Pankki homon työpaikkana
Väitetään, että jopa 5,5% Lontoossa työskentelevistä pankkiireista olisi homoja/lesboja. Miten on Suomessa? Itse olen gaykundi ja työskentelen Nordeassa Helsingissä konttoritasolla. Missäs kaikki Suomen gay/lesbo pankkiväki piileksii??
Tjaa muista en tiedä mutta meikäläinen helsinkiläisessä sampo pankin konttorissa duunissa (toimihenkilö, esimieskoulutuksessa - heh siis melkein jo uraputkessa).
Prosenttilukuja vaikee arvailla, mun työpaikalla esim on alle kymmenen miestä mutta naisia melkein viisikymmentä. Miehistä useimmilla perheet joten sellainen hetero oletus ilmeinen.... Työpaikalla en ole tullut (ainakaan vielä) ns. kaapista joten mitään homokokemuksia ei ole tullut, kun ei muutenkaan hirveesti jutella ns yksityisasioista, vois kyllä enemmänkin niin tuntis paremmin työkaverit jne. Mua kiinnostais jos jollain kaapista tulleilla olis kokemuksia pankista julkihomon työpaikkana.
Tämä ei nyt ole suoraan otsikon aiheesta, mutta toivon ettei ylläpito siivoa pois.
Pankissa tulee käytyä vain muutaman kerran vuodessa. Tänään tarvitsin tukun seteleitä käteismaksuksi. Sen repiminen pankin seinästä olisi ollut turhan työlästä. Minua palveli nuori miesvirkailija. Hän latoi kouraani muutaman viisisatasen, kuten olin toivonut. Mitään ajattelematta tokaisin: "Näin suurta* en olekaan aikoihin kädessäni pitänyt!" Tajusin heti mitä tuli sanottua. Otin nopeasti rahat ja häivyin kadulle nauramaan, etten olisi herättänyt pankissa huomiota.
(*Ranneliikkeen tosikoille suomennos: "Näin suurta summaa...")
Juhani
No mutta kyllä tuo meidän Jussi nyt oikein vitsin murjasi. Ja nyt viellä "huumorimies" meriittilistan listan hännän jatkoksi.....
Se oli sellainen keskustelun kevennys etten sanoisi.
"HomoSapiens kirjoitti: "No mutta kyllä tuo meidän Jussi nyt oikein vitsin murjasi. Ja nyt viellä "huumorimies" meriittilistan listan hännän jatkoksi.....
Se oli sellainen keskustelun kevennys etten sanoisi.""
Vitsi oli täysin onnistunut.
Siihen liittyy yllätysmomentti, eli JuhaniV huumorimielellä ja siinä annetaan ymmärtää, että rahamies välttelee työntekoa. Lopuksi tuli vielä pankin homoyhteys.
= täysin onnistunut pläjäys.
HS ja Poris, pankaapa* paremmaksi.
* Panna-verbillä tarkoitan tässä yhteydessä samaa kuin tehdä jotakin, eikä esimerkiksi tilillepanoa. Tämä ei liittynyt pankkiin sitten mitenkään. ;-)
Juhani
Olen ollut töissä Suomen Pankissa ekonomistina ja olen nyt siirtymässä yksityiselle pankkisektorille, miten kuviot lomien jälkeen selkenevätkään. Iso-Britanniassa asuneena tiedän, että ns Pink-liike on hyvin esillä Cityssä, heillä on säännölliset tapaamiset pubissa työpäivän päätteeksi ym. (kuten finanssimaailmassa työporukoilla on muutenkin). En tuo identiteettiäni esille sen kummemmin, mutten piilottelekaan yrittämällä olla kovin feminiini tms. Rakastan pukeutua liituraitaan...
Onko toi 5,5% jotenkin paljon? Eikös se ole aika lähellä yleistä arviota homoseksuaalisuuden vallitsevuudesta väestössä? En oikein keksi mitään selitystä, miksi pankkialalle hakeutuisi homoja erityisesti.
Itse olen myös pankissa töissä Helsingissä. Eipä ole lesboja näkynyt, yhden homon tiedän eikä hänkään ole työpaikalla "ulkona kaapista". Sanoisin jopa että pankissa on vähemmän ainakin lesboja kuin muualla (konttoreissahan on kuitenkin lähes vain naistyöntekijöitä), johtuisiko tämä sitten esim. pankin konservatiivisesta kulttuurista? Vaikka sanotaan että homoja on joka paikassa niin kyllä niitä nyt esim. opiskelupaikassani Valtiotieteellisessä tiedekkunnassa oli enemmän kuin pankissa...
Itse ei tulisi mieleen ihan lähiaikoina tulla työssä kaapista ulos. Johtuisiko se sitten omista peloista vai mistä mutta pelkään että se vaikuttaisi urakehitykseeni. On pankki sen verran konservatiivnen paikka olla töissä. Täytyy miettiä myös mikä on sopiva hiusten pituus/lyhyys eikä lävistykset ole sallittuja. Mutta bisnespukeutuminen on kyllä minunkin makuuni ja tyyliini sopivaa työpukeutumista :-)
Mutta olishan se kiva kun olisi joku gay-bank-party :-)