Seurakuntavaalit

  • 1 / 5
  • Pee
  • 29.10.2002 23:39
Tää vois nyt kuuluu myös tuonne Uskonto osastoon, mut kysynpä kuitenki: Onko hyviä syitä äänestää ketään henkilöä nyt Seurakuntavaaleissa? Oishan se hienoo, jos sielläkin olis joku homoseksuaali tai ainakin puolestapuhuja ajamassa asioita, mut en kyllä tiedä yhtään sopivaa ehdokasta, ketä äänestää?
  • 2 / 5
  • Antti
  • 29.10.2002 23:50
Hyvä hetero on parempi kuin huono homo - ja toisinpäin. Itse olen politiikan suhteen hyvin konservatiivinen. Mun mielestä kirkko ei puhdistaudu sillä, että sekaan työnnetään homppeliedustajia "väkisin" koskapa ajan henki vaatii sitä vaan kirkko hyväksyy ajatuksen kun on valmis siihen. Annetaan kirkolle aikaa. Mun mielestä hyvä ehdokas on sukupuoleen ja mihinkään muuhunkaan katsomatta henkilö joka haluaa vilpittömästi kehittää kirkkoa kokonaisvaltaisesti ja hallitusti eteenpäin ja samalla säilyttää sen yhteiskunnallisen arvostuksen.
  • 3 / 5
  • Ötsku
  • 30.10.2002 10:47
Tottahan toki kannattaa äänestää. Erilaiset järjestöt ja puolueet ajavat eri asioita; kannattaa ottaa selville ketkä ehdokkaista korostaa suvaitsevaisuutta.

Sattumoisin tiedän erään homon, joka on ehdokkaana Kallion seurakunnan listoilla. Nettikettiin nojautuen, en viitsi paljastaa nimeään. Kaapissa hän ei ole, ettei siitä nyt ole kysymys. Olen kuullut mainittavan myös muista homo/lesbo ehdokkaista. Korvat hörölleen ja silmät auki!

Kaikki vaikuttamaan omaan seurakuntansa elämään!
  • 4 / 5
  • Jari
  • 30.10.2002 17:31
Luther totesi kerran, että maalle on parempi viisas ja jumalaton hallitsija kuin hurskas ja tyhmä. Eiköhän muutettavat muuttaen voisi siis sanoa, että parempi on viisas hetero kuin hölmö homo. Eli vieläkin selkeämmin sanottuna, tuskin seksuaalinen suuntautuminen yksinään on riittävä valintakriteeri, jos mielipiteet muuten eivät ole kohdallaan.
Olikohan joku ymmärtänyt tuon väärin? Eli ei mulla tarkoitus nyt ole "äänestää ihan ketä vaan, vaikka hän homo olisikin". Mä en ole kertaakaan edes Seurakuntavaaleissa äänestänyt, mutta nyt olen ilmeisesti Kirkon näkyvän mainoskamppanjan uhri? ;) Voi olla kyllä tälläkin kertaa niin, että jää äänestämättä, ellen mä sattumalta törmää johonkin hyvään ehdokkaaseen. Aika ja mielenkiinto ei riitä tutkimaan tarkemmin noita ehdokkaita. Jotenki toi koko kirkko ja seurakunta on niin kaukainen, vaikka siihen muka kuulunkin. Mä olen kyllä niin "perusluterilainen"; kerran vuodessa joulukirkossa, siihen se sitten jääkin. Turhaa kuulua edes koko kirkkoon? Hyötyjä? Saa halvemmat hautajaiset? (joista ei silloin itse enää tarvi edes huolehtia ;-)