Vierailulle: Pietarin kuvernööri puolustaa homoseksuaalisuuden ´suosituskieltoa´ (juttukommentit)

  • 1 / 7
  • Public eye
  • 30.1.2012 11:59
Osoittaa aikamoista röyhkeyttä naapurimaan kuvernööriltä alkaa edes hypoteettisesti asettamaan ehtoja Suomen presidentin mahdollisella vierailulla esille otettaville asioille. Sinänsä mielenkiintoista, että hän käytännössä tunnustaa itse valinneensa kahdesta hänelle tarjolla olleesta vaihtoehdosta heteroseksuaalisuuden. Ehkä tietoisuus siitä, että hänelle olisi ollut tarjolla henkilökohtaisesti sopivampikin vaihtoehto, on aiheuttanut jonkinlaista katkeruutta.

Ortodoksinen kirkko ei ole samalla tavalla yhden johtajan ja yhden opin alainen kuin katolinen kirkko. Niinpä Moskovan patriarkaattiin kuuluvilla Venäjän ortodokseilla ja esimerkiksi Suomen ortodokseilla, jotka ovat 1920-luvulta alkaen olleet Konstantinopolin patriarkaatin alaisia, ei ole niinkään paljon yhteistä kuin vaikkapa Espanjan ja Puolan katolisilla.
  • 2 / 7
  • jnsto
  • 30.1.2012 14:26
Muistamme pääministeri Kataisen antaman tuen puheenjohtaja ja ministeri Räsäselle nimenomaan näissä tasa-arvokysymyksissä. Varmaankin vierasta on Suomen poliittisen eliitin asioista briiffattu ja vieras voi mielihyvin todeta Kataisen olevan kanssaan, noin suurinpiirtein, samoilla linjoilla. Ehkäpä heitetään joku sopiva vitsikin. (Niistä taidamme kyllä kuulla vasta tulkin julkaistessa muistelmansa, jos julkaisee.)

Kommenttia muokattu: 30.01.2012 klo 14:29
  • 3 / 7
  • Public eye
  • 30.1.2012 16:15
Ilta-Sanomien mukaan Tarja Halonen on Virossa lehdistötilaisuudessa kiitellyt Pekka Haavistoa tavasta, jolla hän on esiintynyt vaalikampanjansa aikana, ja katsoo sen osoittavan edistystä tasa-arvoasioissa.

Vastaavasta presidentin lausunnosta Pietarissa kuvernööri Poltavtšenko kaiketi olisi uuden lain puitteissa valmis antamaan sakot, kun Halonen selvästikin on ollut mainostamassa muuta kuin "oikeanlaista" seksuaalisuutta.

http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/halonen-vaalitulos-osoittaa-seksuaalisen-tasa-arvon-parantuneen/art-1288445689084.html
  • 4 / 7
  • pannaanko koko paketti
  • 30.1.2012 22:07
Kun nyt kerran Pietarissa kuvernöörinkin uskonnollisten käsityste mukaan aiotaan muuttaa lainsäädäntöä ja käytäntöjä nuorisokasvatuksen osalta, olisi mielenkiintoista kysyä Pietarin kuvernööriltä, muutetaanko lakeaja muiltakin osin vastaavaan uuden testamentin näkemyksiä:

Matt. 10:34-35 "Älkää luulko, että minä (jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan."

Matt. 10:37 "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua (jeesusta), se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias."

Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun (jeesuksen) tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

Ortodoksinenkin kristillisyyshän nojannee tuohon uuteen testamenttiin, vaikka vanhassa testamentissa onkin näin:

2. Moos. 20:12 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa."

2. Moos. 21:17 "Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, se rangaistakoon kuolemalla."

Noh, sitä jeesusta kyllä kuulemma rankaistiinkin kuolemalla.

Mutta mitä siis Pietarissa aiotaan jatkossa opettaa nuorisolle vanhempien kunnioituksesta ja sisarusten, sekä muusta lähimmäisenrakkaudesta?
Venäjältä tulee huonoja uutisia liiankin usein.
Ortodoksinen kirkko, joka on saanut kannattajia ympäri maan, on tehokkaasti levittänyt homovastaisuutta yhteiskuntaan. Näinhän tietenkin kaikki kirkkokunnat ovat aina tehneet, eiväthän ne koska ole ajaneet tasa-arvoa, yhdenvertaisuutta eikä ihmisarvoa. Venäjällä kuitenkin uskotaan kirkon sanomaan, joka kehottaa suoranaiseen homovainoon.

Venäjällä myös päättäjät ovat alkaneet uskoa ortodoksisen kirkon valheellisiin huuhaaoppeihin, mikä on lisännyt homojen vainoamista niin lainsäädäntöteitse kuin jokapäiväisessä elämässäkin.
Homovaino ulottuu nyt ilmeisesti kaikkiin kansankerroksiin ja ammatteihin.

