Älä äänestä homofobiaa europarlamenttiin
Europarlmanetti tekee paljon tärkeitä seksuaalivähemmistöjä koskevia päätöksiä. Tällaisia ovat esimerkiksi syrjintäsuoja ja kokoontumisvapaus. Suomesta kannattaa siis lähettää parlamenttiin niin vähän konservatiiveja kuin mahdollista. Suomesta valitaan 13 meppiä, ja nyt näyttää siltä, että viimeisestä paikasta kisaavat tasaväkisesti Vihreät sekä Kristillisdemokraattien ja Perussuomalaisten vaaliliitto. Ei liene vaikeaa arvata, että kumpi näistä vaihtoehdoista on myönteisempi seksuaalivähemmistöille. Nyt on siis aika vaikuttaa!
Sitten voidaan ottaa huomioon myös se, kumpien (vihreät vai PS + KD) ajama maahanmuuttopolitiikka on pitkällä tähtäimellä haitallisempaa seksuaalivähemmistöille. Eli jos noista kahdesta pitäisi valita, niin vaihtoehdot ovat oja ja allikko. Muistakaa toki, että muitakin vaihtoehtoja on.
Huomautan myös, että vaikka useimmat homofoobikot ovatkin konservatiivejä, kaikki konservatiivit eivät suinkaan ole homofobisia.
Euroopassa tehdään politiikkaa polttopilluin, mustien autojen letkat ovat ihan omissa sfääreissään.
Hmm... Dragon-85 on sitä mieltä, että Vihreiden maahanmuuttopolitiikka johtaa homofobiseen yhteiskuntaan. Tämä on mahdollista, mikäli Vihreiden maahanmuuttopolitiikkaa aletaan noudattaa, mutta Vihreiden kotouttamispolitiikka epäonnistuu. Krisujen ja Persujen valtaan nousu tarkoittaa aivan satavarmasti homofobista yhteiskuntaa. Minusta valinta on edelleen itsestäänselvä.
Kuka ajaa gay ihmisten turvapaikka hakemuksia, maista joissa on vaikea olla gay.
Onko vihreillä oikeaa kotouttamispolitiikkaa? Minä en siihen usko.
Poijju kirjoitti:
> "Minusta valinta on edelleen itsestäänselvä."
Niin minustakin: Virheä maahanumuuttopolitiikka ja se kotouttamispolitiikka (onko se sitä, että jokainen maahantulija saa pitää omat arvonsa ja kulttuurinsa vaikka ne olisivat meikäläisiä vastaan?) on pitkällä tähtäimellä homojen kannalta täysin tuhoisa. On niitä muitakin vaihtoehtoja kuin vihreät ja kristilliset (tai persut).
Lisäksi huomautan, että maahanmuuttokriittinen puolue ei välttämättä ole homokielteinen puolue. Tämä on nähty Hollannissakin selvästi.
Jukka ei ilmeisesti ottanut selvää Vihreästä maahanmuuttopolitiikasta? Kotouttamispolitiikka ynnä muut löytyvät täältä:
http://www.vihreat.fi/maahanmuutto
Lisäksi pitää paikkansa, että maahanmuuttokriittinen puolue ei välttämättä ole homofobinen puolue. Valitettavasti vain meillä suomalaisilla ei ole valittavana tällaista puoluetta.
Poijju"
http://www.vihreat.fi/maahanmuutto"
Siellä sanotaan asia, joka närästää minua erittäin paljon:
> "Vihreiden mielestä jokaisella ihmisellä on oltava oikeus etsiä parempaa toimeentuloa ja turvaa oman maansa rajojen ulkopuolelta."
Tämä asia näyttää olevan vihreille se maahanmuuton pääasia. Samalla kuitenkin unohdetaan (käytännössä) asian toinen puoli: kullakin maalla on täysin oikeus (ja omien kansalaistensa vuoksi myös velvollisuus) kontrolloida maahanmuuttoa. Kyllä jokaisella maalla on oikeus olla itsekäs ja ajatella omien kansalaistensa etua. Ei kaikkia halukkaita tulijoita tarvitse ottaa riemuiten vastaan.
