Kirja ´Sydänten presidentti´ kuvaa kampanjan ei julkista puolta (juttukommentit)

  • 1 / 4
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 3.6.2012 9:31
Jussi Lähde kirjassa: "Näille taistelijoille Haavisto on selkeästi vääränlainen homo. "

Olen Lähteen kanssa täysin eri mieltä. Mietimme toimituksessa linjaamme presidentinvaalikampanjaan. Ajatuksena oli, ettemme hyppää erityisesti mukaan kenenkään ehdokkaan vaalivankkureihin.

Haaviston kampanjatoimistolle tarjottiin kerran myös haastattelun tekemistä Haavistosta ja hänen kampanjastaan. Ehdotukseemme ei kuitenkaan tartuttu.

Itse ajattelin, että homous on jo muutenkin näkyvissä turhankin paljon. Emme olisi kenties keksineet sellaista kysyttävää ehdokkaalta, joka olisi ollut uutta ja ei pelkkää homoudesta puhumista.

Tarkemmin ajatellen Jussi Lähteen kommentissa homojen suuntaan paistaa jonkinlainen katkeruus, etteivät kaikki homot lähteneetkään suurella joukolla ja näkyvästi Haaviston taakse. Setakin pitäytyi vaalikampanjoista sivussa. Äänestyskoppi on kuitenkin lopulta se paikka, jossa kannatus mitataan. Pienoisgalluppi tuttavapiirissäni osoitti varsin monen homon antaneen äänensä Haavistolle, mutta eivät läheskään kaikki. Niinistö sai myös homojen ääniä.

Kommenttia muokattu: 03.06.2012 klo 10:44
  • 2 / 4
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 3.6.2012 9:37
Vaikka Pekka Haavisto ja An­to­nio Ne­xar Flo­res eivät itse pitäneet kahden miehen suhdetta erityisesti esillä taikka kampanjan teemana, muut tekivät sen heidän puolestaan kaikilla mahdollisilla tavoilla ja näkyvyydellä.

Olen sitä mieltä, että Pekka ja Antonio tekivät erittäin merkittävän työn sateenkaari-ihmisten puolesta Suomessa ja jopa Ecuadorissa, vain olemalla oikeasti juuri sitä, mitä he todellisuudessa ovat, toisistaan tykkäävä miespari. Mitään enempää heiltä ei voisi odottaakaan.
  • 3 / 4
  • Jukka
  • 4.6.2012 19:24
Jussi Lähde kirjassa: "Näille taistelijoille Haavisto on selkeästi vääränlainen homo. "

Ehkä Haaviston kampanjatoimistossa oltiin yllättyneitä, että kaikille homoille ei ehdokkaan homous ollutkaan riittävä syy äänestää tätä?

Itse en pitänyt (enkä pidä edelleenkään) Haavistoa hyvänä ehdokkaana presidentiksi, samoista syistä joita aiemmin olen täälläkin kertonut.

Tuli mieleen, että jos Haavisto olisi ollut hetero, niin olisin ollut myötämielisempi hänelle. Silloin hänen menneisyytensä ja toimintatapansa (tai: toimimattomuutensa) olisi ollut vähemmän ristiriidassa seksuaalisen suuntautumisen kanssa. Nyt ristiriita on liian suuri, jotta hänet voisi ottaa vakavasti.
  • 4 / 4
  • Public eye
  • 5.6.2012 0:39
Äänestin Pekka Haavistoa molemmilla kierroksilla, mutta en Homo-Haavistoa. Olisin äänestänyt myös Hetero-Haavistoa, vaikka häntä vastassa olisi ollut Homo-Niinistö.