottaa hänen ajatuksistaan selvää ja aivan kuin sinäkin, huomasin ettei mainoskampanjalla ja ohjelmalla ollut mitään yhteistä. Hautanen on pelkkää hypeä, pelkkä julkisivu jonka takaa paljastuu sellainen kuivan ikävystyttävä porvari joita mahtuu kolmetoista tusinaan.
"Kuuluuko politiikasta keskusteluun aina kaiken mahdollisen kielteisen kaivelu?"

Kuuluu. Ehdokkaat itse hoitavat sen myönteisen puolen ihan kiitettävästi.

"Mitä tai ketä se oikein palvelee?"

Äänestäjää.

"Ei minua kiinnosta kuka on toiminut väärin, huonosti tms."

Siksi sinä äänestätkin porvareita.

"Minua kiinnostaa se, ketä voisin hyvällä omalla tunnolla äänestää täällä Espoon korvessa, Kehä III:n kupeessa."

Hyvällä omalla tunnolla et voi äänestää mitään suurpuoluetta, ne kaikki ovat syöneet sanansa moneen kertaan. Malttaisikohan vaikka SDP odottaa vaalipäivään asti ennen kuin uudet leikkaukset tuotaisiin julki? Viime kerralla ei malttanut.
Onneksi Tuomas hoitaa lumilaudat takaisin Senaatintorille!
(ts. maailma pelastuu?)
Onkohan tuo varmasti suuri asia Helsingin nuorison kannalta, että sitä kannattaa joka tuutista mainostaa...

Stubb on tainnut opettaa pojan hymyilemään. Kuka maksaa kampanjan? 81-syntynyt opiskelija varmaan opintotuellaan rahoittaa?

Miltä kuulostaa opiskelijan suusta moinen lause: "Asuntopolitiikan tulee tarjota asuntoja ja tontteja myös hyvätuloisille, mikä lisää verotuloja ja näin auttaa ylläpitämään palveluita. Kaupungissa täytyy myös keskituloisten pystyä asumaan"

Ilmeisesti tietotekniikkaa opiskelemalla, säästyy liialliselta yhteiskunnalisten asioiden ajattelulta, hyvä Tuomas!

Minua v*tuttaa vaan päivä toisensa jälkeen enemmän ja enemmän. Olispa noi vaalit jo ohi, niin voisi matkustaa silmät auki ratikassa ja lukea lehtiä ilman pahempia aggressioita, kuunnella radioo rauhassa...
niin.. piti lisätä, että asiahan menee niin että ainoastaan hyvätuloinen voi edes harkita minkäänlaisen omistusasunnon hankkimista mistään Helsingin seudulta.
"Stubb on tainnut opettaa pojan hymyilemään."

Kokoomuslaiset nauravat niille jotka heitä erehtyvät äänestämään.

"Kuka maksaa kampanjan? 81-syntynyt opiskelija varmaan opintotuellaan rahoittaa?"

Ilmeisesti Itäinen Puistotie 13. Senhän maan lippu se Nurmelan Tuomaksen selän takaa pilkottaa.

"Miltä kuulostaa opiskelijan suusta moinen lause: "Asuntopolitiikan tulee tarjota asuntoja ja tontteja myös hyvätuloisille, mikä lisää verotuloja ja näin auttaa ylläpitämään palveluita. Kaupungissa täytyy myös keskituloisten pystyä asumaan""

Hän vetoaa 95% kokoomuksen äänestäjäkunnasta eli keskenkasvuisiin nuoriin juippeihin jotka ajelevat Datsunillaan karvanopat heiluen salkku isärahotteisen mobiilihuijausfirman papereita täynnä. (Loput 5% on lääkäreitä, juristeja, virkaelättejä ja pörssimeklareita). Koko Kokoomushan perustuu hypeämiselle eli paskanpuhumiselle. "Ahkeruus pitää aina palkita" sellaisen hölmön äänellä joka kannattaa sitä joka mainostaa eniten.

Ilmankos kokoomus luottaa niin kovasti toistoon:Äänestäjäkunta on niin huonomuistista ettei muista että Helsingin kokoomus on ollut uutisotsikoissa koko viime vaalikauden eikä suinkaan kehuja saamassa.
Toipilas, julkisuudessahan siitä epidemiasta syytettiin juuri säästämistä...juhamilta haluaisinkin tietää, miksei ketään ole laitettu niistä päätöksistä vastuuseen.

Terveydenhuollon kilpailuttaminen on huonontanut palveluja, samoin toimintojen ulkoistaminen. Nämähän ovat niitä Kokoomuksen ajamia asioita. Kokoomus runnoo väkisin läpi ajatusmallia, josta ovat huonot seuraukset ainakin potilaille ja asiakkaille. Se rikastuttaa vain yrittäjiä.
Jeps!

Ja mitä tapahtuukaan Espoossa - Kokoomus (vihreiden tukemana) myi Espoon Energian osakkeita saksalaisille. Upeata toimintaa! :oP Sakemannit tekevät rahaa suomalaisella perustarpeella - lämmöllä. Ja ideana oli estää suomalaisen energiayhtiö ostamasta lisää EE:n osakkeita.

Vaan mitäpä teki sakemanni? Osti Fortumin EE:n osakkeet. Tais yltiövapaata markkinataloutta kannattavilta pukupojilta mennä pupu pöksyyn, kun nyt haluavat ostaa saksalaisten osakekannnan takaisin kaupungille. Tietenkin huomattavasti kalliimmalla kuin mitä kaupunki sai aikoinaan myynnistä.

Olen ymmärtänyt kierrätyksen hieman eri tavalla. Tällä tavallako oikeistopuolueet pitävät huolta verovaroista ja yhteisestä omaisuudesta? Eivätkö Soneran seikkailut Saksanmaalla opettaneet mitään?

Helsingin kaupungin ollessa oikeiston ohjauksessa vihreät apunaan voidaan odottaa tapahtuvaksi aivan mitä tahansa. Kannattaa siis miettiä tarkkaan, millä tavalla käyttäytyy äänestyskopissa...

Pääasia tietenkin demokratian toimivuuden kannalta on, että äänestysoikeutta (lue: velvollisuutta) käytetään.
Stacy, vieläkin on vähän epäselvyyttä tuosta kansankiihotuksesta.. Outi Ojala on vähemmistöväen suuri(n) puolustaja eduskunnassa, you know that.
siis Stacyn väittämän mukaan Ojala transutteli Priden puistojuhlassa. Mun hataran muistikuvan mukaan Ojala kyllä mainitsi sanan "transu", mutta en usko, että kyseessä on tietoinen loukkaus tai välinpitämättömyys, vaan lähinnä ongelma, ettei voi koskaan tietää, mikä sana loukkaa ketäkin.
.....oho....

Sen lisäksi, että edellisessä tekstissäni on kirjoitusvirheitä, niin jäipä myös yksi, asiaan liittyvä huomautus puuttumaan.