Ennen EU-aikaa ei Suomestakaan saanut työlupaa kovin helpolla esim. Hollantiin. Ei, vaikka siellä olisi ollut työpaikkakin valmiina.
Tämän hallituksen aikana (siis vihreiden myötävaikutuksella) on saatu aikaan "Sisäisen turvallisuuden ja maahanmuuton ministeriö" ja sen toiminta-ajatus on aika paljastava: he ajattelevat "rakentavansa turvallista Suomea maahanmuuttoa lisäämällä".
http://www.intermin.fi/intermin/home.nsf/pages/5BA6E6AD4DA08563C22573B8004380F3?OpenDocument
> "Sisäisen turvallisuuden ja maahanmuuton ministeriö rakentaa turvallista, vastuullista ja välittävää Suomea edistämällä (...) maahanmuuttoa."
Kuinka lapsenuskoista! He todellakin ajattelevat näin vaikka muu Eurooppa on täynnä vastakkaisia tuloksia maahanmuuton jäljiltä.
Ei kyse ole pelkästä vihreästä maahanmuuttopolitiikasta. Mielikuvani vihreiden epämiellyttävyydestä peustuu myös heidän julkiseen haluunsa määrittää muiden elämässä mikä on oikein ja mikä on väärin. Tämä tuli esille hyvin seksinostokieltokeskustelussa (
http://yle.fi/aohjelmat/atalk/arkisto/id77384.html ) jossa Brax hoki seksityöläiselle, että tämä on syrjitty ja alistettu. Seksityöläinen oli asiasta eri mieltä, mutta Braxin maailmankuvaan se ei sopinut. Oli kiusallista katsoa kuinka Brax korotti itsensä tietämään prostituoidun elämästä enemmän kuin ko. henkilö itse tiesi ja tunsi.
Jäin vain miettimään, mitä ne Dragon-85:n mainitsemat "muut vaihtoehdot" voisivat olla, sillä jos vaikka kepun listalta löytyisikin jokin homomyönteinen henkilö, ääni kuitenkin menee kaiken maailman takkuloiden hyödyksi. Ja ääni demarille, on kyllä ääni Mitrolle. Kokkareista taasen löytyy vatasen kaltaisia järjen jättiläisiä, joista ei edes tiedä, ajattelevatko ne suomalaisten vai ranskalaisten etuja. Vassarit, jaa, sen ainoankin paikan kanssa taitaa olla vähän niin ja näin, joten turha sinnekään on ääntään tuhlata. Ja sama vika rkp:llä, joten samat sanat. Ja persuja/kristillisiä en ikimaailmassa voisi äänestää, sen verran sairasta maailmankuvaa kumpikin ryhmä yhdessä ja erikseen edustaa. Vaaleissa "nukkuminen" eli äänestämättäjättäminen on vieläkin huonompi vaihtoehto, sillä silloin muiden antamat, "väärille" henkilöille menevät äänet saavat entistäkin suuremman painoarvon.
Eli mitä minulle jääkään vaihtoehdoksi? Äänestää vihreitä tai äänestää omia etujani eli itseäni vastaan.
Mielestäni parlamenttiin (kuten myös kotoiseen eduskuntaan) tulisi äänestää osaamista, eikä suinkaan julkisuutta. Ne kun eivät välttämättä kulje käsikädessä.
poris: "..tehdään politiikkaa polttopilluin.."
Tarkoituksellinen vai tarkoitukseton kirjoitusvirhe ? ;) Jäin tässä miettimään minkälainen anarkismin väline on polttopillu ;)
"Polttopillut" taisivat pompahtaa yleisempään tietoisuuteen joskus viime Priden alla, kun pinkkimustat(?) olivat varustautuneet marssille mainituin välinein. Tosin jäi epäselväksi, mikä se tarkalleen on ja hyvä niin, sillä pillusta en paljon perusta ja polttopulloon en halua tutustua.
Toivottavasti mahdollisimman moni meistä jaksaa käydä äänestämässä sunnuntaina, jos ei sitten jo ole käynyt. Enemmistö hlbt-ihmisistä on varmasti sitä mieltä, ettei pesu/kd vaaliliiton menestyminen käytävissä vaaleissa ole toivottavaa. Jokainen ääni mille tahansa muulle puolueelle auttaa osaltaan sitä, että Soinin läpimeno ei toteudu!
