Hirvisaari liittyi Muutos 2011 -puolueeseen (juttukommentit)

"Vielä on selvittämättä, miten Muutos 2011 tarkasti ottaen suhtautuu tasa-arvoiseen avioliittolakiin ja homoihin." --> Ainakin Petri näyttää diggaavan Mannerheimista. :)
  • 2 / 29
  • Petri Kaivanto
  • 9.10.2013 1:41
Puolueessamme on eri kantoja moniin asioihin. Meitä yhdistää se, että uskomme että demokratiaa pitää lisätä antamalla kansan päättää niistä asioista mistä se haluaa päättää. Vähemmistöjen aseman tämä myös turvaa, sillä tarpeeksi pitkälle viedyssä demokratiassa vähemmistö voi aina perustaa oman kunnan, kaupungin, osavaltion, valtion jne.

On vaikeata uskoa, että suora demokratia missään olosuhteissa heikentäisi perustavien ihmisoikeuksien toteuttamista, päinvastoin. Tällä hetkellä ihmisoikeussopimukset, perustuslait jne. lupaavat yhtä sun toista, joita tämä huonompi demokratia ei oikeasti pysty takaamaan.

Ajankohtaisen Kakkosen torikokouksen siis kohutun homoillan jälkeen kirjoittelin omia ajatuksiani otsikolla "Pitkä ja avomielinen homobloggaus".

http://kaivanto.blogspot.fi/2010/10/pitka-ja-avomielinen-homobloggaus.html

Lyhyesti: henkilökohtaisesti kannatan muuten tasa-arvoista avioliittolakia, mutta en laajennetun perheen ulkopuolista adoptiota.Pidänkin valitettavana, että näitä asioita ei ole maltettu ajaa erikseen.

James Hirvisaari on mielestäni tehnyt mainion kompromissiesityksen, koska konservatiiveille avioliitto-sana on olevinaan niin pyhä kynnyskysymys. Eli olkoon nimenä pariliitto. http://jam.pp.fi/blogi/259.htm

Kiitos videoarviosta. Aika metsään menee, mutta jokainen saa tietysti olla mitä mieltä tahtoo.

Uudempi tuotos tehtiin yhdessä SKP:läisen räppäri Kansojen isän kanssa.
http://www.youtube.com/watch?v=kRxtiffWnRc

Mitä tulee viimeiseen vaalikampanjapäiväämme 2 ja puoli vuotta sitten, niin toden totta jaoimme vähäiset vaalilahjoitusrahat Helsingin ja Uudenmaan ehdokkaiden voimin ruisleipänä ja hernekeittopurkkeina. En tiedä mikä on lähteesi tuohon lausuntoon, mutta kyllä annoimme kaikille pyytäjille ihan erottelematta. Sitten kun yksi turisti saatuaan hernekeittoa tuli lavalla varustetun polkupyörän kanssa hamstraamaan lisää oli sanottava, että sait jo.

Suvaitsematon toki olen, mutta en luulemallasi tavalla. Suhtaudun syrjivästi mm. kaiken sortin fundamentalisteihin, selkäänpuukottajiin, valehtelijoihin jne. Ja rasistisesti erityisesti suomalaisiin :D

Eduskuntavaalien alla vierailin muuten Radio KimmoLiisassa:

31.3.2011 Asiaohjelma. Vieraana Reijo Paananen SDP:stä ja Petri Kaivanto Muutos 2011 puolueesta. Juontohommissa Mika, Mikko ja Simo.
http://www.kslradio.fi/archives/1930
  • 3 / 29
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 9.10.2013 8:01
Pari kysymystä "Petri Kaivannolle":

Mikset ole halukas antamaan adoptioviranomaisten puolueettomasti arvioimaan ketkä soveltuvat myös perheen ulkopuoliseen adoptioon, vaan haluat ilman asiantuntemusta syrjiä samaa sukupuolta olevia pareja siinä lailla?

Suomen lainsäädännössä mahdollisuus ulkoiseen adoptioon sisältyy automaattisesti avioliittolakiin. Adoptiolaki suosii avioliitossa olevia, joten luonnollisesti laki kohtelisi kaikkia aviopareja samalla tavalla, kuten kuuluukin. Tästä syystä ei olla katsottu aiheiseksi "olla malttamatta" vaatia yhdenvertaista avioliittolakia sukupuolisesta suuntauksesta riippumatta.

