Oikeanlainen julkisuus

Tähän keskusteluun on siirretty IMAGE: Ex-homot - Jeesuksen opeilla heteroiksi -keskustelusta omaksi ketjuseen paremmin sopivaa vuorosanojen vaihtoa. Taustalla ovat ajatukset siitä, miten glbt-ihmisiä pitäisi käsitellä julkisuudessa.

• 1 / 3
  • Pora-liike
  • 28.2.2010 5:47
JuhaniV:lle sisällön sijasta tärkeämpi on se, kuka esiintyy. Ollin tarina ei kelpaa, koska Olli on "sirkkeliin astunut", vaikka kysymyksessä todella on vaikeuksien kautta voittoon. Marja-Sisko Aalto kelpaa koska hän aiheuttaa skismaa transihmisten kesken vaikka hän on toistaiseksi ollut "sirkkeliin astunut", ihmiset eroavat hänen seurakunnastaan, hänelle ei tule kastettavia, hän on kerinnyt saamaan jo ensimmäisen tappouhkauksensa. Lisäksi hän on rikkonut Johanna Korhoseen liittyvää Alma-median boikottia keikistelemällä Aamulehdessä.

Alkaa olla cissukupuolistenkin keskuudessa uskottavaa, ettei Marja-Sisko Aaltoa vihata hänen transsukupuolisuutensa vuoksi, vaan että on melkoisen epäsuomalaista papilta haluta noin narsistisesti median huomiota missään. Hän on varmasti esiintynyt mediassa useammin kuin arkkipiispa. Kyllä kirkossa astian sisäpuoli pitäisi olla tärkeämpi kuin sen ulkopuoli.

Hän on myös cissukupuolisten sankari, sillä joka ainoa artikkeli keskittyy siihen, kuinka Marja-Sisko Aallon sukupuoli on keinotekoinen ja päälleliimattu, eli kuinka paljon hänen täytyy nähdä vaivaa sen rakentamisessa uudelleen.
Jopas on Porikselta rehevä kateuden kuvailu. Aallolla on muka näitä syntejä vaikka kuinka paljon! Ja vieläpä pappi! Onhan se todella sietämätöntä, että Aallolla on ollut otsaa nousta jopa Vuoden Nainen -kilpailuun mukaan. Mitä se Aisopos aikanaan sanoikaan siitä ketusta ja viinimarjoista (Suomessa pihlajanmarjoista)?

Kun kansa rakastaa näitä reality-juttuja, niin eiköhän jonain kauniina päivänä joku media julkista Vuoden Känkkäränkkä -kisan. Minulla olisi siihen kisaan jo valmis ehdokas. :-)

Poriksen arvot ovat jotenkin pahasti pielessä. Hän jopa lukee tappouhkauksen Aallon omaksi syyksi.
JuhaniV
28.02.2010, 09:25
"Jopas on Porikselta rehevä kateuden kuvailu."

Kateellinen? Olli puhui tuossa aiheesta "vaikeuksien kautta voittoon". Marja-Sisko Aallolla ei ole sitä voittoa (vielä), vaikeuksia sitäkin enemmän. Minua taas voi hyvällä syyllä pitää voittajana, samoin Ollia. En tiedä kuinka Olli on voittanut, mutta minä ainakin olen oppinut tarpeeksi häijyksi pitämään puoleni.

"Aallolla on muka näitä syntejä vaikka kuinka paljon! Ja vieläpä pappi!"

Niin, alan uskoa, ettei hän ollut entisessä kuosissakaan sellainen pappi josta suuremmin tykättiin, se on käynyt noissa keskusteluissa ajan mittaan ilmi. Joskus tietysti pappi voi olla hieman kova, joskus taas lempeä, mutta kiero pappi ei voi olla ja sellaisena minä hänet näen. Hänen julkisuushakuisuutensa vahingoittaa kirkkoa, Imatran seurakuntaa, transsukupuolisia, ehkä häntä itseäänkin. Hän on huono peluri, joka ei ymmärrä lopettaa, vaikka on tappiolla. Papin kun ei pitäisi olla peluri lainkaan.

"Onhan se todella sietämätöntä, että Aallolla on ollut otsaa nousta jopa Vuoden Nainen -kilpailuun mukaan."

Niin, onhan se omituista, jos Alma Median kisassa olisi mukana vaikkapa Johanna Korhonen, jota Aalto sylkee silmille esiintymällä esimerkiksi Aamulehdessä. Johanna Korhonen tuli tunnetuksi sillä, että sai aikaan liikkeen, jossa Lapin Kansan lukijat vakuuttivat jatkavansa tilaustaan jos hän olisi päätoimittaja, ehkä uusiakin olisi tullut. Sen sijaan Aalto on ollut Imatran seurakunnalle katastrofi, hän itse myöntää sen, vaikka osa kyllä menee kirkollisveron nostamisen piikkiin väkisinkin.

"Mitä se Aisopos aikanaan sanoikaan siitä ketusta ja viinimarjoista (Suomessa pihlajanmarjoista)?"