Itse laskeskelin, että varmimmin pesu/kd vaaliliitolle ennustetuista kahdesta paikasta jää ainakin toinen toteutumatta, jos rkp onnistuu säilyttämään paikkansa eu-parlamentissa.
EI rasismille - Kyllä suvaitsevaisuudelle!
Niinpä, jos oikeasti haluaa antaa äänensä suvaitsevaisuudelle, ainoa vaihtoehto on RKP - puolue jolle kelpaa aivan kaikki, kunhan ruotsinkielisen vähemmistön asemaa ei horjuteta.
Todellakin, eurovaaleissa on pelissä jopa paljon enemmän kuin eduskuntavaaleissa. EU:n kristillis-konservatiivit eivät tarvitse yhtään MEPejä ryhmäänsä Suomesta, kyllä niitä entisen itäblokin katolisista keskiaikapreservaateista sinne nousee tarpeeksi. Ja toisaalta: MEPin tehtävä on paljon vaativampi kuin kansanedustajan joten on tärkeää että MEPiksi valittavat eivät ole mitään tuksuja tai mattinykäsiä vaan erittäin kovan linjan järkiperäisiä ammattipoliitikkoja.
Itsekin Vihreää väriä tunnustan ja olen kampanjassa mukana omaa ehdokastani HLBT-kysymyksissä opastanutkin. Voin siis pistää oman nimeni likoon Terhi Räsäsen ongelmattomuudesta näissä kysymyksissä.
Irokeesi kirjoitti: "Toivottavasti mahdollisimman moni meistä jaksaa käydä äänestämässä sunnuntaina, jos ei sitten jo ole käynyt."
En nuku, vaan katselen leffoja.
"Enemmistö hlbt-ihmisistä on varmasti sitä mieltä, ettei pesu/kd vaaliliiton menestyminen käytävissä vaaleissa ole toivottavaa."
Niin, ei ole.
"Jokainen ääni mille tahansa muulle puolueelle auttaa osaltaan sitä, että Soinin läpimeno ei toteudu!"
Tuo on vain ongelman lykkäämistä. Euroopalla on kaksi skenaariota, fasistinen tai anarkistinen. Se, että annetaan valtaa erilaisille isoveljille on edesauttamassa fasismia jo sinällään. Valta pitää hajauttaa niin silloin ei ole vaaraa sen vallan anastajista.
En suoraan sanottuna usko Soinin osaamiseen ja vaikutusmahdollisuuksiin EU-parlamentissa vaikka hän läpi pääsisikin. Tuloksena lienee lähinnä muutama räväkkä otsikko suomalaisissa iltapäivälehdissä. Who cares?
Geschwitz kirjoitti: "En suoraan sanottuna usko Soinin osaamiseen ja vaikutusmahdollisuuksiin EU-parlamentissa vaikka hän läpi pääsisikin. Tuloksena lienee lähinnä muutama räväkkä otsikko suomalaisissa iltapäivälehdissä. Who cares?"
Harmi vain, että jokainen valittu pelle-ehdokas syrjäyttää yhden kunnollisen edustajan sieltä parlamentista. Muutenkin suomalaisia meppejä on sen verran vähän, että jok'ikisen täyttä työpanosta tarvitaan.
Vieno kirjoitti: "Harmi vain, että jokainen valittu pelle-ehdokas syrjäyttää yhden kunnollisen edustajan sieltä parlamentista."
Miten se on harmi? Menee ihmisiltä nopeammin usko siihen instituutioon, vaikka on tainnut ainakin Suomessa mennä jo muutenkin.
"Muutenkin suomalaisia meppejä on sen verran vähän, että jok'ikisen täyttä työpanosta tarvitaan."
Mitä väliä on sillä, että meppi on suomalainen paitsi että tämä käy saunassa ja on tottunut teolliseen ruokaan? Suomalaisuus ei merkitse mitään maailmalla.
