Italia: homopiispa erotettiin (juttukommentit)

  • 1 / 5
  • martin
  • 14.10.2007 0:38
Selibaattilupauksen tehneet ja sitten rikkoneet on syytäkin saattaa vastuuseen.
  • 2 / 5
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 14.10.2007 0:59
Selibaatti on mielestäni yksi katolisen kirkon ongelmien syistä. Se on vakavassa ristiriidassa ihmisen perustarpeiden kanssa. Minusta vaatimus selibaatista on sieltä ja syvältä! Koko selibaatti pitäisi lopettaa ja heti.
  • 3 / 5
  • Dragon-85
  • 14.10.2007 12:25
Lähtökohta pitäisi sitten olla siinä, että ihmiset kieltäytyisivät pappisvihkimyksestä eivätkä rikkoisi selibaattilupausta. Lupaus on lupaus - sitä mieltä minä olen.
  • 4 / 5
  • vaeltaja2006
  • 17.10.2007 15:43
Samalla italialaisella kaupallisella tv-kanavalla esiintyi maanantai-iltana Exit-ohjelmassa jälleen yksi homopappi. Hän kuvasi elämääsä hyvin: "Olen kuin intiaani cowboy-laumassa". Hän sai koko ajan joutuvansa sovittelemaan uskoaan ja homoseksuaalisuuttaan yhteen. Hän sanoi, että katolisessa kirkossa työskentelee runsaasti homopappeja. Tv-kanava ei ota vastuuta edellisen piispan erottamisesta, sillä tv-ohjelman tarkoitus ei ole ollut nostattaa kirkossa noita-vainoja.
http://www.hatter.hu/archivum/?q=node/4076
  • 5 / 5
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 23.10.2007 0:45
Tämä erottamisasia näyttää lämpenevän. Eilen päivätyssä uutisessa Catholic World News -verkkojulkaisu kertoo, että Rooman Kuuriasta (paavin hovi) homouden takia pois potkittu pappi on todennut, että hänellä on luettelo aktiiveista homoseksuaaleista, jotka työskentelevät Vatikaanille.

Italialaiselle Panorama-lehdelle antamassaan haastattelussa pappi on kertonut hänellä olevan hallussaan asiakirjan homoverkostosta Vatikaanissa ja siihen kuuluvista papeista. Tuo informaatio voi pistää Vatikaanin vapisemaan, hän totesi.