Syrjintää keskustelufoorumilla, vai oliko?

Kirjoittelin joku aika sitten erääseen lemmikkieläimiä käsittelevään keskustelufoorumiin. Siellä on osio jossa voi kirjoittaa myös ei-lemmikki aiheisia asioita ja siellä käsitelläänkin paljon perhe ja parisuhde asioita. Siellä on myös topiceja joissa kysellään löytyykö palstalta ihmisiä joilla on samoja mielenkiinnonaiheita/harrastuksia/elämäntilanteita.

No minäpä sitten kysyin, että onko siellä muita seksuaalivähemmistön edustajia ja sainkin jonkin verran vastauksia ja keskustelimme mm. sateenkaariperheistä. Ei mennyt kuin puolisen tuntia niin koko aihe oli poistettu sieltä. Ihmettelin sitten palstalla asiaa ja sain vastaukseksi, että palstalla ei saa käsitellä mitään seksuaalisuuten liittyviä asioita, esim. eläimiinsekaantuminen --> seksipalstat. Olin aivan imeissäni ja kerkesin jo miettimään, että meikäläinen lokeroidaan samaan paikkaan eläimiinsekaantujien kanssa ja, että minun pitää mennä "seksipalstoille" kyselemään kaltaisiani.

Mutta tämä on käytäntö sillä palstalla. Tästä huolimatta jokin aika sitten palstalla käytiin kiihkeää keskustelua siitä, onko raiskaajat ja pedofiilit sairaita ja joku kommentoi, että hänen mielestään ovat samallaisia kuin homotkin, eivätkä voi itselleen minkään. Tätä keskustelua ei titetääkseni koskaan palstalta poistettu. Olin muutaman viikon hyvin tuohtunut tuollaisesta kohtelusta, mutta nyt vain jaksan ihmetellä.
Lemmikkieläimiin rakastamalla henkisesti sekoilu/sekaantuminen eroaa kylläkin fyysisestä sekaantumisesta, mutta tunnettu tosiasia on että monet lemmikkieläin höppänät ovat ihmisvihamielisiä pohjimmiltaan, ja siksi kääntyneet zoofiilareiksi tunne-elämässään. Tämä sinun tarina todisti sen, minkä olen tiedostanut ajat sitten.
  • 4 / 21
  • kesäpoika
  • 30.6.2006 21:13
Juu, mä uskon, että _hkiman tietää nää jutut, kun sillä on niin paljon negatiivista sanottavaa eri ihmisryhmistä, ja sit toisaalta kova kiinnostus apinoihin. :D Ylläpito sensuroikoon tän, mutta tulipa sanottua, aina ei pysty vastustamaan kiusausta.. ANTEEX!
  • 6 / 21
  • kesäpoika
  • 30.6.2006 22:17
_hkiman, sellasta olen ollut huomaavinani sussa myös.. Otan osaa tosi paljon.. Kyllä se siitä.
Takaisin tohon syrjintäasiaan.. Sanoit, että kyselit muita sexuaalivähemmistöjä, ja jos siellä palstalla on eläimiinsekaantujista ongelmaa, ni ymmärrän kyllä hyvin, että sellainen aihe haluttiin sensuroida, vaikka keskustelu oliskin pääosin ollut ihan asiallista ja liittynyt homosexuaalisuuteen.. Sellanen otsikko kun voi vetää puoleensa sitäkin keskustelua, joka on laitonta. Ja sitte vielä tosta pedofiilijutusta.. Onhan se ihan todistettu tosi, että ihmisen sexuaalista suuntautumista on mielettömän vaikea -jossei sitten täysin mahdotonta- muuttaa suuntaan tai toiseen.. Sama koskee kaikkia, niitä pedofiilejä, homoja, kuin heteroitakin, eikä sen sanominen keskustelussa tarkoita, että homoja syytettäisi pedofiliasta tai mitään vastaavaa.. Musta toi kommentti kuulosti enemmänkin sellasen ihmisen kirjoittamalta, joka tuntee ehkä sääliä niitä kohtaan, joiden suuntautuminen on laiton ja jonka toteuttaminen on vääryyttä muita kohtaan.
Tietysti en nähnyt koko keskustelua ja asiayhteyttä, jossa se sanottiin..
Me ollaan monesti itse liian herkkiä tulkitsemaan muut fobisiksi, vaikkei niin välttämättä ole, välillä voi olla kyse ihan muista asioista, kun ajattelee objektiivisesti. :)
Olen hiukka surullinen sinun takia, että olet omalla tavallasi vähän hassu poika, luultavasti posliinipoika?, jolla on oman itsensä kertomuksen perusteella astia silmiensä takana, missä asuu homouden henki.
Noh, onko se kuppi kiinalaista posliinia? toivotaan et ylläpito ymmärtää huumoria.

