Transseksuaalin pahoinpitelyvideo

• 1 / 2
  • Napalmia
  • 23.6.2008 20:20
http://www.iltasanomat.fi/videot/uutiset/1546579

Yhdysvaltalaisen Action News 5 -ohjelman käsiinsä saama valvontakameran video paljastaa, kuinka poliisi pahoinpiteli transseksuaalin naisen poliisiaseman aulassa. Työtoveri avusti pitämällä naisesta kiinni.

Sukupuolensa naiseksi vaihtanut Duanna Johnson kertoo, että poliisi kävi häneen käsiksi, kun hän ei suostunut vastaamaan halventavaan nimittelyyn.

- Hän yritti saada minut tulemaan luokseen, ja minä sanoin hänelle, että se ei ole nimeni - että äitini ei nimennyt minua hinttariksi (faggot) tai miesnaiseksi (he-she), joten hän suuttui ja lähestyi minua. Sitten se alkoi.

Poliisi kietoi nyrkkinsä ympäri käsiraudat ja täräytti Johnsonia monta kertaa päähän. Parin iskun jälkeen poliisin työpari otti naisen hartioista otteen, jotta hän ei onnistuisi rimpuilemaan.

Pahoinpitely tapahtui helmikuussa. Johnsonia kiinni pitänyt poliisi sai potkut, sillä hän oli vielä koeajalla. Lyöjä sen sijaan vedettiin vain pois kenttätöistä.

Johnsonia syytettiin prostituutiosta, mutta syytteistä on sittemmin luovuttu. Sen sijaan Johnson vaatii nyt kaupungilta 1,3 miljoonan dollarin korvauksia.
Tuossa ihmeellistä on, että transseksuaali vaatii korvauksia kaupungilta eikä päinvastoin.
PROSS (Prostitution & Soliciting) on tyypillinen epäiltyyn transihmiseen kohdistuvan valepidätyksen syy.

Annetaankohan poliisille kriisiapua?