"Homojen adoptio-oikeus on hyvä"
HBL:n (28.2.2009) yleisönosastossa Svenska Ungdomin Oscar Ohlis (pj) ja Mats Löfström (s) ilmaisevat vahvan tukensa samaa sukupuolta olevien vanhempien adoptio-oikeudesta toistensa lapsiin, eli perheen sisäisestä adoptiosta. Kirjoittajat ovat sitä mieltä, että tässä lakiehdotuksessa toteutuu nimenomaan lapsen oikeus.
He ovat myös sitä mieltä, että homoille tulee saada lakiin aikaan täydellinen adoptio-oikeus.
Kun hallitusohjelmassa on homoparien sisäisestä adoptio-oikeudesta sovittu ja hallitus on siitä tehnyt esityksen, niin olisihan aika kummallista, jos sitä ei kannatettaisi.
Yleistä, yhdenvertaista adoptio-oikeutta ovat monet puoluejärjestöt ja -elimet ilmoittaneet kannattavansa, niin oppositiosta kuin hallituksesta. Toteutuessaan se olisi lähinnä vertauskuvallista, sillä Suomen adotiojärjestelmä, kansainväliset yhteydet, ei tällä hetkellä mahdollista rekeisteröidylle homoparille adoptiota, yhdessä tai yksinhuoltajina. Tuo oikeus kuitenkin lähentäisi meitä länsi-eurooppalaiseen käytäntöön ja periaatteisiin (Ruotsi, Norja, Belgia, Espanja, Iso-Britannia).
Varmaan asiasta viriää kiivaampikin keskustelu, kunhan lakivaliokunta tuo esityksen adoptio-oikeuksista takaisin yleiseen käsittelyyn.
En tiedä, oletteko huomanneet Tuotantoyhtiö Susamurun ilmoituksen tämän foorumin ilmoitustaululla, jossa etsitään sopivia henkilöitä uuteen dokumentaariseen tv-sarjaan nimeltä Biologinen kello. Jos satutte tuntemaan ketään, joka voisi olla kiinnostunut harkitsemaan ohjelmaan osallistumista, niin pyydän ystävällisesti vinkkaamaan. Ilmoitus löytyy myös osoitteesta
http://www.susamuru.fi. Vastaan ohjelman castingista. Kiitos!
Tuo Susamurun hakukuulutus sai yks päivä ensin kahvin menemään väärään kurkkuun ja sit hillittömät räkänaurut yhden heterokaverin kanssa. Pohdimme koska olisimme niin epätoivoisia että lähtisimme mukaan tähän munahaukkojen suojeluohjelmaan ja totesimme että se vois olla lähempänä 45:tä kuin 35:tä. :-)
Munahaukkojen suojeluohjelmaan?
8-[ Mikä lapsen kaipaamisessa on noin halveksuttavaa?
Sekö, että et koe sitä itse juuri nyt?
Mä olen täyssinkku jo 41 vuotta, olen ajatelllut adoptoida jonkun kivan jälkikasvun vaikka venäjältä, mutta ämmää en ittelleni ota vaikka maksettaisi.
Olisi se ihanaa kun olisi oma suvunjatkaja