Seta vai Ei-Seta

Seuraava
"Kas, nimimerkki Mies onkin saanut pitkän yrittämisen jälkeen jo yhden jäsenen itsensä lisäksi perustamaan homo-onnelaa. Kuinkahan pitkään he siitä feminismistä jaksaisivat keskenään keskustella?"

Feminismi ja homo-onnela ovat toistensa vastakohtia. Homo-onnela sulkee naiset miesten hallitseman yhteiskunnan ulkopuolelle. Islamilaiset maat ovat omalla tavallaan hyvin homoeroottisia ja homososiaalisia.
"Ei nykymaailmassa mikään muutu lippuja heiluttamalla."

Tähän ei oikein viitsi edes vastata, mutta kansalaisaktivismin keinon on tehty hyvin ratkaisevia päätöksiä. Itse epäilin niinkin myöhään kuin joskus 1980-luvun lopulla jahka ihmiset saataisiin lajittelemaan jätteensä kun meitä oli pieni ryhmä ajamassa sitä läpi ja nyt se tapahtuu suuressa mittakaavassa.

"Useimmat päätökset tehdään kulissien takana ja siellä voi vaikuttaa vain lobbaamalla oikeita kohteita."

Niin tietysti.

"Yleinen mielipide on median ohjailtavissa. Yksikin kertomus sokerikuorrutteisesta yleisesti hyväksyttävästä onnellisesta ja kauniista homoseksuaalista valtamediassa muokkaa heteroväestön asenteita homoystävälliseen suuntaan enemmän kuin kymmenentuhatta lippua heiluttavaa stallari anarkofeministi rekkakuskilesboa kirkumassa oman epäonnistuneen elämänsä vaikeuksista."

Ei ihmiset usko sokerikuorrutteisiin tarinoihin. Kell' onni on se onnen kätkekööt ja ylpeys käy lankeemuksen edellä. Suomalaiset ovat luonnostaan pessimistejä. Jos reilusti kerrotaan mitkä ongelmat ovat, niin he autuaasti uskovat ettei ongelmia ole sen enempää kuin mitä on kerrottu.

Mutta kuten sanoit, media mukkaa mieliä. Jos media on valmiiksi kontrollissa niin silloin voi "kymmenentuhatta lippua heiluttavaa stallari anarkofeministi rekkakuskilesboa kirkumassa oman epäonnistuneen elämänsä vaikeuksista" onnistua ajamaan läpi asioita. Jos taas media on homofobinen, niin silloin sokerikuorrutteiset tarinat herättävät lähinnä epäluuloja ja hilpeyttä.

"Munattomat itsesäälissä rypevät luuserit eivät ympäristön myötätuntoa saa eivätkä kaipaa. Turha ruikuttaa ympäristön hyväksyntää, jos sitä ei edes ansaitse. "

Seta sanoo olevansa ihmisoikeusjärjestö. Se on Setan uusin keksintö huumorin alalla. Mutta ihmisoikeudet kuuluvat yhtäläisesti kaikille, niin Saddam Husseinille, Adolf Hitlerille kuin munattomille itsesäälissä rypeville luusereillekin. On kaksi vaihtoehtoa: Joko Seta ajaa rajatun eliitin ihmisoikeuksia kuten Adolf Hitler tai Saddam Hussein tai Seta ajaa oikeasti kaikkien ihmisten ihmisoikeuksia diskriminoimatta. Vain jälkimmäisessä tapauksessa Seta on ihmisoikeusjärjestö. Kuis on?

"Oma pää pystyssä ja vahva itsetunto on paras keino vaikuttaa ympäristön asenteisiin."

Vahva itsetunto on kuulemma merkki A-luokan kusipäästä. Onneksi sitä ainakin meikäläisellä on aina riittänyt. Mutta kun aina ei jaksaisi henkilökohtaisesti kuitenkaan olla julistamassa sitä vahvaa itsetuntoaan.

By the way: ei kirkonkaan ongelma ole kirkko ja sen johto, vaan sen jäsenistön suuri enemmistö, joka ei ole valmis muutoksiin.

"Helvettiin kaikki Stacyn kaltaiset öykkärit, jotka (hyvääkin tarkoittaessaan) saavat enemmän pahaa aikaiseksi riehumisellaan."

Mulla on vahva itsetunto ja minä kuljen pää pystyssä ja minä vaadin asiat tehtäväksi minun tavallani. Itsehän tilasit vahvan itsetunnon omaavia ihmisiä. Joko kaduttaa?
Mitäpä tässä katumaan – tunnustaudun A-luokan kusipääksi. Vastauksesi vaikutti itseasiassa varsin asialliselta. No hard feelings.
Olen Irokeesin kanssa samaa mieltä monesta asiasta ja tunnustaudun myös samantien A-luokkalaiseksi.
Tuskin koskaan tulee löytymään mitään yhteistä säveltä vähemmistö ryhmien rivistöön. On niin monta eri ryhmää ja heidän tarpeensa sekä kaikissa on omat fanaatikot joten...

Itse olen tullut siihen tulokseen että ajan itse omissa ympyröissäni omat asiani ja toivon että joku suurempi järjestö `lobbaa´ suuremmat asiat läpi valtakoneiston.
Ja jos jollain on jotain sanomista minulle henk.kohtaisella tasolla niin valitusluukkuni on aina auki sekä vastaus tulee yleensä välittömästi. Ugh!!!
Minä vähän ihmettelen Irokeesin mielipiteitä.

-"useimmat päätökset tehdään kulissien takana"
-"yleinen mielipide on median ohjailtavissa"
-"yleisesti hyväksyttävä onnellinen ja kaunis homo-
seksuaali"
-"turha ruikuttaa ympäristön hyväksyntää, jos sitä ei ansait-
se"
-"ongelma ei ole kirkko ja sen johto"

Miksi ympäristön hyväksyntä pitäisi ansaita ja millä tavalla? Kuka asettaa kriteerit sille hyväksynnälle?

Meillä on jokaisella itseisarvo minun mielestäni eikä sitä tarvitse "myydä".

Kuka täällä muka sitä hyväksyntää ruikuttaa? Eiköhän sitä tee kaikki "setalaiset" ja ennenkaikkea he!

Miksi yleisellä mielipiteellä muka pitää olla niin suuri merkitys? Jokainenhan täällä elää omaa elämäänsä!Miksi homo ei saisi valita omaa tapaansa elää, vaikka se ei olisi seta ry:n "normien" mukainen? Juurihan täällä joku homo valitti sitä, että seta ei aja riittävästi homomiesten asiaa. Minua henkilökohtaisesti feminismi ei liikuta tippaakaan enkä ole siitä kiinnostunut.

En usko, että päätökset tehdään pelkästään kulissien takana enkä sitä, että medialla on niin suuri merkitys homomyönteiseen ilmapiiriin. Homomyönteiseen ilmapiiriin vaikuttaa kaikista eniten homojen näkyvyys kaupunkikuvassa ja homojen oma avoimuus ja "läpinäkyvyys".

Kirkko on yhtäkuin ne ihmiset, jotka osallistuvat sen toimintaan. Enemistö niistä, jotka tekevät päätökset, vaikuttavat suoraan toimintaan ja siihen kuuluu myös johto.
mies kirjoitti: Miksi yleisellä mielipiteellä muka pitää olla niin suuri merkitys? Jokainenhan täällä elää omaa elämäänsä!Miksi homo ei ei saisi valita omaa tapaansa elää....

Hyvä mies, valitse ja elä kuka sinua estää? Vai meneekö tämä siihen juttuun että kun kävelet kadulla ja haluat suudella tms ja et voi?
Kuka estää?
Anna palaa, mitä helvettiä siitä sit jos joku alkaa meukkaamaan, meukkaa takaisin.

Mun mielestä on turhaa kasvattaa koko elämän syylää päähänsä siksi että asiat ei nyt mee niin kuin haluaa. Tee sitten jotain mitä haluat tehdä, tämä on vapaa yhtieskunta (kunhan se ei ole sääntöjen vastaista).
Kirkon kanta on minulle on aivan se sama, minä en heitä tarvitse minua hyväksymään.Heidän kannattaisi olla huolestuneita kuka huolii heidät nykyään.