Tuntuu nimittäin siltä, että yltiöuusliberalistinen kansanosa (lue: oikeistolainen väki) pitää veroista ja niillä hankitusta omaisuudesta silloin, kun niistä saa hyötyä/lisää varallisuutta itselleen. Yhteiskuntaa ja veronmaksajia huudetaan apuun silloin, kun ollaan pulassa.

Kun taloudellinen tilanne on hyvä, huudetaan ja kritisoidaan verojen suuruutta. Silti haaskataan rahaa kyseenalaisiin tempauksiin (Espoon Energian kuviot).

Lievästi sanoen ihmetyttää......
No joo, homoillakin historia näyttää menevän metsään. Oikeistolaishomot on taas joku kummallinen ilmiö, jossa nyt ei ole mitään järkeä.

Siis, oikeisto ei ole edistyksellinen missään asiassa, paitsi siinä, että itsekkyys on hyvä asia ja että omastansa ei saa antaa. Oikeisto koko olemassaolon funktio on edistää taantumuksellisuutta ja estää yhteiskunnallista edistystä, sekä progressiota.

Kyllä muakin vituttaa maksaa vitusti veroja ja jotain p:n ylisuuria eläkemaksuja, mutta kun tietää että itsekin on kuitenkin saanut hyvän (ILMAISEN) koulutuksen, eikä ole yleensä tarvinnut elää sellaisessa yhteiskunnassa missä yhteiskuntarauhaa ei ole, suurin osa väestöstä elää köyhyydessä, perusturva on heikko tai olematon, mitään yhteiskunnallista sosiaalista turvaverkkoa ei ole, ne vähäiset palvelut mitkä on kansalle yleisesti tarjottu, ovat huonoja ja huonosti organisoituja.

Suomessa oikeiston funktio tuntuu olevan estää lähinnä vasemmistoa tekemästä ylilyöntejä ja päinvastoin. Ongelmana tietysti on, että kun kansa keskiluokkaistuu liikaa, niin siinä sitten unohdetaan kaikki yhteinen hyvä ja yhteiskuntavastuu. Sitten ruvetaan äänestämään kokoomusta, koska "onhan meillä siihen varaan" tyylisellä mentaliteetilla.

Oikeisto on hyödytön kokonaisuus. Tarkastelkaa vähän oikeiston historiaa ja syntymistä, sekä sitten jotain Suomessa hyvinvointiyhteiskunnan syntymistä ja edistymistä. Siinä ei kyllä ainakaan kokoomuksella mitään tekemistä ole.
Miksi tuolla alhaalla vilkkuu kokkariukon vaalibanneri? Hakkerointia, silkkaa vittuilua vai tunnustaako r-liike väriä?
onneksi suomen vasemmistopuolueen historia on ollut pelkkää kultaa ja kunniaa aina hertta kuusisen ajoista lähtien...
" Outi Ojala on vähemmistöväen suuri(n) puolustaja eduskunnassa, you know that."

Hän on myös tunnettu kaksinaamaisuudestaan.

"Mun hataran muistikuvan mukaan Ojala kyllä mainitsi sanan "transu", mutta en usko, että kyseessä on tietoinen loukkaus tai välinpitämättömyys, vaan lähinnä ongelma, ettei voi koskaan tietää, mikä sana loukkaa ketäkin."

Ja tällainen peelo oli sitten tunkeutunut puistojuhlaan?
Puolustaa siis sellaista mistä ei itsekään tiedä mitään? Jos häntä kiinnostaa puolustaa niin ottakoon selvää!

Freudilainen lipsahdus, IMO. Luottamus on mennyt jos häneen luotin alunperinkään.
"Oikeisto koko olemassaolon funktio on edistää taantumuksellisuutta ja estää yhteiskunnallista edistystä, sekä progressiota."

Asia on täysin päinvastoin. Oikeistolaiset ovat huippuradikaaleja. Oikeistolaiset irrottivat dollarin kultakannasta viimeisenä metallikantaan sidottuna valuuttana 1973 ja valuutat olivat olleet metallikannoissa Konstantinus Suuren ajasta lähtien! Se oli huippuradikaali teko jonka seurauksista kärsimme nyt ja vielä pitkään.

Oikeistolaiset ajoivat meiltä meiltä meidän ikimuistoisen markan pois ja seuraavana he haluavat romuttaa Suomen liittoutumattomuuden!

Vasemmisto taas on taantumuksellinen kun me puuhastellaan sellaisten asioiden kanssa kuin perhe, oikeudenmukaisuus, hyvinvointi, perustarpeiden tyydyttäminen jne jotka ovat olleet suuria kysymyksiä monen vuosisadan ajan.
"No joo, homoillakin historia näyttää menevän metsään. Oikeistolaishomot on taas joku kummallinen ilmiö, jossa nyt ei ole mitään järkeä."
Voisitko ystävällisesti perustella sen miksi en voisi olla homona kokoomuksen kannattaja?

Tulee mieleen viime vaalit kun olin demarin...siis dtm:n kahvilassa istumassa ja paikalle saapui eräs kundi tyrkyttämään vaaliesitettä, katsoin sitä ja samoin että "sori väärä puolue". Hän kysyi mikä on oikea, sanoin kokoomus.
Hän sanoi: Miten sä homona voit kannattaa kokoomusta?
Kerroin sen nyt vaan ajavan asioitani parhaiten.

Tämä vaan kertoo sen että jos erehdyt kannattamaan oikeistoa näin homona, on se kauhistus=).

Tosille on vaan vaikea ymmärtää että demokratiaan kuuluu se että ihmiset voivat valintoja vapaasti.
:Tosille on vaan vaikea ymmärtää että demokratiaan kuuluu se että ihmiset voivat valintoja vapaasti.

Niin kuuluu, mutta mitenkä se kokoomukseen liittyy? :)

:"Hän sanoi: Miten sä homona voit kannattaa kokoomusta?
Kerroin sen nyt vaan ajavan asioitani parhaiten."

Apropoo, jutun juoni olikin se, että esitit heteroa koska esitteen tyrkyttäjä oli juottoloissa tunnetusti kampanjoinut Tony Halme!
Stacy wrote:
"Hän on myös tunnettu kaksinaamaisuudestaan."

Millä tavalla? Milloin? Missä asiassa? Linkkejä?

"Ja tällainen peelo oli sitten tunkeutunut puistojuhlaan?
Puolustaa siis sellaista mistä ei itsekään tiedä mitään?"

Kuulehan, sukupuolivähemmistöjen ja transvestiittien itsestään käyttämät termit vaihtuvat aivan jatkuvasti. Transu, tranu, tiitti jne. ad infinitum. Tuohon päälle interseksuaalit, genderblenderit, hermafrodiitit ja pappilan papupata niin ei ihmekään, että välillä menee metsään - heteroilla varsinkin.

Miksi ihmeessä Ojala olisi tietoisesti pilkannut yhtään ketään?

"Freudilainen lipsahdus, IMO. Luottamus on mennyt jos häneen luotin alunperinkään."

Stacy, älähän nyt ole ihan pölö. Muistahan että harmaan sävyjäkin on olemassa.
:"Millä tavalla? Milloin? Missä asiassa? Linkkejä?"

