Kaappihomojen käyttäytyminen

• 1 / 26
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 16.10.2005 18:14
DTM juhli täysiä vuosia. Mukaan juhliin oli kutsuttu myös nuorehko heterotuttavani. Kyselin tietenkin millaiset juhlat olivat ja kuinka hän oli siellä viihtynyt. Kertoi juhlien olleen mukavat ja viihtyi hyvin.

Yhtä asiaa hän minulle kummasteli. Hän oli nähnyt DTM:n juhlissa useita samaan aikaan varusmiespalveluksessa olleita henkilöitä, jotkut poikaystävineen, jotkut ilman. Hän kysyi minulta selitystä siihen, miksi ihmeessä noiden samaisten miesten piti varusmiespalvelun aikaan useasti mollata jutuillaan homoja tai vitsailla heistä.

Selitykseni oli savuverho, jonka he tuolla omalla tavallaan virittävät identiteettinsä suojaksi.

Mietin, että kuinka noita kaappihomoja voisi auttaa. Heillehän tilanne on selvästi hankala, ehkä pelottavakin. Yksi tapa olisi, jos näistä asioista ja asenteista puhuttaisiin avoimesti armeijan koulutuksissa. Ongelma onkin, kuka puhuu. Kanta/koulutushenkilökunnasta tuskin kovin paljon aloitteellisuutta löytyy.

Juhani
  • 6 / 26
  • sunshine
  • 17.10.2005 12:55
Koulutusta jollekin moukalle, joka siis on niin typerä, että kaataa omat
ongelmansa muiden niskaan ja vielä aktiivisesti häiriköi muita nähdessään
asioita, joita ei siedä...?
Minkälainen oppi mahtaisi mennä perille? En usko, että tepsii muu kuin
elämänkoulu. Miten sitä voi mitään opettaa, jos ei ole halua vastaanottaa?

Ennemmin ehkä kannattaisi valmentaa muita kohtaamaan ongelmainen
kaappihomo.
sunshine hyvä, en tietenkään tarkoittanut, että Setan pitäisi järjestää koulutusta näille kaappihomoille, vaan nimenomaan armeijalle organisaationa niin, että siellä ylipäätään voitaisiin hyväksyä homous, eikä tällaista kaappi-ilmiötä niin herkästi pääsisi syntymään.
  • 8 / 26
  • sunshine
  • 17.10.2005 16:16
Ah, mutta kun mä ajattelin tän asian jo armeijan ulkopuolelle. :)
Kaapihomous on mielestäni yleisempikin ongelma. Ja se oikeasti
aiheuttaa ongelmia ko. ryhmän käyttäytymisen kohteille.
  • 9 / 26
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 17.10.2005 16:18
Jatkoajatus.

Jookos ehdotti varusmiestoimikuntia. Siitä tuli mieleeni, että varusmiesten lehti Ruotuväki voisi olla sellainen perusvalistaja. Kyllä se olisi selkeä viesti sekä kantahenkilökunnalle, että varusmiehille itselleen, ettei homofobisille kommenteille ole tilaa. Aion tätä ehdottaa Setalle eteenpäin vietäväksi.

Koko puolustusvoimien kantahenkilökunnan koulutukseen Setan rahkeet eivät mitenkään riitä. Juuri äskettäin on sovittu erään toisen viranomaistahon henkilöstön koulutuksesta ensi vuodesta alkaen. Kyse ei ole valtavan suuresta panostuksesta, mutta jopa sitkäkin mietittiin, josko kouluttajia on riittävästi siihen projektiin.

Pikkuhiljaa näitä yhteisiä asioita viedään eteenpäin.

Juhani
No höh!
Ilmeisesti armeija onnistuu jotain pojista tekemään jos kaappihomot dmteen synttäreille uskaltautuivat...?
Ei tule varmaan teikäläisille tosihomoille mieleen, mutta jotkut saattavat löytää homoutensa vasta armeijan jälkeen!
  • 12 / 26
  • MietteliäsMies
  • 21.10.2005 0:11
Ja en ymmärrä näitä erilaisia suvaitsemattomia näkemyksiä joiden mukaan homojen, heteroiden jne. pitäisi käyttäytyä tai olla käyttäytymättä. Tämäkin ketjun aloittajan olisi tarvinnut vain kysyä/kommentoida että miksi ihmisillä on tuon kaltaisia suvaitsemattomia kommentteja joihin aloittaja viittaa mutta ei ... tuokin piti taas jotenkin sotkea siihen että ollaan armeijassa ja vielä oikein poikaystävä ja kaikkea joten tuosta johtuen tarvitaan yhteiskunnan, setan ja ties keiden toimia että kaveri saadaan ruotuun - vai ? ;)