Pahan pappi tavoittelee aarteita maan päällä.

"Poriksen arvot ovat jotenkin pahasti pielessä. Hän jopa lukee tappouhkauksen Aallon omaksi syyksi."

No, ei sitä eduksikaan voi laskea. Viimeinen pappi, jonka tiedän tapetun oli Eljas Simojoki. Ei siitä pyhimykseksi nouse.
Minä olen saanut toistakymmentä tappouhkausta, kovasti aikoinaan yritettiin niitä toteuttaa kanssa, mutta minä pistin hanttiin, nyt joutuvat elämään sen todellisuuden kanssa, etten minä lähde täältä enää kulumallakaan pois. Olen sanonut, että siinä vaiheessa kannattaa huolestua, kun loppuu naru terveysasemalta, eivät voi tikata minua sitten enää kasaan.

Toisin sanoen, jos kuollaan niin sitten kuollaan. Kaikki kuolevat mutta kaikki eivät oikeasti elä, sanottiin jossain Braveheartissa. Marja-Sisko Aalto vain on valmis uhraamaan elämänsä jonkun pintajulkisuuden tähden. Häntä varmaan ihmetyttää että Kristus meni ristille vaikka kukaan ei ollut ottamassa siitä valokuvia eikä lehtiäkään oltu keksitty.

Pintaliitävänä julkkiksena hän on betonoinut sen kuvan transihmisistä, että kaikki on vain pintaa, jonkinlaista larppausta. Miehen roolin hän kerkisi mennä loppuun asti, kaksi avioeroa ja lapsia kun taas arkkipiispaehdokkaista toinen tuskailee sisäisesti sen kanssa, että on joutunut eroamaan, kun se on Raamatussa huorintekemistä. Kyllä minä ymmärrän, että transihminen voi kerran erehtyä naimisiin, mutta että vieläpä kahdesti?

Marja-Sisko Aalto = transihmisten Teuvo Loman.

Etkös sinä vihannut Teuvo Lomania, JuhaniV?

Hämmästyttävää, vasta 13 vuotta mennyt ja minä ymmärrän JuhaniV:n tunteita! Ovatko ne kateuden marjat sinulla sellaisia, että minä olen rehellinen kun taas sinä et uskalla olla rehellinen? Rehellisyys pukee sinua paremmin kuin niljaisuus.

JuhaniV:n epärehellisyyden kartta:

Olli, minä, Teuvo ja Marja-Sisko olemme kaikki sirkkeliin astuneita. Näistä JuhaniV inhoaa kaikkia muita paitsi Marja-Siskoa. Ollin ja minun elämänkertaa voi kuvailla "vaikeuksien kautta voittoon", Marja-Sisko Aalto taas on yhä, vielä sirkkeliin astunut. Sinua ei siis kiinnosta edes se, että minulla ja Ollilla menee tällä hetkellä hyvin.

Ainoa järkisyy sinulle Marja-Siskon puolustamiseen on kirkko, jossa hän aiheuttaa kaaosta ja vastustusta. Ei sen takia että hän on trans, transihmisiä on ollut pappeina ennenkin, vaan siksi että hän hakee pintajulkisuutta. Sinulle kuitenkin kirkon kaaos on arvo sinänsä. Sinä tykkäät sellaisista ihmisistä kuin Emeleus, jotka aiheuttavat kaaosta kirkossa. Marja-Sisko Aalto on tykinruokaa sinulle sinun kirkkovihassasi. Hän on niin toljake, ettei näe kuinka häntä käytetään pelinappulana.

Kun aikoinaan hahmottelin strategiaa translakia varten, sanoin, että me olemme kuin tarkk'ampujia. Me emme voi voittaa koko armeijaa, mutta me voimme antaa muutamalle tiedustelijalle selkäsaunan niin että he olettavat, että me olemme täällä, vaikka ei ole mitään muuta oikeasti kuin me tarkk'ampujat. Toiveena on, että he palaavat ja kertovat lohkon olevan miehitetty jolloin pääjoukko suuntaisi iskunsa suvaitsevien, feministien yms. massa-armeijaa vastaan, jossa kyllä riittää amisioonia. Nyt sen sijaan Marja-Sisko Aalto on suuntaamassa pääjoukon hyökkäystä meidän alueellemme, eikä ole mitään takeita, että tulisi puolustusta Setalta, suvaitsevaisilta, feministeiltä, Ihmisoikeusliitolta, keneltäkään....

Joskus taannoin nimittäin eräs radikaalifeministilesbo (radikaalisti idiootti,lähinnä) esitti vihassaan transnaisia kohtaan, että transnaisten pitäisi venytellä sukupuoliroolirajoja. Miksi kaikista naisista hän sattui valitsemaan juuri transnaiset tähän tehtävään, miksi ei vaikka miljoonat afrikkalaiset naiset tai aasialaiset naiset. Ilman muuta siksi, ettei transnaisilla ole arvoa, meitä voi käyttää tykinruokana feministien sodissa. Samalta haiskahtaa sinun toimintasi, JuhaniV!