PS-edustajan patsasaloite ärsytti omien piirissä (juttukommentit)

  • 1 / 5
  • human
  • 26.4.2015 0:22
Jotta lapset ja nuoret eivät saisi vääränlaisia vaikutteita, kannattaa heitä varjella tälläiseltä luonnottoman aatteen kamaluudelta:

Matt. 10:34-35 "Älkää luulko, että minä (jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan."

Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun (jeesuksen) tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
Outo tuo Kanervan väite siitä, että muistomerkin sijoituspaikka ei muka olisi tullut tarpeeksi selväksi. Aloitteessa se ainakin minusta kerrotaan varsin yksiselitteisesti ( http://dev.hel.fi/paatokset/media/att/60/603233132a3cd924ebf0a12bf65ec50862d59995.pdf ).

Olisiko tässä käynyt Kanervan kohdalla paremminkin niin, ettei ollut selvästi ymmärretty kenestä on kyse: aloitteessa puhutaan Touko Laaksosesta - mutta ei ollut selvästi ilmaistu, että Laaksonen tunnetaan paremmin nimellä Tom of Finland. On ehkä käynyt niin, että lähinnä tynnyrin sisäpuolta katselevalla Seppo Kanervalla ei ole ollut tarpeeksi yleissivistystä?

Elämme mielenkiintoisia aikoja... :)
  • 3 / 5
  • Havainnoija
  • 26.4.2015 13:55
Nyt on siis selvinnyt, että persuvaltuutettu tai useimmat heistä eivät tienneet, kuka Touko Laaksonen oli. Kun selvisi, että hyvänenaika sehän oli homo, niin vedettiin ensimmäiseksi fundismaisesti esiin ”vääriä vaikutteita” saavat lapsukaiset ja vanhemman väestön ”järkytykset”.
Lääketieteen tohtori kirjoittaa, että ”pelkona on ilmeisesti, että Tom of Finland -tyylinen patsas tekisi perussuomalaisten poikalapsista homoseksuaaleja”.

”Terveisiä persuusta”
http://nikosillanp.puheenvuoro.uusisuomi.fi/194088-terveisia-persuusta
  • 4 / 5
  • SaintJudy
  • 26.4.2015 16:03
Arvelen, että kyseessä oli vain huomiohakuisuus - keskustelunaloitus (homo)taiteen sensuurista? Ja jos ajattelee mitä keskustelua on käyty Suomessa aikaisemmin muistomerkeistä ja monumenteista, tämä oli mitä oivallisin provokaatio. En usko että kukaan hiemankin kartalla oleva olisi tietämätön kuka Touko Laaksonen oli, onhan tätä keskustelua käyty jo postimerkkien&lakanoiden taholta.

Huvittavaa, miten Kanerva osaa jo kuvitella sielkunsa silmin millainen patsas olisi kikkelit vastakkain...

*Human: älä saarnaa..
  • 5 / 5
  • human
  • 27.4.2015 12:25
Tomppahan ennalta aavisti jo persujen jääräkaartin homomies-kateuden ja teki tämmöisen työnkin, josta erinäiset suuntaukset voivat valita mieleistään, taiteellisia tulkintoja varten

http://worldoftomoffinland.com/insider_trading_tof/wp-content/uploads/2011/08/71.46a1.jpg


* SainJudy, älä taas tekopyhäile. Kun hömppä-kristilliset persut väittävät tälläistä "Kaksikon mukaan keskustakirjaston käyttäjiksi tulee paljon lapsia ja nuoria, jotka saisivat patsaan myötä heidän mielestään vääränlaisia vaikutteita.", on vain paikallaan muistuttaa pakanallisia hömppä-kristittyjä siitä, mitä huonoja vaikutteita heidän raamattuunsa on sepustettu, lastenkin suhteen.

Matt. 10:34-35 "Älkää luulko, että minä (jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan."

Kommenttia muokattu: 27.04.2015 klo 12:30