Eduskunnassa. Hän esittää kansalle pehmovasemmistolaista, mutta kun tulee äänestyksen paikka, niin kyllä hän on sitten enemmän kovan linjan takana.

:Kuulehan, sukupuolivähemmistöjen ja transvestiittien itsestään käyttämät termit vaihtuvat aivan jatkuvasti. Transu, tranu, tiitti jne. ad infinitum. Tuohon päälle interseksuaalit, genderblenderit, hermafrodiitit ja pappilan papupata niin ei ihmekään, että välillä menee metsään - heteroilla varsinkin.

Ei vaihdu ja asioita seuraava ja luotettava kansanedustaja olisi ottanut asioista selvää. Ei hän käyttäne arkikielisiä ilmauksia/slangitermejä muutenkaan virallisissa puheissaan.
Jos koko puhe oli stadin slangilla, niin hyväksyn että hän käyttää poikkeavia termejä, mutta tästä tuskin oli kyse.

"Miksi ihmeessä Ojala olisi tietoisesti pilkannut yhtään ketään?"

Siksi että hän on kaksinaamainen ja sattui pieni muistikatkos ja hän sanoi sen mitä hän OIKEASTI ajatteli.

"Stacy, älähän nyt ole ihan pölö. Muistahan että harmaan sävyjäkin on olemassa."

Niin on vasemmistolaisenkin. Hertta Kuusista mukaillen kutsuisin Ojalaa retiisiksi: punainen päältä, vitivalkoinen pinnan alta.
Hei,

puistojuhlassa itse satojen muiden kanssa kastuneena ja palelleena reagoin kyllä aika rajusti tuohon Outin tervehdykseen "Hyvät homot lesbot biseksuaalit transut ja muut..." Miltä olisi tuntunut, jos hän olisi lisännyt listaan vaikka esim kumiin pukeutuvat nekrut ja jutskut, mutakuonot ja savunahat nuo niin tuttavallisen ystävälliset nimitykset? Luulenpa, että olisi ylittänyt uutiskynnyksen mutta ei kun kukaan ei oikeasti välitä meistä, kun olemme niin alhaalla kaikkein alhaisimpia tässä kaupungissa joiden päälle jopa maahanmuuttajatkin voivat sylkeä ja joita voi kivitellä. kuuntele siinä sitten vielä transuttelua.

Minä en ole transu enkä ole koskaan ollutkaan enkä halua, että kukaan minua sillä lailla loukkaa. Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää se, että meillä on oikeus itse päättää miksi toivomme itseämme nimitettävän. Tiedän, että Outi ei tarkoittanut nimitellä ei missään nimessä mutta silti se sattui. Hyvin harvoin onneksi joudun kuulemaan mitään "vitun transu"ttelua mutta se oikeasti sattuu.

...I'm not a fucking draq queen... ;-)
Muistaakseni Ojala hymyili sanoessaan nuo Kian mainitsemat sanat. Itse muistan, että Ojala olisi käyttänyt homoista sanoja "homot" eikä "homoseksuaalit", jolloin olisi ollut joten kuten loogista sanoa "homot, lesbot, bit, transut" mutta jos sanotaan, että homoseksuaalit... transut, niin siitä voi saada sellaisen kuvan, että henkilö ei oikein asiallisesti osaa suhtautua sukupuolivähemmistöihin.
Kia kirjoitti: "--- Minä en ole transu enkä ole koskaan ollutkaan enkä halua, että kukaan minua sillä lailla loukkaa. ...
...I'm not a fucking draq queen... ;-)"

Kia hyvä, mikä sitten saa sinut uskomaan, että Ojala osoitti sanansa juuri sinulle? Entä jos hän tarkoittikin juuri niitä, joita itse varsin kunnioittavasti tuossa lopuksi puhuttelet?

Ehkä puheeseenkin olisi pitänyt lisätä hymiö perään, ellei sitä kasvoilta näkynyt? Ottaako kunniallesi liikaa luokitella itsesi kategoriaan "ja muut", johon moni muukin varmasti sai itsensä luokitella?
Kia käyttäyttyy kuin sinuttelusta sydämentykytystä saanut yli 85-vuotias neiti.
Stacy purki sydäntään:
"Eduskunnassa. Hän esittää kansalle pehmovasemmistolaista, mutta kun tulee äänestyksen paikka, niin kyllä hän on sitten enemmän kovan linjan takana."

Niitä linkkejä pyysin. Kun puhe kerran oli seksuaali/sukupuolivähemmistöistöistä ja heidän oikeuksistaan, niin olisin edelleenkin kiinnostunut perusteluistasi.

"Ei vaihdu ja asioita seuraava ja luotettava kansanedustaja olisi ottanut asioista selvää."

Minulle ainakin opetettiin muinoin, että on ok sanoa transu. Sitten se alkoi saada negatiivista painolastia, jolloin minua ohjeistettiin, että tranu on ok. Nyt pitää sanoa jotain muuta. Itse asiassa olen käsittänyt, että transeksuaalit jne. käyttävät itsestään myös nimitystä 'ihminen'..

"Siksi että hän on kaksinaamainen ja sattui pieni muistikatkos ja hän sanoi sen mitä hän OIKEASTI ajatteli."

Taidat uskoa myös illuminaatteihin ja siihen, ettei kuussa ole koskaan käyty. Tietenkin, kun todisteenasi on vain oma värittynyt ennakkokäsityksesi ja oma "totuutesi", niin eihän tuohon paljon voi vastaan sanoa. OIKEASTI Stacy on pieni vaaleanpunainen elefantti.
Juha Meronen valehtelee härskisti väittäessään ettei Helsingissä ole karsittu palveluista, vain muka vasemmistolaisia virkamiehiä.

Jokainen joka seuraa Helsingin politiikkaa tarkasti tietää että Kokoomus ja sen puisto-osasto Vihreät ovat palkanneet omiaan johtaviksi viranhaltijoiksi, byrokratian vähentäminen ei ole käynyt edes mielessä kun on päästy vallankahvaan.

Politiikka on ollut sensijaan kylmän oikeistolaista sekä Vihreillä että luonnollisesti myös Kokoomuksella.

Outi Ojala on ollut seksuaalivähemmistöjen suurin puolestapuhuja eduskunnassa. Alhaista yrittää mustamaalata Outia tuolla tavalla.
Hei!

Kunnallisvaalien kohdalla on syytä muistaa, että kyseessä ovat nimenomaan KUNNALLISvaalit, eivät eduskuntavaalit. Tämä tuntuu ainakin Helsingissä unohtuneen Kokoomukselta, jonka vaalimainonta on suorastaan valheellista. Kun mitään omaa ei keksitä, haetaan helppoja pisteitä roskaväitteillä.

Aika moni on varmaan nähnyt kokoomuksen lehti-ilmoituksen, jossa viitataan hallituksen valtion toimintojen alueellistaminen -ohjelmaan. Teksti kuuluu jotenkin näin: ...oletko miettinyt, mihin sinun perheesi on ajateltu hajasijoittaa?"...

