Teemu Laajasalo Helsingin piispaksi (juttukommentit)

  • 1 / 5
  • human
  • 17.8.2017 1:11
Nyt on taas kristinuskonnon harrastajien piispakunta perus-kristillistä, kun maan kaikki piispat ovat taas vain miehiä.

Teemu kerrotaan valitun konservatiivien äänillä.
Konservatiivihan Laajasalo itse ei kuitenkaan (mitaten ainakaan perinteisellä) kirkon mittapuulla ole. Todennäköisesti kolmesta ehdolla olleesta ainoana miehenä hän sai pientä etua sukupuolestaan konservatiivisimpien arvioissa.

Laajasalo on ehdolla olleista iältään nuorin, virkaiältään keskimmäinen. Voi myös olla, että hän sai laajasta tunnettuudestaan etua; jotkut saattoivat ajatella, että valmiiksi tunnettu ja näkyvä piispa muokkaisi (nykyään vähän vanhoillista ja sulkeutunutta) kirkon imagoa (nuorekkaampaan ja ehkä avoimempaan suuntaan).

En ole hlbti-kysymyksiä laajemmin tutustunut ehdokkaiden (teologisiin) käsityksiin/eroavuuksiin, joten itse en tiedä sanoa valinnan onnistumisesta yhtään mitään. Muutamien kuulemieni kommentien perusteella valinta miellytti, mutta varmasti toisenlaisiakin ajatuksia on.
  • 3 / 5
  • Jochanan
  • 17.8.2017 15:41
Laajasalo on kaappikonservatiivi. Ei kannata pelkän ulkoisen persteella päätellä! Moni homokin vaikuttaa ihan heterolta.
  • 4 / 5
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 18.8.2017 10:11
Olen kokenut Teemu Laajasalon toiminnan kirkkoympyröissä liberaaliksi ja siksi pitänyt hänen linjastaan. Laajasalon ura näyttää olevan vahvasti nousujohteinen, enkä olisi yllättynyt, jos hän tavoittelisi arkkipiispan pestiä.

Kaikesta tuosta huolimatta olisin nähnyt mieluusti jomman kumman naisehdokkaista tulleen valituksi tehtävään.