Pride-tapahtuma Porissa kesän Jazz-viikolla (juttukommentit)

  • 2 / 12
  • Ei_avioliittoja_homoille
  • 5.1.2013 7:25
Homojen on järjestettävä näitä "ylpeys"-marssejaan, koska he eivät ilmeisesti itsekään pysty hyväksymään omaa homouttaan, ja jotenkin sitä omaa huonoa itsetuntoa on koitettava pönkittää. Vaikea nähdä, miksi näitä marsseja muuten järjestettäisiin. Jos homot olisivat omasta mielestään normaaleja, niin luulisi, että pystyisivät elämään ilman, että tulevat suurina joukkoina kaduille.

Oikeastaan ihan hyvä, että marssi järjestetään juuri sillloin kuin paljon ihmisiä on paikalla. Näkepäähän sitten mahdollisimman moni ihminen, kuinka säälittävää porukkaa nämä marssijat ovat. Ja nimenomaan marssijat - ei homot, joita tosin varmaan on enemmistö näistä marssijoista.
Aikamoista kyökkipsykologiaa saa harjoittaa, jos kehittää tulkinnan oman homoseksuaalisuuden hyväksymättömyyden ja pride-tapahtumien välille. Mutta toki pitää ymmärtää niitä, jotka eivät ymmärrä sellaista asiaa, jossa itse eivät ole osallisena.

Pride-tapahtumia (kulkueita, keskustelutapahtumia ja muuta ohjelmaa) järjestetään, jotta seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen olemassaolo tulee näkyväksi. Näkyminen on tärkeää, esimerkiksi koska
- lainsäädäntö ei vielä kohtele em. vähemmistöihin kuuluvia yhdenvertaisesti verrattuna ns. valtaväestöön
- on valistumattomia henkilöitä, joiden asenteet em. vähemmistöihin kuuluvia kohtaan ovat kehittymättömiä
- tapahtumat lisäävät em. vähemmistöihin kuuluvien yhteisöllisyyttä
- tapahtumat ovat osallistujille ja niitä seuraaville ihan mukavaa ajanvietettä

Ainakin minusta on ihan hyvä, että kaikenlaisia myönteisiä tapahtumia järjestetään. Niitä voisi järjestää enemmänkin.
  • 4 / 12
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 5.1.2013 12:33
Jaahas, Ei_avioliittoja_homoille -homofobi halveksii taas jotain mitä ei itse pysty eikä halua ymmärtää. Minusta tuntuu siltä, että trollin on vaikea hyväksyä itsessään tätä kyseistä piirrettä ja on siksi täällä häiriköimässä purkamassa omaa alemmuuskompleksiaan.

Jos tästä olemattomasta moderoinnista on jotain hyötyä, niin se on se että se näyttää kuinka joku yksinäinen säälittävä, elämätön luuseri (ja kaappihomo) jaksaa päivästä toiseen jankata kuinka halveksii ja inhoaa homoutta.

Kommenttia muokattu: 05.01.2013 klo 13:16
  • 5 / 12
  • Rokkihomo
  • 5.1.2013 13:08
"he eivät ilmeisesti itsekään pysty hyväksymään omaa homouttaan"

Tai sitten: Hyvä osa meistä pystyy ja haluaa muistuttaa tästä pystymisestä muilllekin.

Kaltaisistasi huolimatta.

Kommenttia muokattu: 05.01.2013 klo 13:11
  • 6 / 12
  • Ei_avioliittoja_homoille
  • 5.1.2013 15:00
Homopallero se ei osaa olla haukkumatta hänen kanssaan eri mieltä olevia homofobeiksi. Sivuston ylläpitäjä, smo, on toista maata, sillä hän on aina asiallinen ja fiksu.

Ja sen sanon vielä Homopallerolle, että en ole mikään kaappihomo. Kuten olen sanonut, niin käyn täällä sivustolla sen takia, että täältä saa hyvin tietoa siitä, onko esim. jossain päin maailmaa homot saaneet itselleen etuoikeuksia.
  • 7 / 12
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 5.1.2013 23:53
Ja jos täällä Ranneliikkeessä pitää päivittäin kutsua homoja pervoiksi ja on sitä mieltä, että homoavioliitto on olevinaan "etuoikeus" on heterojen suosimista ja etuoikeuksia kannattava homofobi. Omalla ei kovin nöyrällä mielipiteelläni ei ole tässä tosiasiassa niinkään ratkaisevaa merkitystä kuin halutaan esittää: mitä on se, että pitää homosuhteita ja homoutta heterosuhteita ja heteroutta alempiarvoisempina ja huonompina? Mitä on se, että vihjailee ettei homoilla ole samanlaista oikeutta olla olemassa kuin heteroilla?

Turha sitä on kieltää vaikka häpeääkin itseään (kaapissa tai sen ulkopuolella). Ei heru säälipisteitä.

Kommenttia muokattu: 06.01.2013 klo 00:20
Olenkin odottanut ja ehtinyt vanheta jo aika lailla....
-olen ollut Porin Jazzeilla viimeiset 16 vuotta ja vai 2 kertaa on ollut "jonkilainen juhla/bileet" kaupungissa, vaikka kaupunki tulvii satenkaarikansaa ja heidän läheisiään.
Nyt aijon oikein innolla odottaa ensikesää! ja että PORIN keskusta heiluu urakalla sateenkaarilippuja!
- Onnea Pori ! tienne ei tule olemaan helppo ja työtä riittää mutta puskeaa läpi vaikka harmaan kiven!
Kiitos järjestäjille rohkeudesta ja hyvästä työstä Porissa.

Tulen varmasti tapahtumaan.
Hieno juttu! Olen varmasti tulossa ja olen onnistuneesti houkutellut mukaan samanmielisiä tuttavianikin. Ohjelmaa odotellessa...
  • 12 / 12
  • lesbojaylpeä
  • 26.6.2013 13:26
voi luoja. näin homona sanon että menen marssimaan sen takia että olen ylpeä siitä mitä olen !