Lainaus
kesäpoika Vastaa99 / 102
26.06.2006, 13:36

"mikä sinällään on kyllä hassua ja kertoo siitä, ettei silloin ymmärretty homouden asuvan nimenomaan päässä, eikä vartalossa.."

Itkeäkö tässä pitäis, minkälaisia kokemuksia joistakin ihmisistä on ollut.
Mutta kokemusta ja oppia ikä kaikki, jossa ihan kaikki eivät ole olleet matalamielistä normaalia inhimmilstä tyyppiä, mihin eläissään on tutustunut...mahdollinen hölmöyden henkiolento, homohengen ohella on jotain mihin en vois uskoa, mutta ehkä se kuuluu sinun käsitevarastoon?
  • 8 / 21
  • kesäpoika
  • 1.7.2006 12:47
_hkiman, Ööh.. Posliini? Nyt en oo ihan varma mihin kohtaan mun vartalossa viittaat tällä, ni jääköön nyt mun ja bf:n välisexi asiaxi.. :D Ja juu, homous ei ole henki, enkä ole sellasta sanonutkaan, tää oli sun ihan ikioma omituinen tulkinta, mutta päässä se on kuitenkin. Jos oli liian monimutkainen lause ymmärtää, ni tässä täsmällisemmin: homous on ilmiönä psykologinen, ei fyysinen. Ei tarvita erillistä astiaa, enkä ole sellaistakaan väittänyt, tämäkin ajatus syntyi _hkimanin päässä, ei minun, ihan pelkät aivot riittää kyllä seksuaalisen suuntautumisen syntymiseen. Jotkut väittää sen tulevan hypotalamuksesta, mutta se tutkimus on sekä todistettu oikeaksi, että kumottu niin monta kertaa, että enpä tiedä, mikä on totuus, eikä taida tietää kukaan muukaan.
Lainkaan aina se ilkeys ei oo muissa ihmisissä, sinä itse vedät vaan pikkuisen.. öh.. persoonallisia johtopäätöksiä ja yhdistelet asioita, jotka ei loogiseti ajatellen liity toisiinsa millään tapaa.. Kannattais alkaa vähemmän dramaattiseksi ja antaa anteeksi niile jotka on tehneet sulle vääryyttä. :) Anteexipyyntö threadin aloittajalle, tää keskustelu on nyt ihan väärässä paikassa ja muutenkin omituinen.. :D Joskus täytyy vääntää niin rautalangasta, että huh huh..
Niin on, kaikki on tulkintakysymyksiä. Selittelyä ja korjaamista.

Toivotaan että sun huumorintaju kestää.

***************************************************Lainauksia*********************

"Ja uskon, ettei Jumalan olemassa oloa tulla koskaan virallisesti todistamaan, vaikka se joka puolella näkyykin, koska silloin tuhoutuisi se, mikä on uskossa ja uskonnossa kaikkein tärkeintä, eli ihmisen vapaus valita.....
Jatkuu

Uusplatonismista sen verran, että mä juuri luin jostain, että nimenomaan uusplatonismi oli se ajattelusuunta, joka alkukirkon ajatuksiin vaikuttaessaan muutti kokonaisen ihmiskuvan kahtiajakautuneeksi, jossa ihmisruumis ja kaikki siihen liittyvä on maallista ja pahaa ja henkisyys ylevää ja hyvää, josta ajatuksesta sitten alkoi nousta homovastaiset asenteet.. mikä sinällään on kyllä hassua ja kertoo siitä, ettei silloin ymmärretty homouden asuvan nimenomaan päässä, eikä vartalossa.."

Henki on mielestäsi eri asia kuin ruumis, ja homous (psykologinen) asuu ihmisen päässä.
Ja missä se jumala loistaa, koska en itse näe mitään, en edes haamukuvia.
Missä minä tein ajatusvirheen, mitä ymmärsin väärin.