Mitään kaiken kattavaa `hyväksyntää´on sinun turha odottaa tämän elämän aikana, se on kylmä totuus.
Mustat ovat hakeneet tasa-arvoa, samoin naiset...ja vielläkään sen toteutuminen ei ole näköpiirissä.
Joka puolella on kiihkomielistä ajatteliaa jotka eivät ole valmiita antamaan piirun vertaa periksi koska asia on nyt heidän mielestä Näin!!
Valitettavasti DKNY, en tajunnut sinun vastauksestasi tai kommentistasi minulle juuri mitään...mikä ihmeen "purkaus" se oli?

Minulla ei ole seta ry:n kanssa juurikaan mitään yhteistä. Olen liian individualisti enkä tekisi niitä ratkaisuja, mitä seta ry on tehnyt. Hyvä esimerkki on juuri kirkko. Minun kaaliini ei todellakaan mene se, mitä seta ry kirkosta haluaa, koska suurin osa homoista ei usko Jumalaan eikä elä kristillisten arvojen mukaan. Se koko juttu on aivan absurdi. Samoin on tuo parsiuhdepelleily. Miksi ihmeessä parisuhde pitää rekisteröidä? Kannattaisin ennemminkin jonkinlaisia ystävyysliittoja esim. kolme tai neljä miestä(kimppa-asumista) jne. mikä ei todellakaan tarkoita ryhmäseksiä. Sitäpaitsi onhan se nähty, miten pitkässä parisuhteessa seksi usein "kuolee"pariskunnan väliltä ja sitten suhde alkaa rakoilla.
Voin vastata. Seta ry haluaa "loisia" tämän yhteiskunnan kyljessä. Se ei halua olla riippumaton siitä, mikä edellyttäisi todellista henkistä itsenäisyyttä ja todellisia "aivoja" , jotta löytyisi tai kehitettäisi rahoitus sen toiminnalle.

Riiteleekö seta ry kirkon kanssa muutaman vaisvaisen lesboteologin vuoksi? Kukaanhan muu ei teologiseen edes hae!

Parempi olisi perustaa oma kirkkokunta, jos sellaista edes tarvittaisiin. Kysymys onkin siitä, että se vaatisi paljon enemmän ja riskin ottamista ja siksi on parempi mennä ja häiriköidä kirkossa, koska yhteiskunta tukee verovaroin kirkkoa.

Loisiminen kuvaa hyvin setaa.

Kaikessa on usein motiivina RAHA. Parisuhdettakin perustellaan joillakin perimysjutuilla.
mies kirjoitti: "Valitettavasti DKNY, en tajunnut sinun vastauksestasi tai kommentistasi minulle juuri mitään...mikä ihmeen "purkaus" se oli?
Ajattelin kokonaisuutta kun ynnään päässäni ne kaikki mitä olet aikasemmin kirjoittanut.
Älä turhaan odota kenekään muun perustavan sitä Homolandiaa vaan aloita itse. Mitä turhaan odottaa muiden tekevän sen ensin, aloita vaikka sillä kimppa kommuunilla.
Ja ehkä saatte aikaiseksi pienen Provincetownin aikaiseksi.

Minä haluan taasen kyllä rekisteröidä oman suhteeni joskus saadakseni vaan lailliset oikudet sille, perintö jne takia.
"Meillä on jokaisella itseisarvo minun mielestäni eikä sitä tarvitse "myydä". "

Näin minäkin olen asian käsittänyt.

Televisiossa oli kuvia oikein mukavan ja rennon oloisesta nuoresta kaverista, joka oli suosittu oman koululuokkansa piirissä. Eräänä päivänä sitten häntä homoteltiin. Hän lähti koulusta kesken pois ja ampui itsensä. Luuseri?

Nuori mies tulee metroon ja asettautuu pian makaamaan lattialle. Hän on mitä ilmeisimmin sekaisin mutta hän ei aiheuta vaaraa ympäristölleen. Poikkeuksena kaikista muista sekaisin olevista joita olen metrossa tavannut, hän hokee "olen homo, olen homo". Luuseri?

Se henki että "kaveria ei jätetä" puuttuu harvinaisen paljon näistä piireistä. Olisi aika ruveta kehittämään sitä sillä olosuhteet muuttuvat vihamielisemmiksi tulevaisuudessa (ympäristön huononeva tila asettaa uhkatekijöitä, mikä puolestaan synnyttää ääriliikkeitä jotka todennäköisesti kaivavat vanhat syntipukit esille). Kehen luulet voivasi luottaa vuonna 2020?

Yksi mies sanoi minua maailman kovimmaksi ihmiseksi ja hänellä oli sentään isä ollut keskitysleirissä. Hän perusteli sitä sillä että minä jaksan olla yksin kaikkia vastaan ja että ihminen murenee pian yksin, mutta yhteisössä ihmiset kestävät mitä vaan. Mun ajatuksenani on että jollain ihmeen tavalla) Seta-vähemmistöistä tulisi sellainen tiivis yhteisö. Ihan konkreettisesti minullekin puhui sellainen lesbovanhus joka ei kipujensa vuoksi pääse liikkumaan paljoa, niin että tuollaisia autettaisiin. Minä en lupautunut sillä minä jo nyt hoidan yhtä lesboystävääni joka on samankaltaisessa tilanteessa.

Jos tätä yhteisöä hajoitetaan, niin me emme tule yksin kestämään heteronormatiivisuuden puristuksessa, vaan me olemme kuin jotain reservaatti-intiaaneja tai sitten käy niin kuin noissa kahdessa em. esimerkissä.

Kysymys ei ole itsesäälistä vaan kysymys on luonnollisesta selviytymiskamppailusta.

"Homomyönteiseen ilmapiiriin vaikuttaa kaikista eniten homojen näkyvyys kaupunkikuvassa ja homojen oma avoimuus ja "läpinäkyvyys". "

Njet. Tässä on kovin suuret kuviot joilla ei ole mitään tekemistä homojen itsensä kanssa eikä niiden tekojen kanssa mitä vähemmistöön kuuluvat ihmiset tekevät tai jättävät tekemättä, vaan kaiken määrää yleinen trendi. Katso USA:n (vääristeltyjä) presidentti galluppeja niin tiedät mihin suuntaan tuuli tällä hetkellä puhaltaa. Jos ihmisiä pelotellaan uhkakuvilla (oman työpaikan menetys, terrorismi ym), he tuntevat suurempaa yhteisöllisyyden tarvetta eli he sietävät erilaisuutta entistä vähemmän. Jos taas ihminen ei ole kovin pelokas tai peloteltu, hänellä ei ole tarvetta pakottaa ihmisiä samaan muottiin.

Yksilötasolla ihmisiin voidaan vaikuttaa tietysti rajallisesti, mutta yksilön pitää olla perin vahva että hän säilyttää (heterona) oman homomyönteisen mielipiteensä homofobisessa ympäristössä. Tällaisia vahvoja ihmisiä jotka ovat sinut oman seksuaalisuutensa kanssa ja muutenkin, on arvassa, yleensä ihmiset ovat johdateltavaa karjaa.
Keitä ovat munattomat itsesäälissä rypevät. Et tunnu viestiesi välistä itse olevan kovin onnellinen, lähinnä katkeruuttasi vuodatat täällä.

Me ei olla homomaailman neekereitä, ellet sinä ole sitten joku punaniskarasisti? Toivoisin, ettet nimittelisi ketään transuiksi tai neekereiksi. Se vain heikentää sinuun kohdistuvaa arvostusta.

Terveisin yksi munaton-transu-neekeri ;-)
Kia kirjoitti: "Keitä ovat munattomat itsesäälissä rypevät. Et tunnu viestiesi välistä itse olevan kovin onnellinen, lähinnä katkeruuttasi vuodatat täällä.Me ei olla homomaailman neekereitä, ellet sinä ole sitten joku punaniskarasisti? Toivoisin, ettet nimittelisi ketään transuiksi tai neekereiksi. Se vain heikentää sinuun kohdistuvaa arvostusta.

Kenelle suuntasit komenttisi Kia????? Uteliaisuutani kyselen...
Pieni, joskaan ei merkityksetön, lisäys kirjoituksiini.

Löysin meppi ja ihmisoikeusjuristi Matti Wuoren kirjoituksen "TURMIOLLISTA TURVALLISUUTTA" (http://www.mattiwuori.net/juttu.php?osio=3&id=320 ).

Suurin osa kirjoituksesta kritisoi Suomea ennekuulumattoman rohkeasti ja oikeaan osuvasti, jopa paremmin ja kovemmin kuin minä.

