Radio Dei: Nokia-Mission Markku Koivisto lähenteli miehiä (juttukommentit)

Jos muistan oikein, niin Koivistolla on ollut heteroparisuhde. Hänestä puhuttaessa pitäisi käyttää minun mielestäni termiä biseksuaali.
  • 2 / 11
  • Ossi Halme
  • 1.9.2011 22:46
Jos ns. ammattiauttaja hölisee asioista sivu suunsa, niin ammattietiikan peruskurssi on tainnut jäädä väliin. Yleensäkin kaikkinainen luottamuksellisuus tuntuu olevan alennustilassa. Mm. Kiss-and-tell -ilmiö ja pakko-outtaamiset leviävät nopeasti netin välitykselle nopeammin ja laajemmalle kuin ennen.

Joskus muinoin mm. brittiläisten julkkisten yksityisasioiden vuotamiset piti julkaista ulkomaisessa mediassa, mutta netti kaataa maarajat (paitsi ehkä P-Koreassa ja Syyriassa, jossa netti ei pelitä juuri muutenkaan).

Lopputuloksena monet suht "tavallisetkin ihmiset" joutuu miettimään liikkeensä tarkasti.

[Tämä siis yleisenä kommenttina luottamuksen arvostuksesta, ei tuohon Nokia-Missioon erityisesti liittyen]
  • 3 / 11
  • Hannu, Tre
  • 2.9.2011 0:25
NM-lahko on ihmetyttänyt täällä jo useita vuosia. Sen kaatuilu-, kielilläpuhumis- ja ihmeparannustilaisuudet ovat olleet niin vastenmielisiä, että olen lähinnä vain halunnut unohtaa koko hihhuliporukan.

Heidän seurakuntansa nimi on nyt amerikkalaisittain NM Church, joka on järjestänyt tilaisuuksiaan naapurikorttelin entisessä tanssihallissa, jota kutsuvat nimellä Missio Downtown. Yrittivät houkutella kadulla kulkevia, myös minua, tulemaan mukaan. Mielestäni NM:n toiminta on vastuutonta, sillä olivat tuoneet pikkulapsetkin missioon.

NM Churchistä ja muista vastaavanlaisista hurmoslahkoista pitäisi tuoda kaikki tiedot julki. Ehkä tämä oli vasta alkua. Toivottavasti suurelle yleisölle käy selväksi, kuinka uskonto voi sekoittaa pään.

NMC:n kiihkoilijat eivät ole mitään oppineet. Sen huomaa NMC:n kannattajien järjettömistä kommenteista.


Yhteiskuntatieteellisen tietoarkiston julkistama tutkimus todistaa, että suomalaiset vieroksuvat voimakasta uskonnollisuutta. Neljä viidestä pitää suvaitsemattomina ihmisiä, joilla on voimakkaita uskonnollisia käsityksiä. Kolme viidestä on sitä mieltä, että uskonnot saavat yleisesti ottaen aikaan enemmän konflikteja kuin rauhaa.

Kansainvälinen uskontotutkimus:

http://www.fsd.uta.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote242.html

Tietoarkiston etusivu:

http://www.fsd.uta.fi/
Sääli, että Markku K. on aikanaan ottanut homokielteisen linjan missiolle kääntäen koko toiminnan mm. itseään vastaan. Äärimmäisen surullista ja sydämetöntä muita uskossa olevia sateenkaari-ihmisiä kohtaan.

Pelottavaa, että uskonnolliset tilanteet mielletään terapiana. Tietenkään hengellisissä keskusteluissakaan ei sovi rikkoa luottamusta, vaikka lahkohan varmaan voi tehdä tältäkin osin omat sääntönsä.

uskonnollisuus ja kielletty hedelmä tuntuvat aina löytävän toisensa.
Tämä on toivottavasti vakava varoitus homovihaisille saarnamiehille. Voi tulla leimatuksi kaappihomoksi.

NM ei kuulu ev-lut-kirkkoon. On mahdollista, että kansankirkon taholta asiaa ei tulla kommentoimaan lainkaan taikka korkeintaan pliisun ympäripyöreästi. Reippaampi tuuletus ev-lutien puolelta voitaisiin tulkita helposti vahingoniloksi ja tietenkin vakavaksi synniksi. Kaikkihan tiedämme, että vahingonilo ei kuulu kenenkään kunnon uskovaisen syntireppuun. ;-)
  • 6 / 11
  • Janne Nousiainen
  • 2.9.2011 16:35
jos kyse onkin homojen salaliitosta Markku Koivistoa vastaan.
  • 7 / 11
  • Hannu, Tre
  • 2.9.2011 19:19
Viimeisimmän kaupungilla puhuttiin -tiedon mukaan NM:n kannattajien määrä on laskenut reilusti kuluneen vuoden aikana, ja NM on talousvaikeuksissa. -Minäkään en ole vahingoniloinen, enhän?

Kuljin äsken Missio Downtownin ohi kirjastossa käydessäni. Vaikutti hylätyltä. Kaikki tiedotteet oli poistettu ja Café Downtown ammotti tyhjyyttään.

Gay life and culture: a world history löytyi Metsosta. Tuhansien aatteiden maa: ääriajattelu nyky-Suomessa, josta oli juttua Ranneliikkeessä, pitää käydä lainaamassa huomenna toisesta kirjastosta.
Naapurini vanha lkrouva uskoo kovasti Nokia Missioon, olin hänen seu-
ranaan kerran täällä HMLinnassa Hämeenkaaressa Markku Koiviston
loiston päivinä. - En ole ateisti, kuulun kirkkoon, elän "synnillisesti"
siis tavallisesti, juuri eilen meillä oli kummallinen keskustelu hänen
kanssaan. Hän ihmetteli, että mä en esim ole ollut ehtoollisella sitten
rippikouluvuosien. sanoin, että elän, enkä jaksa aina olla huolestunut
taivaaseen pääsystä ja sieluni tilasta. No, siitä Hämeensaaren kokouk-
sesta minulle tuli aivan kaamea olo, hirveä puhetulva ja se "ylistys".
Sanoinkin juuri eilen ystävälleni, että, kun te uskovaiset ette saa tans-
sia miehet ja naiset yhdessä, niin sitten se "salattu" seksuaalisuus ilme-
nee yksintanssina ja ylistyksenä Jeesuksen - Jumalan kunniaksi, en tiedä-
Taisi ystäväni vähän ottaa nokkiinsa - se siitä.
Tellervon ajatusten jatkeeksi: minua huvittaa jatkuvasti tämä termi "Jeesuksen morsian". Merkitsee se kirkkoslangissa mitä tahansa, minun ajattelussani siinä on mukana eroottinen sivulataus.
"jos kyse onkin homojen salaliitosta Markku Koivistoa vastaan."

No niivvarmaan. Edes Wikileaks ei ole pystynyt paljastamaan "homojen kansainvälistä salaliittoa".
Homous on - Jumalan Sanaa vastaan, Jumalan Sana sanoo, se on synti. Markku Koivistollekin se on synti. On puhuttava oikeilla nimillä. Nekin jotka käyttävät kompromissiä ovat myötä mielisillä kannan otoillaan suosimassa homoutta, ovat samassa synnin lätäkössä. Jumalan Sana on niin kuin se on kirjoitettu. Jumalan Sana sen tuomitsee, silloin se on myös vakava synti. Synti on aina vakava, josta on tehtävä parannus, irti sanouduttava niidenkin, jotka senkaltaisia suosivat.