Missä on Gay Shame ?

» Gay Shame -liike

• 1 / 15
  • Rokkihomo
  • 9.7.2010 18:43
2010 priden ja sen jälkimaininkien ohessa mielessä on jo vähän aikaa ollut tämä kysymys:

Missä oli - ja missä on - Gay Shame -?!

Ei näkynyt kulkueessa, eikä vastaan ole tullut mitään kommenttia, no, mistään nyt tänä kesänä.
Vai olenko missannut jotakin?
Hyvä, kun nostit esille. Olen pohtinut samaa pridessa ja sen jälkeen jo tovin.
Tökkään tätä ketjua taas punaiseksi. Mikä ihme, minä en nähnyt? Missä sellaista oli?
  • 4 / 15
  • Riquman1990
  • 15.7.2010 9:10
Voisko joku selittää, mikä on Gay Shame? Mä en löytäny kunnon selitystä...
Tämän keskustelun yläosasta löytyy linkki aiempaan keskusteluun, joka valottaa vähän asiaa. Tai sitten ei.
  • 6 / 15
  • Riquman1990
  • 15.7.2010 10:58
"Gay Shame on Järjestelmässä oleva virus. Olemme sitoutuneet "queer extravaganzaan" (?), joka johtaa suoraan toimintaan teatraalisuuden järkyttäviä tasoja kohtaan. Meitä ei tyydytä kaupallistettu homoidentiteetti, joka kieltää olennaiset yhteydet queer-taistelun ja vallan kyseenalaistamisen välillä. Emme tavoittele mitään vähempää kuin uutta queer-aktivismia, joka nostaa etualalle (korostaa) rotua, luokkaa, sukupuolta ja seksuaalisuutta, kohdatakseen gay-kaupallisuuden ja yhä tekopyhemmän vasemmiston itseäänpalvelevat arvot. Olemme omistautuneet taistelemaan kiihkeää sulautumiseen johtavaa hirviötä vastaan, johon sisältyy queer-loistokkuuden tuhoisa mobilisointi (käyttöönotto). Gay Shame on vastarinna juhlaa: kaikki tervetulleita."

Hmm. Toi avas asiaa vähän, mut vaan vähän. Taas uus vasemmiston vastarintaliike.
  • 7 / 15
  • Munkkipista
  • 15.7.2010 14:50
Tänä vuonna ei osallistuttu Pride-kulkueeseen ryhmänä lainkaan.
Pinkkimustien tekemisiä voi seurata Kummakerhosta ja sen foorumilta.

Nyt on suunnitteilla reipasta uusnatsien vastaista toimintaa.
  • 8 / 15
  • Ilopilleri
  • 15.7.2010 16:21
Ns. "Gay Shame" -liikkeellä ei tunnu olevan mitään erityistä tekemistä juuri homouden kanssa vaan he näyttävät vastustavan kaikenlaista keskiluokkaisuutta ja tavallisuutta. Sitä silmälläpitäen voisivat vaihtaa nimensä vaikkapa "Ordinary Shame":ksi.
  • 9 / 15
  • Riquman1990
  • 15.7.2010 18:47
No, nehän tuntuu erityisesti vastustavan sitä, jos homot haluu ihan tavallisii asioita, kuten avioliiton ja perheen. Kai ne sit vastustaa "keskiluokkasta" homoelämää tai jotain muuta vaikeesti määriteltävää. Miten määritellään keskiluokkanen?
Minäkin olen ihmetellyt sitä, että tämä ns. "Gay Shame" -liike ottaa vauhtia homoasioista, mutta silti sen varsinainen temmellyskenttä tuntuu olevan yleisesti halu etsiä ns. marginaalille hyväksyntää, mutta kuitenkin haistattaa piut-paut sille jollekin, mistä se etsii hyväksyntää.
Vastauksesta kysymykseen: Kiitos ja ok.

Muihin kommentteihin: Minua ensin innoitti ja sitten parin päivän päästä jo ärsytti koko Gay Shame.
Asia kutkuttaa ristiriitaisesti edelleen...
Tulkaa Prideen ensi vuonna. Olkaa Mukana, kun kerran olette kumminkin.
Tekee mieleni laittaa tähän aforismi Katja Grahnilta:

"Erilainen", hän sanoo. "Minä uskallan olla erilainen ja voi kuinka minä halveksin teitä te tavalliset ihmiset! Minä puen päälleni verkkahousut tai vaikkapa lakanan, sillä minä uskallan! Minä värjään hiukseni sinisiksi ja kasvot vaikka vihreiksi, sillä minä uskallan!" Aikani yritin selittää hänelle, etten tunne tarvetta olla erilainen. Että minä olen minä ilman rekvisiittaakin. Mutta sitten huomasin, minun tavallisuuteni on hänen itsetuntonsa. Hän voi olla erilainen vain jos minä olen tavallinen.
Miksi Gay havettaa, Shame! Kaytatteko tata sanaa vaarin, shame on you.
Häpeä (shame) on ylpeyden (pride) vastakohta, joten kyllä sitä sanaa käytetään ihan oikeassa tarkoituksessa. Mikä se tarkoitus sitten lieneekään.