Seta kerää tietoa viharikoksista (juttukommentit)

  • 1 / 6
  • kala86
  • 8.4.2015 15:07
Tuskin löytyy kovin montaa tällaista tekoa jonka _oikea_ motiivi olisi jonkun seksuaalinen/sukupuolinen poikkeavuus... Siis rakkaasta isänmaastamme Suomesta.
  • 2 / 6
  • Public eye
  • 8.4.2015 15:39
Viharikoksia on helppo vähätellä sellaisen, joka ei ole niitä koskaan omakohtaisesti kokenut. Itse en epäile vähääkään, etteikö Suomesta löytyisi paljonkin tositoimiin ryhtyneitä ja siihen valmiita homofoobikkoja.

Vähän ihmetyttää nimimerkin kala86 vihjaus siitä, että viharikoksen "oikea" motiivi olisikin jotain muuta kuin uhrin seksuaalinen tai sukupuolinen suuntautuminen. Olisiko takana nimimerkin halu vierittää syy uhrille tekijän sijaan?
  • 3 / 6
  • puppeliassi
  • 8.4.2015 17:22
Kala86 on oikeistolainen joten hänestä uhri aina syyllinen oli kyse esim raiskaus, pahoinpitely, työttömyys, sairaus tai köyhyys.

Onhan monet homot paremmassa turvassa afrikassa jos vain rikas ja vaikutusvaltainen suku kuin suomessa keskituloiset homot
Olin aikoinani työssä Euroopan Tilastotoimistossa (ESTAT) ja siellä kiihekästi yritettiin ymmärtää, miksi esim. Ruotsissa 'raiskataan enemmän kuin Kreikassa'. Tähän tuskin tällä palstalla tarttee tarttua.
Mutta kaikki käytösämme oleva tieto osoittaa, että heikompaan kansanryhmään kohdistuva väkivalta on tavallista, ja että se on yleisesti hyväksyttyä sosiaalisesti ja kulttuuriliisesti, sekä myös näistä johten juridisesti.
Ja velä:
verratkaa ETYJ ja Euroopan Neuvoston (en oo ihan varma, onko suomeksi, COE.int) ihmisoikeusjulistuksia.
ETYIJ allekiroitettiin Suomessa neukkuaikaan, mutta saavutus sinänsä.
siitä seurasi ainaski
http://www.mhg.ru/english/18e49c2
  • 6 / 6
  • kala86
  • 9.4.2015 17:50
Ensinnäkin: kaikenlainen väkivalta ketä hyvänsä kohtaan on aina tuomittavaa ja se vihoviimeinen keino johon ryhtymiseen ei saisi olla muuta syytä kuin korkeintaan itsepuolustus.

Public eye: kyllä varmasti löytyy tapauksia jotka ovat a) liioiteltuja b) kuviteltuja c) täysin tekaistuja. Valitettavasti. Niinkuin missä hyvänsä rikoshaarassa eikä vähiten tällaisissa helposti julkisuutta saavissa vähemmistöjä koskevissa tapauksissa.

Puppeliassi: minä en ole oikeistolainen enkä lähellekään tuota mieltä ikävistä asioista jotka nostit esille. Huti tuli!

PS. Kuulun itse ainakin kolmeen (3) eri vähemmistöön.