Oliko satukuningas raiskaaja – kuningasmieliset pöyristyneitä (juttukommentit)

  • 1 / 3
  • Vermillion
  • 21.11.2008 11:49
>>Kirjan tekijä Häfner valittelee, että Ludwigia pidettiin mielisairaana. Sitä hän ei ollut, vaan hän oli älykäs, lahjakas ja tieteistä ja taiteista kiinnostunut. Hänen ansiotaan on mm. Münchenin teknisen yliopiston perustaminen. Hänen ansioistaan on vaiettu.

Eivät kai nuo toisiaan poissulkevia tekijöitä ole? Käsittääkseni Ludwig oli melkoisen eksentrinen persoona kaikin puolin. Tuon linnojen rakentelun ja muun ekstravakantin selitykseksi voisi hypoteettisesti ajatella vaikkapa kaksisuuntaisen mielenhäiriön maanisia jaksoja...
Komea mies Ludwig kyllä oli. Komea, taiteellinen, kuningas ja homo. Minun tyyppiseni mies! Heh...
  • 2 / 3
  • peter
  • 21.11.2008 12:00
Viimeksi kun olin Linderhofissa, joku mainitsi että Ludwigin kuppaa hoidettiin elohopealla kuten tuona aikana oli tapana. Jos ei moisella hoidolla tule hulluksi, niin millä sitten.
  • 3 / 3
  • vaeltaja2006
  • 21.11.2008 20:52
Ludwig II:n kerrotaan tehneet itsemurhan hukuttautumalla Starnberger-järveen 13.6.1886. Samalla hukkui hänen kanssaan veneretkellä ollut henkilääkäri. Voiko 1,91 metrin pituinen mies hukkua 80 sentin syvyiseen veteen. Majesteetin kuolema on nyt nostettu jälleen esiin. Hänestä on kirjoitettu satoja kirjoja, ja kuolinsyistä on tehty monenlaisia arvailuja. Jotkut ovat epäilleet, että kuningas myrkytettiin klorofomilla ja sen jälkeen hän on hukkunut. Monet epäilevät, että hän teki itsemurhan. Tai uidessa tuli sairauskohtaus. Mutta miksi hän ui vaatteet päällä.

Mitä kertoo homoelämäntarinoita esittelevä kirja "Leben, Lieben, Legenden". Ludwig naarattiin ylös yöllä 13. kesäkuuta. Oliko hänet takaapäin murhattu, tekikö hän itsemurhan vai oliko se vain traaginen onnettomuus? Sata vuotta kuoleman jälkeen tutkijaryhmä pääsi tutustumaan asiakirjoihin ja totesi, että monarkki hukutti ensin henkilääkärinsä ja sen jälkeen itse hyppäsi aaltoihin.