Auta sokeaa joka pimeydessä vaeltaa.
Kestää se, kun mähän oon omalla tavallani vähäsen hassu poika.. :)
Lue se texti, jossa selitin, millaisena Jumalan näen, ni ymmärrät, missä kaikkialla näen.. Ja lue se teksti, jossa selitin siitä, miten jokaisella on oma totuutensa, niin ymmärrät, miksi et itse näe.
Seuraava asia: en sanonut, että henki on eri asi kuin ruumis, vaan että uusplatonismi toi sellasen ajatuksen alkukirkkoon. Tietääkseni mä en ole alkukirkko..? :D En ottanut kantaa siihen, miten itse ajattelen asiasta.. Tolla textillä tarkoitin sitä, että jos ajatellaan henkisten asioiden olevan hyviä, niin silloin homouskin pitäisi mieltää hyväksi, eikä pahaksi, koska kyseessä on henkinen asia, eikä fyysinen. Nythän tietääkseni ainakin katolisen kirkon parissa homous mielletään fyysiseksi nautinnon tavoitteluksi.. Eli he tuomitsevat homouden, koska eivät ymmärrä, mitä se on.
Samoin.

Ja se posliinipojaksi kiusaaminen oli ehkä asiatonta, jatkona sille kyselylle, et oletko ehkä joku ihme muija, joka pilailee täällä.

Sorge.

Mistä tulee mieleen yksi juttu:

Posliini on naisille sopivaa. Lady-shaver on ihan asiallinen väline naisten varusteena. Karvainen nainen olis liian miehistä.
Itsekin ajattelin, että olisko viestini poistettu jos olisin kysynyt palstalla, että onko siellä muita homoja/lesboja. Tämän päivän yhteiskunnassa kun luulisi olevan mahdollista keskustelu siitä teemasta, jos ei kuitenkaan zoofiliasta, pedofiliasta tai muista ei niin hyväksytyistä puheenaiheista. Mutta oikeestiko nämäkin ovat seksuaalisia suuntautumisia.. Mielestäni perversio lienee osuvampi sana.

Itsekin kuulun noihin henkisiin zoofilisteihin. Jos en olisi löytänyt sitä sydämenvalittua jo teini-isässä, en varmaan aikuisena olisi enää välittänyt ihmispuolisoa itselleni etsiä. Niin tympääntynyt kun välillä ihmisiin olen. Voisinpa siis elellä henkisellä tasolla vain eläimet kumppaneina. Tuon fyysisen tietysti joutuisi edelleen ihmisistä etsimään ;D .

Hassu keskustelupalsta tämä muuten. Ensimmäisen kerran tänne kirjoitan ja jo te pojat riitelette posliiniksi ajelusta sun muista seikoista jotka eivät kyllä aloittamaani topiciin liity mitenkään. Mutta eipä se mitään. Hauskahan tuota on lukea.
Niis siis äskeisen kirjoitti edelleen Anuski eikä Nuski. Ja tosissaan kesäpoika, ei se mitään vaikka keskustelu saikin vähän hassuja piirteitä.
:D Hassu tää on, mutta ei me oikeesti tapella.. _hkiman tykkää provota millon missäkin keskustelussa ja musta vaan on hauska kesyttää se.. ;) ..ei sen kummempaa.. Ja olihan mulla oikeetakin asiaa.. :)
(..mutta mitä siihen posliiniin tulee, ni ei kannata ajella eikä ottaa ladyshaverilla, niiden jäljiltä kun kasvaa tosi kutiseva ja piikikäs sänki..) :D :D
Henkinen zoofiili tykkää lemmikeistä kun niissä näkee inhimillisiä piirteitä mutta ne ovat niin heikkoja että niitä voi alistaa omiin käyttötarkoituksiin.

Mikähän minä olen kun tykkään villeistä eläimistä? Ne eivät kerta kaikkiaan tykkää ihmisen yrityksistä lähestyä.
Onko oikeasti olemassa joku sellanen käsite kuin henkinen zoofilia vai muodostuiko se ihan tyhjästä tän keskustelun aikana? Vähän oudolta kuulostaa, kun zoofilia kuitenkin tarkoittaa eläimiin sekaantumista, ja mitä se sellanen henkinen sekaantuminen sitten vois olla? Sitäkö, että fantasioi, muttei toteuta käytännössä? Eläinrakkaus on kuitenkin asiana ihan eri kuin mikään seksuaaliväritteinen kiinnostus..
Meillä on kotona pieni koira. :) Ja koiranhoito pyörii meillä kyllä niin päin, että me ihmiset pidämme huolta siitä, että koiruuden lajityypilliset tarpeet tulevat täytetyiksi, ei toisinpäin.. Ja niille joiden korvissa tuo kuulostaa pilalle hemmottelulta voin kertoa, että sitä se ei tarkoita, koska niihin koiraeläimen lajityypillisiin tarpeisiin kuuluu myös tietää oma asemansa laumassa ja johtajan paikalle ihmislaumassa joutuessaan koirasta tulee onneton tyranni. Niin että johtajuussäännöt ovat olemassa koiran omaksi parhaaksi, eivät alistamisen vuoksi. Johtajuudella ja alistamisella ei sitäpaitsi ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Eivät ihmiset tee lapsiakaan oman ylemmyyden tunteen pönkittämiseksi, vaikka lapsen etu onkin saada rajat.
Kertoiskohan se villieläimistä tykkääminen, että olet tosi erakko luonne..? :) ..tai sitte, että vapaus on sulle tärkeää.. :) Tai vielä todennäköisemmin se ei kerro susta yhtään mitään sen erityisempää.. Ei ihan kaikkea tarvi analysoida tai varsinkaan patologisoida. :)
Anuskille vielä itse asiasta. On tosi raivostuttavaa, kun tuollaista tulee esille. Ehkä palstan moderaattori ei edes ole tajunnut tätä uskomatonta epälogiikan riemuvoittoa, joka hänen toimintaansa kätkeytyy.