Tähän keskusteluun liittyvää hän sanoo mm. :

"kansalaisyhteiskunnan tukahduttaminen ja erilaisuuden juuriminen ovat huolestuttava oire syvemmällä piilevästä pyrkimyksestä keskustelukyvyttömään konsensukseen"

ja

"Manuel Castells erottaa yhteiskunnallisissa muutosliikkeissä kolme tyyppiä, joista meille tutuin perustuu legitimaatio-identiteettiin, millä hän tarkoittaa sitä että kansalaisliikkeet "lainaavat" legitimiteettinsä virallisjärjestelmältä myötäilemällä vallankäyttäjiä. Projekti- eli muutosidentiteetti taas luonnehtii länsimaisissa avoimissa yhteiskunnissa tavallisimpien omaehtoisesti organisoituvien ja ennen kaikkea hallituksista riippumattomien kansalaisliikkeiden olemusta (jota niiden yleisnimikin NGO, non-governmental organisations, kuvaa). Kolmas on sitten vastarintaidentiteetti, joka hakeutuu aivan omiksi alakulttuureikseen "yhteiskunnan ulkopuolella".

Ensimmäinen on meillä hallitseva: yhteiskunnallisetkin liikkeet pyrkivät yleensä ensi töikseen hamuamaan rahoitusta valtiolta, jota niiden toisaalta tulisi sitten itsenäisesti arvostella. Myös vastarinta-asenteella on Suomessa pitkät perinteet, korpikommunismista ja uskonnollisista hurmos- ja herätysliikkeistä aina nykypäivän moottoripyöräjengeihin. Normaali kansalaisvaikuttaminen riippumattomien mutta maltillisten reformiliikkeiden kautta sen sijaan on tehty tavattoman vaikeaksi.

Kysymys ei ole vain yleisestä asenneilmapiiristä ja kansalaiskuuliaisuudesta, vaan myös lainsäädäntöömme rakennetuista miinakentistä ja piikkilankaesteistä, esimerkkeinä yhdistys- tai rahankeräys- ja arpajaissäännökset, jotka ylläpitävät piilopuoluetukea ja rohkaisevat kaikkein sovinnaisimpia ja moitteettomimmin legitimiteettinsä valtiovallalta lainaavien ja sen hyväksyntää heijastavien järjestöjen pyyteetöntä kamppailua vallankäytön muuttumattomuuden ja konsensus-mallin jatkuvuuden puolesta."

Tämä on niin nappiin kuin vain voi olla. Minä vaan en keksi ulospääsyä Matti Wuoren mainitsemiin ongelmiin. Kuten hän puhuu, syyt ovat pitkälti kulttuurissa ja juuret kaukana historiassa. Suomi on helvetinkone joka tuottaa vuosisadasta toiseen jatkuvaa kärsimystä alamaisilleen.

Minä lähden siitä että tämä paha valtio pitää tuhota ja kun olen taantumuksellinen (reactionary, siis reagoija sen sijaan että aktiivisesti toimisi päämäärän tavoittamiseksi), niin uskon että se tuhoutuu kyllä vaikka en tekisi mitään. Mutta tuhoutuuko tämä myrkyllinen kulttuuri vai tuleeko suomalaisuuteen vain enemmän traumoja joita mutustellaan seuraavat vuosisadat ja kuinka paljon ihmisiä tulee tuhoutumaan. Helpointa on vain seurata vierestä kädet ristissä, mutta onko se oikeinta?

Neuvostojohtajat olivat junassa. Juna pysähtyi: rataa ei oltu rakennettu pitemmälle. Johtajat rupesivat sitten keskustelemaan mitä pitäisi tehdä.
Stalin meuhkasi: "Tapetaan veturinkuljettaja!"
Hrustsev ehdotti, että puretaan rata junan takaa ja rakennetaan se uudestaan eteen. Brezhnev halusi vetää verhot ikkunan eteen. Hän sanoi että hytkytetään kaikki junaa ja kuvitellaan että juna liikkuu. Andropov ja Tshernenko eivät olleet huomanneet junan pysähtymistä, koska he olivat molemmat unessa. Gorbatsov rntäsi vaunusta ulos, kahlasi radan varteen suolle ja rupesi huutamaan: "Juna ei liiku, juna ei liiku!"

Valitaan näistä keinoista sitten mikä tahansa, lopputulos on siis aina sama. Aina törmätään korruptoituneeseen virkaeliittin, järjestelmään joka haluaa kontrolloida vähemmistöjen järjestötoimintaa ja kytätä sen yksilöitä. Juna ei liiku. Ehkä juna pitäisi hajoittaa osiin ja rakentaa osista vaikka lentokone, mutta kukapa sellaisen osaisi tehdä.
"Viestiin numero 102 eli nimimerkille Xius"

Tuo on muuten sama väite joka oli muistaakseni vuoden 1983 Vartiotornissa eli se on "a turd that won't flush". tämä uskovaisjäte muuten kiertää eri yhteyksissä ja vuoroin sanojana on hellari, jehnu tai kristillisdemokraatti ja kun tän tippaleivän läpi kahlaa ja selvittää mistä lähteestä ne alunperin ovat niin Ku Klux Klan ja Arjalainen Kansakunta ovat ehkä perimmäisin lähde mikä on tullut vastaan.
Alkuperäinen "Xius"-nimierkin viesti 102 on poistettu sopimattomana, joten jälleen keskustelussa on viittauksia poistettuun viestiin.
"Keitä ovat munattomat itsesäälissä rypevät."

Heidät mainitaan ensimmäisen kerran Irokeesin viestissä 101. Jotta silleen 'Kia'. Katso jatkossa tarkemmin, minne katkerosi tursutat.
Deletointinappi vaikuttaa olevan kovassa käytössä tässä threadissa. Jopas on Seta tulenarkaa tavaraa.
Mun kommentti munattomista itsesäälissä elävistä luusereista ei kohdistu mihinkään glbt- tai heteroryhmään erityisesti, vaan kaikkiin tuollaisiin sukupuolisesta suuntautumisesta riippumatta. Pahoittelen silti, jos johonkuhun on kalikka kalahtanut ja on itsensä munattomaksi itsesäälissä eläväksi luuseriksi tunnistanut.
Xiukselle: viestisi on poistettu ketjusta sopimattomana. minä en ole katkera mutta minua suunnattomasti ärsyttää ihmiset jotka transuttelevat. Oppilailtani sen joskus siedän, jos ne suutahtavat jostain teinien tapaan. Onneksi ovat muuten hienosti käyttäytyviä nuoria, jotka osaavat kunnioittaa minua, vaikka tuntevatkin taustani. Toisin on hyvin vaikea ymmärtää aikuista joka ei osaa käyttäytyä kohteliaasti kanssaihmisiään kohtaan. Mitä tulee katkeruuteen, en tiedä mitä se on kun koen olevani onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Lopetan tähän tämän viestiketjun, kun tässä ei näytä olevan mitään kovin hedelmällistä sanottavaa eikä edes luettavaa. Asiat ovat tulleet jo selviksi.

Ollille ja Juhanille erityisen lämpimät kiitokset hyvistä kirjoituksista :-)
Älä Kia hyvä hermostu tyhjänpäiväisistä ihmisistä. Olet upea ihminen ja tiedät sen itsekin ! Rakkaudella xxx
En sitten osannut käyttää poliittisesti korrekteja sanoja. Valitan, mutta yhdestä sanasta nipottaminen vaikuttaa lähinnä naurettavalta, varsinkin kun ko. sana on useimmille hlbt-ihmisille ihan tavallinen arkikäytössä oleva sana, johon ei liity mitään arvovarauksia.
Kirjoittelen kuitenkin ja varmaan vielä siitä miksi erosin SETAn hallituksesta alkukesästä mutta nyt...

Xiukselle: ihan hyvä jos et tarkoita väärillä termeillä loukata mutta sitten on vielä tuo, että "seta hysää...". Kuinka niin hysää? On hienoa, että on olemassa Transtukipiste ja on onnistuttu järjestämään ihmisryhmälle paremmat yhteiskunnalliset ja lääketieteelliset palvelut kuin mitä ne olivat joskus 80-luvulla, jolloin itsekin yritin epätoivoisesti saada apua. Sain sitä SETAsta ja olen siitä hyvin onnellinen ja kiitollinen: pysyin sentään hengissä toisin kuin niin monet, jotka eivät jaksaneet. Tiesitkö että transihmisten itsemurhatilastot olivat 80-luvulla ja 70-luvulla noin 10% luokkaa. Ei minusta SETA ketään hysää vaan tarjoaa hienoa palvelua TTP:n palveluiden muodossa.
"varsinkin kun ko. sana on useimmille hlbt-ihmisille ihan tavallinen arkikäytössä oleva sana, johon ei liity mitään arvovarauksia."

