Mitä Voltin jälkeen? (juttukommentit)

Muutamalla paikallisella Setan jäsenjärjestöllä on omaa julkaisutoimintaa. Ainakin Helsingissä paperistakin. Voisin kuvitella, että näitä julkaisuja luetaan tarkemmin jatkossa - ja parhaimmillaan niillä on nykyisessä tilanteessa tilaa jopa kehittyä muutenkin kuin järjestöinfoa tarjoavina välineinä.
  • 2 / 5
  • Oscari
  • 18.10.2009 19:45
Hei Oras, en ole aivan samaa mieltä kanssasi Voltin muuttumisesta paremmaksi. Se vain luisui jotenkin yhden asian lehdeksi. Tarkoitan sateenkaarilehdeksi, jossa oli lähes ainoastaa tätä asiaa koskevaa aineistoa. Tai ainakin minä sen niin itse koin. Ei sillä, etteikö sateenkaariperheiden asia olisi tärkeä, mutta se ei vaan kovin innostanut tällaista äijä.energiaa kaipaavaa kuin itse olen.

Mutta tosiaan, tarvitaanko enää tuollaista lehteä, vai voiko nettisivut korvat sen? Esität hyvän kysymyksen ja minusta juuri netti voi olla tyypillisimmää enemmän kuin lehti ja siellä voi hakeutua omanlaiseen seuraansa. Siis, se saa ainakin minun kannatukseni.
  • 3 / 5
  • hmph
  • 20.10.2009 16:27
Lehdestä jäi itselleni ainakin sellainen maku, että korealla ulkokuorella yritettiin piilottaa sisällön heikkoutta.

Toki lehdessä oli mielenkiintoisia uutisia ja kolumneja, mutta muut jutut olivat aika pinnallista höttöä. Matkailusivujen idea esimerkiksi oli hyvä, mutta niiden informaatioarvo oli kovin köykäinen. Relevantimpaa faktaa sai Googlesta hetkessä. Lehden olisi pitänyt tarjota sitä, mitä ei netistä jo löydy - varsinkin kun ihan paikanpäällä saakka käytiin.

Minua ei kauhesti kiinnostanut lukea myöskään muodista, sisustuksesta tai julkisuuden henkilöistä. Näitä käsitellään omissa lehdissään. Sivukaupalla kaikenlaista ihmeellistä kudetta mitä kukaan ei kehtaisi laittaa päälleen sillee oikeasti...

Olisin kaivannut harvempiin ja oleellisempiin asioihin tiukemmin pureutuvaa lehteä. Tiukemmin oikeusturvaa. Tiukemmin matkailuvinkkejä. Seuranhakupalveluiden vertailuja. Ratkaisuja syrjintään, haastaviin elämäntilanteisiin, ... ja pois kaikki lifestylehömpötys.
  • 4 / 5
  • valtsu
  • 23.10.2009 12:41
Moni kakku päältä kaunis - pitää paikkansa tässäkin asiassa. Virtasen aikana lehti muuttui lähinnä hammaslääkärin vastaanottojonossa luettavaksi hömpäksi.
  • 5 / 5
  • Kolmoisritti
  • 7.12.2009 16:48
Kallis. Ei edelleenkään uskallettu ostaa irtonumeroita ärrältä.