Ura/työtunnit ja ikä

  • 1 / 14
  • Kundipari
  • 31.10.2005 9:13
Tervehdys kaikille!

Minulla olisi teille kysymys: Kuinka paljon käytät viikossa aikaa työhön?

Kysymyksen takana on tuntemukseni, jonka haluan tietää joko oikeaksi tai vääräksi. Tuntemus on, että homot ovat erittäin ahkeria, ura orientoituneita ja tunnollisia. Ymmärrän, että tietenkään tätä ei kaikkiin homoihin voida todellakaan yleistää, mutta kenties akateemisiin, muuten hyvin koulutettuihin tai oman yrityksen omaaviin.

Miksi kysyn ikää on haluni tietää löytyykö ajankäytöllä työhön ja iällä mitään suhdetta.

Meillä: 50-65h/viikko ja 70-80h/viikko ja ikää 30v.

Kiitos vastanneille :)
Olen yksityisyrittäjä terveydenhoitoalalla. Viikkotuntimäärä vaihtelee, arvioni on n. 32-40h viikossa.
Mielestäni jo tämä on ihan liikaa. Eli pyrkimyksenäni todellakin on pienentää sitä :)
  • 3 / 14
  • arkadas
  • 31.10.2005 14:56
Tuossa aikaisemmin tuli tehtyä 70 - 85 h /vko, tällähetkellä päätoimisen aikuisopiskelijana vielä muutaman viikon, joka jälkeen arvio tehtävistä tunneista on 50 - 60 h/vko. Tavoite toki olisi pysyä siinä 27,5h/vko tasolla, mutta...
  • 4 / 14
  • arkadas
  • 31.10.2005 14:59
unohtui tuo ikä... 49v (nuo aikaisemmat tunnit on ihan parin viime vuoden sisällä tehtyjä tunteja).
Ikää on runsas 30, ja viikottaisia työtunteja tulee viikosta riippuen 40 .. 50.
Työtunteja on sopimuksessa 30h/vko kun työnantajalla ei ole maksaa enempää... :) Palkka on silti samaa kuin työkavereilla peruspalkka. Työnteko ei ole hyväntekeväisyyttä, teen vapaaehtoistyötä kyllä toisessa paikassa. Jos ylitöitä tulee niin pidän ne varmasti myöhemmin pois.
  • 7 / 14
  • tohtori
  • 31.10.2005 17:55
Töissä yliopistossa ja työtä teen sen verran mistä palkkakin maksetaan, eli virkaehtosopimuksen mukainen työaikani on 36 tuntia 15 minuuttia. Ikää 33 v.
  • 8 / 14
  • Nörtti
  • 31.10.2005 18:04
Työtunteja n. 27 h / vko
Yliopisto-opintoja n. 10 h / vko
Freelance-projekteja n. 10 h / vko
Tuttavien tietokoneongelmien selvittelyä n. 5 h / vko
Oppitunteja noin 20 viikossa, valmistelua, kokeiden korjausta yms. noin 10. Tarkoitus on ollut myös jatkaa yliopisto-opintoja ohessa, mutta...
Ikää on 26 ja viikkotunnit noin 60.
Väikkäriä vääntämässä apurahalla.
Pikkuhiljaa on alkanut tuntumaan että
onko tää sen arvosta!
Ikää 21 vuotta ja tunteja kaikenkaikkiaan viikossa tulee mittariin n.30-55h. Itselläni on projektityyppistä työskentelyä, projektin esivaiheen, toteuttamisen ja jälkivaiheen aikana määrä vaihtelee jopa 20h.

Kyllä sitä on jonkinmoinen työnarkkis.
olen 47v ja työtunteja ollut viikossa viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajan vähintäänkin 15h päivä eli 90 koska vapaata ei ole käytannössä kuin yksi, hyvin usein maannatai viikossa. että näin ja näin jatkan kunnes kuolen tai sairastun
  • 13 / 14
  • Nou maggara
  • 22.11.2005 10:48
Töitä teen 35-37,5 t/vko. Ikää 30. Olen akateemisesti koulutettu, mutta en todellakaan uraorientoitunut. Mistähän taas yksi typia, että akateemiset ja homot/lesbot tekevät duunia hulluna? Yksilölliset erot tuntuvat aina vaan unohtuvan. Minä olen itse ylpeä siitä, että ylitöitä ei tule tehtyä! Enkä aio vanhana muistella, että oli pirun hienoa puurtaa pitkää päivää...