Homofobian sisäistänyt homo?

» Homous synnynnäistä vai ei? -keskustelu

Seuraava
Tietenkin kannattaa olla rehellinen, tehdä selväksi mitä haluaa niin itselleen kuin toiselle. Tuo ensinmäinen kerta nyt kandee suorittaa molemmin puolin turvallisissa olosuhteissa, varsinkin jos aiot ottaa toisen pelkästään "välineenä". Noi S/M jutut mitä ilmeisesti olet haaveissasi toteuttamassa miehen kanssa vaatii kyllä molemminpuolista luotamusta, sitä että tuntee toisen. Suositeltavaa varsinkin jos olet ekaa kertaa liikenteessä. Itse en antaisi ensikertalaisen tai uuden tuttavuuden, varsinkaan ensitapaamisella, sitoa itseäni tai ylipäätään asettaa itseni vaaralliseen tilanteeseen tuntemattoman ihmisen kanssa. S/M:ssä on parhaimmillaan kyse yhteydestä, luottamuksesta ja henkisestä yhteydestä ja se toimii parhaiten kun tuntee toisen. Jopa niin, että nuo roolit tulisi tuntea molemmin päin. Miten voin piiskata toista, tai alistua toisen käsittelyyn jos en itse ole kokenut samaa?

Puhun vain ihan mutu tuntumalla. Tietty löytyy tyyppejä ja paikkoja jossa voi ihan anonyymisti suorittaa hommat molemmin puolin sen isompia tunteiluja.
Homofobia on vihaa homoja kohtaan (kirjaimellisesti homouden pelkoa). "Homofobian sisäistänyt homo" on homo, joka ei hyväksy omaa homouttaan, vaan vihaa itseään homoutensa vuoksi. Kyllä näitä on, erityisesti jos on kasvanut jossain hyvin ahdasmielisessä perheessä.
Useimmat minun tapaami identiteettisekasorrossa olevat homofobi-homot kertovat olevansa parhaimmillaan 'bisexuaaleja'. Muna maistuu sekä suuhun että pylperöön, mutta sitten tulee katumus ja viha, joka tietenkin projisoidaan seksikumppaniin. Ja annas olla: firman kostea illallinen ja taas ovikello soi.
Ei käy kateeksi - varsinkaan niiden vaimoja.
Olenko homofobian sisäistänyt homo, jos olen sitä mieltä, että homous ei ole synnynnäistä? Minkä raivon olenkaan saanut niskaani muiden homojen osalta tämän lausunnon takia. Alkavat kirkumaan "mä ainakin OLEN SYNTYNYT homoksi!!"
Lisää kysymyksiä: onko julkihomo tv-tuottaja Mikko Silvennoinen "homofobian sisäistänyt homo", kun antoi Me Mikkoset tv-ohjelmalle ohjelma-aikaa? Ohjelmassa puhuttiin negatiiviseen sävyyn esim. homoliitoista.

Onko aikoinaan parisuhdelakia vastustanut, tai sitä jonninjoutavana asiana pitänyt homoseksuaali *homofobian sisäistänyt homo*? Itse huomasin 2001, ettei kaikki homot sitä (lakia) kannata. Se ihmetytti minua kovasti. Eräskin lesbo kommentoi keskustelupalstalla "ettei hän tarvitse lupaa rakastaa". Häh?! Siitäkö oli kyse rekisteröidyssä parisuhteessa? Että annetaan "LUPA" rakastaa laillisesti. Outoa logiikkaa.
Tavallaan huvittuneena luin tän ketjun läpi, mut toisaalta kovinkin surullisena.

Mullekin on tärkeetä että mun poikaystävä on normaali mies. Mutta mä osaan erottaa aika hyvin kuitenkin oman ihanteen siitä mitä iihmiset on (ja mitä ihmiset saa olla)

Surulliseks tän ketjun tekee se, että riqu ei selkeesti itse haluais olla homo ja nyt kun sitten synnynnäinen ominaisuus on vaan pakottanu olemaan homo, otetaan puolustusmekanismi käyttöön: Hyväksytään homoista ainoastaan oma ihanne, ei mitään muuta.

Miten voit olettaa että heterot ikinä hyväksyy sua jos sä et pysty hyväksymään ihmisiä joilla on vähän naisellisempi ääni tai jotka on vähän neitimäisiä.

Mä oon tavallaan käyny samoja fiiliksiä läpi ja oon valitettavasti muokannu itestäni perus suomalaisen äijän. Puhun tosi vähän tunteista, katon urheiluu ja en pukeudu trendikkäästi.

Mut mä tiiän että oon piilottanu itestäni tosi monta sellasta ominaisuutta jotka oisin halunnu nostaa esille näin jälkikäteen ajateltuna, mut sillon nuorena pienellä paikkakunnalla en uskaltanu antaa itteni kukkia vaan pyrin sulautumaan massaan. Väitän että oisin parempi ihminen itelleni jos oisin saanut olla ympäristössä jossa hyväksytään just sellasena ku oon, nyt en uskaltanu ja musta muokkautu ympäristön takia heteromainen.

Mun mielestä meidän pitää hyväksyy homoina oma alakulttuuri: neidit, machot, nahkahomot ja ihan normaalit teepaita ja farkut tyypit just sellasina ku ne on, muuten on vaikee vaatii heteroilta hyväksyntää (kärjistettyä)

Se on sitten ihan eri asia jos ei tykkää toisesta ihmisestä sen takia, että se on tehny sulle pahaa, sen kanssa ei vaan synkkaa yhtään tai että sun mielestä jotkut sen mielipiteet on liian kaukana sun omista.
Seuraava