Ja vielä toinen kysymys:

Kumpikohan on suurempi oikeus: ihmisen oikeus yksityisyyteen ja tasa-arvoiseen kohteluun lain edessä vai konservatiivien pakkomielle pitää avioliitto heterojen etuoikeutena?

Miten aiot suhteuttaa "pariliiton" yksityisyydensuojaan ja muiden perusoikeuksien toteutumiseen, kun sanan ainoa funktio on viestittää syrjiville konservatiiveille, että kyseinen henkilö on homoseksuaalinen?
  • 5 / 29
  • Xx_Val_xX
  • 9.10.2013 9:57
Petri, vaikka Hirvisaari teki mielestäsi mainion kompromissin niin huomasin kehusi keskellä pienen ristiriidan. Jumala loi naisen ja miehen omaksi kuvakseen, mutta ei tarkoittanut sillä tätä kuorta mikä meillä on lainassa vaan viittaa sieluun.

Lainaus bloqistasi: Kaikille fundamentalistiuskovaisille haluan sanoa tämän: poikkeavassa seksuaalisuudessa ei ole mitään poikkeavaa, se on yhtä lailla Jumalan luomaa. Jos ei tätä tunnusta, ei ole ymmärtänyt Jumalasta mitään. Rukoilkaa enemmän, että ymmärtäisitte Jumalasta jotakin. Pyhillä kirjoillanne voitte pyyhkiä persettä ja piirtää pyhimyksistänne ja profeetta Muhammedista rienaavia kuvia.

* Avioliiton kuuluminen ainoastaan naiselle ja miehelle on sitä samaa asiaa, mikä löytyy raamatusta ja josta jo olet valmis pyyhkimään persettä. Kuitenkin yllä olevassa myönnät, että "poikkeavassa seksuaalisuudessa ei ole mitään poikkeavaa, se on yhtä Jumalan luomaa". Eikö Jumala silloin hyväksyisi kahden samaa sukupuolta olevan henkilön (sielun) yhdistymisen? Kunigatar Kristiina sanoi aikanaan, että sielulla ei ole sukupuolta.
  • 6 / 29
  • Seppo Lehto
  • 9.10.2013 10:33
voitteko snipsasta tuon ylimääräisen l-kirjaimen pois aiemmasta + m uupuu?

huumoria-ymmartamattomille-silleille.blogspot.com on oikea linkki mistä avautuu heilauksen taustaa
  • 7 / 29
  • vaeltaja2006
  • 9.10.2013 10:42
<Uudempi tuotos tehtiin yhdessä SKP:läisen räppäri Kansojen isän kanssa>

Katsoin ja naureskelin. Hyvää jälkeä musiikista videokuvaukseen ja editointiin saakka. Täytyy tutustua laajemminkin Kaivannon tuotantoon. Oli hyvää ja hauskaa poliittista ivaa.
  • 8 / 29
  • Public eye
  • 9.10.2013 11:37
Itse en missään nimessä halua suoraa demokratiaa.

Minulla ei ole niin suuria luuloja itsestäni, että katsoisin pystyväni tekemään ratkaisevia päätöksiä kaikista mahdollisista yhteiskuntaan liittyvistä asioista.

Haluan äänestää itselleni edustajan, jolla tulee olemaan aikaa ja resursseja perehtyä asioihin ennen lopullisen kannan muodostamista ja myös riittävästi järkeä punnita asioita kokonaisuuden kannalta pitkällä aikavälillä, ei pelkästään minä-minä-minä-heti-heti-heti-periaatteella.

En myöskään halua elää yhteiskunnassa, joka on ghettoutunut pieniin saarekkeisiin, joista yhdessä ovat onnellisia uskonnolliset fundamentalistit, toisessa homomiehet, kolmannessa lesbonaiset, neljännessä kymmenlapsiset perheet, viidennessä lapsettomat pariskunnat, kuudennessa sinkut, seitsemännessä optiomiljonäärit, kahdeksannessa luomuviljelijät jne.jne. Minun yhteiskunnassani on tilaa kaikille, ja päätökset tehdään yhteisesti ja kaikkien etua tasapainoisesti punniten.

En sano, että nykytilanne olisi ihanteellinen, mutta täysin väärään suuntaan ollaan etenemässä, jos yhteiskuntaa halutaan kehittää sellaiseksi, että jokaisen "värään paikkaan" syntyneen nuoren on aikuistuttuaan pakko muuttaa juuri siihen saarekkeeseen, jossa ajetaan parhaiten pelkästään hänen itsensä siinä tilanteessa parhaiksi kokemia etuja ja sivuutetaan kaikki muut.

