Vatikaani ja YK vastakkain asenteissa homoja kohtaan (juttukommentit)

  • 1 / 4
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 25.3.2011 7:26
"Vatikaani jyrisi. Homoseksuaalisuus on voitava kieltää eri maiden laeissa."

Tarkoittaa sitä, että katolinen kirkko ei halua menettää erinomaisen soveliasta syntipukkia. Lakien muuttuessa heiltä viedään käsistä lupakirja vainoamiseen.

Katolinen kirkko voisi nyt keskittyä omien vakavien sisäisten ongelmiensa ratkaisemiseen.
  • 2 / 4
  • Onnellinen mies
  • 25.3.2011 12:10
Jokainen vähänkin sisälukutaitoinen ja lukemaansa edes jotenkuten ymmärtävä oivaltaa sen kuinka nuo tahot ovat itse leimanneet itsensä ja tehneet itsestään paholaismaisesti temmeltäviä tannerten tömistelijöitä niin siellä kuin täälläkin. Hyvää tuossa piennarten pöllyttämisessä on se, että kenellekään ei jää epäselväksi ne tahot joita on syytä karttaa ja jättää omaan remuavaan riekuntaansa omissa liemissään.
Ilahduttavaa on huomata, kuinka kaikkialla maailmassa aamu sarastaa ja arvostettava ihmisyys vankentuu päivä päivältä. Onnea ja menestystä elämään jokaiselle miestä rakastavalle miehelle ja naista rakastavalle naiselle!
  • 3 / 4
  • rakkaus itse
  • 25.3.2011 21:20
Vatikaanilla ovat otteessaan vielä Saharan eteläpuolisen Afrikan maat. Toinen ongelma on jälleen ortodoksisen arvomaailman kouriin joutunut Venäjä. Ja pahimmasta homofobiasta kärsii noitten uskonveli islam.

Ristiriitaisin tilanne kuitenkin länsimaissa, joissa yhteiskunta ja ihmiset arvostavat kaikkien rakkautta, mutta joissa vallitsevin uskonto on kiihkeästi sitä vastaan. Homogeenisen miesäänisesti kirjoitetussa raamatussahan ei oikeastaan puhuta mitään ihmisten välisestä rakkaudesta, vaan kaikki raamatun rakkaus käsitellään sen jumalan tai jumalallisuuden rakastamisena. Niin myös korkeassa veisussa (1. Kor. 13:4-7), jonka tekstiin nivoutuu ajatuksia nöyrästä uskosta. raamattu ei ohjeista rakastamaan toista ihmistä, vaan raamattu-jumalaa. raamatunhan mukaan elämä on pitkälti syntiä, jonka palkkana on kuolema ja useimmille vielä extrana sen mukaan helvetti. kirkossa vain jumala voi rakastaa (halujensa mukaan) tai vain jumalaa voi ja pitää rakastaa (pohjimmiltaan).

Homot ja lesbot ovat kristinuskon ideologialla todella suuri koetinkivi ehkä siksi, että miesparin tai naisparin rakkaus ja yhdessäolohalu perustuu kaikkein korostuneimmin keskinäiseen rakkauteen ja elämän iloihin, koska siinä lisääntymisrutiinit yms. eivät ole niin selvästi mukana.
Homot kyseenalaistavat koko olemassaolollaan kristinuskon ideologiapohjaa.
  • 4 / 4
  • Yusuf
  • 26.3.2011 0:44
Minun mielestä kristinusko ei ole ainoa oikea uskonto.itse uskon allahiin ja koranin sanoihin.Korani kieltää homoseksuaaliset suhteet jyrkästi.Mutta antaa ihmiselle vapauden valita seksuaalisuuden.Jotenkin nyky päivien keskustelujen valossa kristityt on pahempia vainojia kun muslimit.olen itse ollut neljä vuotta muslimina ja minut on hyväksytty joukkoon suurella sydämellä.