Jokainen joka vähänkin seuraa asioita tietää, että nykyisen hallituksen alueellistamistoimet ovat jatkoa edellisen sinipunahallituksen politiikalle. Tuolloin kokoomus sisäministeri Ville Itälän johdolla alueellisti mm. poliisin tietohallintokeskuksen Rovaniemelle.

Henkilökohtaisesti kannatan alueellistamista, mutta likasanko-osaston käyttöön tätä aluepolitiikan työkalua en laittaisi. Kokoomus on kuitenkin näin tehnyt, mikä tuntuu perin kummalliselta juuri siksi, että asiasta vallitsee laaja yksimielisyys.

Toisessa ilmoituksessaan "kykypuolue" lässyttää siitä, miten Helsingin verotuloja siirretään maakuntiin. Potaskaa. Ensinnäkin kyseessä on verotuloihin perustuva valtionosuuksien tasaus. Helsingin verotuloja ei siirretä minnekään, vaan sen valtionosuuksia pienennetään, koska verotulot ovat niin korkeat. Tämän järjestelmän on myös kokoomus hyväksynyt.

Kannatan pääministeri Vanhasen toivetta siitä, että vaalitaistelussa keskityttäisiin asioihin. Tämä ei näytä oppositio-kokoomukselta onnistuvan.
En malta olla kommentoimatta yllä Kian tokaisua:

"Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää se, että meillä on oikeus itse päättää miksi toivomme itseämme nimitettävän"

Ensiksikin, lausuma on jo itsessään itsensä mitätöivä. Epäilemättä jokaisella on oikeus päättää, miksi *TOIVOO* itseään kutsuttavan - älytöntä nostaa moisesta meteliä.

Sen sijaan mitä Kia lienee tarkoittanut: että meillä on oikeus *päättää* tai *vaatia*, että meitä kutsutaan tietyllä tavalla, osoittaa, ettei puhuja ymmärrä yhtään mitään siitä, miten kieli toimii. Poliittisesti korrekti puhuja saattaa haluta ottaa huomioon kohderyhmän toivomukset, mutta kukaan ei voi toisen puolesta päättää, mitä sanoja tämä käyttää. Jos (fiksu, asiansa osaava ja taatusti positiivikseksi poliittiseksi viestiksi sanojaan tarkoittava) Ojala käyttää sanaa transu, se on hänen oikeutensa ja sillä siisti.
Hei,

Ilmeisesti fiksuna ja nuoria suvaitsevaisuuteen jatkuvasti ja aktiivisesti kouluttavana itähelsinkiläisen yläasteen opettajana voin alkaa kutsua oppilaitani mutakunoiksi vinosilmiksi savunahoiksi, idiooteiksi, kusipäisiksi narkkareiksi, alkoholisteiksi, jne? Sehän olisi minulle niin kuin itsestään selvyys ja oikeus? Yllä olevat kirjoittajat ovat varmaan yksimielisesti samaa mieltä kanssani.

käyttäydyn kuin ne ihmiset jotka ovat sitä mieltä, että he ovat vain Abduleja, Sulkkuja, Nasroja, Belloja, Matteja ja Maijoja eikä mitään yllämainitsemaani. Olkoonkin joku vaikka kuinka kansan edustaja MEPpi tai vaikka presidentti niin miettiköön mitä aikoo sanoa julkisuudessa.

Edelleen ... I'm not a fucking drag queen... on vain lainaus eräästä elokuvasta ja joku fiksu tietää mistä kohtaa.

Kia 85v. kimpaantunut mummotransu ;-)
Tottakai transuttelu oli möhläys niin kuin olisi neekeriksi nimittämiselläkin, mutta laittoiko kukaan aikanaan asiallista palautetta Ojalalle itselleen? Se nyt kyllä ihan varmaan mielellään päivittäisi sanastonsa sellaiseksi, ettei se loukkaa.
Voi luoja sentään mitä vinkujia täällä taas on...
Eikö tämä nimitys keskustelu käyty täällä jossain muualla jo aiksemmin. Koittakaa edes hieman omata ryhdikyyttä ja itsetuntoa, ihmiset.
DKNY
20.10.2004, 10:38 Voi luoja sentään mitä vinkujia täällä taas on...
Eikö tämä nimitys keskustelu käyty täällä jossain muualla jo aiksemmin. Koittakaa edes hieman omata ryhdikyyttä ja itsetuntoa, ihmiset.
_________________________________________________

DKNY:

Tekisi mieli sanoa sinulle rumasti mutta en oikein osaa. Onko sinun vaikea ymmärtää sellaista, kun ihmistä oikein kyykytetään alistetaan haukutaan ja nimitellään sekä syrjitään että potkitaan päähän lähes kaikkialla ei vain yksinkertaisesti kestä kuulla transuttelua. Vaikeahan tässä on ryhdikkyyttäkään omata, kun sinäkin nimittelet vinkujiksi. Taidat olla ylimielinen itsekeskeinen ja et varmaan ole koskaan kokenut pahempaa nöyryyttämistä mistään, kun tunnut puhuvan jostain muiden yläpuolelta. ja vaikea lopettaa kun sinäkin tähän keskusteluun idioottina provosoit.

Pyydän anteeksi jos nimitän sinua idiootiksi mutta minulla on varmaan siihen oikeus. Eihän idiootti ole mitenkään loukkaava? Eihän ? Jos joskus nähdään niin, voin kait kutsua sinua siksi?

Kia
haloo
20.10.2004, 09:45 Tottakai transuttelu oli möhläys niin kuin olisi neekeriksi nimittämiselläkin, mutta laittoiko kukaan aikanaan asiallista palautetta Ojalalle itselleen? Se nyt kyllä ihan varmaan mielellään päivittäisi sanastonsa sellaiseksi, ettei se loukkaa.
________________________________________________

Hei,

Outi on kyllä tietoinen asiasta ja ymmärsi kyllä asian. Asia on mielestäni hänen osaltaan loppuunkäsitelty. Itse en kyllä kanna kaunaa, kun tiedän että ei tarkoittanut sillä mitään pahaa. Mutta pakko oli osallistua tähän keskusteluun, kun se täällä oli näköjään käynnissä.

No hard feelings :-)
Kia käyttäytyy kuin tyrannimainen ja oikukas vanhus. Vieroitat ihmiset itsestäsi tuolla tavoin.
Jos Ojala on myöntänyt erehtyneensä, ei ole tarkoittanut pahaa, ja osaa jatkossa käyttää korrektia ilmausta, miksi tällainen älämölö?

Eikö tämän asian olisi voinut kertoa jo heti alkuun? "Pakko osallistua keskusteluun" tuntuu vähän erikoiselta perustelulta, jos ei halua kuitenkaan tuoda esille asian todellista laitaa.
Mitä muuta voi odottaa ihmisiltä, jotka tuntevat tarvetta poistattaa elinvoimaa ylläpitävät elimensä. Elämänsisällöksi jää setafoorumilla sietämättömäksi käynyt katkera kotkotus.
Dr. No
20.10.2004, 13:38:
Kia käyttäytyy kuin tyrannimainen ja oikukas vanhus. Vieroitat ihmiset itsestäsi tuolla tavoin.