Mua huolestuttaa eniten, miten paljon pesun kannatus seuraavissa eduskuntavaaleissa paranee, jos Soini menestyy nyt eurovaaleissa. Sitä jengiä en halua sen enempää eduskuntaan kuin kunnanvaltuustoihinkaan lisää.
SUMMA SUMMARUM: jokainen eu-vaaleissa annettu ääni, joka ei mene pesu/kd vaaliliitolle heikentää pesun menestystä!
Ehkä syynä on se etten miellä itseäni homoksi vaan sekasikiöikseksi pervoksi, joten en myöskään näe oleellisena että sen valitun ehdokkaan pitäisi ensisijaisesti ajaa juuri homojen oikeuksia vaan lähinnä huolehtia suvaitsevaisen ilmapiirin kehittymisestä noin yleensä. Se kun tahtoo monen homonkin (teikäläisten) kohdalla olla katoava luonnonvara. Maahanmuuttokriittisyys? Maassa jossa on pari hassua ulkomaalaista?
Pora-liike kirjoitti: "Vieno kirjoitti: "Harmi vain, että jokainen valittu pelle-ehdokas syrjäyttää yhden kunnollisen edustajan sieltä parlamentista."
Miten se on harmi? Menee ihmisiltä nopeammin usko siihen instituutioon, vaikka on tainnut ainakin Suomessa mennä jo muutenkin.
"Uskon meneminen" ihmisiltä eu-parlamenttiin, eduskuntaan tai muuhunkaan demokraattiseen elimeen ei tuota mitään tai korkeintaan kielteistä. Muitakaan oikeudenmukaisia ja toimivia tapoja hoitaa yhteiskunnan ja sen perusyksiköiden, ihmisten, yhteisiä asioita ei vain ole. Vai diktatuuriako milloin mihinkin kansanjoukkoon kohdistuvine vainoineen kaipaat?
Pora-liike kirjoitti: "Vieno kirjoitti: "Muutenkin suomalaisia meppejä on sen verran vähän, että jok'ikisen täyttä työpanosta tarvitaan."
Mitä väliä on sillä, että meppi on suomalainen paitsi että tämä käy saunassa ja on tottunut teolliseen ruokaan? Suomalaisuus ei merkitse mitään maailmalla."
EU:ssa nyt kuitenkin päätetään suomalaisia koskevista asioista. Vaikka kuinka kaikki mepit ovatkin eurooppalaisia, ikäviä asioita aiheuttavat päätökset kuitenkin kohdistetaan mahdollisimman kauaksi omasta vaalipiiristä ja äänestäjäkunnasta.
Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini repi suurimman äänimäärän isossa osassa maata. Tilastokeskuksen mukaan Soini oli europarlamenttiin valituista edustajista kussakin vaalipiirissä joko voittaja tai huonoimmillaankin ainakin kolmas, paitsi Ahvenanmaalla. Soinin äänistä valtaosa kertyi kaupungeista. Soini keräsi kaikkiaan 130 432 ääntä.
Vieno kirjoitti: ""Uskon meneminen" ihmisiltä eu-parlamenttiin, eduskuntaan tai muuhunkaan demokraattiseen elimeen ei tuota mitään tai korkeintaan kielteistä."
Päinvastoin. Se tietää, että ihmiset odottamisen sijasta ryhtyvät toimimaan itse.
"Muitakaan oikeudenmukaisia ja toimivia tapoja hoitaa yhteiskunnan ja sen perusyksiköiden, ihmisten, yhteisiä asioita ei vain ole."
On, jos niiden sallitaan olla. Tällä hetkellä ne ovat marginaalissa sekä väkivaltion tukahduttamistoimien takia että sen takia, että ihmiset ovat passiivisia äänestäjiä jotka odottavat, että joku muu elää elämää heidän puolestaan.
Äänestämällä äänestät mellakkapoliisin tukahduttamistoimien puolesta. Kuten G20:ssä, ei tarvitse olla mielenosoittaja joutuakseen mellakkapoliisin tappamaksi.
Väkivaltiolla on psykoottinen pakko hallita ihmisen elämän pienintäkin yksityiskohtaa, koska se voimannäytöllään haluaa peittää sen todellisuuden: Se on luhistumassa.
