Selibaatti on mielestäni yksi katolisen kirkon ongelmien syistä. Se on vakavassa ristiriidassa ihmisen perustarpeiden kanssa. Minusta vaatimus selibaatista on sieltä ja syvältä! Koko selibaatti pitäisi lopettaa ja heti.
Lähtökohta pitäisi sitten olla siinä, että ihmiset kieltäytyisivät pappisvihkimyksestä eivätkä rikkoisi selibaattilupausta. Lupaus on lupaus - sitä mieltä minä olen.
Samalla italialaisella kaupallisella tv-kanavalla esiintyi maanantai-iltana Exit-ohjelmassa jälleen yksi homopappi. Hän kuvasi elämääsä hyvin: "Olen kuin intiaani cowboy-laumassa". Hän sai koko ajan joutuvansa sovittelemaan uskoaan ja homoseksuaalisuuttaan yhteen. Hän sanoi, että katolisessa kirkossa työskentelee runsaasti homopappeja. Tv-kanava ei ota vastuuta edellisen piispan erottamisesta, sillä tv-ohjelman tarkoitus ei ole ollut nostattaa kirkossa noita-vainoja. http://www.hatter.hu/archivum/?q=node/4076
Tämä erottamisasia näyttää lämpenevän. Eilen päivätyssä uutisessa Catholic World News -verkkojulkaisu kertoo, että Rooman Kuuriasta (paavin hovi) homouden takia pois potkittu pappi on todennut, että hänellä on luettelo aktiiveista homoseksuaaleista, jotka työskentelevät Vatikaanille.
Italialaiselle Panorama-lehdelle antamassaan haastattelussa pappi on kertonut hänellä olevan hallussaan asiakirjan homoverkostosta Vatikaanissa ja siihen kuuluvista papeista. Tuo informaatio voi pistää Vatikaanin vapisemaan, hän totesi.