Niin olen hieman ollut huomaavani ja te koette kuin rasistit että voi nimitellä miten huvittaa. Tony Halme rulez. Odottelen teidän kommentteja hänestä, kun syytä ilmaantuu.

Public eye
20.10.2004, 13:39 Jos Ojala on myöntänyt erehtyneensä, ei ole tarkoittanut pahaa, ja osaa jatkossa käyttää korrektia ilmausta, miksi tällainen älämölö?

Ojala ei ole pyytänyt anteeksi muuta kuin ilmoittanut suunilleen kulissien takana olevansa pahoillaan. Nämä paikalla olleet kymmenet transihmiset eivät ole kuulleet ensimmäistäkään anteeksipyyntöä. Ai että on älämölöä, kun transuttelusta kimpaantuu? Haluaisin olla kärpäsenä katossa, kun itse joudut jonkun olettaisin homottelun kohteeksi. jos olisit tumma ihoinen niin miltä kuullostaisi "Hei nekru". Pitääkö, vittu vääntää rautalangasta?

Eikö tämän asian olisi voinut kertoa jo heti alkuun? "Pakko osallistua keskusteluun" tuntuu vähän erikoiselta perustelulta, jos ei halua kuitenkaan tuoda esille asian todellista laitaa.

Dr. No

Mitä todellista asianlaitaa? Nyt on puhtaasti kyse vain siitä että jotkut ei ymmärrä selvää suomen kiletä, mikä on loukkaavaa ja mikä ei. Ja sinäkään et näytä nyt oikein ymmärtävän. Transutelkaa vain toisianne teidän fägäri runkkariporukassa ihan vapaasti, jos näin rumasti saa sanoa . Menikö mitenkään perille?
20.10.2004, 13:48 Mitä muuta voi odottaa ihmisiltä, jotka tuntevat tarvetta poistattaa elinvoimaa ylläpitävät elimensä. Elämänsisällöksi jää setafoorumilla sietämättömäksi käynyt katkera kotkotus.
Dr. No
20.10.2004, 13:48 Mitä muuta voi odottaa ihmisiltä, jotka tuntevat tarvetta poistattaa elinvoimaa ylläpitävät elimensä. Elämänsisällöksi jää setafoorumilla sietämättömäksi käynyt katkera kotkotus.

Joku on näköjään poistattanut ajattelua ylläpitävät elimensä? Ai niin unohdin, että on miehiä, joilla ajattelu ei tapahdu yläpäässä. Jotenkin haisee aunukselle nuo kirjoittelut. Aika hyvin vedit pöntöstä alas vähäisenkin arvostuksen, mitä olen joidenkin aiempien kirjoitustesi johdosta sinua kohtaan kokenut. Paljastit todellisen sisimpäsi tuomalla tähän sukupuolenkorjausleikkauksen uudeksi ulottuvuudeksi keskustelun taustavaikuttajana. Sepä se onkin hieno motivaatio vuodatella täällä kakenlaista. Vai että olen minä katkera kotkottaja? Pitäisiköhän tuo nyt ottaa suurena kunnianosoituksena.

Elämän sisällöstäni sinä kuule et tiedä yhtään mitään, joten toivon, että et vedä sitä tähän. Jäät kuule pikkuinen vielä kakkoseksi siinä kisassa, kun et alatyyliltäsi muuhun pysty.

Terveisin Transu-Kia 85v. jolta on poistettu aivot (lue alapää), joka on katkera ja jolla ei ole elämää. Niin ja jolla ei ole elinvoimaa ;-)
Kia baby, anna palaa vaan ihan rauhassa, muutama ruma sana voisi ehkä hieman helpottaa ahdistumistasi.
Onko minun vaikaea ymmärtää päähän potkittuja??
Olen homo, minua on juhlittu syntymästi saakka!!! Ei Ihan!!....Herää ihminen, olen tiennyt että olen maailman sylkykuppi 12v saakka eikä se tuntunut kivalta. Mitä tein? jäinkö murehtimaan sitä, vetäytysinkö kolooni vapisemaan kuin haavanlehti, odotinko että länenen hyvä noita Gilda tulee pelastamaan minut? No en vaan otin faktat faktoina ja päätin vahvistua ihmisenä, ihan itse.
Minua ei nimitykset haavoita enkä koe nyt muutenkaan niin tarvetta lokerointiin se ei minun persoonaani vahvista.
Ja jos tässä maailmassa alkaa jokaista liikettään pelkäämään ja kukahan nyt oikein mistäkin loukkaannuu niin jalkoihin jäät.
Sekä olen sitten ehkä itsekeskeinen, ylimielinenkin....samapa tuo, minua vaan ei kiinostanut olla koko maailman heittopussi ja tehdä siitä uraa itselleni.

Joten Kia hyvä, korjaa rintsikat ojennukseen, pöyhennä hiuksiasi , Manolot jalkoihisi ja Strut your stuff, Girlfriend.
Hassua ettei tuo transu-sana oo koskaan minun korvaani kuulostanut mitenkään kummalliselta, saatikka negatiiviselta. Tulee mieleen pikkukakkosen suloinen Ransu-koira...tai joku muumihahmo. Voisiko joku transihminen kertoa, mitä nimitystä olisi poliittisesti korrektia käyttää?
Onko huumorintaju ja sen ilmaiseminen teidän lähettyvillänne sallittua? Tiedättekö mitä tarkoittaa "itseironia"?
Jotkut tilanteet joissa alkaa savu nousta (mahdollisen ) peruukin alta (en oleta, että kaikki trans-puoliset ihmiset käyttävät sellaisia, en halua yleistää) laukeavat paremmin sillä että ottaa kunnon kieliposkessa-asenteen kuin että suivaantuu ja vetää tosissaan herneet nenäänsä. Believe me, olen homona oppinut tämän moneen kertaan molempien kantapäiden kautta.
Ainut asia joka meikäläistä näissä nimittelyasioissa on joskus hiukka ottanut päähän on "pervo" sanan taannoinen viljely, mm. Z-lehden sivuilla. Jos käytöksessäni jotain perverssiä on, niin sitten on. Seksuaalisen suuntautumiseni kanssa ei sillä oo kyllä mitään tekemistä.
DKNY
20.10.2004, 14:58 Kia baby, anna palaa vaan ihan rauhassa, muutama ruma sana voisi ehkä hieman helpottaa ahdistumistasi.

Siis en mä ole oikeasti suuttunut, ihan oikeasti. Enkä ole edes ahdistunut . Olemme juuri menossa työkavereiden kanssa mannssille lomanaloitus oluille ;-)

Onko minun vaikaea ymmärtää päähän potkittuja??
Olen homo, minua on juhlittu syntymästi saakka!!! Ei Ihan!!....Herää ihminen, olen tiennyt että olen maailman sylkykuppi 12v saakka eikä se tuntunut kivalta. Mitä tein? jäinkö murehtimaan sitä, vetäytysinkö kolooni vapisemaan kuin haavanlehti, odotinko että länenen hyvä noita Gilda tulee pelastamaan minut? No en vaan otin faktat faktoina ja päätin vahvistua ihmisenä, ihan itse.

