Homot ja lesbot Suomen armeijassa?

» Seksuaalivähemmistöön kuuluva puolustusvoimien palveluksessa
» Aamulehti Suomen Puolustusvoimien ´älä kysy, älä kerro´ -käytännöstä
» Oikeus olla peittelemättä homouttaan armeijassa
» Keskustelua: Ihan homona, Intissä!
» Näkökulma: Ihan homona, Intissä
» USA: DADT-lain kumoaminen epäonnistui senaatissa
» Homot armeijaan – juu vai ei
» Kuka kelpaa USA:n armeijaan?

• 1 / 4
  • Krister
  • 22.9.2010 13:22
Eri yhteyksissä on uutisoitu homojen ja lesbojen vaikeuksista Yhdysvatojen armeijassa. Keskustelussa ovat myös esimerkiksi Alankomaiden ja Iso-Britannian armeijoiden edustajat ja niissä palvelevat homot ja lesbot kertoneet avoimesti myönteisistä kokemuksistaan. Miten Suomessa? Näillä sivuilla on keskusteltu asevelvollisuuden suorittamisesta, mutta entä miten asiat sujuvat, jos on töissä armeijassa? Vallitseeko meillä jonkinlainen epävirallinen 'älä kerro, älä kysy' -politiikka? En tunne alaa laisinkaan, mutta olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia.
  • 2 / 4
  • Krister
  • 23.9.2010 14:04
Yllä olevista linkeistä näkyy, että onhan tästä aiheesta hieman keskusteltu ja uutisoitu.

Tämä Aamulehden juttu oli minulta mennyt kesällä ohi: "Aihetta ruvettiin penkomaan erään alokkaan vuonna 2005 saamasta vapautuksesta, vaikkei tämä sellaista halunnut. Kutsuntatarkastuksessa mies oli vastannut rehellisesti tuntevansa vetoa samaa sukupuolta kohtaan ja lääkäri oli vapauttanut hänet palveluksesta terveydellisiin syihin vedoten ja myöntänyt, että syy vapautukseen oli miehen seksuaalinen suuntautuminen." Minulle kyllä sanottiin jo joskus 1980-luvun alussa intissä, että homous EI ole peruste vapautukseen, kun sitä yritin, ja todisteltiin kuinka homona pärjää intissä.

Kysymykseni koskikin enemmän kantahenkilökuntaa.
KHK -homo? Halloo!!! Niin että mitä???

Olen tällä sivustolla ollut jo aika pitkään ihan omana itsenäni ja omalla nimelläni.
Jos on sattunut menemään osoitteeni ohi, niin tarkista...
Kysy vain, kyllä vastaan. Henk. koht, siis... Turha näitä saitteja on täyttää aiheella, josta kukaan ei tunnu olevan kiinnostunut...

P.S. Mikäli vastauksen kohde tai muu yleisö ei asiaa tiedä, lyhenne KHK tarkoittaa kantahenkilökuntaan kuuluvaa.
  • 4 / 4
  • Krister
  • 3.10.2010 21:11
Ei minua kiinnosta homot ja lesbot armeijassa henkilökohtaisesti, vaan yhteiskunnallisena ilmiönä, julkisessa keskustelussa.