Muuten olen sitä mieltä, että kädennosto on natsitervehdys silloin, kun se tehdään natsitervehdyksenä. Muussa tapauksessa se on pelkkä kädennosto. Kyllä tämä ero on 99,9 prosentissa tapauksista täysin selvä.
  • 9 / 29
  • karhumiäs
  • 9.10.2013 13:43
Hirvisaaren liittyminen Muutos 2011 porukoihin tekee puolueesta entistä epäilyttävämmän. Hyvistä tavoitteista huolimatta puoluetta arvioidaan sen kautta valtaa havittelevien yksilöiden käyttäytymisen ja ajatusten kautta. Hirvisaari, Kaivanto, Lokka, Eronen, Tuominen... Lukekaa, veljet ja siskot täältä, sieltä ja hommelifoorumista ja miettikää todella tarkkaan. Puolueen valkopyykkipäivät näyttävät alkaneen.
  • 10 / 29
  • Petri Kaivanto
  • 9.10.2013 14:09
Homopalleron kehotan kuuntelemaan linkittämäni vaalihaastattelun, jossa sanon niin kuin olen muuallakin sanonut, että olen valmis muuttamaan mielipidettäni. Toistaiseksi en kannata täysin tasa-arvoista adoptio-oikeutta.

http://keronen.blogspot.fi/2010/10/adoptio-ei-ole-homojen-oikeus-vaan.html

Poliitikkona haluan kuitenkin, että tämäkin asia ratkaistaan kansanäänestyksellä. Tutkimusten mukaan suorassa demokratiassa äänestävät nimenomaan fiksuimmat ja ne, joilla on äänestettävään asiaan kanta/joita se koskettaa.

Xx_Val_xX olen nimenomaan kanssasi samaa mieltä. Sielulla ei ole sukupuolta.
Jokaiselle on tietenkin käynyt selväksi Muutos 2011:n sekoilut.

Sen edustajan James Hirvisaaren kirjoitukset paljastavat hyvin suhtautumisen kanssaihmisiin, erityisesti homoihin ja maahanmuuttajiin. Hirvisaari on mielestäni rasisti ja sairaalloisen homofobinen.

Petri Kaivanto -niminen kirjoittaa blogissaan muun muassa:
"Ns. sukupuolineutraali avioliitto on täysin turhaa ja haitallista näpertelyä. Rekisteröity parisuhde on aivan riittävä ja hyvä termi" ja muuta typerää.

Kaivanto-reppana on niin pihalla kaikesta, ettei edes tiedä, että "sukupuolineutraalia avioliittoa" ei ole olemassakaan. Laki voi olla sukupuolineutraali kuten esimerkiksi oppivelvollisuuslaki.
---
Hirvisaari kertoo blogissaan, että hänen maailmaansa hallitsevat metafysiikka, teodikea, spiritualiteetti, kolminaisuus, meemit ja muut vastaavaat huuhaat. Kaivanto puolestaan sepustelee mielellään uudestisyntymissatuja ja -turinoita. Joukosta puuttuu vielä paranormaali Rauni-Leena Luukanen salaliittoteorioineen.

En tosiaan näe tarvetta eduskunnassa homovihamielisille ja rasistisille ufouskovaishörhöille. Siellä on niitä muutenkin liikaa.
Nyt pitää toivoa, että Kaivanto ja Hirvisaari esittelevät itseään julkisuudessa ahkerasti, niin Muutos 2011 ei saa seuraavissa eduskuntavaaleissa yhtäkään edustajaa ja se pudotetaan puoluerekisteristä. Lain mukaan näin käy, mikäli puolue ei kaksissa perättäisissä vaaleissa saa ainuttakaan kansanedustajaa. Hirvisaartahan ei valittu vaaleilla, joten häntä ei lasketa.

Asikkalassa Hirvisaaresta ei pahemmin välitetä, mutta toisaalta kansan muisti on lyhyt. Kuinka lyhyt, se selviää 2015.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288605636804.html

Kommenttia muokattu: 09.10.2013 klo 17:13
On täydellistä toiveajattelua uskoa, että suorassa ja sitovassa kansanäänestyksessä äänestäisivät fiksuimmat.

Varsinkin, jos kyseessä on asia, joka koskee jotain vähemmistöä. Silloin valtaosa äänestäjistä on niitä, joilla on asiaan jyrkkä kanta, puoleen tai toiseen. He eivät välttämättä suinkaan edusta sitä fiksuinta kansanosaa, joka olisi muodostanut kantansa tosiasioihin perustuvan harkinnan pohjalta.