Näin minäkin olen tehnyt mutta se on ollut mahdollista vasta viimeiset kymmenen vuotta. TS-hoidot you know? Minulla on ihana työpaikka ja elämä muutenkin ok. Oppilaat ja työkaverit on mukavia ja mutkattomia. Ystäväpiirikin ihan riittävä. tuttujakin on mukavasti.

Minua ei nimitykset haavoita enkä koe nyt muutenkaan niin tarvetta lokerointiin se ei minun persoonaani vahvista.
Ja jos tässä maailmassa alkaa jokaista liikettään pelkäämään ja kukahan nyt oikein mistäkin loukkaannuu niin jalkoihin jäät.

No tässä olen kanssasi ihan samaa mieltä.
Sekä olen sitten ehkä itsekeskeinen, ylimielinenkin....samapa tuo, minua vaan ei kiinostanut olla koko maailman heittopussi ja tehdä siitä uraa itselleni.

Joten Kia hyvä, korjaa rintsikat ojennukseen, pöyhennä hiuksiasi , Manolot jalkoihisi ja Strut your stuff, Girlfriend.

Oukki doukki :-) ja nyt hyvin ansaitulle syyslomalle :-) :-) Mä pidän nyt viikon tauon täälltä joten mukavia syyspäiviä vain kaikille. Heippa :-) :-)
Joo. Minä ymmärrän kyllä Kiaa aivan hyvin, koska transu sanana viittaa kyllä aivan toisenlaiseen käsitteeseen kuin transeksuaali. Minä ymmärrän transulla miestä, joka pukeutuu naiseksi ja saa seksuaaliset "kiksinsä"(huomion) siitä. Hän ei siis ole oikeasti nainen, vaan feikkailee sitä ja yleensä "lyö yli" ( camp) sitä tehdessään. Kuten Kia sanoi, hän ei ole drag gueen eli hän ei hae sukupuolisuudellaan yleisön huomiota( show), vaan elää naisena. Se miksi Kia suuttuu nimittelystä on aivan yhtä ymmärrettävää, koska nimittely on leimaavaa ja sulkee pois täyden ihmisyyden( tässä naiseus) ja pudottaa nimittelyn kohteen vähempiarvoiseksi ja "ohueksi" kuten esineellistäminenkin. Hän ei ole "kohde" tai "maalitaulu", vaan hänellä on oikeasti ihmisarvo. You see, do y???
Ylipäätänsä tuntuu että transihmisistä ei ole ainakaan niin paljoa tietoa kuin pitäisi olla, edes Ojalan kaltaisilla aktivisteilla tai seksuaalivähemmistöön kuuluvilla ihmisillä.

Sen lisäksi, saako sanoa transu, tranu, transsu vai mitä, jonkin verran ihmetytti termit tv, ts, tg jne. joita transihmiset viljelevät puheessaan. Joskus ihmettelin, että miten se televisio tähän oikein liittyy:) No, kaiketikin kyseessä on transvestiitti, transsukupuolinen ja transgender?
"Jos Ojala on myöntänyt erehtyneensä, ei ole tarkoittanut pahaa, ja osaa jatkossa käyttää korrektia ilmausta, miksi tällainen älämölö?"

Niin JOS. Mutta minuun korviini ei ole kantautunut mitään viitettä tästä.

JOS Ojala yhtä julkisesti pyytää anteeksi möhläystään kuin mitä sen alunperin sanoikin, ei minulla ole sitä itsensähinkkaajaa vastaan yhtään mitään.

Stacy

PS. Anteeksi että nimitin Ojalaa itsensähinkkaajaksi
vai, että silleen. Outi Ojala on hyvä tyyppi. Kaikki kunnia hänelle. Oli tosi lähellä päästä Europarlamenttiin. Harmi kun ei päässyt.
Metro-lehti jätti julkaisematta erään ehdokkaan vaalimainoksen.

Mainoksen teksti olisi ollut: PAAPOMINEN VITUTTAA

Olisiko sananvapauden ja demokratian nimissä Metron pitänyt ottaa mainos julkaisuunsa?
Stacy, odottelen vieläkin perustelujasi ja linkkejäsi Ojalan kaksinaamaisuudesta ja Vasemmistoliiton oikeistolaisuudesta.
"Metro-lehti jätti julkaisematta erään ehdokkaan vaalimainoksen.

Mainoksen teksti olisi ollut: PAAPOMINEN VITUTTAA

Olisiko sananvapauden ja demokratian nimissä Metron pitänyt ottaa mainos julkaisuunsa?"

Kysymys oli täysin kaupallisesta ratkaisusta eli sananvapauden nimissä metro voi valita julkaistavaksi ne mainokset joita heitä huvittaa julkaista.
"Stacy, odottelen vieläkin perustelujasi ja linkkejäsi Ojalan kaksinaamaisuudesta ja Vasemmistoliiton oikeistolaisuudesta."

Ojala puolustaa rauhaa halutessaan yleisen asevelvollisuuden pois. Sama Ojala kuitenkin liittoutui Siimeksen taakse EU:n nopean toiminnan joukkojen kannattamisessa.

Mitä taas tulee oikeistolaisuuteen, niin koko Vasemmistoliiton hallituskausi oli yksi katastrofi. Siimes oli tuolloin asuntoministerinä eikä hän halunnut paluuta vuokrasääntelyyn. Kuten tunnettua, vuokrat ovat karanneet käsistä sääntelyn loputtua.

Siimes kuulutti kovaan ääneen sen tosiasian että Niinistö oli sanonut aiemmin että pakkotyöttömyyttä ylläpidetään jotta palkankorotusvaateet pysyisivät pieninä. Hön unohti mainita että hän oli tuolloin saman hallituksen toinen valtiovarainministeri eikä tuolloin protestoinut sitä lainkaan. Saman hallituksen peruspalveluministeri Soininväärä taas kielsi koko tapauksen koskaan sattuneenkaan.
EU:n nopean toiminnan joukot ja yleisen asevelvollisuuden lakkauttaminen eivät ole keskenään ristiriidassa, vaikka asiaa miten vääntäisi ja kääntäisi.

Vuokrasääntelyn loppuminen on suurimpia syitä siihen, että vuokra-asuntoja on nyt runsaasti tarjolla. Kilpailu määrittelee sen, paljollako tietyssä paikassa sijaitsevan tietyllä tavalla varustellun asunnon pystyy ulos vuokraamaan. Eiköhän valikoimasta löydy jokaiselle sopivanhintainen asunto, ainakin yhteiskunnan tuella. Ennen asuntoja ei yksinkertaisesti ollut markkinoilla.

Pakkotyöttömyydestä en tiedä tarkemmin, enkä varsinkaan siitä, mitä toinen valtiovarainministeri olisi voinut asian korjaamiseksi tehdä.
Hmm... mitä vikaa nopean toiminnan joukoissa on?

