Seurakuntavaalit 2010: Homoliikkeen keulakuva seurakuntaneuvostoon (juttukommentit)

  • 1 / 6
  • Tero Kankaanperä
  • 16.11.2010 17:30
Hiukan pidän erikoisena tämän jutun otsikointia. Seurasinkin linkkiä Twitteristä nähdäkseni kuka pääsi seurakuntaneuvostoon. Täytyy sanoa, että jos "liikkeen keulakuva" olisi pitänyt nimetä, Liukkonen ei olisi tullut mieleenikään mahdollisena nimenä - kuuluu paremminkin "turhin julkkis" -kategoriaan.
  • 2 / 6
  • vaeltaja2006
  • 16.11.2010 19:00
Ilmaisu on Hufvudstadsbladetista suoraan. Minua kiinnosti, mikä on "uusi homoliike".

Kommenttia muokattu: 16.11.2010 klo 19:01
  • 3 / 6
  • smo
  • smo
  • 16.11.2010 21:08
Minusta Liukkonen ei kuulu "turhin julkkis" -osastoon. Herralla on ollut ihan päteviä avauksia mister-tittelin saamisensa jälkeen. En minä ehkä laajemmassa mittakaavassa häntä keulakuvaksi kumminkaan nostaisi, yhtenä syynä myös se, että ns. poliittistakaan "homoliikettä" ei voi pitää mitenkään yhtenäisenä.
  • 4 / 6
  • Tero Kankaanperä
  • 16.11.2010 22:07
smo, sitä en kyseenalaista etteikö Kenneth olisi käyttänyt turhaa julkisuuttaan mainiosti hyväksi, mutta lähtökohta on ihan yhtä kunniakas kuin misseys, maitopoikuus tai reality-sarjaan osallistuminen.
  • 5 / 6
  • kulttuurisidonnainen
  • 17.11.2010 0:55
Itse en koe vain yhtä ihmistä keulakuvana, koska homoliike ei ole yhtenäinen (kuten smo totesi). Kasvoja homoseksuaalisuus silti tarvitsee. Mielellään paljon ja eri näköisiä.

Toivotan Kenneth Liukkoselle menestystä ja onnea, vaikka en voi pitää häntä "omana keulakuvanani" jo siksikään, että puoluepoliittisesti ajattelen eri kovasti tavalla, enkä voisi kuvitella äänestäväni hänen puoluettaan missään vaaleissa. Keulakuviksi valitaankin usein joko lähtökohdiltaan apoliittisia henkilöitä tai henkilöitä, jotka ainakin nimellisesti hylkäävät jäsenkirjan siksi ajaksi kuin ovat keulakuvia.
  • 6 / 6
  • Hannu, Tre
  • 17.11.2010 15:24
Kateus näyttää olevan usean kommentoijan voimavara. Jos vähänkin myönteistä tässä maassa tapahtuu ja joku ihan fiksu menestyy, on kyseinen henkilö näiden kateellisten mielestä heti turha julkkis (saanut kuulemma turhaa julkisuutta), ja syntilistaan kuuluu myöskin väärän puolueen kannatus. -Ihmettelen.