Kreikkalainen homoaktivisti potkittiin Ateenassa kuoliaaksi (juttukommentit)

Kreikassa kesimääräinen ÄO on vain 92, joka on Euroopan alhaisimpia. Samaan Euroopan alhaisimpien sakkiin lukeutuvat myös Serbia, Romania, Puola, Valko-Venäjä, Ukraina ja Venäjä. Näissä maissa keskimääräinen ÄO on 5-10 pistettä Suomea alempi.
  • 2 / 4
  • Kolmoisritti
  • 1.10.2018 18:01
Tämä kuvastaa hyvin, minkälainen on homon asema Eurooppalaisissa yhteiskunnissa. Hänet voidaan tappaa kuin koiran, jos sille päälle sattuu. Hän on osaton eikä häntä suojele kukaan. Poliisi sanoi minullekin, että " sitähän sattuu ", kun minua potkittiin päähän erottajalla . Minua saa potkia päähän. Homomiehellä ei ole samaa viranomaisten suojaa kuin heteroilla on. Meitä pidetään vähempiarvoisena ihmisenä. Meitä arvotetaan sillä tavalla. Tämä tapahtuu kaikkialla! Mistä se kertoo? Se kertoo, millä lailla kansalaisia kasvatetaan ja mitä opetetaan ja millä tavalla media kohtelee meitä.

Omonia aukio eli rauhan aukio on tällaista syrjäytyneiden ja pikkurikollisten alue. Todennäköisesti siellä on halpaa asua. Siellä on myös näitä kreikkalaisia anarkisteja. Sinne ei poliisi mene. Kun minä kävin kreikassa ja olin siellä lähellä tätä aukiota, niin poliisi kehotti minua välttämään aluetta, koska sinne ei poliisitkaan mene. Näin tämän poliisin kadulla autonsa vieressä ja kysyin neuvoa.
Kolmoisritti, ei tuollainen kohtalo ole mitenkään homojen yksinoikeus. Tapahtunut itsessään tietysti tässä(kin) tapauksessa on surullinen. Minusta kaikkea maailmassa tapahtuvaa pahaa on perusteetonta yhdistää homoseksuaalisuuteen.

Olet nyt tämän päähänpotkinnan kohteeksi joutumisesi Kolmoisritti ottanut esiin lukuisia kertoja. Kerrotko, milloin tämä tapahtui?
Neljää poliisia syytetään taposta

Tutkinnassa on selvinnyt, että neljä poliisia löi ja potki lähes tiedotonta Zak Kostopoulosia niin voimakkaasti, että hän kuoli. Yleinen syyttäjä nosti syytteen poliiseja vastaan 2.12. ja oikeudenkäynti alkaa ensi keskiviikkona (12.12.).
https://www.thepressproject.gr/article/136729?fbclid=IwAR22F9MsFj9kFxN9OAnGUOeFK84JijQ_BKcUyFIRvBZNjaOcXgZ2POm0jTA#.XAZ0YkDyXFo.facebook
Pahoinpitelyn jälkeen poliisi ja media valehtelivat Kostopoulosin olleen puukon kanssa heilunut huumehörhö ja varas. Kostopoulosin omaiset haluavat poliiseihin kohdistuvan syytteen muuttamista taposta murhaksi.

Tämän uutisen lopussa Kostopoulosin perheen asianajaja Anny Paparousou kertoo GayStarNewsille tapahtumien kulusta ja syytteistä:
https://www.gaystarnews.com/article/police-face-charges-in-murder-of-drag-queen-and-hiv-activist-in-greece/
(Pahoittelen mahdollisia epätarkkuuksia.)