USA: Homoja kiusanneita palomiehiä ei palkata takisin tehtäviinsä (juttukommentit)

  • 1 / 7
  • Riquman1990
  • 13.2.2011 13:28
Taas tätä. Kukaan ei kuollu, kukaan ei vahingoittunu, mut vahingonkorvauksii maksettiin melkein 3 miljoonaa ja oikeudenkäyntikului 2 miljoonaa. Aivan järjettömät korvauset. Pelkkää rahastusta. Pari-kolme tonnii ois riittäny.
  • 2 / 7
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 13.2.2011 14:53
Homopariskunta joutui kiusanteon vuoksi lähtemään paikkakunnalta. Pari tonnia tuosta ei ole missään suhteessa kärsittyyn vahinkoon.

Riquman, oletko sinä oikeasti täällä vain varsinaisena kiusankappaleena? Kommenttisi osoittavat minulle näin joka tapauksessa näin.
  • 3 / 7
  • Riquman1990
  • 13.2.2011 16:01
Pari miljoonaa ei myöskään oo missään suhteessa pariin heitettyyn kiveen ja muutamaan rikottuun ikkunaan. Kukaan ei pakottanu niitä muuttaan pois paikkakunnalta, sen ne teki ite. Parista tonnista max pariin kymmeneen tuhanteen ois ollu oikeudenmukanen korvaus.
  • 4 / 7
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 13.2.2011 22:23
Riquman, kommenttisi osoittavat, että et ymmärrä asioita taikka et halua ymmärtää, taikka vaan huviksesi heittelet noita käsittämättömiä aivoituksiasi. Ainakaan sinun realiteettitajusi ei ole kohdallaan. Esimerkkinä vaikkapa väitteesi, ettei kukaan pakottanut miesparia muuttamaan kodistaan pois.
  • 5 / 7
  • Riquman1990
  • 13.2.2011 23:19
JuhaniV: Sun kommentit osottaa, et sulla ei oo realiteettitajuu, jos sun mielestä yhteensä melkein 5 milj. korvaukset (sis. oikeudenkäyntikulut) on oikeudenmukasii suhteessa kärsittyyn vahinkoon. Mieti nyt itekin noita sun kirjotuksii. Jenkeissä tollaset järjettömät miljoonakorvaukset on arkipäivää, mut sehän ei tarkota, et ne yleensä ois missään suhteessa kärsittyyn vahinkoon.

Turha tästä on kuitenkaan kiiestellä. Sä oot päättäny olla eri mieltä ihan periaatteesta.

JuhaniV: Mä oon pariinkin otteeseen miettiny, oot sä oikeesti tollanen vai oot sä vaan joku omanlaises nettipersoona?
  • 6 / 7
  • Public eye
  • 14.2.2011 10:05
Kaikkea ei voi mitata rahassa. Amerikassa on kuitenkin hyvää se, että siellä edes yritetään pitää tiettyjä asioita tärkeysjärjestyksessä.

Tuollaiset äkkiseltään aivan pöyristyttäviltä vaikuttavat vahingonkorvaukset toivottavasti saavat ihmiset ajattelemaan, mitä he tekevät lähimmäisilleen ja mikä on yhteiskunnassa luvallista ja mikä ei.

Minulla on oikeus olla, ja se on kaikilla muillakin. En ole valmis luopumaan tästä oikeudestani mistään hinnasta. Jos joku näkee asialliseksi kyseenalaistaa tämän oikeuteni sanoin ja teoin, hän on ansainnut opetuksen, joka tuntuu
  • 7 / 7
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 14.2.2011 12:10
Nettipersoona Riquman, opettelepa sisälukua ja luetun ymmärtämistä. Tarkistapa missä kohden edellisiä kommenttejani olen ottanut kantaa kaupungin korvattaviksi määrättyjen summien kokoon. Otin mielestäni kantaa vain sinun ehdotukseesi sopivasta korvaussummasta. Oma kannanottosi paljasti, kuinka vähän sinä tajuat todellisesta todellisuudesta. En malta olla viittaamatta vanhaan satuun tynnyrissä kasvaneesta tytöstä, joka katseli tynnyrin oksanreiästä ympäröivää maailmaa ja sen perusteella teki arvioita maailmasta. Suosittelen tuon sadun lukemista. Siinä on paljon viisautta.

Kyllä minäkin kummastelen amerikkalaista oikeuskäytäntöä mm. satojen vuosien vankeusrangaistuksista ja satojen tuhansien korvausvaatimuksista finninaamaisille teineille. Eihän kukaan voi edes uskoa, että ne olisivat jossakin suhteessa olevaan todellisuuteen.

Riqumanin kommenttien seurauksena olen alkanut vakavasti huolestua koululaitoksemme kyvystä tai kyvyttömyydestä opettaa edes perustaitoja, kuten sisälukua. En tiedä, mitä termiä nykyisin on oikeaoppista käyttää. Ehkä valistat minua.

Kysymykseesi persoonastani ja nettipersoonallisuudesta ja niiden eroista en valitettavasti pysty vastaamaan. Jonkun toisen on sellainen arviointi tehtävä.

Kommenttia muokattu: 14.02.2011 klo 12:12