1705

» www.1705.fi

• 1 / 14
  • Mini-Mii
  • 16.9.2009 18:53
Jippijee...

Nyt se on sitten koulun toimintasuunnitelmassa :D

Mini
Piispa Wille Riekkisen sanat koskettivat..syvälle sydämeen. Varmaan häntä kohtaan, homofobian hyväntahdon lähettiläänä, tulee paljon "vastatuulta" kirkon äärilaidalta. Hengessä mukana.
Haluaako joku kertoa ainakin tälle uunolle että mistä tässä nyt on oikeen kyse? :)
  • 5 / 14
  • Public eye
  • 17.9.2009 13:28
Otsikon aiheen omat sivut ovat osoitteessa http://www.1705.fi/

Periaatteessa minua kyllä nyppivät puheenvuorot, etenkin "keskustelun" aloituksena, joista ei missään määrin käy selvästi ilmi, mitä asiaa kirjoittajalla on. Sisäpiiriläisyys yleisellä foorumilla on ummehtunutta. Oletetaan, että jos minä tunnen jonkun asian, sitä ei tarvitse kertoa selkokielellä - googlettakoot muut. Se osoittaa, että kirjoittaja ei ole aidosti kiinnostunut tuomaan asiaansa yleiseen keskusteluun, eikä ainakaan laajentamaan kanssaihmistensä tietämystä.

Minulle on esimerkiksi edelleen täysin epäselvää, mitä lause "Nyt se on sitten koulun toimintasuunnitelmassa :D" käytännössä tarkoittaa. Saati, että millaisesta koulusta on kysymys. Ennen vanhaan kouluissa oli opetussuunnitelmat. Mikä on "koulun toimintasuunnitelma"?
Ehtimättä lukea linkkejä ja edes tietämättä, mistä puhutaan kommentoin, että nykyään kouluissa on opetussuunnitelmien lisäksi myös toimintasuunnitelmat. OPS on valtakunnallinen, jota kunnat ja koulut täsmentävät ja koulun toimintasuunnitelma kertoo taas, mitä koulu vuoden aikana aikoo tehdä ja miten ops:n vaatimukset toteutetaan.

Kukaan ei tosin ole kertonut, mihin toimintasuunnitelmaa tarvitaan, mutta onhan se kiva istua illat pitkät suunnittelemassa toimintasuunnitelmapapereita, jos henkilökohtaisten opsien, oppimissuunnitelmien, kriisistrategioiden ja kiusaamisselvityspapereiden täytöltä ehtii.

Nimim. Opettaja, joka ei aina ehdi opettaa
  • 7 / 14
  • Pora-liike
  • 17.9.2009 16:58
Tässä vähän aikaa sitten oli ohjelma töllössä, jossa "Liitukauden mies" Kotro haastatteli Yazkaa, yhtä homoa matematiikanopettajaa ja naisen kansa seurustelevaa naisopettajaa aiheesta homoseksuaalisuus koulussa ennen ja nyt, näkyykö se vai eikö se näy. Mielenkiintoista on se, että jos ottaa homoteeman esille koulussa niin leimaantuu itse homoksi. Oppikirjoissa homous tuli esille vain parin rivin mainintana ja sekin oli sävyltään negatiivinen tyyliin "siitä voi kasvaa pois". Puhuttiin siitä, että jotkut kompensoivat esittämällä hyvinkin suvaitsevaista ihan namuseta-tyyliin , jolloin ei nähdä niitä ongelmia, mitä tässäkin vähemmistössä on.
Jooh, ei kyllä ole hyvää foorumikäyttäytymistä. Ne inside jutut vois hyvinkin jättää muualle kuin julkisen foorumin sivuille. Veikkaan et kuukkeli antaa paljon vaihtoehtoja useimille hakusanoille, jolloin asiasta pihalla oleva ei välttämättä tavoita mitä hänen oli tarkoitus löytää.

Tsekkaan tuon sivut nyt kuitenkin.
  • 9 / 14
  • Mini-Mii
  • 21.9.2009 13:53
No voi herran pieksut jos tää on näin köyhää.

Anteeksi, etten iloissani ja riemuissani muistanut kertoa mistä oikein on kyse. Onneksi asia on korjattu ja minut haukuttu. Kiitos oikein paljon rohkaisusta olla aktiivinen asioiden eteenpäinviemisessä. Lukekaa sitten vaikka lehdistä ensi keväänä, miten meidän koulussa vietettiin kansainvälistä homofobian vastaista päivää mut mä en enää täällä tästä viitsi puhua.

Terveisn Mini
Älä nyt ota suotta hernettä nenääsi. Mun mielestä asia tuli ihan selkeästi selväksi otsikosta ja sun aloitustekstistä!

Jotkut ilmeisesti halusivat vain heittäytyä itseäänkin hölmömmiksi...

Edit: 1705 luulisi olevan jo ihan yleissivistykseen kuuluva tieto =)
En tiennyt mikä tämä on ennen kuin avasin linkin ylempänä. Jos minun asuinseudullani googlaa 1705, niin tuloslista täyttyy Preussin hallitsijoista ja Händelin oopperoista.

Hienoa että homofobian vastaista päivää vietetään ainakin yhdessä koulussa.
...ja vaikka 1705 olikin tuttu numerosarja minulle niin jäi silti hieman hämäräksi että mitä tekemistä sillä on koulujen toimintasuunnitelmien kanssa, että onko opetusministeriö nyt virallisesti sisällyttänyt 1705 peruskoulun opetussuunnitelmaan...?
Palstaa seuraa muutkin kuin yhteiskunnallisesti aktiiviset esimerkilliset homot. Ja ei kaikkea muutoinkaan voi muistaa :)

Pahoittelen jos joku pahoitti mielensä takiani, mutta kuten tässä on tullut jo ilmi, niin olisi toivottava että postaukset olisivat sellaisia, että asiasta täysin pihalla olevatkin tajuaa mistä on kyse.
millikan kirjoitti: "...ja vaikka 1705 olikin tuttu numerosarja minulle niin jäi silti hieman hämäräksi että mitä tekemistä sillä on koulujen toimintasuunnitelmien kanssa, että onko opetusministeriö nyt virallisesti sisällyttänyt 1705 peruskoulun opetussuunnitelmaan...?"

Liputuksen sateenkaarilipulla yhden koulun opetussuunnitelmaan.