Paavali, homovainojen tienraivaaja (juttukommentit)

  • 1 / 2
  • martin
  • 2.1.2012 14:19
Paavalin opettaja oli nimeltään Gamaliel.
Paavalin roomalaiskirjeen sanoista on esitetty lukuisia tulkintoja. Omasta mielestäni juuri tämä vaihtaminen sopii sekä tekstin kunnioittamiseen että tietämykseen silloisesta kulttuurista ja nykyisestä tieteen tuloksista parhaiten.
Raamattu on monilla tavoin homo- ja yleensäkin vähemmistökielteinen opus. Minä ihmettelenkin sitä miksi kukaan homoseksuaali ylipäätään haluaa uskonnolliselta instituutiolta palveluksia? Itse olen puhdas ateisti joka en pyydä uskonnollisilta yhteisöiltä mitään palveluksia.

Korkeintaan haluaisin lopunkin uskonnollisuuden pois nykyajasta koska uskonto ei ole koskaan ollut oikeuslähde kenenkään puolesta. Kirkon siunaamilla homoliitoilla (kuten avioliitoillakaan) ei ole mitään virkaa. Avioeroja tulee jatkuvasti liukuhihnalta.

Sen sijaan on Maistraatti joka myös toimittaa avioliittoja. Sinne tulisi liittojen solmimiset suunnata ja jättää uskonnolliset änkyrät omilleen niin kauan kun kristinuskoa vielä harrastetaan.

Me emme tarvitse uskonnolta minkäänlaista palvelua. Vapaa-ajattelijoilla sekä Ateistiyhdistyksellä on pyrkimys vähentää kirkon valtaa, ja tehokkaimmin uskonnon pakkovalta katoaa kun hylkää kaiken uskonnollisuuden elämästään.