Jos äänestys koskee esimerkiksi jotain uudistusta pitkäaikaisen käytännön muodostamaan epäkohtaan, kumpien kuvittelet suuntaavan valiuurnille: niiden, joiden mielestä "uudistus on ihan OK ja tarpeellinen, vaikka ei varsinaisesti liikuta minua" vai niiden, joiden mielestä "ei missään tapauksessa, vanha ja vakiintunut käytäntö on toiminut minulle koko elinaikani ja saa kelvata kaikille myös jatkossa".
Itse olen edustuksellisen demokratian kannattaja. Edustuksellinen demokratia ei varmasti ole täydellinen ratkaisu, mutta tarjolla olevista vaihtoehdoista se kuitenkin näyttäisi olevan pienimmän riesan vaihtoehto.

Toki ärsyttää, että vaikkapa sukupuolineutraali avioliittolainsäädäntö etenee nihkeästi päätöksenteon rattaissa, vaikka kansan keskuudessa tasa-arvoisen avioliittolainsäädännön kannattajia on selvä enemmistö. Minusta kansanedustajalaitoksen lausuma viimeinen sana on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin äänestyttää yksittäisiä asioita kansalla. Suorassa demokratiassa on oikeudenmukaisen päätöksenteon kannalta suuria ongelmia, eikä sellaista riskiä ole syytä ottaa.

Jos kansa päästettäisiin todella äänestämään yksittäisistä asioista, olisi tuloksena esimerkiksi masinointikampanjoita, joissa lähinnä lietsottaisiin mielenkuohuja - siis pyrittäisiin tuottamaan ihmisille tavalla tai toisella kanta. Perustellut kannanotot jäisivät toisen luokan asioiksi. Päätöksenteko muuttuisi entistäkin epä-älyllisemmäksi ja lyhytnäköisemmäksi, koska köyttä vetäisivät voittopuolisesti vain ääripäiden edustajat. Esimerkiksi vähemmistöjä koskettavat asiat jäisivät helposti ennakkoluulojen jalkoihin.

Toisin kuin Petri Kaivanto, olen sitä mieltä, että asioita pitäisi ratkoa mieluummin tosiasioiden pohjalta kuin huutoäänestyksellä. Oma ihanteeni on pysyvyyden ylläpito, tarvittava mukautuminen ja eteen tulevien epäkohtien korjaaminen.

Minun silmissäni Muutos 2011 ei edusta eteenpäin vievää voimaa, vaan vielä astetta hajottavampaa protestia kuin Perussuomalaiset.
meinasin äänestää liberaalia jiri kerosta eduskuntavaaleissa kun hän oli puolueen pj mutta katsottuani muiden saman puolueen mielipiteitä niin totesin suurimman osan porukasta joka olisi päässyt potentiaalisesti äänestämäni ehdokkaan äänillä eduskuntaan olevan tosi paljon homofobeja, rasisteja(ei mitään maahanmuuttokriittisä vaan oikeasti rasisteja) yms oikeistolaisia. äänestin toiseen puolueeseen kuuluvaa.

kansanäänestyksiä pitäisi tehdä enemmän mutta pitäisi turvata vähemmistöjen ja muiden alisteisessa asemassa olevien oikeudet, ettei voida laittaa mitään fasistisia lakeja kun media rummuttaa viimeisimpänä tämä sossun tuella elävä joka ei halua töitä(itse tosin veikkaan että on sairas ja mielummin rehvastelee ettei halua töitä kuin että myöntäisi että ei kukaan häntä palkkaa koska ei ole työkykyinen)

ja edustuksellinen demokratia on myös altis sille että kampanjoissa sumutetaan että saataisiin hölmö vaalikarja äänestämään jotakuta joka ei ole heidän etunsa mukainen oikeasti. nämä julkkis poliitikot joita kokoomuksessa on tosi paljon keräävät hölmöjen äänet.

itse kannatan että edustuksellisen rinnalle isoista asioista esim eu:sta tehdään kansanäänestys, mutta monesta muusta ei ole järkevää.

