USA:n katolinen kirkko jahtaa papeiksi aikovia homomiehiä (juttukommentit)

  • 1 / 5
  • Riquman1990
  • 2.6.2010 7:25
"Eräs tulokkaita valitsemassa oleva psykologi totesi: "Meillä ei ole ainuttakaan homomiestä seminaarissamme tällä kertaa. Olen siitä aika varma.""

No, älykäs ihminen osaa vastata tollasiin kysymyksiin "oikein", jos papin virkaan haluu. Homot tietysti on helppo pistää syntipukeiks esim. tähän pedofiliaskandaaliin, koska sillonhan kirkko saa taas halpa-arvosen keinon puhdistaa oma mainettaan eikä oikeille pedofiileille tarvii mitään tehdä...
  • 2 / 5
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 2.6.2010 8:02
Taitavasti toteutettu psykologinen haastattelutilanne pitää sisällään muutakin kuin vain oikein/väärin vastauksien siilaamisen. Testaaja seuraa samaan aikaan myös non-verbaalisia/kehon viestejä. Ne kertovat joskus jopa enemmän kuin pelkkä sanallinen vastaus.

Katolisella kirkolla on varaa palkata parhaat psykologian ammattilaiset tuohon työhön kirkolle tällä hetkellä äärimmäisen kipeän asian "saamiseksi kuntoon". Eri asia on sitten onko siinä mitään järkeä. Yhteiskunta ympärillä on kulkenut Amerikassakin jo pitkän tovin homojen tasavertaisen kohtelun suuntaan.

Eettisesti ja moraalisesti pidän tunkeutumista hakijan yksityisyyteen tuollaisella tarkkuudella täysin tuomittavana. Katolisella kirkolla on kuitenkin ihan ikiomat sääntönsä.
  • 3 / 5
  • Riquman1990
  • 2.6.2010 9:37
No, jos on oikeen paatunu homo, joka osaa tarvittaessa näytellä heteroo, niin ei siitä välttämättä kehon viestien perusteella voi päätellä mitään.

Muutenkin mä oon arvaatte varmaan mitä mieltä psykologien ammattikunnasta...
  • 4 / 5
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 2.6.2010 12:41
Muistelen joskus tehdyn testejä siitä, pystyvätkö psykologit tunnistamaan homot heidän käyttämillään psykologisilla testeillä. Eivät pystyneet siihen luotettavasti. Katolisen kirkon valintamenettelyt ovat tuonkin tiedon nojalla vähintäänkin epätarkkoja.

Riquman, sinulla on varmaankin vahvat perusteet psykologien ammattikuntaan liittyville ajatuksillesi?
  • 5 / 5
  • Riquman1990
  • 3.6.2010 10:02
JuhaniV: Psykologiset testit on liian kaavamaisii eikä ihminen istu koskaan tiettyihi kaavoihin. Esim. oppimisvaikeudet kai psykologi pystyy määritteleen, mut yleensä tapaus on nin selkee, et kuka tahansa näkee ne (esim. luki-häiriö). Mut esimerkiks sen määrittelyyn, kuka on homo ja kuka ei, ne ei sovi. Samoin myöskään esim. pääsykokeissa ei pitäs käyttää psykologisii soveltuvustestei, koska ne ei kerro mitään kenekään soveltuvuudesta alalle.

Mä ite hain lukion jälkeen lähihoitajakoulutukseen ja ne psykologiset testit oli täyttä kuraa. Niissä ei kysytty mitään siihen alaan liittyvä, enemmän vaan sellasta matemaattisista päättelyy. Se opettajan haastatteluosio oli taas ihan asiaa; siinä kysyttiin mm. mitä mä tiedän siitä alasta, käytäks mä päihteitä, asumistilanteesta (miten asuu), elämäntilateesta, motivaatiosta alalle jne.

Eiköhän tossa ollu perusteita tarpeeks...