- 1 / 4
- JuhaniV
- 30.7.2012 22:42
Laitisen kertoma sodanaikainen tarina liippaa tavallaan myös minun perhettäni. Etäiset sukulaiset isä ja äiti kuolivat sodan aikana. Minulla ei ole tiedossa mihin he kuolivat. Heidän jälkeensä jäi poika, joka oli siis täysorpo. Ilmeisesti suvussa käydyn neuvottelun jälkeen poika päätyi meidän perheeseemme. Ruokapöytään katettiin yksi lautanen lisää. Siitä se alkoi. Häntä vanhempani kutsuivat kasvattipojaksemme.
Olen ymmärtänyt, ettei kysymyksessä ollut minkäänlainen adoptio. Hän asui ja kasvoi meidän mukanamme ja rinnallamme. Hän osallistui kodin töihin aivan kuten muutkin. Minulla on mielikuva, että kunta avitti joskus pienellä vaaterahalla. Se oli yksinkertaista välittämistä vaikeuksiin joutuneesta ihmisestä.
Olen ymmärtänyt, ettei kysymyksessä ollut minkäänlainen adoptio. Hän asui ja kasvoi meidän mukanamme ja rinnallamme. Hän osallistui kodin töihin aivan kuten muutkin. Minulla on mielikuva, että kunta avitti joskus pienellä vaaterahalla. Se oli yksinkertaista välittämistä vaikeuksiin joutuneesta ihmisestä.