"lepakko" på svenska?

Alltså, finns det någon motsvarighet för finskans "lepakko" på svenska? Vad kallar svenskspråkiga lesbiska sig för?
  • 5 / 14
  • RåOmelett
  • 14.1.2004 0:52
jag tror att ordet flata har ursprung i det folkliga tänkandet att när två kvinnor övar nåt sexuellt är det typ som två flata ytor mot varandra, i motsats till heterosex där man har en som ha en "uppstickare"... rätta mej den som kan mer om saken... tackar o bockar
  • 7 / 14
  • RåOmelett
  • 11.4.2004 18:51
Höpö höpö "fladermus".. "värkligen".. nåt annat du int´kan på svenska?
  • 8 / 14
  • satiainen
  • 11.4.2004 22:58
Nåt annat? Javist! Till exempel; jag menade inte "pahalla". Pus o kram.
  • 9 / 14
  • Blekt blondin
  • 12.4.2004 12:43
Håhhåijaa.

Först klagar man, att finnar inte vågar tala svenska med finnlandssvenska folk och hur svårt det är att få service på svenska.

Men vågar någon stackars finnskspråkig delta i diskussionen på svenska, då finns det genast någon RåOmelett att säga: duger inte, det finns fel i din sats!!

Vaihdetaan sitten suomeksi, parempi toki niin. Suomi valtaa alaa. Hauskaa muuten, että ruotsinkieliset kyselevät täällä mitä se ja se on ruotsiksi - oman äidinkielen sanasto hukassa!

Ett förslag: i stället för "Diskussion på svenska" kallar vi hädanefter det här området "Diskussion på perfekt svenska". Nej, vänta, det kan vi inte göra, då borde nämligen alla finnlandsvenska folk lämnas ut - dom talar ju inte svenska utan finnlandssvenska, och det är ju inte något språk, utan en sekasotku. Någon slags svensk grammatik med en massa finska ord, och allt med fult o-svensk uttal.

"Sånhärna" åsikter tällä kertaa. Pitäkää ruotsinne ja det så bra.

PS. RåOmelett, är "höpö höpö" verkligen svenska? Knappast. Finns det något annat du inte kan på svenska...
Argh! Hjälp! Fred! Sanningen är att jag bara skojade. No.. det såg ut att jag ville attackera men det ville jag inte. Jag ångrar mig fruktansvärt! En flata?? Hmm.. kanske jag användar detta ord nästa gång jag är full och vill prata svenska "jatkoilla" ;)
Vad e det nu? Vi måste vara vänner, inte ovänner. Och alla borde våga tala svenska. Jag e själv helt finsk och förstod nog allt!
Denna diskussion behöver ett skämt: "En ung pojke frågade sin jumppalärare ifall det är fult att säga "mus". Jumppaläraren sa att det är fult. Efter en stund kom pojken tillbaka och sa "Det ligger en död fladderfitta i knuten".
Sen till själva frågan: Jag skulle säga flata, men om man tycker det låter fult kan man låta bli. För att kolla in flera ord, se qattmimsans queermanualer på: http://qattmimsan.paddy.nu/ , sen när de öppnar igen. Där finns ett bra lexikon. ¤M¤