Aha. Siis vähän niin kuin "vittu".
Annan vielä esimerkin kahden neutraalin sanan yhdistämisestä: "Vitun homo!".
Kian kommenttia Setan roolista jatkan.

Omat havaintoni ja käsitykseni Setan toiminnasta homo- ja lesboväestön suhteen ovat samoja, mistä Kia puhuu transihmisten kohdalla.

Seta on tukenut monella tavalla myös homoja ja lesboja heidän henkilökohtaisissa kriiseissäänkin. Niistä ei vain tehdä erityistä numeroa julkisuudessa. Melkoinen osa asioista on luottamuksellisia, eikä niistä voida puhua mitään muiden kuin asianosaisten kesken.
Moi!

Ihan näin kommenttina, että mun mielestä transu-nimittely ei välttämättä ole loukkaava sanojan puolelta (vaikka joissain asiayhteyksissä, kuten tietyis viesteis täs threadissa, se sitä on) mutta mikä olisi sitten poliittisesti korrekti termi ja mikä sellainen, että sitä voi käyttää ilman, että ko. henkilöt siitä loukkaantuvat.
Dreamwearin palstalla käydään juuri nyt transtermeistä keskustelua:

http://www.dreamwearclub.net/bbs/messages/4712.html

Kia, en ainakaan minä ole väittänyt, että Seta järjestönä hyysäisi. Taitaa olla ennemminkin niin päin, että Seta käyttää hyväkseen. Muistan takavuosilta tilanteen, jossa raivostunut transihminen raivosi ihan kirjaimellisesti vuosikausia sen takia, että koki tulleensa petetyksi Setan ja Transtukipisteen välisessä rahanjaossa. Yksilötasolla on sitten vielä se juttu, että homot kategorisesti naureskelevat *häijysti* neideille.
Lainaus Faery:
Moi!

Ihan näin kommenttina, että mun mielestä transu-nimittely ei välttämättä ole loukkaava sanojan puolelta (vaikka joissain asiayhteyksissä, kuten tietyis viesteis täs threadissa, se sitä on) mutta mikä olisi sitten poliittisesti korrekti termi ja mikä sellainen, että sitä voi käyttää ilman, että ko. henkilöt siitä loukkaantuvat.

Ei se olekkaan sitä sen enempää kuin jos jotain kutsutaan homoksi. Töissä meillä ei siedetä homottelua ollenkaan vaan siihen puututaan aina. Mutta muuten trans-ihminen loukkaantuu transuttelusta siinä missä tummaihoinen suuttuu ja loukkaantuu nekruttelusta tai neekeri-sanan käytöstä. Se että t-ihmiset itse itseään kutsuvat transuiksi on eri asia kuin se että joku muu sitä käyttää. Ehkä jotkut homo-tiitit transuttelevat toisiaan tai sit drag-queenit. en tiedä. Mutta suosittelisin olemaan käyttämättä sanaa transu. Harva käyttää sanaa neekeri enää. Ja onneksi. Mutta mitä sitten käyttäisi sen tilalla? Joku ts ehdotti takavuosina että käytettäisiin sanaa tranu mut en mä kyllä ymmärrä miksi pitäisi jotain käyttää. Ts voisi ollakorrektia mut kuulostaa joltain autotyypiltä. Transvestiitit käyttävät usein sanaa tiitti itsestään. Englanninkielessä ts on usein trannie tai tranny. Suomeksi vois olla sit vaikka ränni;-)
Ei voi olla totta....get a life.
Ja minua taas saa nimittää kun olen yli 40 v homoseksuaalinen mies maanantaista-torstaiseen klo: 09.00- 18.00 välillä vanha väsynyt hintti.
Mutta jos hormonitasapainoni on järkkynyt sen verran(josatin kumman syystä) niin sitten vaan saa käyttää nimitystä Komea keski-ikäinen hompsu.
Ja sitten jos sataa niin kun yllättäen keskellä päivää niin sitten mä toivoisin että.....
Onko tämä kia/Kia varmasti se sama Kia Sauso, joka vastikään erosi Setan hallituksesta vai onko kyseessä poseeraja ?
DKNY, tästä aiheesta on taitettu peistä ennenkin, ja totta kai voimme kaikki alkaa tästä lähtien puhuttelemaan sinua haluamallasi tavalla. Tässä pointti onkin siinä, että sinua kutsutaan nimellä, joka vastaa sitä mitä olet.

Minä, kuten ilmeisesti useimmat, en kuitenkaan halua, että minua kutsutaan miksikään muuksi kuin mitä minä olen. Keskivertoälyllä ja yleisellä kielitaidolla varustetulla ihmisyhteisössä kasvaneella ihmisellä on päässään rekisteri siitä, mikä minkin kutsumanimen sävy on missäkin tilanteessa. Jos sana on uusi, sen merkityksen voi opetella.

Jos ihminen, joka ei minua tunne, tekee persoonastani kovin yksioikoisia johtopäätöksiä ja valitsee sanansa niiden perusteella, pidän sitä loukkauksena. Tosin lieventävänä asianhaarana otan huomioon sen, että kyseinen henkilö on ilmeisen älyrajoitteinen.
Xius
09.09.2004, 12:14 Onko tämä kia/Kia varmasti se sama Kia Sauso, joka vastikään erosi Setan hallituksesta vai onko kyseessä poseeraja ?

Kyllä, olen aivan sama henkilö.

Lehden uutisointiin asiasta kyllä haluaisin antaa vähän jotain kommentointia, koska uutisesta voi muodostua hyvinkin erilainen mielikuva mitä todellisuudessa on keskusteltu ja mitä on kokouksessa tapahtunut. Koska tätä tullaan varmasti vielä kyselemään joudun siihen varmasti jotenkin vastaamaan.

Ensin se mitä oli Z-lehdessä:

1)Kokouksessa nimenomaan päätettiin, että tänä vuonna ei kunniarottaa jaeta. Meni ihan oikein.
-Kokouksen enemmistö ei päättänyt näin vaan äänet menivät tasan ja puheenjohtajan ääni ratkaisi.
- Aluksi äänestyksen voitti kanta, että rotta jaetaan mutta yksi veti äänensä pois, jolloin tulkitsen äänien menneen tasan, koska tämä yksi ei äänestänyt mielestäni vastaan. Kokous oli jo hyvin lopussa ja koko käsittely oli mielestäni tulkinnanvarainen työjärjestystä ajatellen. No enivei ei jaettu rottaa.
2) "... kuitenkin rotan hengessä...". Koska päätettiin olla jakamatta kunniarottaa on jotenkin outoa, että joku on sitä mieltä että jaettiin hengessä, kun nimen omaan kantaa vastustettiin hyvinkin jyrkästi, mitä kaikki vastustajat vielä perustelivat TTPn työntekijän mielipiteen perusteella. Tästä tuleekin mieleeni, että mikä on enemmistö Hallituksessa? Palkattu työntekijä vai usean Setan jäsenistön nimeämän hallituksen jäsenten ryhmä, joka luottaa yhden ihmisen mielipiteeseen.
3) Hallituksesta erosi myös toinen henkilö asian vuoksi - en vain minä.
4) Erosimme molemmat varsin samoista syistä. Mitä teen Hallituksessa, jonka tämän vuoden ainoan poliittisen päätöksen muotoilee palkattutyöntekijä? En mitään.
5)Toimintatapa: jaetaan rotta/ ei jaeta rottaa: Jos olisi haluttu asialle enemmän huomiota tälle räikeälle ihmisoikeusloukkaukselle, olisi jaettu rotta, koska puheisiin on aina kiinnitetty hyvin vähän huomiota ja kuka niistä nyt koskaan on oikein loppujen lopuksi mitään oikein ymmärtänytkään. Rotan jakamista pelättiin tai sen seurauksia. SETA täytti 30- ei uskallettu palata juurille: kunnon kannanottoja. Jos nyt puhetta mietitään kuka olisi voinut hienompaa puhetta asiasta pitääkään - se oli hieno. Mutta oliko sillä sitä merkitystä mitä hallitus halusi: Joensuussa se oli ymmärretty väärin kuten jotkut ovat huomanneet. Entä ne joille sen olisi pitänyt osua. Rotta olisi ehkä osunnut paremmin mene ja tiedä.