äänestysaktiivisuutta tosin pitäisi saada korkeammaksi, eikä sitä oikein lyhyellä tähtäimellä saada nostettua jollei radikaalisti pakoteta ihmisiä äänestämään, tosin siitä kärsisivät eniten kaikkein heikoimassa asemassa olevat koska äänestystodennäköisyys on paljon alhaisempi kuin esim korkeakoulutetuilla ja rikkailla, tosin jos nukkuvat saataisiin miettimään mikä heille on ja suomelle parasta tulisi eduskuntaan remontti.
> Puolueessamme on eri kantoja moniin asioihin. Meitä yhdistää se,
> että uskomme että demokratiaa pitää lisätä antamalla kansan
> päättää niistä asioista mistä se haluaa päättää. Vähemmistöjen
> aseman tämä myös turvaa, sillä tarpeeksi pitkälle viedyssä
> demokratiassa vähemmistö voi aina perustaa oman kunnan,
> kaupungin, osavaltion, valtion jne.


Eli kunhan vain tarpeeksi moni päättää jotain niin se on automaattisesti oikein ja tulee toteuttaa? Tuo ei ole demokratiaa. Tuo on oklokratiaa: http://www.suomisanakirja.fi/oklokratia

MUOKKAUS: Ettäkö oklokratiassa toimisi sellainen, että yhtäkkiä jokin pieni ryhmittymä päättäisi ottaa jonkin alueen itselleen, omaan käyttöönsä? Eiköhän enemmistön edustajat äkkiä pistäisi stopin sellaiselle. Miksikö? Koska heitä olisi enemmän. Siksi.

Kommenttia muokattu: 09.10.2013 klo 21:49
  • 16 / 29
  • Petri Kaivanto
  • 10.10.2013 2:29
Tervetuloa keskustelemaan suorasta demokratiasta Muutos 2011 -foorumille. Sieltä löytyy jo vastauksia näin yleisiin kysymyksiin, tosin ei vielä riittävän kootusti.

http://muutos2011.fi/vb/index.php/board,26.0.html

Mikään hallintomuoto ei ole täydellinen, mutta on todella hölmöä ja pessimististä vastustaa demokratian lisäämistä. Suomen edustuksellisessa demokratiassa saa äänestää lainsäätäjiä kerran 4 vuodessa Arkadianmäelle ja kerran 5 vuodessa Brysseliin. Homma on aika sika säkissä -meininkiä.

Uskon, että kun kansa saa takaisin valtaa eli suorempaa demokratiaa, se alkaa ottaa eri tavalla vastuuta päätöksistään ja selvää asioista.

Tasa-arvoisesta avioliittolaista olen sanonut oman mielipiteeni jo täysin tyhjentävästi. Muutoksen kanta on, että asia pitäisi ratkaista kansanäänestyksellä. Oman käsitykseni mukaan sen läpimenomahdollisuudet olisivat siten paremmat kuin nyt eduskunnassa, jos on gallupeihin uskominen. Varsinkin koska hallitusohjelma, Kristilliset, Soini ja puoluekuri.
Onko suorassa demokratiassa enemmän demokratiaa kuin edustuksellisessa demokratiassa? Jostain näkökulmasta tarkastellen ehkä, mutta minä kuitenkin näen suoran ja edustuksellisen vaihtoehdon vain demokraattisen järjestelmän erilaisina toteutumina, vailla aste-eroa demokraattisuuden suhteen. Suorassa demokratiassa "kansan tahto" ehkä toteutuu välittömämmin, mutta onneksi kansa näkee asian pitkäjänteisemmin ja näyttää seisovan nykyisen edustuksellisen vaihtoehdon takana. Tuuliviireillä olkoon paikkansa mieluiten puutarhassa.

Voi olla, että kansa äänestäisi tasa-arvoisen avioliittosäädännön voimaan, jos se saisi suoraan sanoa sanansa. Silti kansan äänestyttäminen tämän tai lähes minkä muun tahansa asian suhteen on aika heppoisesti perusteltua. Minusta kansanäänestys voi tulla kyseeseen lähinnä Suomen valtiollista asemaa tai hallitusmuotoa koskevan päätöksenteon yhteydessä, ja silloinkin lähinnä neuvoa-antavana. Varsinasen päätöksen tekevät kansan demokraattisesti valitsemat edustajat.
  • 18 / 29
  • Havainnoija
  • 10.10.2013 11:13
Monet ovat varmaan tietoisia Muutos 2011:n taustoista ja toiminnasta, mutta tässä vielä päivän lehdistä poimittua.