Sama se kai kuka on ahdasmielinen, suvaitsematon tmv. ? Ja tietenkin siihen mielestäni tulee puuttua ja opettaa ihmisiä - siinä tuossa oltiin oikealla tiellä mielestäni mutta tuo henki aloittajalla oli kyllä taas surullista luettavaa ... hieman sama tunne kuin kuulen "ja uskovainenkin vielä ..."-lausunnon jonkin ihmisen tekemisiä arvosteltaessa.
  • 13 / 26
  • MietteliäsMies
  • 21.10.2005 0:24
Hieman täytyy ottaa takaisin tuota ärhäkkyyttä _aloittajaa_ kohtaan - oikea osoitehan on tietenkin nuo jatkon osalta "kaappihomoihin" ja muihin kohdistuvat kommentit ! Joskus aloittajan tarina vääristyy ketjussa, anteeksi !
Meinaatte sitten ihan tosissaan, että Puolustusvoimat päästäisivät Setan edustajan puhumaan/luennoimaan sellaiseen paikkaan?! Tai että Ruotuväki julkaisisi asiaan liittyviä kirjoituksia? Ei vielä ainakaan 15 vuoteen!! Jos silloinkaan.
Joidenkin kaappihomojen käytös on must niin psykopaattista valehtelua, et ei mitään rajaa. Välillä olen kohdannut tosi häijyjä tyyppejä, jotka saavat siitä energiaa ja elvistelevät sillä, että valehtelu uppoaa ihmisiin kuin kuuma veitsi voihin. Se on sääli, kun usein tuollaiset ovat avoimien homojen selkäänpuukottajia, jos heidän tielleen sattuu erehtymään.

Oletteko ikinä miettineet, että työelämässä on paljon tyyppejä, jotka keksivät ja levittelevät valheita työkavereistaan. Sellaisia valheita, joilla voi irtisanoa virkavirheestä, jos esimies ei ole tarkkana. Olen törmännyt uskomattomiin juttuihin, joita on tehty.
  • 16 / 26
  • Kolmoisritti
  • 30.11.2010 21:51
mulla on mm. entisiä lesbotuttuja, jotka esitti tosi avoimia ja muka olivat avoimia lesboja mut edelleen ovat KAIKKI KAAPISSA.
Huomaatko, sinä määrittelit mainitsemasi naiset eri tavalla kuin he itse. Mistähän tämä näkökulmien ero oikein johtuu?

Kukaan ei ole päättänyt standardia sille, missä kohdassa ollaan kaapissa ja missä sen ulkopuolella. Eiköhän se loppujen lopuksi mene niin, että vain itse voi lopulta määritellä onko kaapissa vaiko ei. Ulkopuoliset voivat sanoa ihan mitä lystäävät.
"Joidenkin kaappihomojen käytös on must niin psykopaattista valehtelua, et ei mitään rajaa. Välillä olen kohdannut tosi häijyjä tyyppejä, jotka saavat siitä energiaa ja elvistelevät sillä, että valehtelu uppoaa ihmisiin kuin kuuma veitsi voihin. Se on sääli, kun usein tuollaiset ovat avoimien homojen selkäänpuukottajia, jos heidän tielleen sattuu erehtymään."

Katsos kun psykopaatilla on äärimmäiset naisen aivot, joista on vaan empatia poistettu kokonaan ja korvattu se mielistelyllä. Joten onko se nyt mikään ihme, että näitä on homoissa. Ja toki nämä puukottavat myös heteroja selkään.

"Oletteko ikinä miettineet, että työelämässä on paljon tyyppejä, jotka keksivät ja levittelevät valheita työkavereistaan"

Voi, joka neljännellä kansanedustajalla on psykopaatille tyypillisiä ominaisuuksia. Vankilassa luku taitaa nousta 80%:iin.

Mä olen juuri opettanut ihmisille, että jos joku kertoo heille mitä hänelle on sattunut, tapahtunut tai hänen kavereilleen niin kertomus sinällään ei ole faktaa. Jotkut sepittävät kokonaisia elämäntarinoita. Näitä on psykopaateista mytomaaneihin. Mytomaanit ovat usein nuoria naisia ja niillä on pakkomielle sepittää mielenkiintoisia tarinoita.

Joka viides raiskausilmoitus on täysin perätön, mutta saahan sillä sepityksellä vähän aikaa huomiota komeilta sinipukuisilta miehiltä.

Tulee muuten mieleeni yksi kapakassa tapaamani tyyppi, joka selitti somalitutustaan sitä sun tätä. Enhän minä tietenkään tiedä, onko sitä somalia edes olemassa. Epäilen vahvasti.

Psykopaatit viihtyvät hyvin ihmisten seurassa ja naamioituvat tavanomaisen näköisiksi. Kun tapaa muutaman mätämunan (valitettavasti) niin ne oppii haistamaan.
^Huh, mitä vainoharhaisuutta. No, näköjään vielä tyypillinen sovinisti, kuinkas muutenkaan.
Psykopaatit viihtyvät ulkokultaisissa ammateissa, esimerkiksi seurakunnissa. Seurakuntia varten näistä on aikoinaan kirjoitettu kirjojakin. Pitäisiköhän homoillekin kirjoittaa kirja? Yksi homopsykopaatti on kuvattu kirjassa Hutsula.

