Älä osta mitään

  • 1 / 5
  • Scrooge
  • 25.11.2005 9:38
Tänään 25.11 voit olla ostamatta mitään hyvillä mielin koska vietetään valtakunnallista Älä osta mitään -päivää.

Älä anna markkinamiesten ja mainosmaakareiden istua pöydässäsi ja käydä kukkarollasi viemässä viimeisetkin eurosi vastineeksi kaikenlaisesta sellaisesta mitä et tarvitse, tuotteista jotka voisivat palaa turhuuksien roviolla.

Suomalainen kuluttaja on onneksi fiksu ja reagoi lompakollaan yhä voimakkaammin. Tuoreen suomalaisten asenneilmastoa mitanneen kuluttajatutkimuksen mukaan tänä vuonna 30% suomalaisista kuluttajista on jättänyt kuluttamatta tuotteita ärsyttävän mainonnan vuoksi ja 25% on boikotoinut alkuperämaan vuoksi tuotteita, kuten amerikkalaisia tai monikansallisia tuotteita.
Ole kriittinen ja halua arvomaailmasi mukaisia tuotteita, ei muiden sinulle tuputtamia.

Homoihin liitetään naivin ja kliseemäisen gayikonisoinnin mukaan shoppailu ja kuluttaminen voimakkaasti. Kenenkään ei kuitenkaan tarvitse mennä tuohon valheeseen mukaan vaan voi ostaa omien tarpeittensa ja mieltymyksiensä mukaisesti tuotteita silloin kun niitä todella tarvitsee. Mielihyvän tai jopa terapian muotona vastuuton kuluttaminen on täysin turhaan ja tarpeetonta.

Ällötävän imelän käsitteen ”pink money” ovat luoneet vain nuo ahneet läntisenpallonpuoliskon kapitalistiset monikansallisten yhtiöiden markkinamiehet saadakseen vain lisää rahaa itselleen suureen Moolokin kitaansa sen vain päätyessä pohjattomaan rahasäkkimahaan. Älykäs homohynä voi jättää väliin tuollaisen irvokkaan kulutusbakkanaalin jossa kaikki mitataan vain sillä kuka on eniten kerännyt maallista mammonaa. Ole hyvä homo ja jätä kaikki tänään ostamatta.
  • 2 / 5
  • Kauppaan
  • 25.11.2005 13:34
Totta kai shoppaan tänään. Ja vielä amerikkalaisia tuotteita. Mitä sitten? Kukaan ei määräile, mitä minä teen!
  • 3 / 5
  • Public eye
  • 25.11.2005 13:41
Älä anna myöskään mainos- ja markkinamiesten (tai -naisten) määräillä mitä teet, tai huijata sinua luulemaan että oletkin itse tehnyt omat päätöksesi.
  • 4 / 5
  • Kauppaan
  • 25.11.2005 13:54
No minulla on rahaa, millä ostaa ihan mitä haluan. Ei tarvitse kadehtia siellä. Tärkeintä on, että saan itse nauttia.
  • 5 / 5
  • Public eye
  • 25.11.2005 14:28
Onneksi olkoon. En kadehdi ;)

Kaikesta päätellen tällaiset teemapäivät eivät ole tarkoitettujakaan sellaisille, joilla ei ole edellytyksiä tajuta ajatusta niiden takana.