Vilna: Baltic Pride -kulkueesta oikeuden päätös perjantaina (juttukommentit)

  • 1 / 5
  • Janne87
  • 3.7.2013 21:31
Eikö olisi parempi pysyä kotona eikä tukkia auto liikennettä turhilla kulkueilla..
Janne87, lähde ensi kerralla itse mukaan. Sitten voit ehkä arvioida sen turhuutta uusin silmin. :)
  • 3 / 5
  • valtsu_Kalliossa
  • 5.7.2013 5:10
Suomen Vilnan suurlähettilään olisi paras palata Suomeen koska kaikki annetut virkatehtävät selvästi ei kiinnosta.
  • 4 / 5
  • Harri Mäki-Reinikka
  • 5.7.2013 11:59
Hyvät palstan pitäjät ja Vilnan Pride-keskusteluun osallistuvat,

kylläpä siellä on vääristelty Liettuassa antamaani englanninkielistä haastattelulausuntoa, jossa annoin selkeäsanaisen tukeni kaikille Pride-tapahtumille. Se, että en itse osallistu marssille johtuu siitä, etten osallistu marsseihin muidenkaan hyvien asioiden tiimoilta. Tämä ei tarkoita, etten tukisi Pride-paraatia. Diplomaattina näen henkilökohtaisesti ensisijaiseksi toimintamuodoksi vuoropuhelun, mutta tämää koskee siis minua diplomaattina. Kun puhuin megafonidiplomatiasta se viittaa juuri siihen, osallistuvatko diplomaatit paraatin vai eivät. Se ei siis tarkoita, että olisin sitä vastaan, päinvastoin ja tämä tulee haastattelussa myös ilmi selkeästi. Haastattelun tekijä ymmärsi viestini hyvin, Liettuan Gay League on lähetänyt minulle kiitoskirjeen annetusta tuesta. Tukemme Pride-tapahtumien valmisteluille on ollut pitkäkestoista ja näkyvää. Osallistun siis konfernssiin, filmifestarilla esitäme Suomen kontribuutiona American Vagabond dokumenttielokuvan ja suurlähetystön edustaja osallistuuparaatiin kun se toivon mukaan kuitenkin saadaan lopulta asianmukaisesti järjestettyä.

Haastattelussa ilmaisin tärkeimpänä asiana olevan sen, että saataisiin hyviä tuloksia seksuaalivähemmistöjen aseman kohentamiseksi. Sen eteen voidaan toimia monella tavalla. Paraateihin osallistuminen ei kuulu virkatehtäviin, jokainen voi itse harkita sen, miten haluaa asiaa parhaiten edistää. Vilnan suurlähetystössä olemme valmita pitkäjänteiseen työhön.

Tsemppiterveisin kaikille,

Harri Mäki-reinikka
Suurlähettiläs
Vilna
  • 5 / 5
  • Sami Mollgren
  • 5.7.2013 18:46
Kiitos oikaisusta.

Sami Mollgren
päätoimittaja
ranneliike.net