Noin 60% näytti keskisormea EU-vaalisirkukselle. Se on mahtava epäluottamuslause.
"Vai diktatuuriako milloin mihinkin kansanjoukkoon kohdistuvine vainoineen kaipaat?"
Ei, mutta se on nyt jo ja tulossa. Tällainen diktatuuri on jo olemassa kun annetaan esimerkiksi kristillisdemokraattien jarruttaa sellaisten ihmisten asioita jotka eivät kuuna kullan valkeana äänestäisi heitä.
"ikäviä asioita aiheuttavat päätökset kuitenkin kohdistetaan mahdollisimman kauaksi omasta vaalipiiristä ja äänestäjäkunnasta."
Tulitkin myöntäneeksi tuon saman asian minkä minä tuossa edellisessä esimerkissä, EU on luonteeltaan diktatorinen.
Poris, nyt minä en ymmärrä tätä syysuhdetta. Jos joltain menee usko demokraattisiin ja parlamentaarisiin vaikutuskeinoihin, niin miten siitä muka seuraa yhtään minkäänlaista toimintaa? En minäkään niihin usko, mutta en silti ole uskomassa mihinkään muuhunkaan, saati tekemässä yhtään mitään...
Persujen suurin vahvuus ja samalla heikkous on Timo Soini. Hänen henkilökohtainen äänisaaliinsa oli 130 432 ääntä, mutta toiseksi eniten ääniä saanut persu eli Sampo Terho sai vain 9 327 ääntä. Ilman Soinin henkilökohtaisia ääniä kristillisetkin olisivat jääneet vaille paikkaa EU-parlamentissa. Muissa eduskuntapuolueissa kärkiehdokkaiden äänimäärät olivat suhteellisen lähellä toisiaan.
> Maassa jossa on pari hassua ulkomaalaista?
Niin. Siihen saakka kunnes mekin saamme nauttia multikulti-utopiasta ihan kotimaan kamaralla niin meidänkin pitää ilmeisesti käydä Berliinin Kreuzbergissa katsomassa miten se ihana arki niiden maahanmuuttajien kanssa oikein sujuu. Siellä on kuulemma irakilaisten ylläpitämiä nakkikojuja, muun muassa.
Geschwitz kirjoitti: "En minäkään niihin usko, mutta en silti ole uskomassa mihinkään muuhunkaan, saati tekemässä yhtään mitään..."
Mikä on elämän tarkoitus?
Minulle elämän tarkoitus on jatkuva itsenäistyminen. Minulla oli hyvin repressiiviset vanhemmat ja repressiivinen koulu ja hankkiuduin repressiiviseen uskontoon hölmöyttäni (mutta hyvästä sydämestäni), kaikista noista minä olen vapautunut. Nyt minun niskaani hengittää tämä väkivaltio ja kapitalismi. Jos vapaudun niistäkin kahleista, olen täysin vapaa.
Kun on uskallusta, on vapautta ja kun on vapaus, on uteliaisuus. Esimerkkinä kun minä olen vapautunut ajatuksesta, että pyhän hengen pilkka johtaa helvettiin, niin ymmärrän nähdä esimerkiksi että neitsyt Maria raiskattiin pyhällä hengellä. Kun minä olen vapaa, minulla herää uteliaisuus: Mikä muu on kristinuskossa väärin.
Henkilökohtaisella tasolla kun on vapaus, totuus ja uteliaisuus niin silloin minä olen utelias myös muiden ihmisten suhteen ja kun minä olen utelias, niin lopulta tulee RAKKAUS. Ja kun minulla on vapaus ja totuus itselläni, niin minä olen hyveellinen, eli muut rakastavat minua. Mitä muuta minä voin elämältäni toivoa kuin että minua rakastettaisiin ja että minä rakastaisin?
Tämä on kait se syy miksi en ole masentunut enkä synkkä vaikka pohdintoni ovat aina vähän tummasävyisiä.
Minä annan krediitit pohdinnoistani netistä löytyville kirjoille, jotka ilmaisevat ajatukset ehkä paremmin. Nimenomaisesti suosittelen Freedomainradion ilmaista filosofiakirjaa "On truth, the Tyranny of Illusion":
http://freedomainradio.com/board/blogs/freedomain/archive/2008/09/11/book-on-truth-the-tyranny-of-illusion.aspx
Miksi sinä et halua vapautua?