JOS JAKSAISI voisi lähettää hänelle viestin, jossa viittaa niihin kommentteihin, jotka hän nyt autuaasti unohtaa ja alkaa yrittää saattaa häntä kosketuksiin tämän maailman kanssa.

Mutta KUN EI JAKSA. =( Välillä harmittaa tosi paljon, kun netissä törmää tällaiseen. Sitä tietää, että mitä tahansa sille tyypille lähettääkään, se ei lue sitä vaan ainoastaan vastaa oman vanhan ajatusrakennelmansa pohjalta sen sijaan, että altistaisi sitä uudelleenharkinnalle.

Mutta meidän PITÄISI joka tilanteessa jaksaa vielä toistaiseksi. Aina, kun tuollainen menee jossain läpi, se menee kaksi seuraavaakin kertaa ja sitten se on jo tapa. =(
Eläimiin liittyvä ystävyys kaveruus ja riippuvuussuhde on ihan hieno homma.

Ihminen ruokkii, ravitsee kuin huolehtiva emo ja antaa suojan, ja eläin antaa oman osansa vastapalveluksena.

Olen joskus tavannut mm koiran jonka kanssa leikin leikkiä, jota vois kutsua sumopainiksi.
En ollut silloin nähnyt mitään sellaisesta äärimmäisen epäterveellisestä urheilulajista, mutta näin me sitten taisteltiin, eläin vastaan ihminen ystävyydessä..

Suomen pystykorva kesäloman aikaisessa vierailu kohteessa, juoksi minua päin iloisesti tuuheaa häntäänsä huiskuttaen, jolloin elukka juuri kun oli törmäämässä minuun, työnsin käsivarret koiran eturuumiin alle, ja kippasin sen vuoroin oikealle ja vasemmalle puolelle usempia kertoja. Aina uudestaan koira lähti juoksuun iloisesti haukahdellen, kiersi aika suuren ympyrän ja kävi leikisti taas mun kimppuun.
Meillä molemmilla oli suunnattoman hauskaa, ja se kaikki alkoi heti ja yht'äkkiä ilman mitään opetusta, täysin improvisoidusti.
Ja tämä tapahtui joka kesä, käydessäni kesäloman aikaan siellä.
Muistaakseni se alkoi siitä, että poikana keksin heittää koiraa sivulle, ja eläin tajusi heti homman jujun.
Eläimissä on älykkyyttä enemmän kuin vois kylmiltään uskoa.

Kyllä minä uskon että eläimillä on samantapainen "sielu" siinä missä ihmisilläkin, ja että joskus tuntuu kuin että on jotain muutakin kuin näkyvä maailma, vaikka edellämainitun sittenkin vois panna elävien olentojen älykkyyden piikkiin.

Todellisuus on ihmeellinen, sellaisellekkin, joka ei usko oman kulttuuripiirinsä vääristyneeseen hömppään.
Vierasperäisen aavikkokansan uskoon, joka on valtanut uskossa olevien mielen omaan käyttöönsä.

Ymmärrän elukoiden päälle, mutta en hyväksy että eläimistä puhutaan mm hän muodossa, ja muutenkin se kaikki vouhkaaminen mitä näissä ihmisissä näkyy, menee liian pitkälle, koska monet lemmikkieläinkipeistä ovat hämmentyneen, jopa rakastuneen tuntuista sakkia ja liian sekaisin ihmisen ja eläimen välisen arvon suhteen. Eli ovat hassuja zoofiilareita.

Ihminen on tärkein.