Sakun tarina: Eheytyminen herätyskristillisen liikkeen piiristä homoksi! (juttukommentit)

  • 2 / 3
  • Saat olla omaa miletäsi!
  • 13.10.2010 15:18
Olen itse parantunut pitkäaikaisesta sairaudesta rukouksen kautta. Kun sairastutaan, mennään lääkäriin: saadaan hoito-ohjeet ja lääkkeet. Kun vaiva on poissa, ei yleensä palata lääkärille ja vaadita häntä kirjoittamaan dokumenttia että nyt olen terve: vain joissakin ammateissa, sellainen vaadittanee!
En minäkään mennyt lääkäriin vain sen vuoksi, että saan todistusken, olevani terve. Kuitenkin tiedän, että olin sairas, lääkärit eivät voineet mitään ja nyt olen ollut trerve yli 10 vuotta. Ei ainakaan meilläpäin lääkäreillä olis edes aikaa moiseen - sairaatkin pääsevät kiikunkaakun hoitoon!
  • 3 / 3
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 18.10.2010 21:57
Edelliselle kommentoijalle:
Olen iloinen puolestasi, että olet parantunut sairaudestasi. Toivottavasti terveys myös jatkuu kohdallasi.

Sanot parantuneesi rukouksen kautta. Käsityksesi perustuu omaan uskoosi. Hyvä näin. Tietämättä mitään sairaudestasi, ajattelen kuitenkin paranemiseen voivan olla muitakin syitä. Ihmisen elimistö on kyvykäs selviämään aikamoisista asioista ja ongelmista. Sinulle itsellesi tervehtymisesi on merkki rukouksen voimasta. Minulle se ei riitä todisteeksi. Tilanteessa voi olla niin kovin monta muuttujaa ja vaikuttajaa rukouksesi lisäksi, joista emme tiedä.

Muistan lukeneeni Helluntaiherätyksen keskustelusivustolta, kuinka joku nuori nainen sai päähänsä käydä kaikki siihen mennessä seurakunnassa ilmoitetut ihmeparantumiset. Yksikään ilmoitetuista tapauksista ei ollut todellisuudessa parantunut, mutta moni oli syvästi pettynyt. Ei muuten mennyt kuin hetki, kun tuo naisen perusteltu kirjoitus poistettiin sivustolta. Miksiköhän?