Eron syyt nyt olivat lähinnä se että joku muu ikään kuin päättää kuin hallitus välillisesti. Näin on käynyt ennenkin.

Palataan
Hyi minua, kylläpä olen sitten ilkeä ihminen...täytyypä ruoskia itseni ihan sen kunniaksi.
Perään kuulutin hieman huumoria itseensä suhtautumiseen tai seksuaalisuuteensa. Ehdotus `ränni´oli kerta kaikkiaan huvittava, miksi ei sitten `Sekä Että´? Kertoo sen olennaisimman heti.. Silti se transu kuulostaa minun korvaan loogisemmalta vaihtoehdolta. Aivan sama jos on tarvetta käytää sanaa homo niin olkoon se homo sitten. Mutta siviilissä minulla on ihan omakin nimi, silloin käytetään sitä. Mutta jos jollekin on epäselvää miksi olen mieheni kanssa esim ulkona niin miksi silloin ei voi käytää sanaa Homo? Parepi se kuin esim.....Tukipilari???
Ja jos nyt pillahdan itkuun siitä että joku kutsuu minua homoksi niin minulle varmaan löytyy tukiryhmä jostain päin maailmaa.

Testaan usein muiden huumorintajua tervehtimällä muita (kun saavun pöytään) esim: No mitä prinsessat? tai neidit? tms jos joku vetää herneet nenäänsä niin siitä vaan. Mielestäni on hyvä oppia myös nauramaan asioille eikä olla aina NIIN helvetin vakavaa.

Ja jos joku vetää tästä nyt tietyt johtopäätökset minusta niin arvaten oikein menee...älkää välittäkö emme tulee kumminkaan koskaan törmämään sivilissä. :)
Minuakin joskus ärsyttää homojen itsestään käyttämät sanat kuten esim. "homppeli" tai "homssu" tms., koska silloin tulee vähättelevä ja tyhmä mielikuva nimittelyn kohteesta eli ihmisryhmästä ( "mä nyt oon vähän/vaan sellanen" ). Ihan hölmö oli myös tämä "pervo"-sana.

Itse olen aina silloin tällöin käyttänyt sanaa "gay", mutta se on kuitenkin englantia ja kuultuna se "gei" ei ole oikein mitään.

Itse vihaisena voin käyttää homosta sanaa "hintti" tai" v..tun hintti/homo", jolloin käytän sitä ilmaisemaan halveksuntaa.

Olisikin hyvä, jos voitaisiin itse keksiä oma sanasto kuvaamaan eri homotyyppejä.
mies kirjoitti:
Olisikin hyvä, jos voitaisiin itse keksiä oma sanasto kuvaamaan eri homotyyppejä."


Ja sitten tätä eepposta voitaisiin myydä kaikissa hyvin varustetuissa kirjakaupoissa....... anna mun kaikki kestää.
Missä tuo sanasto sitten pitäisi hyväksyttää, jottei siitäkin tulisi jotakin väärinymmärryksiä? Riittääkö SFS-standardin laatiminen, vai pitäisikö YK:n yleiskokouksen ottaa asiaan kantaa?

Kokemus on osoittanut, että aina löytyy joku, joka kokee veriseksi loukkaukseksi sanat, jotka niiden lausuja/kirjoittaja on tarkoittanut ihan positiivisessa sävyssä lausutuksi. Useampia vuosia sitten erään isomman tapauksen yhteydessä oli jotakin ohjelmaa, joka oli suunnattu henkilöille, joita nykyään kait on korrekteinta kutsua trans-ihmisiksi. Valitettavasti webmaster oli käyttänyt valinnut tiedottamisessa käytetyksi kielelliseksi linjaksi tavallisen arkikielen ja käytti kohderyhmästä termiä, joka vielä ainakin pari vuotta ennen ao. tapahtumaa oli mm. TTP:n julkaisussa yleisesti käytetty arkikielinen termi. Tämän seuraksena kohderyhmään kuuluva henkilö otti yhteyttä "tapan kun tapaamme" -hengessä. Rohkenen epäillä, että vaikka tuo ehdotettu homosanasto vahvistettaisiin käyttöönotettavaksi kuinka arvovaltaisella taholla, niin siltikin joku katsoisi oikeudekseen tai velvollisuudekseen inhaloida koko palkokasvin juurineen kaikkineen jostakin sellaisesta termistä, joka on määritelty neutraaliksi.

Jos haluaa turvata selustansa mahdollisimman täydellisesti, niin glbt-ihmisiä ei kannata kutsua miksikään. 100 % lopputulosta tämäkään ei tuota, koska joku kokee puhumattomuuden loukkaukseksi. Milloinkahan me lakkaamme näkemästä syrjintää ja loukkaamista siellä, missä sitä ei oikeasti ole?
Oma kieli olisi jonkinlainen pohja rakentaa omaa kulttuuria ;)

Olen edelleenkin sitä mieltä, että oman alakulttuurin systemaattinen luominen hyödyttäisi homoja kaikista eniten pitkällä tähtäimellä.
Pistää mietityttämään, kenellä olisi oikeus astua kyseisen homogheton ovesta sisään ja ketkä toimisivat portinvartijoina. Homot ovat varsin esoteerisia.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että on aivan turha elättää mitään kuvitelmia mistään homo-city onnelasta.
Ei yksin riitä perusteeksi että kaikki miehet jotka pitävät kullista pystyisivät luomaan harmonian.
Ovat heterot pystyneet siihen???
No pikainen tarkastelu ympärille osoitaa että eipä näytä onnistuneen, vaikka suurin osa vannoo kiintymystään `piirakaa´kohtaan.
Kuten jo täällä näkee että on olemassa meilläkin niin monta osakulttuuria jotka vaativat omaa tillaansa ja huomioon ottamista.
Jos sellainen Gaylandia onistuttaisiin perustamaan, ei menisi kuin 2 vuotta ja siellä tapahtuisi Jugoslaviat. Anteeksi jos olen pessimisti, itse koen olevani realisti.
Aina tulee olemaan äänekkäät fanaatikot jotka eivät koskaan tule olemaan tyytyväisiä, kapina on heidän polttoaineensä tässä elämässä.
Toisaalta hyvä, oppositiota tarvitaan aina....mutta joskus (sen äänekkään opposition) kannattaisi tarkastella kokonaiskuvaa, meneekö elämäni tässä samalla (kun meukkaan) kokonaan ohi????
Tarkennan hieman komenttiani..
Tuolla Jugoslavialla en tarkoita avointa sotaa vaan sitä että jokainen haluaa pilkkoa vielä erikseen oman erityisalueensa, vaatien sille täysin oman vapauden ja riippumattomuuden.
"meneekö elämäni tässä samalla (kun meukkaan) kokonaan ohi????""

Elämän tarkoitus on tämän yhteiskunnan vastustaminen.

Naruistavedeltävien Ystäviemme kiiltäväpaperisessa kuvalehdessä oli Pride-juhlasta ja siihen liittyen Outi Ojalasta, mutta Outi Ojalaan liittyvä katastrofi oli jätetty mainitsematta. Näin tämä sateenkaarikansan kyykyttäjä-lehti on kuitenkin aina loppupeleissä vallanpitäjän puolella. ja rahis jauhaa rahaa.

Stacy
Stacy kirjoitti:Elämän tarkoitus on tämän yhteiskunnan vastustaminen.

Me koitamme olla hyviä kapinallisia mitä aikaa jää kun 24h:sta kun miinustaa siitä 8h töihin, nukkumiseen 8h ja tietysti täytyy jätää aikaa myös syömiseen. Ellei satu olemaan erittäin kiukuinen transu niin pienestä dietistä on silloin hyötyä että mahtuu siihen viime kesäiseen kukalliseen leninkiin...(pienessä kiukussa ei muista syödä kun keskittyy olemaan kiihkeä vallankumouksillinen).
Ja jos sitten sattuu viellä sen oman rakkaan omistamaan (tietysti silloin on joukon petturi kun ei keskity siihen olenaisempaan, vallankumoukseen) niin sekin hitto vie sitä aikaa siitä 24h:sta.
Viva Revolution!!!!!!!!!!!!!

Kissess all around.....and few x´tra for you Stacy.......
Minä poistun tältä palstalta, adios! En sano "amigos" ymmärrettävistä syistä. Seuraan kuitenkin teidän tyhjänpäiväisiä jaarituksianne, kun ehdin, jos ehdin.

