Hoax-lehdistötilaisuus ravistelee Amerikassa (juttukommentit)

  • 1 / 4
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 9.3.2010 22:31
Heh, tuo lakiestiyshän on plagioitu Ugandan vastaavasta esityksestä, joka aiotaan siellä viedä läpi laiksi valtavasta kansainvälisestä vastustuksesta huolimatta.

En ole perehtynyt uutiseen vielä kunnolla, mutta pidän ideaa hyvänä. Näytetään ennakkoluulot äärimmillään ja tehdään se vielä todella näyttävästi ja julkisesti. Nuo ennakkoluulot näyttävät silloin koko irvokkuutensa.

Ehkä hiukan vastaavasta menettelystä huhuttiin Suomen parisuhdelain valmistelun kuluessa käydyssä keskustelussa. Minulle väitettiin mutta ei koskaan näytetty toteen, että homot olisivat pistäneet julkiseen keskusteluun ja keskustelufoorumeille todella räikeitä ja yliampuvia väitteitä homoista. Monet niistä menivät sujuvasti julki. Ne olivat niin irvokkaita, että monet ihmiset joutuivat ottamaan niihin etäisyyttä ja miettimään onko noissa ennakkoluuloissa todella jotakin täysin typerää.

En osaa arvioida kuinka tuollainen sissitaktiikka lopulta toimi, jos sellaista todella tehtiin. Itse olen sitä mieltä, että sitä tehtiin. Niin yliampuvia kirjoituksia julkaistiin.
  • 2 / 4
  • vaeltaja2006
  • 10.3.2010 10:23
Yhtä asiaa ihmettelen. Kansainvälisesti "arvostetut" UkGayNews ja PinkNews vaikenevat tästäkin asiasta ainakin toistaiseksi täydellisesti. Kuuluuko "arvostetulle" medialle ryppyotsaisuus?
  • 3 / 4
  • Vermillion
  • 10.3.2010 10:38
On varmaan parempi arvostuksen kannalta viitata kintaalla tällaisille uutisankoille.

Toisaalta, en kyllä ymmärrä miksi kukaan vinokas haluaisi asua Utahissa. Olisi jännä nähdä mitä tapahtuisi jos kaikki Utahin seksuaalivähemmistöt hyppäisivät vapaaehtoisesti junaan ja tulisivat vaikka länsirannikolle missä ilmapiiri on toisenlainen. Voisi olla ko. osavaltio kuvainnoillisesti kusi sukassa. Heh heh...
  • 4 / 4
  • Roskakuski
  • 10.3.2010 11:17
Utahin gay-aktivistit taisivat saada kakun naamansa ottamalla todesta lakiesityksen, se varmaan selittää gay-median vaikenemisen.

Yes Men -ryhmä teki myös Suomessa tempauksen "WTO:n edustajana" v. 2001 joka otettiin todesta ja se päätyi tv-uutisiin, HS:iin, Kauppalehteen... Tampereen yliopiston professori jopa kehui esitystä. Ymmärrettävistä syistä asiasta vaiettin jälkeenpäin melko totaalisesti myös Suomessa. Linkkinä video: http://www.youtube.com/watch?v=Eo-1W_8otS4 .