Ago Press, Tartto, Viro

• 1 / 2
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 9.2.2009 19:54
Ago Press tuli kaapista ulos melkoisella ryminällä julkistettuaan asiasta videon. Lehdet tekivät siitä uutisen ja mittava keskustelu alkoi. Ago on vastaillut lehdistössä sujuvasti varsin hankaliinkin kysymyksiin homoista.

Hän vaikutti tyytyväiseltä saatuaan tietää, että hänen tapauksensa on ollut esillä myös Suomessa.
Asiasta on toisen otsikon alla keskustelua Ranneliikkeessä:
http://ranneliike.net/keskustelu.php?act=rthrd&grpid=41&thrdid=7627

Seuraavassa lainauksia luvalla hänen sähköpostiviestistään minulle.

- Tämän mediaskandaalin alettua lähelläni olevat ihmiset eivät ole muuttaneet asenteitaan minua kohtaan. Nyt voin olla aikaisempaa huolettomampi näistä aiheista keskustellessani. Luulen monien ihmisten pelkäävän sitä mitä muut heistä ajattelevat sen jälkeen kun he ovat tulleet ulos kaapista. Mielestäni se ei ole lainkaan niin iso ongelma todellisuudessa. Toivon, että rohkeuteni ja itsevarma tekoni auttavat muita löytämään sen oikean hetken ulostulolle ja elävän sen jälkeen hyvää elämää.

- Yleinen mielipiteeni on se että Viron yhteiskunta on kasvanut merkittävästi mitä tulee erilaisten elämänkatsomusten ja seksuaalisen orientaation hyväksymiseen. Perusongelma on silti vielä hallituksen myöntämät [puuttuvat] edut homoille. Meillä ei vieläkään ole tärkeitä lakeja, jotka takaisivat suojan homopareille ja heidän lapsilleen. Juuri tästä syystä minä olen mukana politiikassa. Mietin osallistumista ehdokkaana Tarton kaupunginvaltuutettujen vaaliin. Pidemmällä aikavälillä harkitsen asettumista ehdolle parlamenttivaaleihin.

- Minulla on vahva luottamus maahani. Pidän uudesta iskulauseestamme: "Myönteisesti yllättävää" ja niin todella on :)
  • 2 / 2
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 12.2.2009 7:27
Jos Agon kanssa halutaan vaihtaa julkisesti kommentteja. Käännän ne hänelle. Hän lupasi vastailla kysymyksiin. Toki helpointa olisi pistää kommentit suoraan englanniksi Ranneliikkeen sille varatulle alueelle.