Onko toivottavaa sellainen tilanne, jossa EU ei ole kykenevä hoitamaan lähelläänkään olevia kriisejä?
"Vuokrasääntelyn loppuminen on suurimpia syitä siihen, että vuokra-asuntoja on nyt runsaasti tarjolla. Kilpailu määrittelee sen, paljollako tietyssä paikassa sijaitsevan tietyllä tavalla varustellun asunnon pystyy ulos vuokraamaan. Eiköhän valikoimasta löydy jokaiselle sopivanhintainen asunto, ainakin yhteiskunnan tuella. Ennen asuntoja ei yksinkertaisesti ollut markkinoilla."

Näinhän on sanottu ja nyt Helsinki on kuin Lontoo niin että on mahdotonta löytää ketään tekemään siivoojan hommia kun niillä palkoilla ei pysty maksamaan vuokriaan ja elämään asumistukien jälkeenkään. Tiedän sellaisia pizza/kebab -paikan työläisiä jotka nukkuu jossain autoissa yönsä ja käyvät vain viikonloppuna kotonaan joka on pk-seudun ulkopuolella.

Helsingissä ongelmana on tonttipula joka johtuu siitä ettei tämä kaupunki pysty yhdistymään Vantaan ja Espoon kanssa missä maata riittää.
"Onko toivottavaa sellainen tilanne, jossa EU ei ole kykenevä hoitamaan lähelläänkään olevia kriisejä?"

On. Miksi sekaantua sellaisiin kriiseihin jotka eivät meille kuulu? Nyt kun liittyessämme emme tienneet, että EU hotmii maat idässä, niin jo viimeistään Turkin liittymisen aikaan me olemme joutuneet kriisipesäkkeiden ytimeen. Miksi suomalaisen veronmaksajan pitäisi ratkoa kaikki B-luokan kehitysmaiden ongelmat?
Stacy, älä tekeydy lapsellisemmaksi kuin olet.

Ennen vuokra-asuntoa ei yksinkertaisesti löytynyt, kun niitä ei ollut tarjolla. Tiedän sen omasta kokemuksesta, ja jouduin ottamaan mahdottomalta tuntuvan asuntolainan, että saisin yksinkertaisesti katon pääni päälle. Vaikka silloin pelottikin, ratkaisu osoittautui pitkällä tähtäyksellä varsin onnistuneeksi. Nyt ihmisillä on kuitenkin enemmän valinnanvaraa toimia elämäntilanteensa vaatimalla tavalla.

Kuinkahan kaukana ne kebabpaikkojen työntekijät mahtavatkaan asua, jos viikolla ei ehdi edes kotiin käymään? Onkohan syynä pikemminkin paikan omistajan maksamat surkeat palkat ja pitkät työajat kuin sopivien asuntojen puute seutuliikenteen ulottumattomissa.

Lisäksi ilmoitat toivovasi, että EU ei pysty hoitamaan lähelläänkään olevia kriisejä. Toisin sanoen haluat, että amerikkalaisia huudettaisiin apuun heti, kun esimerkiksi Venäjän Karjalassa syntyisi levottomuuksia suurten kansanjoukkojen pyrkiessä tulemaan rajan yli EU:n puolelle (täysin hypoteettinen tilanne, mutta joskus hamassa tulevaisuudessa täysin mahdollinen). Suomella ei ole yksin varaa sellaiseen puolustukseen, joka tarjoaisi nykyaikana realistisen turvan kriisiolosuhteissa. Ainoa turvamme on EU, koska Yhdysvaltain politiikka on hyvin ailahtelevaa, varsinkin jos sen omat öljyintressit eivät ole vaarassa.

Eristäytyminen muusta maailmasta ja kriisin sattuessa toteamus "ei kuulu meille" on kovin lyhytnäköistä toimintaa. Jos emme ole valmiita auttamaan muita, ei ole oletettavissa, että muutkaan auttaisivat tarpeen tullen meitä.
Lue siis:
...kuin sopivien asuntojen puute seutuliikenteen ulottuvilla.
Stacy kirjoitti: "Helsingissä ongelmana on tonttipula joka johtuu siitä ettei tämä kaupunki pysty yhdistymään Vantaan ja Espoon kanssa missä maata riittää."

Enemmistäkin tonteista olisi tosiaa kysyntää varsinkin Helsingin alueella. Siihen, että Vantaalla ja Espoossa tilaa olisi, ei auta kyseisten kuntien liittäminen Helsinkiin. Sinne voivat halukkaat muuttaa nytkin, ja monet muuttavatkin.

Oma ehdotukseni yhdeksi ratkaisuksi on kaavoittaa Helsinkiin rajusti lisää rakennusoikeutta. 60- ja 70-luvuilla rakennettuja suurremontin tarpeessa olevia 3-6 kerroksisia rakennuksia voitaisiin hyvin purkaa ja rakentaa tilalle korkeampia rakennuksia. Pasilan ratapihalta vapautuu kohtapuolin tilaa. Sinne voidaan kaavoittaa suunniteltua enemmän. Pisararadan ja/tai Laajalahti-Töölö-Pasila-metron rakentamisen myötä voidaan osa raiteista rullata uusiokäyttöön ja rakentaa tilalle rakennuksia. Loputkin raiteet voidaan päällystää betonikannella ja rakentaa päälle ostoskeskuksia, toimistoja ja asuintorneja. No, ei nyt ihan koko radan päälle, mutta merkittävässä määrin kuitenkin.

Täydennysrakentamista voidaan tehdä myös korottamalla rakennuksia. Näin saataisiin ydinkeskustaankin lisäneliöitä. Santahaminakin vapautunee aikanaan puolustusvoimilta.

Miksi näin ei sitten ole tehty? Suomessa asumisen valtavirta ovat omistusasunnot, ja omistaa vuokrakämpätkin joku. Omistajat eivät halua kiinteistöjensä arvon laskevan. Niinpä Helsinkiläisten enemmistö vastustanee niin laajaa kaavoitusta, että se näkyisi asumisen hinnanlaskuna. Toki moni pitää matalampaa rakennuskantaa viihtyisämpänäkin: poliittisesti korrekti syy vastustaa korkeata rakentamista. Käytännössä siis nykyinen kova asuntojen ja toimistojen hintataso on valittu asiaintila.
Muutin Helsingistä pois toiselle paikkakunnalle ja palaan ehkä takaisin vuonna x.

Laitoin Hesan asuntoni vuokralle ja vuokrasin itselleni asunnon täältä missä nyt asun.

Mikäli vuokrasäännöstely tulisi voimaan (varsinkin ehdolla, että vuokralaisen irtisanominen olisi liki mahdotonta) lopettaisin Helsingin asuntoni vuokrallapitämisen ja pitäisin sen mieluummin tyhjänä.

Nykyinen asuntoni on maaseudulla kaukana kaupungeista (140 km lähimpään kaupunkiin) ja on kunnan vuokratalo. Asumiskustannukset ovat noin puolet siitä mitä Helsingin keskustassa olevassa asunnossa on vuokra+kulut (Kamppi, Jugend-talo, kunto hyvä). Asunnot ovat saman kokoisia (Hesan asunto n. 7% suurempi kuin tämä maaseudun vuokrakämppä).

