Lestahomoille ja lesboille perustettu nettiyhteisö
Lestadiolaishomot ovat olleet viime aikoina julkisuudessa erityisesti Suomen Kuvalehden jutun vuoksi. Suomi24-keskustelussa kannanotot ovat ryöpynneet.
Olen itse sen huomannut, että lestadiolaisille homoille ja lesboille tilanne on edelleen kovin hankala. Tarve yhteiselle keskustelufoorumille on aivan ilmeinen. Nyt sellainen on luotu.
Liittyminen nettiyhteisöön tapahtuu osoitteessa:
http://groups.msn.com/Lestahomot
Nettiyhteisö toimii ei-avoimena.
Yhteisö on tarkoitus pitää nimensä mukaisena, eli lestadiolaistaustaisille rajattuna. Me kun ollaan tällainen sisäänlämpiävä porukka ja takuulla mennään ainoina homojen taivaaseen! :)) Ei kun ajatus lähtee siitä, että meillä on ehkä vähän omia juttuja, mitkä ei saata toisia kiinnostaa.
Tämäkin on kutsu. Jos kiinnostaa, mene kirjautumissivulle edellisen puheenvuoron linkistä ja laita pyyntö. Me, jotka olemme tottuneet hengelliseen orjuuteen, nautimme nyt keskinäisestä vapaudesta ja toivottavasti toinen toisemme kunnioittamisesta. Olen haaveillut jo monta vuotta tämän yhteisön perustamisesta, mutta äskettäinen Suomen Kuivalehden juttu sekä sen aikaan saama reaktio eri foorumeilla oli selvä merkki siitä, että aika on nyt kypsä.
gayfin kirjoitti: "Yhteisö on tarkoitus pitää nimensä mukaisena, eli lestadiolaistaustaisille rajattuna."
Tarkoitatko homoja, jotka kannattavat lestadiolaista herätysliikettä, vai homoja, jotka - tahtoen tai tahtomattaan - elävät herätysliikkeen vaikutuspiirissä?
Kyllä se tarkoittaa ensi sijassa niitä, jotka tahtoen tai tahtomattaan ovat eläneet liikkeen vaikutuspiirissä ja tutustuneet siihen sisältä päin. He myös kantavat taakkaa, jota on toisinaan melkein mahdoton selittää toiselle (no, toisinaan kyllä jonkun muun hengellisen ryhmän edustaja tajuaa kyllä, ei nämä kokemukset nyt NIIN ainoalaatuisia ole).