"Nyt on tyytyminen eiliseen ratkaisuun ja minusta asia on selvä." - Presidentti avioliittolaista (juttukommentit)

  • 1 / 9
  • puppeliassi
  • 29.11.2014 14:15
Vastaan olisi äänestänyt koska täytyy olla a luokan avioliitto heteroille ja b luokan pariliitto muille joka muuten samat oikeudet mutta ruksitaan ruutuun tietyissä kohdissa oma seksuaalinen suuntautuminen.
  • 3 / 9
  • Swenne
  • 30.11.2014 0:23
Mitä!
Onk Suames viäl joku Residentti!?
Suamalaiset siis vielä haluaa jonkun 'Johtajan'?
Kyllä, Suomessa on yhä presidentti, jonka kansalaiset äänestämällä valitsevat kuuden vuoden välein. Hyvä niin.
  • 5 / 9
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 30.11.2014 7:46
Swennen yhdessä ihannemaassa Sveitsissä ollaan juuri pohtimassa taas kerran, heitetäänkö ulkolaiset pellolle häiritsemästä oikeiden sveitsiläisten elämää!
  • 6 / 9
  • Swenne
  • 30.11.2014 22:38
Sveitsiläiset äänestivät syrjintää vastaan.
Olen ylpeä siitä, että puolet perheestäni asuu sivistyneessä Sveitsissä ja siitä, että puolet sivistyneessä Suomessa.
Suomi on ihana maa!
Itse asun ja olen asunut maailmassa, missä ymärretään apartheidin ja holocaustin kamala legaatio. Ja siksi täällä vapaus on kaikki kaikessa ja ihmiset saavat itse päättää.
  • 7 / 9
  • human
  • 3.12.2014 7:50
Mielenkiintoista nähdä ensi lauantaina, minkä verran yhdenvertaisuutta Sauli käytännössä kannattaa, pressanlinnan kutsuvieraissa. Esillehän siellä kait on tarkoitus nostaa mm. vapaaehtoistyötä - ja siltä osin Tahdon-kampanjalaiset sopisivat hyvin kutsuvierasjoukkoon.

Viime vuonna hävetti Saulin puolesta, kun hän osin sorti yhtä suomalaista vähemmistöä: Kjel Westön kirjasta luettiin katkelma sekä suomeksi että ruotsiksi, mutta (homo) Nils-Aslak Valkeapään teoksesta luettiin katkelma vain suomeksi - eikä saameksi. Noh, toki homomieskin pääsi mukaan esiintymislavalle.

Kommenttia muokattu: 03.12.2014 klo 07:55