Muutos 2011 syntyi aikoinaan Hommaforumilla. Muutos 2011 oli siis tarkoitettu vaaliorganisaatioksi Jussi Halla-aholle siltä varalta, jos puheenjohtaja Timo Soini ei hyväksy Halla-ahoa perussuomalaisten vaalilistalle eduskuntavaaleissa. Soinihan tietenkin hyväksyi Halla-ahon, koska Soinille tärkeintä on valta. Sitten kun Halla-aho lähti perussuomalaisiin, Muutos 2011 jäi pienen piirin leikkikentäksi.

Muutos 2011:n kannattajien teot ja puheet ovat täysin ristiriidassa heidän mielikuvituspohjaisiin johtoajatuksiinsa verrattuina. Muutos 2011:n keinoihin kuuluvat muiden muassa provosointi, uhriutuminen ja räväkkä kielenkäyttö.
Lisätietoa aiheesta kiinnostuneille:

http://www.hs.fi/kotimaa/Eduskuntaan+ilmestynyt+Muutos+2011+-puolue+toimii+toisin+kuin+saarnaa/a1381293839367
---
Petri Kaivanto -niminen kirjoittaa muun muassa:
"Poliitikkona haluan kuitenkin, että tämäkin asia ratkaistaan kansanäänestyksellä."

Jos mielikuvituksen päästää täysin valloilleen, aivot voivat valua päästä. Et ole poliitikko, sinun halullasi ei ole mitään merkitystä, sillä Suomessa päättää eduskunta eikä mitään asiaa ratkaista kansanäänestyksellä. Suomessa ei koskaan järjestetä kansanäänestystä siitä, sallitaanko vai kielletäänkö saamelais- tai homoparien avioliitot.

Kommenttia muokattu: 10.10.2013 klo 11:19
  • 19 / 29
  • Petri Kaivanto
  • 11.10.2013 5:00
Diggaan Mannerheimistä, vaikka hän olisi ollut homo, transu tai hermafrodiitti. Mustaa Mannerheimiä en ehtinyt katsoa, mutta privaviestittelin kenialaisen pääosan esittäjän kanssa, mukavan oloinen tyyppi.

Sana "poliitikkona" tarkoittaa tuossa lauseessa, mikä on puolueen linja. Ammattipoliitikko en ole enkä tietysti sellaiseksi tulekaan, ellei kansa päätä äänestää minua täysipäiväiseen luottamustehtävään.

Tuo Hesarin Miska Rantasen juttu on vääristelevää valhetta, johon alankin tässä kohta naputella vastinetta.

Yleinen väärinkäsitys suorasta demokratiasta on, että sitten äänestellään koko ajan ja että se maksaa paljon. Sveitsissä äänestetään 4 kertaa vuodessa ja se maksaa saman verran kuin Suomen presidentti, jolla ei enää ole juuri mitään järkevää tekemistä.

Ne, jotka kaipaavat jotain kuninkaallisia, saisivat rahoittaa harrastuksensa itse. Olen ehdottanut Ruotsin Carl Philipiä Suomen kuninkaaksi ja sitten valitaan tosi-TV:llä Prinssille morsian. Ihan mainosrahotteisesti.
Lisää heiluri-huumoria politiikkaan! Jee! Toivottavasti tämän puoleen vitsit ovat valmiiksi naurettuja, niin tietää missä kohdin pitää revetä.
Hirvisaari tuo tänään puolueelleen julkisuutta Ruben Stillerin Pressiklubissa, missä hän kohtaa Johanna Korhosen ja Saska Saarikosken. Aiheena mm. kansalaisaloitteet.
Mielenkiintoista seurata Soinin ikeestä vapautuneen Hirvisaaren avautumisia. Huumorilinja jatkunee, tosin lähinnä tahattoman huumorin merkeissä.
TV2 klo 20.00
Hyvä kaimani Kaivanto,

Itse Sveitsissä vuosia asuneena voin sanoa, että sen kansanäänestysjärjestelmä on syvältä sieltä tiedätkyllämistä jopa hyvin monen sveitsiläisenkin mielestä. Mitään ei saada aikaiseksi, kun joka kieliryhmällä on omat vaateensa ja niiden sisälläkin joka ikisellä laaksolla ja kylällä omansa.
Sveitsiläiset ovat kansa, joka koostuu kaikkein sisäsiittoisimmista alppi-italialaisista, -saksalaisista ja -ranskalaisista plus retoromaaneista, jotka ovat ammoin Rooman valtakunnan varuskuntiinsa unohtaneiden alppisolia vartioineiden parin legioonan ja paikallisten heimolaisten jälkeläisiä.
Retoromaanit (Romansch) eivät ymmärrä edes toisiaan. Naapurilaaksossa puhuttava latinan murre poikkeaa omasta niin paljoin, että kommunikointi on mahdotonta.
Luuletko kaimaseni, että kansanäänestys pelaa hyvin?
No ei todellakaan...

