Eurobarometri 2012: Suomalaiset eivät haluaisi transihmistä valtion päämieheksi (juttukommentit)

  • 1 / 3
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 28.11.2012 9:58
Höh, poliittinen pääoma on ajatuksissa ja arvoissa - ei jalkovälissä, tai näin ainakin pitäisi olla demokratiassa. Tämä on yksi niistä syistä, jonka takia ihmettelen miten joku seksuaali- tai sukupuolivähemmistöön kuuluvaksi tunnustautuva voi sympata joitain "homokriitikoita". Luulisi sen painavan aika paljon, jos oma poliittinen viiteryhmä äänestää vastaan siksi koska ehdokas on homo tai transsukupuolinen, siis jos itse on jompikumpi. Siinä tehdään henkilökohtaisesta asiasta politiikkaa. Itse kuulun luonnollisesti hlbti-ehdokkaiden todennäköisempiin äänestäjiin, eniten siksi koska he tuppaavat olemaan tärkeistä asioista kanssani samaa mieltä sattuneesta syystä. Toki, onhan sekin jossain määrin ymmärrettävää, että haluaa äänestää kaltaistaan. En usko, että esim. enemmistö Niinistön kannattajista äänesti Haavistoa vastaan ainakaan tämän homouden takia.
  • 2 / 3
  • Ei_avioliittoja_homoille
  • 28.11.2012 11:17
Kyllähän Haaviston homous oli merkittävä asia presidentinvaaleissa. Haaviston homous oli monille ihmisille merkittävämpi asia kuin he itsekään luulivat. Jotkut "homomyönteisekin" ihmiset varmaan syvällä mielessään pohtivat - ehkä tiedostamattaankin - että onkohan homopari nyt ihan oikeasti sopiva edustamaan Suomea niin kotimaassa kuin maailmallakin.

Tämä tästä - itsehän tietysti äänestin Niinistöä, mutta olisin äänestänyt häntä, vaikka Haavisto olisi ollut lihaa syövä heteromies.
  • 3 / 3
  • puppeliassi
  • 28.11.2012 14:26
itse en automaattisesti äänestä seksuaalivähemmistöön kuuluvaa, mutta onhan se plussa. varsinkin jos haavistosta olisi tullut pressa olisi muutama homofobi saanu sydärin hehe

tosin ei haavisto ole niin homohtava, seuraavaksi voisi ehdokkaana olla joku ristiinpukeutuja vassari, niin eiköhän sitä seuraavissa vaaleissa homofobien kannatus tipu, kun puolet saa kohtauksen hah