yleisöpalstat

  • 1 / 12
  • joutava:)
  • 6.12.2005 21:33
Seuraako kukaan Ilkka-lehden yleisöpalstaa?:D mua ainaki on alkanu naurattaa miten hirveesti ihmiset jaksaa ottaa kantaa toisten ihmisten elämiin. Hirveen usein joku esittää neuvoja miten me homot ja lesbot päästäs elämässä helpommalla. Yks naikkonen pyys pitämään mahdollisimman matalaa profiilia, eikä missään tapauksessa lähestyä samaa sukupuolta olevaa henkilöä "sillä silmällä". Tämä neuvo tietenkin kaikella ystävyydellä ja hyvässä hengessä. No mä ainakin raivastuin!
No. onneks on siellä sillon tällön puhheita "meikäläisten" puolustajiltakin..:)
ehkä mä oon vaan vähän herkkänahkane,heh:)
Lehtien yleisönosastoille kirjoittavat ovat yllättävän usein enempi vähempi mielenvikaisia ääri-ihmisiä.
Olisi kiinnostavaa saada linkki keskusteluun. Ihmisten mielipiteet homoista kertovat paljon kirjoittajista itsestään.
Juhani
  • 4 / 12
  • MietteliäsMies
  • 7.12.2005 5:12
Vähän sama koskee näitä kaikkia palstoja, myäs tätä, eli että ns. Normi Taavi tuksin edes tietää näistä tai vielä vähemmän välittää !
  • 5 / 12
  • joutava:)
  • 7.12.2005 17:06
Heh, mietteliäällämiehellä on kyl pointti;) tääki palsta oikein pitäny hakemalla hakea, että pääsin jonnekki tuntojani purkamaan (;
En tiiä löytyykö Ilkan nettisivuilta sit linkkejä keskusteluihin, vai miten menee.. oikein paperista versiota kun tapaan lukea...:D
  • 6 / 12
  • Miekkonen
  • 8.12.2005 2:28
Kyllä naikkonen vaan ihan asiaa kirjoittaa. Miksi suotta kerjätä vaikeuksia tai syrjintää, kun niitä voi hyvin pitkälti välttääkin?
  • 7 / 12
  • Public eye
  • 8.12.2005 11:38
Hm, jos Miekkonen olisi vaikkapa somali, niin hän sitten varmaan värjäisi ihonsa valkoiseksi aina ulos lähtiessä, ettei tulisi "suotta" kerjänneeksi vaikeuksia ja syrjintää kadulla ja julksisissa liikennevälineissä.
  • 8 / 12
  • Miekkonen
  • 8.12.2005 12:44
Ei nyt niinkään, sillä kyllä ihonväri on ihan eri asia kuin seksoilu. Viimeksimainittu on henkilökohtainen yksityisasia, jonka julkituominen saattaa olla piinallista monille kanssaihmisille, mutta ihonväri on fyysinen ominaisuus eikä mikään tietoinen käyttäytymishäiriö. Ihonvärissä ei ole mitään salattavaa.
  • 9 / 12
  • Miekkonen
  • 8.12.2005 12:48
Anteeksi kiireinen hutiliontini viimeisessä lauseessa. Olin ensin kirjoittanut "tietoinen provokaatio", jonka päätin kuitenkin lieventää muotoon "käyttäytymishäiriö", mutta sählätessä tapahtuu: en huomannut deletoida sanaa tietoinen, ja nyt se jäi tuota ylläolevaa pätkää sotkemaan. Myönnän mokan. Anteeksi. Yritän ensi kerralla kirjoittaa huolellisemmin.
Olen täysin päinvastaista mieltä kanssasi, parahin Miekkonen. Ihonväri on mitä suurimmassa määrin ihmisen henkilökohtainen yksityisasia, aivan samoin kuin seksuaalinen suuntautuminenkin. Se, että ihonväri näkyy fyysisesti ulospäin aina ja kaikkialla, on vain pieni detalji, eikä merkitse, että seksuaalinen suuntautuminen ei _saisi_ näkyä ulospäin tilanteissa, joissa sen näkyminen on luonnollista (esimerkiksi liikkuminen yleisellä paikalla kumppanin kanssa käsi kädessä, tervehdyssuudelmat rautatieasemalla jne.)

Ihonvärissä ei ole mitään salattavaa, olet oikeassa.

Seksuaalinen suuntautuminen, olipa kyse homoudesta, heteroudesta tai jostain muusta, EI ole "tietoinen käyttäytymishäiriö" sen enempää kuin keskimääräistä suomalaista tummempi ihonväri on pigmenttihäiriö.
Seksuaalinen suuntautuminen ei suuntautumisesta riippumatta ole myöskään tiedostamaton käyttäytymishäiriö.
No niin no. Aikani yritin minäkin 'olla järkyttämättä' kanssaihmisiä pitämällä mahdollisimman matalaa profiilia julkisilla paikoilla. Lopulta kyllästyin salailemaan, koska olen vakaasti sitä mieltä, että minulla on aivan yhtäläinen oikeus näyttää tunteeni julkisesti kuin heteroillakin. Tarkoitukseni ei ole koskaan provosoida, mutta sille en voi, enkä haluakaan voida mitään, jos jonkun suvaitsemattoman maailma järkkyy moisen 'epänormaaliuden' näkemisestä.