En tiedä onko tämä nykyinen asuinpaikkani kallis vai Hesan asunto halpa...
Tämä tiivisterakentamisen buumi on aiheuttanut sen, että vakaa pyrkimykseni on muuttaa etäämmälle lähiöistä.
Syynä kyllästymiseen on asuinpaikkani tiheään rakennetun kerrostaloryppään keskellä, jossa sälekaihtimia oon pitänyt suljettuna ikkunoiden edessä päivin ja öin.
Jotenkin luonnotonta, kun maisemana on esim. toisten makuuhuoneet.
Ei hyvä tämäkään.
Missä kulkee tiivistämisen raja rakentamisessa, jossa ei ole istutettu edes puita näköesteeksi?
"Syynä kyllästymiseen on asuinpaikkani tiheään rakennetun kerrostaloryppään keskellä, jossa sälekaihtimia oon pitänyt suljettuna ikkunoiden edessä päivin ja öin.
Jotenkin luonnotonta, kun maisemana on esim. toisten makuuhuoneet."

Asun tiiviisti, mutta matalasti rakennetulla alueella. Paikan erikoisuus on kapea kuja ja kaikki mitä siellä kujan pohjalla tapahtuu kaikuu ylös asuntoihin asti. Tämän ovat lukuisat baareista palanneet humalikot huomanneet.

"Oma ehdotukseni yhdeksi ratkaisuksi on kaavoittaa Helsinkiin rajusti lisää rakennusoikeutta. 60- ja 70-luvuilla rakennettuja suurremontin tarpeessa olevia 3-6 kerroksisia rakennuksia voitaisiin hyvin purkaa ja rakentaa tilalle korkeampia rakennuksia."

Käsittämättömän kaukana arkirealiteeteista olevat virkamiehet ovat julistaneet Helsingin mereltä näkyvän julkisivun suojelukohteeksi eikä tänne siksi rakenneta korkeita taloja, vaikka siis mereltä Helsinkiä katselevat ovat yleensä siinä kunnossa ettei sillä ole paljon väliä miltä Helsinki näyttää. Itse rakentaisin tänne lasnamäen toisensa kylkeen, mutta se on kunnallispoliittisesti mahdotonta. malminkin lentokentän tilalle ollaan rakentamassa pientaloja.

Toinen, yhtä ruma syy on se, että jos rakennetaan tiheästi, niin minne ne kaikki asukkaiden autot saadaan mahtumaan.

"Santahaminakin vapautunee aikanaan puolustusvoimilta."

Ei vapautune ja Santahaminassa on paljon käyttökelvotonta maata. Suuri osa pitää julistaa oitis luonnonsuojelualueeksi ja toinen suuri osa on täynnä räjähtämättömiä ammuksia tai muuten saastunut. Santahamina on myös turkasen kaukana keskustasta ellei meren alitse rakenneta metrolinjaa.
"Onkohan syynä pikemminkin paikan omistajan maksamat surkeat palkat ja pitkät työajat kuin sopivien asuntojen puute seutuliikenteen ulottumattomissa."

Niin tietysti kaikkia matalapalkka-alojen palkkoja voitaisiin nostaa pääkaupunkiseudulla. Näinhän toimitaan vaikkapa USA:ssa. En tiedä miten mahdollista tämä on poliittisesti.

"Toisin sanoen haluat, että amerikkalaisia huudettaisiin apuun heti, kun esimerkiksi Venäjän Karjalassa syntyisi levottomuuksia suurten kansanjoukkojen pyrkiessä tulemaan rajan yli EU:n puolelle (täysin hypoteettinen tilanne, mutta joskus hamassa tulevaisuudessa täysin mahdollinen). "

1) Putin kyllä hoitaa oman tonttinsa.
2) Minä olen todistanut täysin päinvastaista: Täällä olevat Venäjän Karjalan asukkaat haluavat takaisin kotiin ja kiinnostus Suomea kohtaan on venäläisten keskuudessa yleensäkin hiipunut.

Ainoa mahdollinen kriisitilanne voi syntyä kun tai jos Turkki tulee EU:n jäseneksi. Turkilla on omat kriisinsä ja kaiken lisäksi tukuttain perin inhottavia rajanaapureita: Gruusia, Syyria, Irak ja Iran. Kaikki eurooppalaiset johtajia lukuunottamatta ovat sitä mieltä että Turkista kannattaa pysyä kaukana jo pelkästään historiallisten syiden takia.

"Suomella ei ole yksin varaa sellaiseen puolustukseen, joka tarjoaisi nykyaikana realistisen turvan kriisiolosuhteissa. Ainoa turvamme on EU, koska Yhdysvaltain politiikka on hyvin ailahtelevaa, varsinkin jos sen omat öljyintressit eivät ole vaarassa. "

EU:n puolustus on vain toinen nimi NATO:lle.
Jos Turkista pysytään kaukana, meitä ei uhkaa mikään sotilasvoimin torjuttava kriisi. Tykeillä ei voi ampua Venäjältä tänne hyökyvää tuberkuloosia.

"Eristäytyminen muusta maailmasta ja kriisin sattuessa toteamus "ei kuulu meille" on kovin lyhytnäköistä toimintaa. Jos emme ole valmiita auttamaan muita, ei ole oletettavissa, että muutkaan auttaisivat tarpeen tullen meitä."

Valtiosta joka ei auta muita eikä saa muilta apua on hyvänä esimerkkinä Sveitsi, kun taas valtio joka pyrkii "auttamaan" muita valtioita on esimerkiksi Yhdysvallat.
Kysykää Stacyltä, onneksi Stacy tietää.

Venäjä nyt on tänä päivänä mitä on, mutta silti suuri naapuri on otettava huomioon. Esimerkiksi Sveitsillä ei ole 1300 kilometriä rajaa Venäjän kanssa. Ruotsin armeijakin on äärimmilleen typistetty; sotilaallinen uhka kun on jokseenkin olematon.

Suomessa ei muuten pakoteta ketään duuniin kebab-lafkaan. Valtio maksaa koulutuksen ihan maisterin tutkintoon asti.
Näissä vaaleissa eniten käyttävät rahaa demarit ja
vihreät, jos katsotaan kokonaissummaa eli puolueen
ja ehdokkaiden yhteinen budjetti. Perässä tulee kepu
ja kaukana kokoomus.

Helsingissä tämä ei näy, mutta kyllähän vähän ihmetyttää
demarien jatkuvat vaalimainokset lehdissä, bussit on
jaettu tasan demarien ja kokkarien välillä.
No kuinkakohan realistinen se Venäjän uhka nyt ihan onkaan? En nyt usko että ihan huomenna Venäjä tänne hyökkää. Tai tuskin enää koskaan.

No eihän ketään pakoteta duuniin kebab- lafkaan, mutta maisterintutkintoon asti kaikkia ei voida kouluttaa, koska sitten meillä on vaan ylikoulutettu kansa jolla kaikille ei voi mitenkään löytää koulutustaan vastaavaa työtä. Työpaikat yleensä otetaan sieltä, mistä ne saadaan.
Edellinen