Ilopilleri kirjoitti: "Niin. Siihen saakka kunnes mekin saamme nauttia multikulti-utopiasta ihan kotimaan kamaralla."
Käy Sosiaalikeskus Satamassa, siellä on multikulti-utopia. Siellä on esimerkiksi mustalaisia, jotka kuulemma kerjäävät ja kaupustelevat aggressiivisesti. Ei siellä ole kukaan muu ollut aggressiivinen kuin erilaiset kaupungin virastot, jotka haluavat iskeä kyntensä rauhanomaisesti telttaileviin ihmisiin ja päästä tunkeutumaan siihen ainoaan tilaan joka ei alistu heidän hallintonsa alle muistuttaen miehiä, jotka itkevät syrjintää heti kun on separatistinen tila vain naisille.
Pora-liike, miksi minun pitäisi uskoa sinun tämänhetkiseen tilanneanalyysiisi ja toimintamalliesi toimivuuteen? Mitä jos ne ovatkin yhtä huonoja kuin aikaisemmat valintasi kuten "hankkiutuminen repressiiviseen uskontoon"? Muistelen sinun myös jossakin aiemmissa vaaleissa äänestäneen perussuomalaisia. Mitä jos ensi viikolla oletkin täysin eri mieltä kuin mitä nyt kirjoitat? Jyrkät mielipiteenvaihdot eivät ole kovin hyvä referenssi sille, joka on etsimässä vastauksia vaikeisiin yhteiskunnallisiin kysymyksiin.
En myöskään ymmärrä, miksi koet tarpeelliseksi käyttää termiä väkivaltio. Se ei kerro minulle mitään. Google löytää sanan 131 kertaa, ja tekstinäytteiden perusteella epäilen, että ne kaikki ovat sinun kirjoittamiasi.
Kunnioitan oikeuttasi kertoa näkemyksiäsi enkä edellytä, että sinun tai kenenkään muunkaan tarvitsisi olla vain yhtä mieltä tai koherentti koko elämänsä ajan. Mutta tässäkin ketjussa olevat kirjoituksissasi antavat ymmärtää, että sinulla olisi hallussasi ylivertaista tietoa. Lisäksi kantasi äänestävien ja äänestämättömien ihmisten erosta muistuttaa musta-valkoajattelu: "You are either with us, or against us."
Juksteri 30 / 30
08.06.2009, 19:48 "Pora-liike, miksi minun pitäisi uskoa sinun tämänhetkiseen tilanneanalyysiisi ja toimintamalliesi toimivuuteen?"
Ei sinun pidäkään uskoa, usko itseesi!
"Mitä jos ne ovatkin yhtä huonoja kuin aikaisemmat valintasi kuten "hankkiutuminen repressiiviseen uskontoon"?"
Minä olen tehnyt oikein myös tehdessäni virheitä, sillä kaikkein suurin virhe on olla tekemättä yhtään mitään.
"Muistelen sinun myös jossakin aiemmissa vaaleissa äänestäneen perussuomalaisia."
Kyllä, Antti Valpasta. Hän ei ollut rasisti eikä homofoobikko.
"Mitä jos ensi viikolla oletkin täysin eri mieltä kuin mitä nyt kirjoitat?"
Silloin minulla on hyvä syy elää ja nähdä ensi viikko. Kovin ikävää olisi, jos minä jämähtäisin johonkin lopulliseen totuuteen. Minä pikemminkin haluan, että minun totuuksina pitämäni asiat haastettaisiin, jotta löytäisin niissä piilevät sudenkuopat. Lopulta kuitenkin uskon siihen, että on olemassa useita totuuksia, jotka voivat olla toistensa kanssa ristiriidassa.
Minä näen, että sinä pyrit jonkinlaiseen staattisuuteen, joka luo turvaa, mutta joka jähmettää ja kuolettaa sisältä. Ihan hyvä, jos sinulla on kymmenen vuotta elinaikaa, mutta kun minulla on 40. Minulla on vielä aikaa oppia ja kokea uutta.