Eri maiden lehdet kertovat muun muassa, että valtiollisen lentoyhtiön Aeroflotin homostuertti Maxim Kuprejevia alettiin vainota työpaikallaan, sillä hän halusi toimia homotyöntekijöiden oikeuksien puolesta ja vastustaa syrjintää. Kuprejev joutui solmimaan pakkoavioliiton voidakseen pitää työpaikkansa.

Tunnettu homoaktivisti Nikolai Aleksejev ilmoitti, että Aeroflotin pääkonttorin edessä järjestetään mielenosoitus 9. helmikuuta, jossa vaaditaan valtiollista Aeroflotia kunnioittamaan kaikkien homotyöntekijöidensä oikeuksia ja toteuttamaan syrjintäsuojan. Moskovan viranomaiset tietenkin kieltävät mielenilmauksen kuten viime vuoden puolella, jolloin haettiin lupaa samanlaiseen mielenilmaukseen samaisen pääkonttorin edessä.
Homoaktivistit ilmoittivat, että tällä kertaa he eivät noudata Moskovan johdon mielenosoituskieltoa, vaan tilaisuus järjestetään tuli lupaa tai ei.

Aeroflot kuuluu SkyTeam-lentoyhtiöallianssiin, jossa ovat mukana mm. KLM-Air France, Alitalia ja amerikkalainen Delta. Homoaktivistit kehottavat boikotoimaan Aeroflotia ja vaativat lisäksi, että Aeroflot erotettaisiin SkyTeamista.

Yksi monista artikkeleista:
http://www.gaystarnews.com/article/aeroflot-forces-gay-flight-attendant-marry-woman
  • 6 / 7
  • human
  • 31.1.2012 2:13
Alkavatkohan ne Pietarissa "sivistämään" nuorisoa ja ihmisiä muutenkin raamatun mukaan, koko sen "oppimäärällä". Siellähän mm. kehoitetaan vihaamaan omia vanhempiaan ja sisaruksiaan, jotta kelpaisi uskonjohtajan seuraajaksi. Voikin olla vanhempainilloissa kovat näytön paikat.


Tosin panee miettimään, mikä ihme meillä Suomessakin sai sen KD:n ottamaan hallitukseen viime keväänä? Mitään eduskunnan enemmistön tarvettahan sille ei ollut. Tuntuu vain olevan taivaallisten sotajoukkojen suosiminen etusijalla rakkauteen uskomiseen nähden Suomenkin hallintopiireissä. Siellä lienee herran nuhteessa pidon sanaa levitetty tehokkaasti.

Kommenttia muokattu: 01.02.2012 klo 03:18
  • 7 / 7
  • ihminen
  • 31.1.2012 21:51
Jumalalla ja ihmisellä on se ero, että Jumala loi ihmisen eikä päin vastoin. Eiköhän kaikkien kannattaisi elää tämä muistaen. Ortodoksien päärukous kuuluu kaikessa lyhykäisyydessään: - Herra Jeesus Kristus, Jumalan poika, armahda minua syntistä.

Elikä jokainen on jotenkin anojan asemassa eikä kykenevä mestaroimaan toisia.

- Kummallista että homous koetaan jonakin erityisenä barrikadillenousuna ja tyrkyttämisenä vaikka kysymyksessä on kahden kauppa. Kahden ihmisen onni ei tarvitse mitään tyrkyttämistä täydellistyäkseen siitä kun se täydellistyy itsestään.

Rakastumisessa on aina jotakin narsistista - rakastavaiset keskittyvät toisiinsa ilman että tekisivät noin niin kuin piruuttaan kaiken tämän ympäristöä tarkoittaen tai ympäristöfunktion vuoksi.

Dogmaattiseen kiistaan ei kannata ryhtyä niitten kanssa, jotka ovat päättäneet olla hyväksymättä homoutta. Se ei johda mihinkään.

Juridiset oikeudet ovat pääasia, lain pitää sijaita uskontojen yläpuolella. Lain tulee olla sivistyksen tiivistymä. Myös kristityissä piireissä on ihmisiä, jotka käsittävät tämän selkeästi.

Venäläisille demokratia on äärimmäisen vaikea käsite ja he joutuvat opiskelemaan sen sisältöä pitkään. Yksinvaltius ja totalitarismi on siellä niin paljon tutumpaa. Meiltä rajan tällä puolen kysytään jämäkkää tyyneyttä ja kärsivällisyyttä emmekä saa lähteä venäläisten kasvukipuihin mukaan. Me emme voi tehdä yhtään mitään muuta kuin huolehtia kotipesästämme suhteessa Venäjään. Mitä demokraattisempi Suomi sitä paremmin venäläiset toimijat pystyvät siihen viittaamaan, jos niin tahtovat.

Ortodoksinen kirkko on patriarkaalinen kirkko. Siellä viisaus on piispoissa. Myös Suomessa ortodoksinen kirkko elää kasvukipujen aikaa kuten Valamon luostarin johtajuuskriisi osoittaa.