Olli S. lähetän silti terveisiä: pärjäile! Tunsin jonkinlaista sielujen sympatiaa sinua kohtaan.

Haluan silti jäädä anonyymiksi ja teille arvoitukseksi kuinka paljon tässä oli itseni viihdyttämistä ja hupia ja kuinka paljon vakavaa paatosta ja totta.

;)
"kun miinustaa siitä 8h töihin"

Ei tehdä töitä kun tehdään tihutöitä, laiskotellaan ja tehdään kaikki hommat hutiloiden. Sen lopputulos on sama kuin jos tehtäisiin kiireessä ja hutiloiden mutta itsensä kannalta homma on mukavampi. Potkuthan tulee olit sitten hyvä tai huono työntekijä, mutt ota huomioon että pomolla on kokonainen toimisto jota voit käyttää omiin tarpeisiisi. Vaikka vallankumouksen levittämiseen!

"(pienessä kiukussa ei muista syödä kun keskittyy olemaan kiihkeä vallankumouksillinen). "

Tulee liikuntaa kun taas alkaa kohta vaalimainosten suttailu. "TYÖTÄ!" on suosituin "tägini" vaalimainoksissa. Miksi työtä? Siksi että työttömän elämä on liian aktiivista. Vain töissä pääsee kunnolla lorvimaan, katso myös kohta toimiston käyttämiseen vallankumouksen tarpeisiin.

Toisaalta täytyy Pahkasian julkaisijoiden tavoin todeta että todellisuus on jo parodiaa itsessään eikä sitä voi enää kunnolla parodioida. Mikä esimerkiksi sen kovempaa itseironiaa kuin sosiaalidemokraatti joka vaalijulisteessa väittää että välittäminen on kova juttu?

Tärkeintä on kuitenkin lorviminen ja kapuloiden pistäminen rattaisiin. Töissä se onnistuu vaikka tekemällä huoltotöitä tai pistämällä mapit uuteen uskoon. Pelkästään Winblowsin asennus voi kestää viikon ja vikojen jäljittäminen kuukauden. Kun mapit on laitettu johonkin uuteen järjestykseen, voi olla ettei papereita löydy ja niiden perään on soiteltava ja käytävä läpi kaikki kuulumiset samalla.

Tällä tavalla tämä systeemi romahtaa, romahtihan Neuvostoliittokin samalla tavalla.

"Ja jos sitten sattuu viellä sen oman rakkaan omistamaan (tietysti silloin on joukon petturi kun ei keskity siihen olenaisempaan, vallankumoukseen) niin sekin hitto vie sitä aikaa siitä 24h:sta."

Rakas on vallankumouksen palveluksessa.

"Viva Revolution!!!!!!!!!!!!!"

El pueblo unido jamas sera vencido!
El pueblo armado jamas sera matado!
Stacyn kirjoitus on kuin keskenkasvuisen finninaaman kapinaa vanhempiaan kohtaan.

On kiva tehdä vallankumousta ja haaveilla systeemin romahtamisesta. Samaan aikaan pitää tietenkin olla lämmin asunto, ruokaa, muiden varoilla maksettu terveydenhoito. Sähkön ja veden pitää juosta. Työnantajaa pitää voida viilata linsiin kuinka tahansa, mutta palkan on oltava täysimääräisenä tilillä palkkapäivänä.

Kirjoittajalla ovat jalat tukevasti irti maasta.

Olen huvittuneena seurannut niitä ihmisiä, jotka joskus 60-70 -luvulla suureen ääneen julistivat vallankumousta. Monet heistä ovat nyt kunnollisia perheenisiä tai -äitejä, jotka rakentavat tätä yhteiskuntaa rinnan niiden kanssa, jotka eivät silloin ehtineet hillumaan barrikaadeille. Toki osa radikaaleista on ryypännyt itsensä hengiltä.

Kommunisteista tokaistu: ainoa punainen, mikä heillä on jäljellä, on punainen tiilitalon seinä ja punainen mersu. Se pitää paikkansa. Naapuristossani on siitä komea esimerkki. Aatteet saavat mennä, kun rusinat pullasta on noukittu.
"On kiva tehdä vallankumousta ja haaveilla systeemin romahtamisesta. Samaan aikaan pitää tietenkin olla lämmin asunto, ruokaa, muiden varoilla maksettu terveydenhoito. Sähkön ja veden pitää juosta. Työnantajaa pitää voida viilata linsiin kuinka tahansa, mutta palkan on oltava täysimääräisenä tilillä palkkapäivänä.

Kirjoittajalla ovat jalat tukevasti irti maasta."

Haha. Päinvastoin. Tietysti se, että tekee vallankumousta on sen oksan sahaamista jolla istuu, mutta jääköön vallanpitäjien arvuuteltavaksi että olenko minä ja olemmeko me niin hulluja että sahaamme sen oksan jolla me itse istumme vain saadaksemme samalla oksalla istuvat poliitikot alas. Kannattaako riskeerata vai käymmekö neuvottelupöytään?

Oksa kuitenkin tulee alas jossain vaiheessa ja kaatuu koko puu. Ekokatastrofi on jo pitkällä, ilmaston lämpeneminen tulee aiheuttamaan yhä laajenevia katastrofeja lähiaikoina. Globalisaatio on uhka maailman turvallisuudelle, se on aiheuttanut jo kaksi maailmansotaa ja nyt sitä yritetään jo kolmannen kerran. Tämä taas on porvarillista oksansahausta. Puheet ovat liudentuneet niin ettei heilläkään näytä olevan suuria haluja sahata oksaa meidän kaikkien alta.

Sun Tzun mukaan paras taistelu on sellainen joka voidaan voittaa ryhtymättä taisteluun lainkaan. Näinpä siis minun strategianani on olla ryhtymättä taisteluun, muiden puolesta en voi luvata mitään. Toinen Sun Tzun neuvo oli että taistelussa vastustajan on päästettävä vetäytymään kasvojaan menettämättä. Niinpä yritän ajaa mahdollisimman pitkälle rauhanomaista ratkaisua ja viivytellen niin että vastustaja voi rauhassa vetäytyä.

Itse asiassa he tajuavat tämän jossain määrin itsekin ja jos he eivät tajua sitä, niin minä kerron sen heille, siis että yhteiskunta tuhoaa itsensä jos se luo desperadoja. Suomessa on kaduilla paljon ihmisiä joilla ei ole enää mitään menetettävää. "Tekemällä kansalaisesta rikollisen valtio vioittaa itsensä" - Karl Marx.

Miksi ryhtyä väkivaltaan kun intimidaatiolla saa saman aikaan?

"Olen huvittuneena seurannut niitä ihmisiä, jotka joskus 60-70 -luvulla suureen ääneen julistivat vallankumousta. Monet heistä ovat nyt kunnollisia perheenisiä tai -äitejä, jotka rakentavat tätä yhteiskuntaa rinnan niiden kanssa, jotka eivät silloin ehtineet hillumaan barrikaadeille. Toki osa radikaaleista on ryypännyt itsensä hengiltä."

Teillä porvareilla on aina samat mantrat jotka te copypastaatte jokaiselle forumille ja tämä kuuluu niihin. Tuhoaako markkinatalous aivosolut kanssa?
Tuon ajan radikaalit saivat silloiset tavoitteet suurilta osin toteutetuiksi. Minä itse olin ympäristöliikkeessä 1980-luvulla ja me saimme monta kivaa asiaa läpi, toki meidän piti turvautua joskus sabotaasiin yms. kansalaistottelemattomuuteen. Nyt porvarit väittää jatkuvasti ettemme me saaneet mitään aikaiseksi samalla kun lajittelevat jätteensä eri kasseihin kotona JOKA OLI MEIDÄN IDEAMME!!! (Minä pidin sitä liian radikaalina ja toteuttamiskelvottomana tuolloin). Joka mökin mummo täällä PK-seudulla lajittelee jätteensä joka meistä tuolloin vielä oli radikalismia.

Mutta yhteiskunta rekuperoi ja osa tyytyy kompromisseihin. Se on heidän strategiansa. Loistoesimerkki rekuperatiosta oli se, että parisuhdelaki pääsi läpi mutta perheasiat eivät.

"Kommunisteista tokaistu: ainoa punainen, mikä heillä on jäljellä, on punainen tiilitalon seinä ja punainen mersu. Se pitää paikkansa. Naapuristossani on siitä komea esimerkki. Aatteet saavat mennä, kun rusinat pullasta on noukittu."