EDIT: Korjasin pari typoa.

Kommenttia muokattu: 12.10.2013 klo 02:18

Kommenttia muokattu: 12.10.2013 klo 02:18
Kansanäänestyksissä on ideaa, mutta pitäisi olla joku varmistus takana, että kansanäänestyksellä ei sorreta vähemmistöjä tai heikennetä kansakuntaa. Helposti ollaan tilanteessa, jossa kaikenlaiset kommunistit, ituhipit ja natsit yrittää tuhota wapauden äänestyksillä.

Pete kertoikin osuvasti Sveitsistä. Sveitsin esimerkki pelottaa, koska siellä kaikenlaiset kommunistit ja ituhipit järjestää kansanäänestyksiä mm. armeijan ja ampumaurheilun tuhoamiseksi.

Kommenttia muokattu: 12.10.2013 klo 14:35
  • 25 / 29
  • puppeliassi
  • 12.10.2013 18:58
minä en ole vapautta pahemmin kahlitsemassa jollei haittaa muita mutta siihen ei lasketa jos jotakuta ärsyttää kun kaksi aikuista samaa sukupuolta olevaa menee naimisiin vapaaehtoisesti.

veikkaan että en ole ainoa suomalainen kommunisti joka ajattelee näin, stalinistit, maolaiset yms sitten erikseen, joita suomessa ei nykyään ole pahemmin, mitä nyt ktp:läiset
Muutos 2011 yrittää kaupata Sveitsin demokratiaa Suomeen. Katsotaanpa.

Berliinin ja Zürichin yliopistot julkaisevat tietyin väliajoin demokratiamittarin (Democracy Barometer), joka kertoo 27 teollistuneen maan demokratian toimivuuden. Tutkimuksessa arvioidaan demokratian tilaa yhdeksän eri muuttujaryhmän avulla, joihin kuuluvat muiden muassa yksilönvapaudet, oikeusvaltioperiaate, vaalijärjestelmä ja edustuksellisuus.

Yhteispisteissä Tanska on paras, Suomi on heti toisena.
Sen jälkeen tulevat Belgia, Islanti, Ruotsi ja Norja. Sveitsi on keskivälin alapuolella sijalla 14.
Osanotto Sveitsin kansanäänestyksiin on laimeaa. Esimerkiksi äänestys pakollisen työttömyysvakuutuksen muutoksesta sai vaaliuurnille vain 35,5 % äänioikeutetuista ja aselain tietyt muutokset 48,8 %. Yli 40 prosentin osallistumista pidetään korkeana.

Sveitsin kansanäänestykset eivät toteuta kansan tahtoa, sillä niihin osallistuvat pääasiassa varakkaat keski-ikäiset miehet. Tasa-arvoinen avioliitto- ja adoptiolaki eivät näin ollen toteudu Sveitsissä vielä pitkään aikaan.
Parlamentti ja liittoneuvosto onneksi huolehtivat siitä, että Sveitsi noudattaa perustuslakiaan ja solmimiaan kansainvälisiä sopimuksia, joten homojen ja lesbojen oikeuksia ei kansanäänestyksillä pystytä vähentämään.
---
Jameskeisin käynnistänyt Seppo Lehto, tämä Jamesin superhumoristikaveri, ilmoittautuu tutkija Jussi Jalosen blogissa Muutos 2011:n kannattajaksi.
Lehdon omassa hengentuotteessa näyttää poseeraavan myös Petri Kaivanto:

http://huumoria-ymmartamattomille-silleille.blogspot.fi/

***
Joku kommentoi Sveitsistä:
”… koska siellä kaikenlaiset kommunistit ja ituhipit järjestää kansanäänestyksiä mm. armeijan ja ampumaurheilun tuhoamiseksi.”

Totuudenvastaisia väittämiä.
Mielipidetutkimusten mukaan enemmistö sveitsiläisistä haluaa muun muassa kunnon aserekisterin, sotilasaseiden turvallisempaa säilytystapaa, kieltää täysautomaattiaseiden ja pumppuhaulikoiden myynnin yksityishenkilöille jne. Suurta huolta ja murhetta aiheuttavat erityisesti kotona säilytettävillä sotilasaseilla tehdyt itsemurhat, peräti 49 % kaikista itsemurhista.

