Salatut elämät -sarjassa mies raiskaa miehen - tuloksena vilkas keskustelu (juttukommentit)

  • 1 / 9
  • puppeliassi
  • 24.11.2012 16:23
eiköhän tollaista oikeastikin tapahdu paljon, sekä sitä että nainen raiskaa miehen, joista ei pahemmin puhuta...
  • 2 / 9
  • kysyn vaan
  • 24.11.2012 18:03
Missä tää vilkas keskustelu tapahtuu? Ei ainakaan täällä...
  • 4 / 9
  • Pete
  • 24.11.2012 20:30
Olisikohan tämäkin aihe luonteva osa aloittamaani "tabut" -keskustelua?
Mieheni joutui opiskeluaikanaan kahden HIV-positiivisen miehen raiskaamaksi...
Seuraavaan viitaten; luojan kiitos ei.

Kommenttia muokattu: 25.11.2012 klo 12:25
  • 6 / 9
  • Rox2010
  • 25.11.2012 1:40
"tämä aihepiiri huutaa julkituloa"
Mitä ihmettä? Miksi? Mitkä motiivit mahtaa tuottaja Äijöllä olla???
Olen yleisesti sitä mieltä, että tämä jatkuva homopommitus mediassa tulee kääntymään itseään vastaan, on ehkä jo kääntynyt.
Vähempikin riittäisi.
Rox2010, oletan Äijön viittaavan aihepiirillä nimenomaan siihen, että on kaikenlaisia vaiettuja aiheita, joita silti esiintyy. Samalla lailla niin heteroiden kuin homojenkin kohdalla.

Minä olen kovasti eri mieltä tuosta "homopommituksen" pahuudesta.

Olen "liialla homopommituksella" pelottelua seuraillut toistakymmentä vuotta aktiivisesti ja tiedän asiasta täristyn "aina", niin kauan kun homoasiaa on julkisuudessa jotenkin käsitelty. Silti pelot eivät ole toteutuneet, vaan aina on otettu askelia eteenpäin.

"Nyt kun homoseksuaalisuudesta puhutaan julkisesti, niin me emme saa enää olla rauhassa", oli joidenkin asenne 1960-luvulla, kun asiaa ruvettiin julkisuudessa käsittelemään. Julkisuuden "homopommitus" johti homoseksuaalisten suhteiden laillistamiseen vuonna 1972. Edistysaskeleet toistensa jälkeen ovat tapahtuneita tosiasioita - ja joka kerran on valiteltu "homopommituksesta" niin homojen kun valtaväestönkin piiristä.

Minusta on niin, että vasta kun homoja ja homoseksuaalisuutta pystytään käsittelemään samalla tavoin kuin heteroita ja heteroseksuaalisuutta, niin yhdenvertaisuus on toteutunut.

Tähän kuuluu myös se, että ei erikseen puhuta "homoraiskauksesta" ja "raiskauksesta" tai "homoavioliitosta" ja "avioliitosta". Siinä vaiheessa ei vielä olla. Toistaiseksi noista ensimmäistä näkee matalaotsaisesti kohuasioilla mässäilevissä paikoissa, kuten stara.fi -viihdepalvelussa. Jälkimmäisessä tapauksessa "homo"-alkumääre on tarpeellinen selventävä lisä, kunnes myös samaa sukupuolta olevien avioliitot tunnustetaan lainsäädännössä.

Ja itsesyrjintä on päättynyt silloin kun homojen piiristä ei enää kuulu huokailuja "liiallisesta homopommituksesta".

Vähempi ei ilmiselvästi riitä.
  • 8 / 9
  • puppeliassi
  • 25.11.2012 13:02
smo ei tosiaan tasa-arvo toteudu jollei asioista puhuta.

lisää homopommitusta kehiin! heh
  • 9 / 9
  • Kolmoisritti
  • 26.11.2012 11:14
Minusta joskus voisi tuoda esille joissakin homosuhteissa olevan henkisen ja fyysisen väkivallan. Niitä tapauksia on yllättävän paljon. Raiskaus ei ole minusta niin yleistä. En ole paljoa kuullut kavereiltani. Ruotsissa on tullut esille homopoikien itsensä myyminen.