Kysymys: Niin, sehän punainen mersu on 1970-luvulta, onhan? Sen jälkeenhän niitä ei olla paljoa hankittukaan.

Haluutkos finnivoidetta? Nimittäin sulla on vaikuksia muistaa asioita jotka tapahtuivat kauemmin kuin syntymäsi 15 vuotta sitten.
Stacy kirjoitti: "Haluutkos finnivoidetta? Nimittäin sulla on vaikuksia muistaa asioita jotka tapahtuivat kauemmin kuin syntymäsi 15 vuotta sitten."

Heh ! Juhani V ottanee tuon kohteliaisuutena =)
Poliittisessa keskustelussa olen aina kammoksunut puolelta tai toiselta heiteltyjä nokkelia yleistyksiä siitä, miten vastapuolen ideologia toimii käytännössä tai millä tavalla ihmisten ajattelu on ehkä nuoruuden idealismin haalistuttua muuttunut.

Nämä ovat vain sumuverhoa, jonka taakse yritetään peittää todellinen keskustelu asioista, jotka oikeasti vaikuttavat meidän kaikkien elämään tässä yhteiskunnassa. Iskulauseita ja vastapuolta mustamaalaavia heittoja viljeltäessä ei koskaan saada mitään rakentavaa aikaan, ja niiden ainoana tarkoituksena onkin ”meidän” erinomaisuutemme esilletuominen ja oman näkemyksen oikeutuksen vahvistaminen muka ainoana totuutena omien joukkojen piirissä.

Kaikki kunnia Juhani V:lle, että hän uskaltaa tunnustautua Setan piirissä toimivaksi porvariksi. Ehkä tämä vähän hälventää oletuksia Setan niin perin yksipuolisesta värittyneisyydestä vain vasemmiston linnakkeeksi. Olettaisin kuitenkin, että missä tahansa kansalaisjärjestössä, jota ei ole rajattu osaksi mitään puoluepoliittista liikettä, tarvittaisiin suurta poliittista avarakatseisuutta ja kykyä nähdä asiat myös niitä toisin tulkitsevien kannalta ainakin siinä määrin, ettei heidän ihanteitaan ja pyrkimyksiään edes hiljaa mielessään teilaa täysin lapselliseksi puuhasteluksi. Työtä yhteisten päämäärien edistämiseksi ei ainakaan helpota halpahintaisten, vain oman katsantokannan edustajien uskoa vahvistavien tyhjien iskulauseiden toistaminen.

Stacyn edustamaa anarkismia en pidä myöskään pitkällä tähtäyksellä onnistuneena ratkaisuna. Ei sitä jätteiden lajitteluakaan saatu aikaan sekaroskiksia tuhoamalla ja pitkin pihoja levittämällä, vaan sitkeällä työllä ja tuomalla esiin tosiasioita, suunnitelmia ja selviä etuja yhteiskuntakoneiston asenteiden muuttamiseksi.

Kaikkihan me olemme ylivoimaisen viisaita ja tiedämme parhaiten, miten tämän yhteiskunnan pitäisi toimia. Heittäytymällä kokonaan nykyisen vajavaisen järjestelmän ja sen sääntöjen ulko- ja yläpuolelle saamme kuitenkin vain koko muun yhteiskunnan torjumaan kaiken sen, mitä meillä on sanottavana.
Public eye, kiitos viisaasta kannanotostasi.

On siellä Setan piirissä ollut ja on edelleen kaikenlaisia ihmisiä, myös poliittisilta katsannoiltaan. Entinen Setan pääsihteeri Rainer Hiltunen voitaneen mainita oikein virallisesti porvarina. Hän kuuluu tietääkseni edelleen kokoomukseen.

Enpä itseäni oikein miksikään poliittisen puolueen kannattajaksi koe. Äänestyskäyttäymiseni voi olla jonkun mielestä tuuliviirimäistä, koska äänestän ihmistä hänen toimintansa pohjalta, en puoluetta.

Typeryyksiksi mieltämäni kannanotot saavat hihani joskus kärähtämään, tulivatpa ne sitten miltä suunnalta tahansa. Katselen maailmaa myös yrittäjän näkökulmasta. Se varmasti värittää joitakin kannanottojani.
"Kaikki kunnia Juhani V:lle, että hän uskaltaa tunnustautua Setan piirissä toimivaksi porvariksi. Ehkä tämä vähän hälventää oletuksia Setan niin perin yksipuolisesta värittyneisyydestä vain vasemmiston linnakkeeksi. "

Minä en ymmärrä mistä tämä värittyneisyys on tullut. Olen kuullut sitä lähinnä vain uusnatseilta ja muilta hihhuleilta jotka eivät tiedä Setasta yhtään mitään. Heidän mielestään Seta on joku kammottava radikaalijärjestö. Pystyykö yksi Hentilä värjäämään koko Setan?

Täysin päinvastainen on totta. Olipa kerran Setassa jopa Suomen lippu juhlapaikalla ainakin kunnes heitin sen ikkunasta ulos. Vasemmistolaisessakin paikassa olen nähnyt Suomen lipun. Siihen pyyhittiin jalat. Vasemmistolaiset tahot kokoontuvat luolassa, bunkkerissa, pommisuojassa tai vallatussa talossa. Seta taas vuokraa arvokiinteistöä jossa on merinäköala ja takka.

"Olettaisin kuitenkin, että missä tahansa kansalaisjärjestössä, jota ei ole rajattu osaksi mitään puoluepoliittista liikettä, tarvittaisiin suurta poliittista avarakatseisuutta ja kykyä nähdä asiat myös niitä toisin tulkitsevien kannalta ainakin siinä määrin, ettei heidän ihanteitaan ja pyrkimyksiään edes hiljaa mielessään teilaa täysin lapselliseksi puuhasteluksi."

Setakraatit joiden kärjessä JuhaniV on, haluavat vaientaa keskustelun. Silloin keskustelu menee huutamiseksi ja inttämiseksi ja vastakkainasetteluksi. Setakraatit ovat onnistuneet siinä ihmeessä että samoinajatteleviakaan ei suvaita. Se on perin ihmeellistä järjestöltä joka kehuu olevansa ihmisoikeusjärjestö.

"Stacyn edustamaa anarkismia en pidä myöskään pitkällä tähtäyksellä onnistuneena ratkaisuna. Ei sitä jätteiden lajitteluakaan saatu aikaan sekaroskiksia tuhoamalla ja pitkin pihoja levittämällä, vaan sitkeällä työllä ja tuomalla esiin tosiasioita, suunnitelmia ja selviä etuja yhteiskuntakoneiston asenteiden muuttamiseksi. "

Kansalaistottelemattomuus on työkalu, ei päämäärä. Aluksi kokeillaan hyvin yleisesti hyväksyttäviä tapoja toimia, mutta jos vastustusta esiintyy, otteet kovenevat, mutta sittenkin tärkeintä on päämäärä ei keino.

On tärkeää antaa vallassaolijoille selkeä signaali siitä ettei nykytilanteeseen eikä sen kehitykseen olla tyytyväisiä ja että kansalaisyhteiskunnan purkaminen on huomattu ja demokratiavaje on huomattu ja vastustus rupeaa tiivistymään. Itse asiassa tulipa mieleen että EU-perustuslain hyväksyminen on itse asiassa eliitin vallankaappaus (nykyisessä perustuslaissa sanotaan että valta kuuluu kansalla, EU-perustuslaissa ei sanota, joten vallan ottaminen pois kansalta on vallankaappaus).

Nykyinen valta kaatuu itsestään kun huoltosuhde muuttuu epäedulliseksi. Jo nyt vanhusten hoidossa olot tuovat lähinnä mieleen keskitysleirin. Auroran sairaalassa on esimerkiksi pula pyörätuoleista. Kun viimeksi kuulin sairaalasta jossa oli pula pyörätuolesista se oli Tansaniassa.
Mutta jos vanhuksia ei jakseta hoitaa, niin miten sitten vanhuksia ja lapsia yhtä aikaa? Vanhukset, lapset ja työ, jonkun on kärsittävä tässä kuviossa, eikä työelämä aio joustaa. Kuulemma Kauppalehdessä oli ehdotettu jopa työntekijöitä tekemään ilmaistöitä pomon auttamiseksi

Sitten ovat vielä ihan puhtaasti hullut, jotka näköjään asuttavat Kurvia. Neljä kertaa olen ollut Kurvissa, kerran on lyöty turpiin, kerran on uhattu viipaloida ja kerran on yritetty ryöstää. Joka kerta kyseessä sekakäyttäjä.