Kansanaloitteen (Volksinitiative) aseväkivallan vähentämiseksi aselain tiettyjä pykäliä muuttamalla käynnistivät Sveitsin lääkäriliitto, naisjärjestöt, sosiaalialan järjestöt, kirkot ja muut järjestöt, yhteensä 70, eivät siis ”kommunistit ja ituhipit”.

Kansanäänestyksessä aselain tiettyjä muutoksia ei hyväksytty, mutta se ei sinänsä haittaa, sillä parlamentti ja liittoneuvosto kiristivät aselakeja ja säätivät muun muassa, että sotilaat eivät saa viedä kotiinsa esim. ammuksia, aseiden ilmainen ja turvallinen säilytyspaikka sotilaspalveluksessa olevien käyttöön, palvelusajan päätyttyä aseen saa viedä kotiinsa vain erityisluvalla, lääkärit, psykologit ja viranomaiset tutkivat, keille luvan voi antaa ja niin edelleen.

Aseintoilijat ja -kiihkoilijat niin Suomessa kuin muuallakin perustelevat heti kaikille aseet -kantaansa ”ampumaurheilulla.” Suomessakin esim. edustaja Halla-aho seurakuntineen on vaatinut eduskunnassa useita kertoja aselain lievennyksiä, myös sellaisena päivänä, jolloin USA:ssa joku asehullu tappoi useita.
---
Demokratiasta ja asehullujen aatoksista enemmän toisessa yhteydessä.

Kommenttia muokattu: 16.10.2013 klo 22:15
Sveitsissä tehtiin kyllä isoja muutoksia sotilasaseiden kotisäilytykseen jo ennen tuota vuoden 2011 kansanäänestystä.

"Sveitsin lääkäriliitto, naisjärjestöt, sosiaalialan järjestöt, kirkot ja muut järjestöt, yhteensä 70"
Eipä yllätä. Samat tahot mitä todennäköisimmin vastustivat vuonna 2010 ollutta kansanäänestystä, jossa haluttiin karkottaa vakaviin rikoksiin syyllistyneet ulkomaalaiset pois Sveitsistä.

"Aseintoilijat ja -kiihkoilijat niin Suomessa kuin muuallakin perustelevat heti kaikille aseet -kantaansa ”ampumaurheilulla.”"
Ampumaurheilua puolustavien henkilöiden nimittäminen aseintoilijoiksi ja -kiihkoilijoiksi on silkkaa razizmia.
Tuskin kukaan ampumaurheilua puolustava haluaa heti kaikille aseet -ideaa vaikka tuommoisia liioiteltuja väitteitä joskus kuulee. Ehkäpä voidaan löytää yhtymäkohtia tasa-arvoisesta avioliitosta käytävään keskusteluun. Eräät tasa-arvoista avioliittoa vastustavat (homofobit) maalailee liioiteltuja kauhukuvia, että sitten kohta mennään naimisiin eläinten ja lapsien kanssa, jos tasa-arvoinen avioliitto toteutuu.

"Suomessakin esim. edustaja Halla-aho seurakuntineen on vaatinut eduskunnassa useita kertoja aselain lievennyksiä"
Halla-aho on tehnyt ihan hyviä ehdotuksia aselain selkeyttämiseksi:
http://www.halla-aho.com/scripta/aseaiheisia_lakialoitteita.html
Vaikea nähdä miten noita ehdotuksia voi pitää pahana.

Kommenttia muokattu: 17.10.2013 klo 14:15
  • 29 / 29
  • Havainnoija
  • 14.11.2013 16:44
Muutos 2011 jatkaa persumaisella linjalla.
Eurovaaliehdokas Junes Lokka, joka kutsui Ylen uutistoiminnan päällikköä huoraksi, on eronnut Muutos 2011:sta.

Tilanne on persumaistyypillisen sekava, sillä puolueen varapuheenjohtaja oli kutsunut hallituksen pikakokoukseen, jossa Lokka erotettiin. Sitten ilmeni, ettei päätös ollut menettelyltään pätevä ja asia siirtyi puoluekokouksen päätettäväksi, minkä jälkeen jäsenistön olisi tarkoitus äänestää erottamisesta ja niin edespäin. Nyt kävi niin, että hässäkän keskellä Lokka ilmoitti eroavansa.

http://muutos2011.fi/vb/index.php?topic=2180.msg20820#new