Lähestymiskiellot

Tänään on muutamissa lehdissä ollut uutinen, jonka mukaan oikeus on päättänyt, että homoudelta varjeleminen ei ole peruste lähestymiskiellolle.

15-vuotiaan pojan yksinhuoltajaäiti oli hakenut lähestymiskieltoa pojan 23-vuotiaalle miespuoliselle (homoseksuaaliselle) ystävälle. Äiti pelkäsi, että tuttavuudesta voisi olla haittaa hänen pojalleen.

Uutisen mukaan suhteeseen ei ole liittynyt seksiä, eikä siitä ole pelkoa, sillä henkilöt eivät ole enää tekemisissä toistensa kanssa. Suojaikäraja seksisuhteissa on 16 vuotta.
Pojallahan oli lehtien tietojen mukaan ollut seurustelusuhteita muidenkin miesten kanssa...
Iltapäivälehdet, uutislehti 100, Metro ja muistaakseni myös Helsingin Sanomat. Voivat olla myös maakuntalehdet, koska näytti kovin STT:n sähkeeltä.
  • 5 / 11
  • raimo-raivio
  • 24.10.2002 0:51
kyllähän tuo mietityttää että mitä varten 23 v. kaveri hiippaa 15 vuotiaan kanssa. kukaan terve nuori aikuinen ei kaipaa noin nuorta seuraa vaan hakee "ystävänsä" vanhemmista. pitäisi ymmärtää jättää 15 lapsi rauhaan jo ennen kuin äiti hakee lähestymiskieltoa. vai eikai kukaan kuvittele että tällä 23v. kusipäällä on "oikeus" tapailla poikaa ? aika rajua jos ei suostu kunnioittamaan äidin tahtoa. kyseessä on kuitenkin vielä lapsi jonka huoltaja/kasvattaja on äiti. pitäisi löytyä äidille kunnioitusta sen verran että lapsen silmissä mieluummin tukee äidin päätöksiä.
  • 6 / 11
  • Gay 40v
  • 24.10.2002 14:51
C'mon... Itse olin 14 v. kun jo vikittelin vanhempia miehiä. Jos siihen aikoihin 70 luvulla olis jotain tämän päivän pedofiliajutuista tiedetty niin varmaan kaikki nämä mun ystäväni olisivat olleet syytettyinä. Vaan kun se olinkin minä joka iskin niitä hemmoja! Nykyään ei edelleenkään näköjään tajuta sitä että myös nuoret (=alaikäiset) voivat tehdä aloitteen. Edelleenkin tykkään itseäni vanhemmista miehistä...
  • 7 / 11
  • raivo-raimio
  • 25.10.2002 1:14
voi kun kiva. jos oisin tyhmä luulisin sun olevan sitä mieltä että pedofiilit on lemmen asialla. nehän sanoo että lapset vietteli heidät ja halusivat sitä. ainahan on poikkeuksia että normaalia nuoremmat/vanhemmat ovat valmiita sessi juttuihin mutta kyllä teini on silti teini. vaikka olisi kuin pikkuvanha kakara ei se tee vielä nättiä siitä että imee jonkun kullia. siinä ei ole mitään "söpöä","jännää" tai "ovelaa". jos aikuinen käytää lasta(huom. LASTA!) hyväksi on leikki kaukana. turh kuvietella hinttarin vanhalla iällä että olis "vietelly" jonkun. noi samat papat on nussinu kakaroita jo ennen sua ja nussii vieläkin jos mahdollista. ihmetytää että miten voit kuvitella olevasi jotain erityistä ? menetkö itse nyt jo rupsahtaneena homopojuna nussimaan 14 kesäsiä poikia jos mahdollista ? voi oiko sittenkin niin että niiden tulis kasvaa kaikessa rauhassa ? onneksi tämä on vain keskustelu palsta eikä baarin pöytä. sun kaltaset paskanaamat sais turpaan. ja turha kuvitella että tää ois jotain homo vihaa. oli sun kommentissa sitten sukupuolena tyttyö tai poika nii tulos on sama. väität että 14 on riittävä ikä.sairas hinttari. ainut ilmaisu mitä sun kaltasista on.
anteeksi kaikille muille kärkevä kielenkäyttöni.
Mielestäni tässä on pointtina se, että jos 23v hetero (tai "hetero") opettaa 15-kesäiselle matikkaa tai postimerkkeilyä, on kyseessä tervehenkinen harrastus. Ja jos taas 23v homo ja 15-kesäinen vaikka harrastavat yhdessä jääkiekkoa tai roolipelejä, tässä tapauksessa vanhempi osapuoli yrittäisi epäilemättä ja ilman muuta siirtää "iljettävää seksuaalisuuttaan" nuoremmalle pojalle. Toisin sanoen, homot mielletään edelleen pelkästään seksuaalisina olentoina eikä niinkään ihmisinä, joiden mieltymykset ainoastaan poikkeavat hieman valtavirrasta.
Mulla ei tulis edes mieleen koskea 14v kundiin!! Vaikka se flirttailis ja ehdottelis vaikka mitä niin en mä vois edes kuvitella tekeväni sen kanssa yhtään mitään seksiin viittaavaa...! Pelkkä ajatuskin jo kauhistuttaa... Kyllä LAPSEN pitäis saada elää lapsuutensa rauhassa - vaikka olis kuinka kypsä niin kyllä sitä ehtii omaa ja toisten seksuaalisuutta tutkimaan vielä monen vuoden ajan.

Muutenkin on hirveätä että jo ala-aste ikäiset lapset alkavat käyttäytymään (ja pukeutumaan) kuin aikuiset. Ja seksi, viina ja tupakka ovat jo arkea yläaste-ikäisille. Kyllä yhteiskunnassa on oltava jotain vikaa kun lapset eivät enää saa/voi olla lapsia. :(
Miten minusta tuntuu että tämä "Raivo-Raimo" on sama henkilö kuin tänne palstalle aiemmin (sekavia ja kieliopillisesti vääriä viestejä) kirjoitellut "ÄITI".

Tyypin asenne ainakin on varsin 'vaikea'.
eiköhän tollasen mutsin suvussa oo pahempii kaappihomotapauksia, varsinkin kun asenne homoja kohtaan on tollanen. varois niitä enemmän, kuin avoimesti homoa, joka voi olla pelkkä ystävä. ja eiköhän 15v. jo tiedä nykyään seksistä tarpeeksi päättääkseen itse, mitä voi/haluu tehdä. ellei oo ihan pystymetsästä tai täystollo.