"Jyrkät mielipiteenvaihdot eivät ole kovin hyvä referenssi sille, joka on etsimässä vastauksia vaikeisiin yhteiskunnallisiin kysymyksiin."
Pyydän anteeksi jos olen mielipiteistäni tuomiolla, mutta olen tuomiolla vain jos minut on hyväksytty johtajaksi ja minä kieltäydyn olemasta johtaja. Sinä olet oman elämäsi johtaja ja sinä etsit tien vapauteen itse, pääasia että lähdet liikkeelle, ei samanmielisyys jonkun toisen etsijän kanssa.
"En myöskään ymmärrä, miksi koet tarpeelliseksi käyttää termiä väkivaltio."
Suomen ja muiden väkivaltioiden vallan käyttöön liittyy väkivalta oleellisesti. Minusta on turha uskoa siihen valheeseen, että Suomi olisi jotenkin demokraattinen, kun Suomen rajat on kiistatta ratkaistu väkivalloin. Ainoastaan Repola ja Porajärvi ovat liittyneet Suomeen äänestyksellä, eikä niitä otettu mukaan. Meiltä ei olla kysytty haluammeko me olla Suomen alamaisia eikä meille anneta vapautta siitä luopua (joutumatta jonkun toisen väkivaltion vallanalaisuuteen). Sisäisetkin vaalipiirien rajat on ratkaistu ilman että asukkailta olisi pahemmin kyselty. Kun "demokratia" on luonteeltaan sellaista, että hallitsija saa itse valita, keiden joukossa äänestys suoritetaan, se ei ole demokratiaa lainkaan.
"Google löytää sanan 131 kertaa, ja tekstinäytteiden perusteella epäilen, että ne kaikki ovat sinun kirjoittamiasi."
Vasta 131? No, pitääpä ruveta käyttämään sitä vähän taajemmin.
"Mutta tässäkin ketjussa olevat kirjoituksissasi antavat ymmärtää, että sinulla olisi hallussasi ylivertaista tietoa. Lisäksi kantasi äänestävien ja äänestämättömien ihmisten erosta muistuttaa musta-valkoajattelu: "You are either with us, or against us."".
Pyydän anteeksi, tuppaan olemaan hieman ankara asioista mitkä merkitsevät minulle paljon. Olen ollut itsemurhan ja henkilökohtaisen luhistumisen partaalla monet vuodet ennen kuin olen tajunnut asiat niin kuin nyt minä ne tajuan, siksi minä olen hieman ehdoton. Minua on huijattu ja sumutettu kaikki nämä vuodet enkä haluaisi, että muutkaan rakentaisivat elämäänsä pilvilinnalle.
Ei yksikerroksisessa pilvilinnassa eläminen ole mikään ongelma, kunhan vain jalkojen alla on joka salissa tukeva maa.
Mä äänestin vihreää naista ja se meni läpi. Tällä kyseisellä noi seksuaali-ja sukupuolikysymykset menee aika lujasti humanismin kautta. Antakaa anteeks mutta Euroopan tasolla musta ei kuitenkaan oo niin tärkeitä noi seksuaali- ja sukupuolikysymykset. Niissä on joka maalla aika hyvät itsemääräämisoikeudet vai mitä? Mua henkilökohtaisesti riipii eniten esim. "Hyvän naapurimme" Venäjän ihmisoikeusloukkaukset homosyrjintöineen ja edelleen voimassaoleva harvainvalta. En oo ikinä ryssissä käynny enkä tätä rajaa meekkään yli koska ei niin paljon kiinnosta vodka ja suolakurkku. Niitä saa tosta lähimarketista kumpiakin. (toi oli kyllä provo mut mä en oo trolli)
PS: Ryssärekoille jotain rajaa. Esim tukevat tullikorvaukset. Mitä me niitä niiataan?
smo:
Asuminen hostelli tai matkustajakoti Pilvilinnassa aikanaan vaati määrättyjä toimia jatkuakseen. Ei siellä ilmatteeks asuttu=). Onneks oli paljon auttavaisia ihmisiä siihen aikaan. Käsi joka toista pesee pesee myös itseensä.