Puolet psykopaateista käyttää huumeita - piristäviä eli amfetamiinia tms. Usein nämä halveksivat kannabiksen käyttäjiä (?). Melkein kaikki ovat rikollisia, mutta kaikki ovat huijareita. Nämä aiheuttavat valtavia tappioita liike-elämässä. Psykopaatti ei muuta teekään kuin kyttää, milloin saa tilaisuuden varastaa.

Psykopaatithan ovat tappaneet homoja Suomessakin ;-) Se yksi tyyppihän ihan avusti poliisia kadonneen poikaystävänsä etsinnässä. Eli ihan avoimesti homotkin voivat olla tietysti psykopaatteja.
"näköjään vielä tyypillinen sovinisti"

Psykopaateilla on tapana lipevästi vedättää aiheesta sivuun. Tämä kävisi ihan malliesimerkistä psykopaatin tavasta viestiä.
Kukahan se tässä ketjussa mahtaakaan olla, joka on alkanut vedättää keskustelua aiheesta sivuun?
(Ei tarvitse vastata, kysymys on retorinen ja kukin voi pohtia sitä itse mielessään.)
Kaappihomojen käyttäytyminen?

Ainakin olen huomannut sen, että tapahtuu myös sitä, että henkilö julistaa olevansa poissa kaapista. Mutta kuitenkin hän salaa homoutensa työpaikallaan. Samoin nämä "kaapista ulos tulleet" voivat olla kertomatta asiasta vanhemmilleen, sillä "arvaavathan ne joka tapauksessa" tai "se on oma yksityisasiani".

Minusta se, että on kertonut asiasta homoystävilleen ja parhaalle naisystävälleen, ei ole vielä täysin "kaapista ulos". Kaapin ovi voi olla auki, mutta se suljetaan työpaikalla tai sukulaisten luona käydessä.
Hiton hyvä!
Miksei myös varusmiestoimikunnissa. Kullostaa ihan hyvältä idikseltä ja saattaisi nykyisessä PV:n ilmapiirissä mennä ihan hyvin läpi.
(Nimim. Siellä töissä olleena olen nähnyt sen paikan, ja se on kyllä ihan oikeasti kehittynyt siitä entisestä...)
Psykopaatin ase on loputon syyllistäminen ja psykopaatin ainoa tunne on kateus. Myös hyvyys herättää psykopaatissa kateutta.

Psykopaatti on tavallaan robotti. Kun sille sanoo, että se ei kykene empatiaan niin se alkaa näyttelemään sitä. Siinä näyttelyssä on kuitenkin outo sävy. Vain puolet ihmisistä huomaa, että psykopaatti näyttelee.
"Ainakin olen huomannut sen, että tapahtuu myös sitä, että henkilö julistaa olevansa poissa kaapista. Mutta kuitenkin hän salaa homoutensa työpaikallaan. Samoin nämä "kaapista ulos tulleet" voivat olla kertomatta asiasta vanhemmilleen, sillä "arvaavathan ne joka tapauksessa" tai "se on oma yksityisasiani"."

Jaa, he varmaan tarkoittavat, että he ovat poissa kaapista homobaarissa?

Tyypillistä kaksinaamaista käyttäytymistä: pullistellaan olevan jotakin sellaista mitä ei olla kun kyseisellä viiteryhmällä on statusarvoa. Vinkki: Älä osta näiltä käytettyä autoa ja pysy muutenkin kaukana, jos mahdollista.

Kansanedustaja, psykologi Pertti "Veltto" Virtasen mukaan kansanedustajista joka neljäs on psykopaatti, joten näin politiikan harrastelijana kaiken maailman huijausmetkut ovat ikävällä tavalla tuttuja. Yksi hyvin tehoava temppu on teeskennellä olevansa jonkun "hyvän" puolella. Ihmiset eivät ilkeä sanoa näille, että he valehtelevat, koska ollaanhan sitä kaikki "hyvän asian puolella".

Arkikokemusten perusteella homobaareissa on epämääräistä väkeä osa, mutta niin löytyy halpisbaareistakin. Halpisbaareista löytyy väkivaltaisia, homobaareista huijareita. Pitäisiköhän näistä laatia varoitusesite nuorille homoille? Tai vähän vanhemmillekin, kun noita kavallusjuttuja on ollut sekä järjestötoiminnassa että homobaarien toiminnassa. Eli epämääräisyyttä on ollut siellä tiskin toisellakin puolella homobaareissa.

Tuleepa mieleen se yksi tapaus, joka oli juuiri jäänyt komeasti kiinni ryöstöstä ja haki pari viikkoa myöhemmin avoimesti homokontakteja.