Nyt me olemme jo vallankumouksessa, tätä voidaan nimittää tsaari Nikolain jälkeen jo toiseksi vallankumoukseksi joka on eliitin vallankumous kansaa vastaan.

Kuka maksaa palkat? No, työn ohella voi tehdä kivaa sivubisnestä. Sehän erottaa meidät vielä kehitysmaista ettei täällä kaupitella kaduilla rolexeja tai pillua jokaiselle vastaantulijalle, mutta hyvää vauhtia ollaan siihen menossa. Tietystikään nämä eivät ole ainoat kauppatavarat. Lopulta sitten siirrytään ryöstämään rikkaita ja Suomi menettää viimeisetkin erot Latinalaisen Amerikan maihin.

Ketään vaurasta ei kiinnosta hillitä eriarvoistumiskehitystä vaikka se johtaa lopulta heidän tuhoonsa. Moderni kapitalismi lisäksi tuhoaa meitä koko ajan ympäristömyrkyillä. Homoseksuaalisuuttakin on selitetty DDT:llä. Minä en siihen usko, mutta sen sijaan uskon että transseksuaalisuus on suurelta osin DDT:n ansiota. Kukaanhan ei tietystikään tule ottamaan vastuuta asiasta.

Minulle on tietysti naurettu kun minulla on ollut visio. Yhden kerran muistan erittäin hyvin. Menin kirjakauppaan joskus 1980-luvulla ja siellä myyjä esitteli CD-ROMia ja ympärillä oli kiinnostuneita katselijoita. Kun olin kuullut rompun ominaisuuksista, sanoin että tuollainen täytyy pian saada jokaiseen tietokoneeseen. Minulle naurettiin, sanottiin että sellainen tietokone on olemassa, mutta se maksaa 120000 markkaa ja että kuka haluaisi levyjä joille ei edes pysty kirjoittamaan mitään. Nyt romppu on tietysti joka koneessa.
Nyt siis uusi ennustus. Tänään 13.9.2004 sanon, että pian tulee "super-luomu", luomutuote jossa ei sallita lainkaan lisäaineita ja jossa kuluttaja voi tarkkailla eläinten olosuhtieta webbikameran välityksellä. (Jos tienaat tällä miljoonia niin anna mulle vaikka parikyt topoa).

Jotta vallankumous voisi onnistua, meidän on luotava järjestelmästä riippumattomia yhteisöjä amerikkalaisten asehullujen tapaan, amerikkalaiset asehullut ovat nimittäin oikeassa ja sen oikeassaolon todistaa se, että siellä missä he asuvat infrastruktuuri pätkii ilkeästi, mikä johtuu lumivyöryistä, kivivyöryistä, maanjäristyksistä ym. luonnonkatastrofeista jolloin pelastusyksiköt eivät ehdi usein hätiin moneen päivään. Samalla me emme ole sahaamassa sitä oksaa millä me istumme, vaan siirrymme istumaan ihan omalle oksallemme.

Me olemme tipahtaneet kuiluun. Kun minä ajattelin, että mitähän terveydelle vaarallisia myrkkyjä ruoassa olisi, niin ajattelin kasvistenolia, hydrogenoituja rasvoja, cesiumia, elohopeaa, dioksiinia, DDT:tä, kadmiumia, lyijyä, fluoria, puhdistettua sokeria, opiaatteja ja kaliumnitriittiä.. 12 myrkkyä tuli mieleen ja jonkun mielestä minä olen ihan paranoidi vältellessäni näitä Tosiasiassa niitä on tunnistettu kuusikymmentä tuhatta.

Joka asiassa on näin. Oikeuslaitos on läpimätä ja korruptoitunut, lehtiin pääsee juttu jossa raiskaustuomio alenee koska tuomitulla oli vakituinen työpaikka. Tämäkin on jäävuoren huippu vain.

Tekee mieli tehdä Impivaarat eli lähteä vetämään tästä pahasta maailmasta mutta se ei ole mahdollista eikä ehkä hyödyllistäkään. On pakko lujittua kestämään se, yliannostelemalla vitamiineja ruokamyrkkyjen kanssa ja lujittamalla ihmisten välisiä siteitä.

Ai niin, miksi en itse ryhdy superluomun tuottajaksi? Minulla olisi jopa yrittäjäkumppani siihen. En halua messiaaksi. Sellaiset naulitaan ristiin.

Stacy
Stacy: "Setakraatit joiden kärjessä JuhaniV on".

Öh, tuota, nyt minut on nostettu arvoon korkeaan. Todellisuudessa olen Setan rivijäsen, joka saa silloin tällöin koulutuspyynnön Setan toimistolta. Se, että otan kantaa Setan toiminnasta Ranneliikkeen keskusteluissa, ei tee minusta mielestäni minkäänlaista Seta-vaikuttajaa. Kiitos nyt kuitenkin aiheettoman lisäkunnian antamisesta.

Loppuosaa edellisestä kirjoituksesta en jaksanut lukea.

Silloin kun pikasilmäilyllä huomaan samaan sanomaan mahdutetun luomuviljelyn, vallankumouksen ja CD:t, asia ei ole jotenkin kasassa.
Minun täytyy hämmästellä ja ihalilla mikä paatos kumpuaa tästä `meidän´ Stacystä. Miehestä(?) irtoaa joka kirjoittelulla tekstiä enemmän kuin Stephen King:stä viimeisen 25 vuoden aikana.
Mies(?) ammentaa elämänintonsa kyllä maailman epäkohdista todella suvereenisesti puhumattakaan että omaa lieviä oireita Nostradamuksen taidoista.
Tässä olisi ainesta seuraavaksi tv-hahmoksi jotain Lenita Airiston ja Pentti Linkolan väliltä.
DKNY
13.09.2004, 09:57 Minun täytyy hämmästellä ja ihalilla mikä paatos kumpuaa tästä `meidän´ Stacystä. Miehestä(?) irtoaa joka kirjoittelulla tekstiä enemmän kuin Stephen King:stä viimeisen 25 vuoden aikana.
Mies(?) ammentaa elämänintonsa kyllä maailman epäkohdista todella suvereenisesti puhumattakaan että omaa lieviä oireita Nostradamuksen taidoista.
Tässä olisi ainesta seuraavaksi tv-hahmoksi jotain Lenita Airiston ja Pentti Linkolan väliltä.

Stacy ei ole mies.
Kia kirjoitti: "DKNY.....Stacy ei ole mies."

No johan alkoi kuvio selkeentyä....no sitten en yhtään enää ihmettele. Olisihan se pitänyt arvata.
Hehee kirjoitti:Jos haluat tutustua tarkemmin, niin täältä pesee

Ou My God!!! Ja Stacy...girlfriend!!...sun olisi parasta tarkastaa sun hormooni annokset. Voi olla että sulla on menossa pieni yliannostus. Ellei kyseessä ole extreme-huumoria???
Koska täällä ollaan anonyymeina niin jätän nyt komentoimatta kokonaan luettuani Mademoiselle Stacyn lyhyeen elämänkerran.....
Olenpahan elänyt harvinaisen tylsän ja tasapainoisen elämän, kaippa se sitä silloin teettää kun tietää mitä haluaa.
Tämä keskustelu on ajautunut väärille raiteille. Henkilöt ja asiakysymykset ovat sekoittuneet keskenään pahan kerran. Mollataan ja hyökkäillään toisia ihmisiä kohtaan, kun pitäisi yrittää keskustella rakentavasti - tai jopa väitellä. Asioista.



Alkuperäinen aihe oli kiinnostava ja siitä olisi varmasti saanut hedelmällisen keskustelun, mutta syystä tai toisesta homma vesittyi henkilökohtaiseksi kinasteluksi. Ei hyvä. Syylliset tuntenevat piston sydämessään.



Ylläpidon näkökulmasta keskustelun rajoittaminen ja ohjailu väkisin on aina kaksipiippuinen asia. Hyvää on, että sillä saadaan keskustelu pysymään asiassa ja asiallisena. Huono puoli on, että rajoittamisella ja (liialla) ohjailulla saatetaan estää hyviäkin näkemyksiä pääsemästä esiin.



Kiitos asiallisia kommentteja esittäneille.
Seuraava